آنچه در این مقاله می‌خوانید

حمل بار به قشم در سریعترین زمان ممکن

حمل بار به قشم در سریعترین زمان ممکن

قشم یکی از مهم‌ترین جزایر جنوب ایران به شمار می‌آید که ماهانه کالاهای مختلفی از شهرهای اطراف به این جزیره ارسال می‌شوند. ازاین‌رو، بهتر است قبل از همه چیز اطلاعات کاملی درباره حمل بار به قشم به دست بیاورید تا در زمان ارسال کالا به این جزیره دچار سردرگمی نشوید.

ما قصد داریم در این مقاله از ترابرنت به طور کامل درباره باربری به قشم صحبت کنیم و برای شما توضیح دهیم که از چه خودروهایی برای ارسال کالا به این جزیره استفاده می‌شود و باید برای ارسال کالا به قشم به چه فاکتورهایی توجه داشته باشید. پس اگر شما هم قصد ارسال کالا به قشم را دارید، حتماً تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

حمل انواع کالا به قشم

ممکن است صاحبان کالا قصد داشته باشند بارهای مختلفی را از شهرهای اطراف به قشم بفرستند و این مسئله تا حد زیادی به شرایط و موقعیت خودشان بستگی دارد. در این قسمت، برخی از رایج‌ترین کالاهایی که از شهرهای دیگر به جزیره قشم ارسال می‌شوند را نام می‌بریم:

  • ارسال کالاهای تجاری به قشم
  • حمل بارهای صنعتی به قشم
  • حمل لوازم منزل به قشم
  • ارسال محصولات کشاورزی به قشم

البته علاوه بر موارد بالا، ممکن است صاحبان کالا بسته به شرایط مختلف قصد ارسال کالاهای دیگری را هم به قشم داشته باشند.

حمل انواع کالا به قشم

به‌طورکلی، شما می‌توانید هر وسیله‌ای که خواستید را از شهر موردنظر خود به قشم بفرستید و هیچ‌گونه محدودیتی از این نظر وجود ندارد. فقط باید بدانید که کدام وسیله نقلیه برای کالای شما مناسب‌تر است.

وسایل نقلیه مناسب برای حمل بار به قشم

همان‌طورکه پیش‌ازاین نیز گفتیم، شما باید توجه خیلی زیادی برای انتخاب وسیله نقلیه موقع ارسال کالا به قشم داشته باشید. خودروهای باری متنوعی وجود دارند که شما می‌توانید بر اساس شرایط خود یکی از آنها را انتخاب کنید. در این قسمت، رایج‌ترین خودروهای باری برای حمل بار از تهران به قشم و یا سایر شهرها را معرفی می‌کنیم.

1. حمل بار به قشم با نیسان و وانت

درصورتی‌که قصد ارسال خرده بار و کالاهایی با وزن و حجم کم را به قشم دارید،  نیسان و وانت بهترین گزینه‌ها برای شما هستند. این خودروهای باری نمونه‌های مختلفی دارند که می‌توانند کالاهایی با وزن بین ۷۰۰ کیلو تا یک تن را در خود جای دهند. این در حالی است که ظرفیت نیسان به 2 تن می‌رسد و می‌توانید بسته به شرایط کالای خود، این خودروهای باری را به‌صورت یخچال‌دار، کمپرسی، مسقف و یا روباز و معمولی انتخاب کنید.

2. ارسال بار به قشم با خاور

خاورها در نمونه‌های مختلفی وجود دارند و شما می‌توانید برای حمل کالاهایی با وزن بین ۳ تا ۶ تن از آنها استفاده کنید. بیشتر مواقع خاورها برای حمل لوازم منزل و اسباب‌کشی مورداستفاده قرار می‌گیرند و در شرایط مختلف، مانند خاورهای روباز، مسقف و یا بغل بازشو استفاده کنید. یکی از محبوب‌ترین نمونه‌های خاور برای ارسال بار به قشم، خاور ۹۱۱ است که تحمل وزن آن به ۵ تن می‌رسد.

3. کامیون تک برای حمل بار به قشم

کامیون تک که خیلی از افراد آن را با نام 10 تن یا شش چرخ می‌شناسند، یکی از بهترین وسایل نقلیه برای حمل بار به قشم شناخته می‌شود. از این وسیله نقلیه می‌توان برای ارسال انواع کالاها و به خصوص محصولات کشاورزی استفاده کرد. کامیون تک به ترتیب دارای طول و عرض ۵.۸ و ۲.۲ متر بوده و ارتفاع آن از کف تا لبه تقریباً ۱.۲ متر است.

