آنچه در این مقاله می‌خوانید

مهمترین نکات جابجایی آکواریوم هنگام اسباب کشی

جابجایی آکواریوم

بیشتر کسانی که به ماهی علاقه دارند، یک آکواریوم زیبا در خانه خود دارند و در آن ماهی‌های متعددی نگهداری می‌کنند. این مسئله تا زمانی زیباست که به اسباب کشی فکر نکرده باشید. زیرا جابجایی و اسباب کشی به همراه یک آکواریوم پر از ماهی، می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. با این حال، ما نکاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم که با آنها می‌توانید فرایند جابجایی آکواریوم را خیلی راحت‌تر انجام دهید. پس حتما تا پایان این مقاله از ترابرنت، همراه ما باشید.

آکواریوم ماهی به خاطر داشتن حجم و وزن زیاد، یکی از مهم‌ترین معضل‌های افراد موقع اسباب کشی و جابجایی لوازم منزل در نظر گرفته می‌شود. البته علاوه بر خود آکواریوم، باید توجه خیلی زیادی به ماهی‌ها هم داشته باشید. همچنین در آکواریوم، لوازم زینتی متعددی وجود دارند که فرایند حمل را برای افراد دشوار می‌سازند. به همین دلیل هم بهتر است هر کسی نحوه جابجایی آکواریوم ماهی هنگام اسباب کشی را یاد بگیرد تا ببیند که چگونه باید آکواریوم خود را به صورت امن، جابجا کند.

نحوه جابجایی آکواریوم ماهی هنگام اسباب کشی

بر اساس مواردی که پیش از این متوجه شدید، جابجایی آکواریوم چالش‌های بسیار زیادی دارد و به همین دلیل برای این که مطمئن شوید موقع اسباب کشی، مشکلی برای آکواریوم و ماهی‌های شما به وجود نمی‌آید، حتما باید ترفندهایی بلد باشید. در این بخش، برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم که نحوه جابجایی آکواریوم ماهی هنگام اسباب کشی باید چگونه باشد.

نحوه جابجایی آکواریوم ماهی هنگام اسباب کشی

اگر قصد نقل مکان دارید می‌توانید مقاله اسباب کشی ترابرنت را مطالعه کنید.

֎ آماده کردن ماهی‌ها قبل از جابجایی آکواریوم

اول از همه، شما باید به جان ماهی‌های درون آکواریوم فکر کنید. به عنوان مثال، می‌توانید بین یک تا دو روز قبل از جابجایی آکواریوم و اسباب کشی، دیگر به ماهی‌ها غذا ندهید و آنها را آماده کنید تا به مکان جدیدی بروند. اصلا نیازی نیست که نگران تلف شدن ماهی‌ها به خاطر غذا نخوردن باشید. زیرا بیشتر آنها می‌توانند حداکثر 5 روز بی آنکه غذا بخورند، زنده بمانند. دلیل این موضوع هم این است که با غذا نخوردن ماهی‌ها، مواد اضافی و زائد از بدن آنها خارج می‌شود.

دلیل دیگری که باید حتما موقع جابجایی آکواریوم ماهی‌ها را آماده کنید، این است که ماهی‌ها حساسیت خیلی زیادی نسبت به تغییرات محیطی دارند. به همین دلیل شاید اگر در یک بازه زمانی کوتاه، آب آنها به طور کامل عوض شود، ممکن است دچار مشکلات زیادی شوند. به همین دلیل هم سعی کنید مقدار کمی از آب آکواریوم اصلی خود را نگهدارید و بعد از جابجایی آن به منزل جدید، در ابتدا ماهی‌ها را درون این آب قرار داده و سپس آب بیشتری به آن اضافه کنید.

بعد از آماده کردن ماهی‌ها، می‌توانید آنها را درون کیسه‌های پلاستیکی قرار دهید. البته این فقط تا زمانی است که جابجایی آکواریوم شما نهایتا تا یک ساعت به طول بیانجامد و اگر طولانی‌تر از این بازه زمانی شود، بهتر است از سطل‌های پلاستیکی استفاده کنید که هوا درون آنها رد و بدل می‌شود.

