آنچه در این مقاله می‌خوانید

ظرفیت حمل بار وانت پیکان چقدر است؟

ظرفیت حمل بار وانت پیکان چقدر است؟

وانت پیکان یکی از بهترین وسایل نقلیه حمل بار درون‌شهری شناخته می‌شود که برای حمل خرده بار گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. این وسیله نقلیه رواج بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید برای ارسال کالاهایی که حجم نسبتاً کمتری دارند، از آن استفاده کنید. بااین‌حال، قبل از استفاده از آن باید بدانید که چقدر ظرفیت دارد و می‌توانید کالاهایی با چه وزنی را درون آن قرار دهید. ازاین‌رو، در این مقاله از ترابرنت درباره ظرفیت حمل بار وانت پیکان صحبت خواهیم کرد و برای شما همه جزئیات آن را توضیح می‌دهیم.

درباره وانت پیکان و ابعاد آن

قبل از این که توضیح دهیم پیکان‌وانت چند کیلو بار حمل می‌کند و چقدر ظرفیت دارد، خوب است اطلاعاتی درباره این خودروی باری به دست بیاورید. وانت پیکان که برخی از افراد هم آن را با نام پیکان‌وانت می‌شناسند، یکی از خودروهای باری نسبتاً کوچک به شمار می‌آید که دارای چهارسیلندر و حجم موتور ۱۶۰۰ و ۱۷۰۰ سی‌سی است.

این وسیله نقلیه باری ساخت شرکت ایران‌خودرو بوده و در ابتدا به‌صورت بنزینی و سپس به همراه سوخت سی‌ان‌جی در اختیار رانندگان قرار گرفت. البته ساخت این خودرو از سال 1394 متوقف و وانت آریسان جایگزین آن شد.

درباره وانت پیکان و ابعاد آن

طول و عرض وانت پیکان به ترتیب ۴۳۳۲ و ۱۶۲۰ میلی‌متر است و ارتفاع آن هم به ۱۴۲۲ میلی‌متر می‌رسد. در قسمت باری آن می‌توان کالاهایی که ارتفاع نسبتاً بیشتری دارند را نیز قرار داد.  قسمت باربند وانت پیکان دارای طول و عرض 1.8 و 1.2 متر است و شما می‌توانید کالاهای مختلفی را درون آن قرار دهید. نکته جالب‌توجه درباره قسمت باربند این خودرو این است که اتاق‌سازی‌ها می‌توانند اتاق آن را کمی بالاتر بیاورند تا ارتفاع آن افزایش پیدا کند و بتوان لوازم منزل و اسباب و اثاثیه مختلف را درون آن قرار داد.

ظرفیت حمل بار وانت پیکان

ظرفیت وانت پیکان نسبت به نیسان خیلی کمتر بوده و از وانت پراید بیشتر است. ممکن است خیلی از افراد کالاهایی با وزن بین ۷۵۰ تا نهایتاً ۸۰۰ کیلوگرم بار را درون این خودروی باری قرار دهند. این در حالی است که اگر کالاهایی با وزن بیشتر را درون این خودروی باری قرار دهید، به آن فشار وارد می‌شود و ممکن است در درازمدت مشکلاتی برای آن به وجود بیاید. برای اطلاعات درباره پراید وانت مقاله ظرفیت حمل بار وانت پراید را مطالعه کنید.

حتی بسیاری از افراد پیشنهاد می‌کنند که نهایتاً بار موجود در وانت پیکان بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم باشد. حجم بار قرار گرفته در این خودروی باری نیز بسته به‌ اندازه اتاق وانت می‌تواند متفاوت باشد. اما به‌طورکلی، نباید کالاهای خیلی سنگین برای مسافت‌های خیلی دور را درون وانت پیکان قرار دهید. همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، وانت پیکان یکی از خودروهای رایج برای حمل بارهای درون‌شهری به شمار می‌آید.

مهم‌ترین دلیلی که باعث تعیین این محدوده ظرفیت حمل بار وانت پیکان شده، این است که در طول مسیر امنیت کالا به طور کامل حفظ شود و خودرو بتواند عملکرد بهینه‌ای داشته باشد. در این شرایط، راننده می‌تواند به بهترین شکل ممکن خودرو را کنترل نماید و احتمال بروز هرگونه حادثه‌ای تاحدامکان پایین می‌آید.

ظرفیت حمل بار وانت پیکان

اگر رانندگان بیشتر از ظرفیت حمل وانت پیکان درون آن بار قرار دهند، نه‌تنها کنترل خودرو خیلی سخت‌تر می‌شود، بلکه احتمال جریمه شدن آنها نیز بسیار زیاد خواهد بود. علاوه بر این موارد، بیشتر شدن کالای قرار گرفته درون وانت پیکان، می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل بروز مشکلات ساختار و کارکرد خودرو در نظر گرفته شود. 

باتوجه‌به این مسئله، می‌توان گفت که رعایت ظرفیت حمل بار وانت پیکان اهمیت بسیار زیادی دارد. به‌طورکلی، شما می‌توانید کالاهای بین ۵۰۰ کیلو تا وزن نهایتاً ۹۰۰ کیلو را نیز درون وانت پیکان قرار دهید. بااین‌حال، قرار دادن بارهایی با وزن کمتر تا نهایتاً نیم‌تن، می‌تواند به حفظ سلامت این خودروی باری کمک خیلی زیادی کند.

اعلام بار وانت پیکان

درصورتی‌که شما هم وانت پیکان دارید و می‌خواهید با استفاده از آن بارهای بین‌شهری و یا درون‌شهری را حمل کنید، حتماً به این بخش توجه داشته باشید. اگرچه شاید بتوانید با استفاده از روش‌های سنتی بارهای کمی را دریافت کنید، اما این بارها کاملاً محدود هستند و باید برای دریافت آنها دردسر زیادی را متحمل شوید.

اعلام بار وانت پیکان

برای برطرف کردن این مشکل، سامانه ترابرنت اپلیکیشنی فراهم کرده است که از طریق آن می‌توانید به‌صورت آنلاین، اعلام بارهای مربوط به خودروی خود را مشاهده نمایید. به این منظور، باید اپلیکیشن ترابرنت مخصوص رانندگان را روی گوشی خود نصب کرده و بعد از وارد کردن شماره تلفن همراه و ورود به برنامه، اعلام بارهای وانت پیکان در محدوده جغرافیایی خود را مشاهده کنید. بعد از مشاهده جزئیات سفر و کالا، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا این اعلام بار را بپذیرید یا رد کنید.

سخن نهایی

در این مطلب به طور کامل درباره ظرفیت حمل بار وانت پیکان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طور که گفتیم، ظرفیت این خودروی باری بین ۵۰۰ کیلو تا ۹۰۰ کیلوگرم است و بهتر است تاحدامکان کالاهایی با وزن کمتر را درون آن قرار دهید تا به خودرو فشار وارد نشود.

رانندگان این خودروهای باری می‌توانند برای حمل خرده بار بین‌شهری و یا درون‌شهری، از اپلیکیشن ترابرنت مخصوص رانندگان استفاده کنند. اگر هر سؤال دیگری درباره نحوه استفاده از این اپلیکیشن برای رانندگان دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید تا کارشناسان ما در ترابرنت به شما پاسخ دهند.

3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.