آنچه در این مقاله می‌خوانید

7 مدل از انواع کامیون چینی سال 2024: کدام مدل را انتخاب کنید؟

7 مدل از انواع کامیون چینی سال 2024

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده خیلی از افراد به جای مدل‌های آمریکایی، به سراغ انواع کامیون چینی برای خرید بروند، قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه آنهاست. کامیون‌های چینی نمونه‌های مختلفی دارند و با قیمتی رقابتی در بازار عرضه می‌شوند. ازاین‌رو، بسیاری از افراد برای خرید این کامیون‌ها اقدام می‌کنند. در این مقاله از ترابرنت، ما به طور کامل انواع کامیون‌های چینی را به شما معرفی می‌کنیم. پس اگر شما هم می‌خواهید بدانید که کامیون‌های چینی چه انواعی دارند، تا پایان همراه ما باشید.

بهترین کامیون‌های چینی از برندهای مشهور

زمانی که درباره قیمت مقرون‌به‌صرفه کامیون‌های چینی نسبت به آمریکایی صحبت می‌کنیم، ممکن است برخی از افراد فکر کنند که کامیون‌های چینی کیفیت پایینی دارند. این در حالی است که باید به این افراد بگوییم که کامیون‌های چینی در کنار داشتن قیمت فوق‌العاده رقابتی، قابلیت‌های فوق‌العاده نیز دارند که می‌توانند برای حمل انواع کالاهای سنگین و نیمه سنگین مورداستفاده قرار بگیرند. در این قسمت، فهرستی از انواع کامیون چینی را آماده کرده‌ایم و محبوب‌ترین‌ها را به شما معرفی کنیم.

1. کامیون فاو

بدون شک کامیون فاو یکی از بهترین و محبوب‌ترین کامیون‌های چینی شناخته می‌شود که مشخصات بی‌نظیری دارد. کمپانی فاو کامیون‌های مختلفی را با بالاترین کیفیت تولید و روانه بازار کرده است و در ایران هم تعداد زیادی از این کامیون‌ها وجود دارند. کامیون‌های فاو دارای ظرفیت‌های مختلف ۵، ۶ و ۸ تن هستند و می‌توان انواع کالاهای مختلف را درون آنها به‌راحتی قرار داد.

کامیون فاو

شاید برای شما جالب باشد که بدانید کامیون‌های کمپانی فاو از نظر مشخصات، حتی با نمونه‌های اروپایی مشهوری مانند ولوو و اسکانیا رقابت می‌کند و تقریباً با آنها برابر است. با وجود این برابری مشخصات و قدرت، قیمت فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد.

مهم‌ترین دلیل پایین بودن قیمت کامیون فاو نسبت به کامیون‌های اروپایی و آمریکایی، تجهیزات مورداستفاده در آنها است. اما به‌طورکلی، کامیون فاو نیز می‌تواند به اندازه کامیون‌های اسکانیا و ولوو قدرت موردنیاز را در اختیار شما قرار دهد و تمام مشخصات لازم را دارد.

2. کامیون دانگ فنگ

یکی دیگر از انواع کامیون چینی که در بازار ایران نیز به‌وفور یافت می‌شود، کامیون دانگ فنگ است. شرکت دانگ فنگ فعالیت خود را از سال ۱۹۶۸ میلادی آغاز کرد و از آن زمان تاکنون توانسته خود را در صدر کمپانی‌های تولیدکننده خودروهای سنگین قرار دهد.

در میان خودروهای باری متنوع کمپانی دانگ فنگ، کشنده KX480 شهرت بسیار زیادی دارد. این کامیون آن‌قدر محبوب است که توانسته به کشورهای اروپایی نیز راه پیدا کند و رضایت همه شرکت‌ها و رانندگان را به دست بیاورد. همان‌طور که انتظار می‌رود، قیمت کامیون دانگ فنگ نسبت به رقیبان اروپایی و آمریکایی آن فوق‌العاده ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. به همین دلیل هم می‌تواند یک گزینه فوق‌العاده مناسب برای استفاده در ایران در نظر گرفته شود.

3. کامیون فوتون

کمپانی فوتون یکی دیگر از بهترین تولیدکنندگان خودروهای سنگین شناخته می‌شود که کامیون‌های فوق‌العاده‌ای طراحی و روانه بازار کرده است. ازآنجاکه این کمپانی تنها بیشتر از دو دهه است که فعالیت خود را آغاز کرده، اما در همین بازه زمانی کوتاه توانسته خود را به سایر کمپانی‌های تولیدکننده کامیون ثابت کند.

کامیون فوتون

کشنده‌های کمپانی فوتون قدرت فوق‌العاده زیادی دارند و شما می‌توانید مطمئن باشید که با سایر کامیون‌های دیگر رقابت می‌کند. برای مثال، کشنده فوتون دارای قدرت ۴۶۰ از اسب بخار و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر است. در این کامیون از گیربکس اتوماتیک ۱۲+۲ استفاده شده است و در کنار همه این موارد، ظاهری زیبا و دل‌فریب دارد. همه این ویژگی‌ها باعث شده‌اند که کامیون فوتون در فهرست بهترین کامیون‌های چینی قرار بگیرد.