کامیون تک برای حمل بار به قشم

4. کامیون جفت برای باربری قشم به تهران

اگر وزن کالای شما بیشتر از ۱۰ تن باشد، باید به دنبال کامیون باری دیگری برای ارسال آن به قشم باشید. در این شرایط، استفاده از کامیون باری جفت می‌تواند بهترین گزینه در نظر گرفته شود. کامیون جفت دارای ظرفیت ۱۵ تن است و به همین دلیل هم می‌توان از آن برای حمل انواع مصالح ساختمانی، محصولات کشاورزی و لوازم تجاری و صنعتی با وزن بالا استفاده کرد.

طول کامیون جفت می‌تواند بین ۶.۳۸ تا ۷ متر متفاوت باشد. عرض این وسیله نیز بین ۲.۳۵ تا ۲.۴۵ متر متغیر است. در نهایت، ارتفاع کف تا لبه کامیون‌های جفت نیز تقریباً ۱.۲ تا ۱.۳ متر اندازه‌گیری شده است و شما می‌توانید انواع لوازم موردنیاز خود را در آن قرار داده و به قشم ارسال کنید.

5. تریلی

در نهایت، آخرین خودروی باری که با استفاده از آن می‌توانید کالاهایی تا وزن 25 تن را جابه‌جا کنید، تریلی است که انواع مختلفی دارد. شما می‌توانید بر اساس کالای خود، از تریلی‌های چادری، بغل‌دار، روباز و نمونه‌های دیگر استفاده کنید.

باربری قشم به تهران

 همان‌طور که در ابتدای این مقاله نیز به‌اختصار گفتیم، کالاهای متنوعی از شهرهای دیگر به قشم ارسال می‌شوند. از سوی دیگر، تهران به‌خاطر این که پایتخت ایران است، اهمیت زیادی برای ارسال کالا به شهرهای دیگر دارد. به همین دلیل هم باربری قشم به تهران بسیار فعال بوده و روزانه کالاهای مختلفی بین تهران و جزیره قشم ردوبدل می‌شوند.

باربری قشم به تهران

می‌توان از همه خودروهای باری که پیش‌ازاین معرفی کردیم، برای حمل بار از تهران به قشم استفاده کرد. برای انتخاب خودرو، اول‌ازهمه باید به شرایط کالا و سپس وضعیت آب‌وهوایی توجه داشته باشید.

فراموش نکنید که هرچه خودروی باری موردنظر شما کوچک‌تر باشد، کرایه آن نیز کاهش پیدا می‌کند. برای مثال، کرایه حمل بار از تهران به قشم با نیسان خیلی ارزان‌تر از تریلی است. بااین‌حال، شما تنها زمانی می‌توانید از نیسان استفاده کنید که وزن کالا نهایتاً ۲ تن باشد و برای حمل کالاهای سنگین‌تر باید به سراغ خودروهای باری بزرگ‌تر بروید.

 حمل بار به قشم با ترابرنت

مطمئناً بسیاری از افرادی که قصد ارسال کالا به قشم را دارند، به دنبال خودروهای باری قابل‌اعتمادی می‌گردند تا بتوانند کالای خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به این جزیره بفرستند. ازاین‌رو، سامانه ترابرنت کار را برای صاحبان کالا خیلی راحت کرده است تا بتوانند در هر زمانی از شبانه‌روز و به‌صورت آنلاین، یک خودروی باری متناسب با اندازه کالای خود پیدا کنند و با راننده آن ارتباط بگیرند.

به‌منظور استفاده از این سامانه، باید اول‌ازهمه اپلیکیشن ترابرنت مخصوص صاحبان کالا را روی گوشی خود نصب کنید و بعد از وارد کردن شماره‌تلفن همراه، گزینه اعلام بار را انتخاب نمایید. در قدم بعدی، کادرهایی برای شما نمایش داده می‌شوند که باید هر یک از آنها را بسته به کالای خود تکمیل کنید و در نهایت، گزینه پایین با عنوان «اعلام بار کنید» را انتخاب نمایید. در آخر، باید منتظر بمانید تا راننده‌ای با شما تماس بگیرد که بهترین شرایط و موقعیت جغرافیایی را با کالای شما دارد.

سخن پایانی

در این مطلب اطلاعات کاملی درباره حمل بار به قشم در اختیار شما قرار دادیم و گفتیم که چه خودروهای باری برای این کار مناسب هستند. باربری به قشم با استفاده از خودروهای متنوعی انجام می‌شود و صاحبان کالا می‌توانند برای سریع‌تر شدن فرایند ارسال کالا به این جزیره، از سامانه ترابرنت کمک بگیرند. ترابرنت علاوه بر صاحبان کالا، اپلیکیشنی را هم برای رانندگان در نظر گرفته است که آنها می‌توانند بعد از احراز هویت، اعلام بارهای نزدیک به خود را پیدا کرده و با صاحبان کالا تماس بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.