آنچه در این مقاله می‌خوانید

آخرین نوشته ها

حمل بار با وانت | درخواست وانت بار اینترنتی در سراسر کشور

حمل بار با وانت درخواست وانت بار اینترنتی در سراسر کشور

حمل بار با وانت چه مزایا و معایبی دارد؟ آیا به‌صرفه است که برای حمل بار خود از وانت استفاده کنیم؟ وانت ‌بار تا چه حدی می‌تواند نیاز ما در جابه‌جایی بار را برآورده کند؟ این‌ها سؤالاتی هستند که ممکن است برای شما که به دنبال خودرو حمل بار می‌گردید پیش بیاید. بسته به نوع جابه‌جایی و بار شما، گزینه‌های مختلفی برایتان وجود خواهد داشت.

ممکن است برای اسباب‌کشی، خرید لوازم سنگین خانه، خرید بار برای مغازه، جابه‌جایی لوازم اداری یا ورزشی و … به خودرو حمل بار نیاز پیدا کنید. برای این کار می‌توانید روی گزینه‌هایی مثل وانت‌بار، نیسان، خاور و چنین مواردی فکر کنید. اما این که کدام خودرو بهترین و به‌صرفه‌ترین انتخاب است چالشی است که با آن روبه‌رو خواهید شد.

همچنین انتخاب یک پلتفرم مناسب که بتوانید از آن جا خودرو موردنظر را انتخاب نموده و با اطمینان، بار خود را به راننده آن بسپارید، یکی دیگر از مسائلی است که در زمینه حمل بار مطرح می‌شود.

در این مقاله ابتدا روی هدف اصلی، یعنی معرفی وانت ‌بار و شناخت مزایای آن صحبت می‌کنیم و در ادامه مطمئن‌ترین راه برای ارسال بار مورد نظر را خدمت شما معرفی می‌کنیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

چرا وانت بار؟

وانت دومین وسیله پر طرف‌دار برای حمل بار پس از نیسان است. حمل بار با وانت کمترین هزینه را در بین سایر گزینه‌ها مثل نیسان یا خاور خواهد داشت. اما محدودیتی که برای وانت وجود دارد این است که آیا پتانسیل میزان بار شما را دارد یا خیر.

انواع وانت
انواع وانت

حمل بار با وانت برای موارد زیر توصیه می‌شود:

  • اسباب کشی سبک بین شهری
  • جابه‌جایی اقلام دفتری یا ورزشی
  • حمل بار وسایل خانه مثل گاز، یخچال، فرش و …
  • جابه‌جایی مقدار زیاد کتاب و اسناد
  • جابه‌جایی خرید‌های بزرگ فروشگاهی مغازه یا غرفه‌ و دکه
  • حمل خرده بار سبک
  • جابه‌جایی پس از خرید ساز‌های بزرگ مثل پیانو
  • جابه‌جایی اقلام مغازه در حین نقل‌مکان
  • و …

در کل به جز وزن و حجم بار محدودیتی برای وانت بار وجود ندارد و شما عزیزان درصورتی‌که نیاز به خودرو حمل بار داشته باشید می‌توانید این خودرو را برای جابه‌جایی بار خود به کار بگیرید.

شما باید بسته به باری که دارید نوع مناسبی از وانت را برای خود در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که وانت پیکان امکان حمل ۷۵۰ کیلوگرم بار را دارد. درحالی‌که این میزان برای وانت پراید ۴۵۰ کیلوگرم و برای وانت مزدا ۱ تن است.

تفاوت وانت بار با نیسان چیست؟

می‌توانیم بگوییم که کارایی وانت بار و نیسان تا حدودی شبیه به هم است. محدودیت عبور و مرور در شهر برای آن‌ها وجود ندارد، امکان ورود به کوچه‌های تنگ برای هر دو میسر است، برای حمل بار درون‌ شهری مناسب هستند و می‌توان نوع چادر دار و یا یخچال‌دار را در هر دو آن‌ها پیدا کرد.

تفاوت وانت بار با نیسان چیست؟
تفاوت وانت بار با نیسان


تفاوت اصلی که بین این دو خودرو حمل بار وجود دارد حجم و وزن باری است که می‌توانند جابه‌جا کنند. برای انواع وانت بار مثلاً مزدا تا حدود یک تن بار را می‌توان در نظر گرفت. این در حالی است که نیسان تا ۲ تن بار را بدون مشکل حمل می‌کند؛ بنابراین درصورتی‌که وزن بار شما بیشتر از حد تعیین شده برای وانت باشد باید از نیسان برای حمل بار خود استفاده کنید. اما برای بارهای سبک‌تر وانت بار توصیه می‌شود. چرا که قیمت تمام‌شده‌ی کمتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

مورد دیگر که شاید پیش بیاید این است که برای جابه‌جایی بین‌شهری از چه وسیله‌ای استفاده کنیم؟ در اینجا پیشنهاد ما نیسان است. چرا که رانندگان نیسان معمولاً تجربه بیشتری در جابه‌جایی بین شهری دارند و همچنین امکانات خودرو آن‌ها بیشتر از رانندگان وانت است. نکته دیگر اینکه هزینه مسیر‌های بین شهری برای وانت و نیسان تفاوت زیادی ندارد ولی در کل وانت هم یک گزینه‌ی خوب برای جابه‌جایی بین شهری بار به حساب می‌آید. برای آشنایی کامل با نیسان مقاله اعلام بار نیسان را مطالعه کنید.

