آنچه در این مقاله می‌خوانید

جابجایی گیاهان در اسباب کشی با کمترین آسیب !

جابجایی گیاهان در اسباب کشی با کمترین آسیب !

گل‌ها و گیاهان حساسیت بسیار زیادی در اسباب کشی دارند و به همین دلیل باید موقع حمل لوازم منزل، دقت زیادی برای جابه‌جایی آن‌ها به خرج داد. نمی‌توان گیاهان را مانند سایر لوازم منزل جابه‌جا کرد و باید حتما با توجه به نکات خیلی خاص، آن‌ها را بسته‌بندی کرده و به منزل جدید ببرید. در این مقاله، به‌طور کامل درباره جابجایی گیاهان در اسباب کشی صحبت خواهیم کرد. پس اگر شما هم با این چالش مواجه هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

به احتمال خیلی زیاد می‌دانید که موقع اسباب کشی، شما باید بخش زیادی از لوازم منزل خود را درون کارتن بسته‌بندی کنید. با این حال، برای جابه‌جایی گیاهان نمی‌توان از این روش استفاده کرد. زیرا ممکن است ساقه و برگ‌های گل‌ها آسیب ببینند و خراب شوند. شما با شناختن نحوه جا به جایی گیاهان در اسباب کشی می‌توانید به بهترین شکل ممکن از گیاهان خود در سخت‌ترین شرایط هم مراقبت کنید. در ادامه، به صورت مفصل اطلاعات کاملی در این‌باره در اختیار شما قرار خواهیم داد.

نحوه جابجایی گیاهان در اسباب کشی

قبل از این که به طور کامل مراحل جابجایی گیاهان در اسباب کشی را توضیح دهیم، بهتر است بدانید که آیا منزل جدید شما فضای کافی برای نگهداری از گل و گیاهان را دارد؟ اگر متوجه شدید که منزل جدیتان کمی کوچک است و نمی‌توانید همه گل و گیاهان را در آن‌جا قرار دهید، بهتر است تعدادی از آنها را به دوستان و آشنایان خود ببخشید.

نحوه جابجایی گیاهان در اسباب کشی

با انجام این کار، هم می‌توانید از گل و گیاهان خود مراقبت کنید و هم به اندازه کافی در منزل جدید گل داشته باشید. در قدم بعدی، نوبت به آن می‌رسد که گل و گیاهان را آماده بردن به منزل جدید کنید. در ادامه، به طور کامل درباره نحوه ی جابه‌جایی و نقل و انتقال گیاهان به منزل جدید توضیح خواهیم داد.

1. آماده کردن گل و گیاه برای رفتن به منزل جدید

قبل از اسباب کشی، شما باید تمام لوازم منزل خود را برای رفتن به منزل جدید آماده کرده باشید. این موضوع درباره گیاهان نیز صدق می‌کند و باید حتما از قبل آن‌ها را آماده کنید تا برای روز اسباب کشی، مشکلی نداشته باشید. بهتر است قبل از اسباب کشی مطمئن شوید که گیاهان شما هیچ بیماری ندارند و کاملا سالم هستند. حداقل از دو هفته قبل از اسباب کشی، شاخ و برگ‌های مرده گیاهان را هرس کنید تا موقع اسباب کشی، حجم زیادی به خود نگیرند.

2. آب دادن به گیاهان قبل از اسباب کشی

شما باید حداقل دو ساعت قبل از جابه‌جایی، به اندازه کافی به گیاهان خود آب داده باشید. فراموش نکنید که اصلا نباید بیش از اندازه به گل‌ها آب بدهید. میزان آبیاری آن‌ها اصلا نباید به اندازه‌ای باشد که خاکشان خیلی خشک و یا خیلی خیس باشد. فقط کافی است که مقداری خاک گیاه را مرطوب نگه دارید. البته لازم نیست این کار را برای برخی گیاهان بیابانی مانند کاکتوس انجام دهید.

3. مرتب کردن گلدان‌ها

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که گلدان‌های خیلی زیادی دارید، بهتر است آن‌ها را بر اساس جنس گلدان مرتب کنید. برای مثال، گلدان‌هایی که مقاومت زیادی دارند را در کنار هم و گلدان‌های ظریف‌تر را در کنار یکدیگر قرار دهید.

