آنچه در این مقاله می‌خوانید

بهترین ضد یخ ایرانی و خارجی برای محافظت از موتور

بهترین ضد یخ‌ ایرانی و خارجی برای محافظت از موتور

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در فصل زمستان باید برای خودروی خود خریداری کنید، ضدیخ است. به‌خصوص اگر در شهر سردی زندگی می‌کنید، خرید ضد یخ با کیفیت بالا می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در عملکرد بهتر خودرو داشته باشد. این موضوع برای خودروهای سواری و به‌خصوص خودروهای باری و کامیون‌ها اهمیت خیلی زیادی دارد. در این مقاله، ما شما را با بهترین ضد یخ ایرانی و خارجی آشنا می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چه ضدیخ‌هایی در فصل زمستان گزینه مناسب‌تری برای خرید هستند.

قبل این که بهترین ضد یخ را به شما معرفی کنیم، باید بدانید که اگرچه این مایع با نام ضد یخ شناخته می‌شود، اما مانند مواد ضدجوش و ضدزنگ کاربرد زیادی دارد. این مایع باعث می‌شود که آب موجود در رادیاتور در فصل زمستان یخ نزند.

از طرف دیگر، ممکن است برخی از افراد فکر کنند که ضد یخ را فقط باید در فصل زمستان استفاده کنند. درحالی که با استفاده از ضد یخ در فصل تابستان، شما می‌توانید از جوش آوردن خودرو تا حد خیلی زیادی جلوگیری نمایید. به‌طورکلی، ضد یخ باعث می‌شود که دمای آب رادیاتور متعادل نگه داشته شود و دمای آن خیلی پایین یا خیلی بالا نرود.

بهترین ضد یخ خارجی و ایرانی در بازار ایران

به‌خاطر اهمیت بسیار زیاد ضد یخ، تولیدکنندگان، آنها را در نمونه‌های مختلفی عرضه کرده‌اند و شما می‌توانید این محصول را در برندها و تنوع خیلی زیادی پیدا کنید. در این قسمت، ما چند نمونه از بهترین ضد یخ‌ ایرانی و خارجی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید همه آنها را در بازار ایران پیدا کنید.

1. ضد یخ ۴ فصل برند کاسپین

کاسپین یکی از بهترین و محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده ضد یخ و سایر محصولات شناخته می‌شود که ضد یخ‌ها را با کیفیت فوق‌العاده بالایی تولید می‌کند. همان‌طور که از نام آن هم مشخص است، می‌توان از این ضد یخ در تمام ۴ فصل استفاده کرد و در فصل زمستان، به متعادل نگه داشتن دمای آب رادیاتور کمک می‌کند. ضد یخ ۴ فصل کاسپین دارای خواص دیگری مانند ضدزنگ، ضد جوش، ضدخورندگی و ضدکف است که همه این موارد در کنار یکدیگر، باعث شده‌اند که ماده‌ای با کیفیت فوق‌العاده بالا به وجود بیاید.

2. ضد یخ ایرانول

 علاوه بر ضد یخ چهار فصل کاسپین، ضد یخ ایرانول نیز برای تمام فصول مناسب بوده و شما می‌توانید از آن استفاده خیلی زیادی کنید. این محصول ایرانی برای مراقبت از خودرو حاوی مقدار خیلی زیادی روغن‌موتور، ضد یخ، آب و واسکازین است که همه این موارد در کنار یکدیگر، باعث شده‌اند که آن را به بهترین ضد یخ ایرانی موجود در بازار تبدیل کنند.

3. ضد یخ سایپا

مطمئناً همه شما نام برند سایپا را شنیده‌اید و می‌دانید که چه شهرتی در ایران دارد. این شرکت ضد یخ مخصوص سایپا را طراحی کرده است و در اختیار شما قرار می‌دهد. نکته‌ای که باید درباره این مسئله بدانید، این است که ضد یخ سایپا فقط برای پراید مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای سایر خودروها گزینه چندان مناسبی نیست. ازاین‌رو، می‌توان گفت که برای پراید یکی از بهترین ضد یخ‌ های بازار شناخته می‌شود.