1. هزینه حمل بار با وانت

قیمت وانت بار به موارد مختلفی بستگی دارد. از طول مسیر گرفته تا میزان زمان بارگیری. در قسمت بعد مواردی که در قیمت حمل بار با وانت دخیل هستند را بررسی می‌کنیم.

2. حجم و وزن بار

وزن بار ارتباط مستقیم با هزینه حمل آن دارد. طبیعی است زیاد بودن وزن بار بالارفتن قیمت را در پی خواهد داشت که افزایش مصرف سوخت را می‌توان در این زمینه دخیل دانست.

3. مسافت

فاصله بین مبدأ و مقصد از اصلی‌ترین عوامل تأثیرگذار در هزینه حمل بار با وانت است. براین ‌اساس یک نرخ ثابت برای حمل بار وجود دارد که میزان آن در کیلومتر فاصله مقصد و مبدأ ضرب شده و هزینه نهایی برآورد می‌شود. همچنین باید دقت داشته باشید که راننده نباید فاصله خود تا مبدأ حمل بار را در هزینه دخیل کند. اما درصورتی‌که مکان بار شما خیلی دور باشد معمولاً رانندگان هزینه‌ای را هم برای آن در نظر می‌گیرند که این موضوع بستگی به خود شما دارد. چرا که در برخی مناطق دسترسی به‌وسیله حمل بار ممکن نیست و شما مجبور می‌شوید به دنبال راننده‌ای باشید که فاصله زیادی از شما دارد.

4. بیمه باربری

درصورتی‌که می‌خواهید خیال خود را از بابت سالم رسیدن بار و متضرر نشدن از حوادثی که می‌تواند در طول مسیر پیش بیاید راحت کنید، بهتر است بارنامه گرفته و بار خود را بیمه کنید. بیمه نیز از عوامل مؤثر در هزینه حمل بار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به مقاله بیمه باربری چیست مراجعه نمایید.

5. تأخیر در زمان بارگیری

معمولاً نرخی که از طرف راننده وانت برای حمل بار به شما اعلام می‌شود، با استناد بر مسافت، میزان بار و زمان بارگیری عادی است. این زمان برای هر شخص مختلف است. اما عرف آن حدود ۲ ساعت است. به این معنی که اگر زمان بارگیری و تخلیه بار از این حد بیشتر شود هزینه‌ای که باید برای آن تقبل کنید بیشتر خواهد شد. بهتر است برای این که مشکلی بین صاحب بار و راننده به وجود نیاید قبل از این که بخواهید برای بارگیری اقدام کنید این مسائل را با راننده موردنظر طی کنید تا آخر کار با افزایش قیمت پیش‌بینی‌نشده روبه‌رو نشوید.

بارگیری وانت بار

6. زمان ارسال سفارش

از دیگر موارد دخیل در هزینه حمل بار با وانت میزان زمانی است که از راننده برای رساندن بار شما به مقصد گرفته می‌شود. برای مثال در روز‌های شلوغ سال که ترافیک زیادی در خیابان حاکم است، رانندگان هزینه بیشتری را برای حمل بار درخواست می‌کنند.

عوامل دیگری مثل هزینه کارگر، نوع وانت، امکانات وانت و … نیز می‌توانند در قیمت وانت بار مؤثر باشند. برای جابه‌جایی برون شهری نیز قیمت‌های مختلفی برای این کار وجود دارد و بسته به این که مقصد چه شهری باشد، هزینه‌ها تغییر می‌کند. اما همان‌طور که گفتیم ممکن است برخی رانندگان در شرایط مختلف هزینه بیشتری را برای این کار درخواست کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود از شرکت‌های معتبر در زمینه حمل بار مشاوره بگیرید تا از قوانین و هزینه‌های روز مطلع شوید.

آیا از وانت برای حمل بار برون شهری استفاده می‌شود؟

شاید به دلیل پایین بودن هزینه حمل بار با وانت خیلی از افراد در این فکر باشند که برای حمل برون شهری بار از وانت استفاده کنند. اولین چیزی که در این مورد باید به اطلاع شما برسانیم این است که خب در این مورد، کار نشد ندارد! یعنی این که بخواهیم بار خود را به کمک وانت، از یک شهر به شهر دیگر منتقل کنیم، امکان‌پذیر است. اما شاید خیلی منطقی نباشد.

دقت کنید که وانت، بیشتر برای حمل‌ بارهای درون شهری طراحی شده است و اگر قصد داشته باشید برای حمل بار از یک شهر به شهری دیگر اقدام کنید، بهتر است از نیسان یا خاور استفاده نمایید. البته اگر حجم بار شما، زیاد نبوده و همچنین حساسیت بالایی هم ندارد، وانت بار هم گزینه مناسبی برای حمل بار برون شهری به حساب می‌آید.