4. جک گالوپ

یکی دیگر از انواع کامیون چینی که از نظر ظاهری فوق‌العاده شبیه به کامیون‌های کمپانی اسکانیا است، کامیون جک گالوپ شناخته می‌شود. نکته جالب‌توجه درباره این کمپانی این است که در آن دو تختخواب استفاده شده است که راننده و کمک راننده بتوانند به‌راحتی روی آن استراحت کنند.

از دیگر قابلیت‌های جک گالوپ، می‌توان به مواردی مانند پیشرانه موتور ۴۰۰ اسب بخار، بهره‌مندی از استاندارد آلایندگی یورو ۴،  حداکثر گشتاور ۱۹۲۰ نیوتن متر، مصرف سوخت فوق‌العاده مناسب و ایده‌آل، کابین مستحکم و وسایل موارد این‌چنینی اشاره کرد. مانند سایر کامیون‌های چینی، این کامیون نیز با قیمت فوق‌العاده مناسبی ارائه می‌شود و با این قیمت مناسب، قابلیت‌های منحصربه‌فردی در اختیار شما قرار می‌دهد.

5. کامیون چینی کاوه

 زمانی که نام این کامیون و کمپانی آن را می‌شنوید، ممکن است احساس کنید که یک شرکت ایرانی است. درحالی‌که کمپانی کاوه یک شرکت چینی بوده که خودروهای باکیفیتی تولید و روانه بازار کرده است. به همین دلیل است که یکی از بهترین و پرقدرت‌ترین کشنده‌های چینی را می‌توان کشنده کاوه نامید.

کامیون چینی کاوه

این کشنده دارای قدرت بیشتر از ۴۲۰ اسب بخار است و به خاطر داشتن موتور توربو شارژ، امکان رسیدن سرعت از صفر تا ۱۰۰ برای آن خیلی راحت‌تر است. تمام امکانات قرار گرفته شده در کامیون کاوه به‌گونه‌ای هستند که راننده بتواند رانندگی دلپذیری داشته باشد و بعد از آن هم بتواند به‌راحتی در خودرو استراحت کند. تمام این ویژگی‌ها در کنار ظاهری فوق‌العاده جذاب و جوشکاری‌های حرفه‌ای که منجر به افزایش استحکام کابین کامیون شده‌اند، مهم‌ترین دلایل محبوبیت این کامیون در میان همه افراد و به‌خصوص ایرانیان هستند.

6. هوو

از دیگر انواع کامیون‌های چینی که در بازار ایران نیز طرفداران زیادی دارد، می‌توان به کامیون هوو اشاره کرد. نکته مهم درباره این کامیون، ارتفاع نسبتاً زیاد آن است که باعث می‌شود انواع کالاها را بتوان در آن قرارداد.

 کامیون هوو علاوه بر داشتن قدرت بسیار زیاد، با کمترین صدا کار می‌کند و این مسئله باعث افزایش طرفداران آن در سراسر کشورهای جهان شده است. به خاطر قیمت مناسب این کامیون نسبت به سایر رقبای اروپایی و آمریکایی، توانسته جایگاه ویژه‌ای به دست بیاورد.

7. سی اند سی (C & C)

در نهایت، آخرین نمونه از انواع کامیون چینی که ما در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم، کامیون سی اند سی است. این کامیون مانند سایر نمونه‌های موجود در این فهرست، برای حمل مصالح و بارهای سنگین در مسافت‌های طولانی کاملاً مناسب بوده و تمام امکانات موردنیاز برای راحتی راننده در آن دیده می‌شوند.

کامیون چینی سی اند سی

این کامیون دارای موتوری با قدرت ۴۸۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۲۰۰ نیوتن متر است. در این کامیون از یک باک با ظرفیت ۶۰۰ لیتر استفاده شده است و به خاطر داشتن مصرف سوخت خیلی کم، به طور کامل جوابگوی نیازهای راننده در مسیرهای طولانی خواهد بود.

سخن پایانی

در این مطلب انواع کامیون چینی را به شما معرفی کردیم و گفتیم که کدام یکی از کامیون‌های چینی با نمونه‌های آمریکایی و اروپایی رقابت می‌کنند. علاوه بر مواردی که گفتیم، کامیون‌های چینی دیگری مانند امپاور، دیما و چنگ لانگ نیز طرفداران بسیار زیادی در بازارهای جهانی دارند. نکته جالب‌توجه درباره کامیون‌های چینی این است که با هزینه خیلی کمتر، تمام قابلیت‌های موردنیاز هم سطح با کامیون‌های آمریکایی و اروپایی را ارائه می‌دهند. نظر شما درباره کامیون‌های چینی چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.