4. ضد یخ اسپیدی (Speedy)

ضد یخ دیگری که برای انواع خودروها مناسب است و از یخ زدن یا جوش آوردن آب رادیاتور جلوگیری می‌کند، ضد یخ اسپیدی است. این ضد یخ حاوی ترکیبات عالی و اتیلن گلیکول است و می‌توانید در تمام فصول سال از آن استفاده کنید.

بهترین ضد یخ بازار

5. ضد یخ خارجی تام کلین (TamClean)

از بهترین ضد یخ‌ خارجی با کیفیت فوق‌العاده بالا، می‌توان به ضد یخ تام کلین اشاره کرد که می‌تواند از یخ‌زدگی آب رادیاتور تا منفی ۳۷ درجه جلوگیری کند. این ضد یخ برای همه خودروها مناسب بوده و شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه نگرانی از آن استفاده کنید. مهم‌ترین دلیلی که باعث شده این محصول را به‌عنوان بهترین ضد یخ بازار بشناسیم، پایداری بسیار بالای آن است که باعث می‌شود با همه قطعات دیگر خودرو سازگاری داشته باشد.

6. ضد یخ پروفی کار (Profi – Car)

شما می‌توانید برای متعادل نگه داشتن آب رادیاتور خودرو، از ضد یخ فوق‌العاده پرطرفدار و محبوب پروفی کار استفاده کنید. این ضد یخ خارجی دارای سازگاری بسیار زیادی برای انواع خودروها است و می‌تواند دمای آب رادیاتور را تا منفی ۴۰ درجه تنظیم کند. نکته جالب توجه درباره این ضد یخ این است که علاوه بر قابلیت ضد یخی، ویژگی ضدجوش هم دارد و برای فصل تابستان از جوش آوردن ماشین جلوگیری می‌کند.

7. ضدیخ لوبریفنت (Lubrifant)

از دیگر بهترین ضد یخ بازار برای انواع خودروهای داخلی و خارجی، می‌توان به ضد یخ لوبریفنت اشاره کرد. این ضد یخ می‌تواند دمای آب رادیاتور را تا مثبت و منفی ۵۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کند. به همین دلیل شما می‌توانید از آن در همه فصول سال استفاده کنید و از جوش آوردن یا یخ زدن آب رادیاتور جلوگیری نمایید.

8. ضد یخ لیکو مولی (Liqui Moly)

برای انواع خودروهای داخلی و خارجی، می‌توان از ضد یخ فوق‌العاده باکیفیت لیکو مولی استفاده کرد. در این محصول از ترکیب ۵۰ در ساعت ضد یخ و آب به وجود آمده است و در برابر سرما و گرما مقاومت بسیار بالایی دارد. ازاین‌رو، شما می‌توانید برای محافظت از موتور خودروی خود در سرما و گرما، از این محصول فوق‌العاده استفاده کنید.

بهترین ضد یخ خارجی

9. ضد یخ زارکس (Zerex)

بهترین ضد یخ خودروهای آسیایی مانند مزدا، هیوندایی و سایر موارد این‌چنینی، ضد یخ زارکس است. این محصول سازگاری بسیار زیادی با این خودروها دارد و باعث می‌شود که از موتور خودرو در برابر سرما و گرما محافظت شود. شما می‌توانید این ضد یخ را تا ۵ سال به‌راحتی و بدون مشکل نگه دارید.

10. ضد یخ والوولین (Valvoline)

در نهایت، آخرین ضد یخی که ما در این فهرست به شما معرفی می‌کنیم و می‌تواند مانند نمونه‌های قبلی کاربرد خیلی زیادی داشته باشد، ضد یخ ولوولین است. این محصول خارجی علاوه بر خاصیت ضد یخی، دارای ویژگی ضدجوش و ضدزنگی هم است و می‌تواند برای همه خودروها با هر نوع موتوری مناسب باشد.

سخن پایانی

 در این مطلب شما را با بهترین ضد یخ در بازار ایران آشنا کردیم و گفتیم که کدام نمونه‌های ایرانی و خارجی کیفیت بالاتری دارند. فراموش نکنید که استفاده از این محصولات برای محافظت از موتور خودرو در برابر سرما و گرما اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل برای کنترل دمای آب رادیاتور و محافظت از خودرو و جلوگیری از پرداخت هزینه‌های سنگین برای تعمیر ماشین، سعی کنید حتماً با هزینه مناسب و معقول، یک ضد یخ باکیفیت خریداری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.