آیا از وانت برای حمل بار برون شهری استفاده می‌شود؟

اما در کل، به دلیل این که قدرت موتور نیسان از وانت بیشتر است، بهتر است برای مسیر‌های طولانی و جاده‌ای که سرازیری و سربالایی زیادی دارد، از نیسان برای حمل بار استفاده کنید. وانت بار بیشتر گزینه مناسبی برای حمل و نقل‌های درون شهری به حساب می‌آید.

نحوه سفارش وانت بار

برای حمل بار با وانت پیکان یا هر نوع وانت دیگر لازم است تا برخی راه‌های سفارش و رزرو وانت را بلد باشید. یکی از راه‌ها این است که با وانت‌های گذری که در مسیر خود در خیابان پیدا می‌کنید ارتباط گرفته و در زمان موردنظر بار خود را به او بسپارید.

نحوه سفارش وانت بار
نحوه سفارش وانت بار

راه دیگر اینکه با مراکز حمل بار که به‌صورت فیزیکی در یک شرکت متمرکز هستند تماس گرفته و برای حمل بار خود هم مشاوره گرفته و هم درخواست وسیله کنید.

راه سومی که برای حمل بار با وانت وجود دارد استفاده از اپلیکیشن‌هایی است که در زمینه ایجاد ارتباط مستقیم بین راننده و صاحب بار فعالیت می کنند. این اپلیکیشن‌ها مستقیم راننده وانت را به صاحب بار وصل می‌کنند تا آن‌ها بتوانند در مورد جزئیات و شرایط جابه‌جایی بار با هم توافق کنند. برای این کار می‌توانید از سایت و یا اپلیکیشن صاحبان کالا ترابرنت کمک بگیرید.

حمل بار با وانت به کمک ترابرنت

ترابرنت اپلیکیشنی است که در زندگی مدرن به کمک شما می‌آید. یکی از مطمئن‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای حمل بار با وانت، اپلیکیشن ترابرنت است.

حمل بار با وانت به کمک ترابرنت
حمل بار با وانت

بهترین کار با وانت استفاده از اپلیکیشن آنلاین ترابرنت است. در این اپلیکیشن، اعلام بار پیکان وانت و سایر وانت‌ها برای رانندگان نمایش داده می‌شود. صاحبان خودروهای حمل بار نظیر وانت و نیسان می‌توانند در این اپلیکیشن ثبت‌نام کنند و بعد از احراز هویت و ثبت اطلاعات موردنیاز، امکان گرفتن بار در کل کشور برایشان مهیا شود. برای دانلود نرم افزار روی لینک زیر کلیک کنید.


همچنین صاحبان بار با مراجعه به اپلیکیشن صاحبان کالا می‌توانند سریعاً راننده موردنظر را پیدا کنند. برای این کار کافی است اپلیکیشن صاحبان کالا را نصب کنند و نوع بار، مبدأ و مقصد، بارگیر موردنظر و اطلاعات خواسته شده را به ثبت رسانده و منتظر باشند تا در سریع‌ترین زمان راننده‌ای که این شرایط را پذیرفته است با آنها تماس بگیرد.

استعلام قیمت وانت بار در ترابرنت

یکی از دغدغه‌های صاحبان کالا هزینه و قیمت خودروی باری است که می‌خواهند لوازمشان را با آن جابه‌جا کنند. تربرانت برای راحتی شما عزیزان امکان استعلام کرایه حمل بار را فراهم کرده که می‌توانید با ورود به سایت، از قسمت سمت چپ بالا روی گزینه استعلام کرایه حمل بار کلیک کنید و پس از ثبت مبدا و مقصد، نوع کامیون را وانت انتخاب کرده و روی گزینه محاسبه کرایه حمل بزنید تا به طور تقریبی قیمت وانت بار را مشاهده نمایید.

جمع‌بندی

حمل بار با وانت از راه‌های ساده و ارزان قیمتی است که می‌توانید برای جابه‌جا کردن بار خود از آن بهره‌مند شوید. وانت بار نسبت به نیسان پتانسیل حجم بار کمتری را داراست و توانایی حمل بار تا یک تن را دارد. درحالی‌که این عدد برای نیسان تا ۲ تن هم می‌رسد. اما به دلیل هزینه کمتری که حمل بار با وانت پیکان دارد، پیشنهاد می‌شود برای بار‌های با حجم کم از وانت به‌جای نیسان استفاده کنید. وانت بار بهترین گزینه برای حمل بار‌های سبک درون شهری به‌حساب می‌آید.

برای صرفه‌جویی در وقت و انرژی توصیه می‌شود برای سفارش حمل بار از سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند استفاده نمایید. یکی از این اپلیکیشن‌ها که امکانات و شرایط خوبی در زمینه حمل بار دارد و همچنین قیمت مناسب تری را به شما پیشنهاد می‌دهد، ترابرنت است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

3.9/5 - (11 امتیاز)

1 دیدگاه در “حمل بار با وانت | درخواست وانت بار اینترنتی در سراسر کشور

  1. علی گرگیج گفت:

    علی گرگیج هستم از استان گلستان پیکان وانت دارم بار برای هرجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.