مرتب کردن گلدان‌ها

گلدان‌ها جنس‌های مختلفی دارند که برخی از رایج‌ترین آن‌ها، مواردی مانند چوب، سفال، پلاستیک، شیشه و یا فایبرگلاس هستند. با انجام این کار، متوجه خواهید شد که گلدان‌های حساس در کدام قسمت قرار دارند و برای جابه‌جایی آن‌ها، دقت بیشتری به خرج خواهید داد.

4. جابه‌جایی گلدان‌های بزرگ در اسباب کشی

برای جابه‌جایی گلدان‌های خیلی بزرگ، لازم نیست آن‌ها را درون جعبه‌های خاصی قرار دهید و می‌توانید به صورت مستقیم، درون خودرو بگذارید. توجه داشته باشید که گلدان‌های بزرگ باید آخرین لوازمی باشند که موقع اسباب کشی درون خودروی باری قرار می‌گیرند. برای این که موقع جابه‌جایی خودرو گلدان‌ها آسیب نبینند، می‌توانید آن‌ها را با استفاده از بندهای نازکی به کامیون ببندید.

5. جابه‌جایی گلدان‌های کوچک در اسباب کشی

اگر گلدان‌های کوچک زیادی دارید، می‌توانید همه آن‌ها را درون جعبه‌های مقاوم قرار بدهید و سپس جعبه را به خودروی باری منتقل کنید. موقع قرار دادن گلدان‌ها درون جعبه‌های کوچک، بهتر است در فضای خالی بین گلدان‌ها، فوم یا روزنامه بگذارید.

جابه‌جایی گلدان‌های کوچک در اسباب کشی

اگر جعبه مورد نظر شما درب دارد، بهتر است موقع جابه‌جایی و اسباب کشی، درب آن را ببندید تا گلدان‌ها به صورت منظم درون جعبه قرار بگیرند و جابجا نشوند. هم‌چنین پیشنهاد می‌کنیم برای این که کارگران و یا افرادی که موقع جابه‌جایی لوازم منزل به شما کمک می‌کنند، جعبه گل و گیاهان را با احتیاط منتقل کنند، روی آن‌ها برچسب بنویسید.

6. محافظت از ساقه گیاهان

ساقه گیاه، یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن شناخته می‌شود که وظیفه استحکام گیاه را بر عهده دارد. از این رو، شما باید موقع اسباب کشی اهمیت زیادی به محافظت از ساقه گیاه بدهید. برای مثال، اگر گیاه شما ساقه بلندی دارد، بهتر است در کنار آن از یک چوب استفاده کنید و ساقه گیاه را در کنار چوب ببندید.

7. بیرون آوردن گل از جعبه مخصوص

 بعد از بسته‌بندی کامل گل و رسیدن به منزل جدید، نوبت به آن می‌رسد که آن را از جعبه بیرون بیاورید. برای بیرون آوردن گل از جعبه، با احتیاط خیلی زیاد درب جعبه را باز کنید و از پایین گیاه، آن را بگیرید. زیرا اگر ساقه و یا برگ‌های آن را بگیرید، مطمئنا موقع جابه‌جایی آسیب می‌بیند. پس سنگین‌ترین قسمت گیاه را بگیرید و به آرامی آن را از جعبه بیرون بیاورید. اصلا نباید به محض خارج کردن گیاه از جعبه، آن را در معرض نور شدید قرار دهید. به تدریج نور گیاه را زیاد کنید تا بتواند خود را با محیط جدید سازگار کند. 

سخن پایانی 

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره جابجایی گیاهان در اسباب کشی در اختیار شما قرار دادیم. اگر گیاهان شما خیلی زیاد نیستند، بهتر است با وسیله نقلیه شخصی آن‌ها را جابه‌جا کنید و گلدان‌ها را در کنار سایر لوازم منزل قرار ندهید.

شما می‌توانید برای سریع‌تر شدن جابه‌جایی گل‌ها و گیاهان خود موقع اسباب کشی، از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. برای پیدا کردن خودروی باری مناسب به منظور جابه‌جایی گیاهان در اسباب کشی، سامانه ترابرنت می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما کند. البته خود شما باید از قبل گل و گیاهان را برای جابه‌جایی به منزل جدید آماده کرده باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.