مقاله پیشنهادی: بسته بندی لباس در اسباب کشی

֎ بیرون آوردن لوازم داخل آکواریوم

بیرون آوردن لوازم داخل آکواریوم

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، لوازم تزیینی بسیار زیادی درون آکواریوم‌ها وجود دارند. به همین دلیل هم یکی از مهم‌ترین نکاتی که موقع جابجایی آکواریوم ماهی هنگام اسباب کشی باید به آن توجه کنید، این است که بعد از بیرون آوردن ماهی‌ها، این لوازم را از آکواریوم جدا کنید.

آکواریوم‌ها دارای سیستم‌های گرمایشی و تصفیه آب هستند و اول از همه، باید آنها را جدا کنید. همچنین همه گیاهان موجود در آکواریوم را نیز با دقت کامل از آکواریوم بیرون بیاورید. می‌توانید این گیاهان را درون سطل‌هایی بگذارید که مقدار کمی از آب آکواریوم را در آن قرار داده بودید.

از دیگر لوازم جانبی مهمی که باید موقع جابجایی آکواریوم خارج کنید، می‌توان به مواردی مثل پمپ، فیلتر، چراغ و بخاری اشاره کرد. بعد از بیرون آوردن این لوازم، آنها را به طور کامل تمیز و سپس خشک کنید و بعد هم همه آنها را درون یک ظرف در بسته بگذارید.

به احتمال خیلی زیاد، همه افراد در آکواریوم خود از سنگ‌هایی استفاده می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم که برای راحت‌تر شدن فرایند جابجایی آکواریوم ماهی هنگام اسباب کشی و ارسال لوازم منزل، این سنگ‌ها را درون خود آکواریوم بگذارید. بعد هم همه آب موجود در آکواریوم را با استفاده از یک شلنگ خارج کنید و با استفاده از یک نوار محکم، درپوش‌های آکواریوم را ببندید.

طریقه بسته بندی لوازم شکستنی را در مقاله نحوه بسته بندی وسایل شکستنی ما مطالعه کنید.

֎ تمیز و بسته‌بندی کردن وسایل جهت جابجایی آکواریوم

تمیز و بسته‌بندی کردن وسایل جهت جابجایی آکواریوم

برای این که مطمئن شوید که همه وسایل موجود در آکواریوم را به صورت کاملا درست و حرفه‌ای بسته‌بندی و تمیز کرده‌اید، بهتر است قبل از اسباب‌کشی، همه آنها را درون سطل‌های جداگانه حاوی آب قرار دهید و سپس مقدار کمی سرکه به هر یک از آنها بیفزایید. بعد از گذشت یک ساعت، آنها را به طور کامل ضدعفونی کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از مواد مناسب، قسمت‌های داخلی و بیرونی آکواریوم را نیز تمیز کنید.

برای بسته‌بندی آکواریوم، می‌توانید از پلاستیک‌های حباب‌دار استفاده کنید. در این شرایط، جابجایی آکواریوم موقع اسباب کشی، خیلی راحت‌تر خواهد شد. اگر آکواریوم کوچکی دارید، می‌توانید آن را درون یک کارتن بسته‌بندی قرار دهید. بهتر است زیر آن هم از کاغذهای خرد شده استفاده کنید تا در طول مسیر، آسیب نبیند.

البته که جابجایی آکواریوم در سایز بزرگ‌تر، خیلی مشکل است و شاید مجبور شوید که از اشخاص حرفه‌ای‌تری در این زمینه کمک بگیرید. با این‌ حال، مهمترین فاکتوری که باید موقع جابجایی آکواریوم ماهی هنگام اسباب کشی به آن توجه کنید، این است که از امن بودن جای ماهی‌ها موقع رفتن به منزل جدید، مطمئن شوید. آنها باید اکسیژن کافی در طول مسیر داشته باشند و سبدهای حاوی ماهی‌ها هم بیش از اندازه جابجا نشوند. زیرا همان طور که پیش از این نیز گفتیم، ماهی‌ها نسبت به تغییرات محیطی، بیش از اندازه حساسند.

آیا اسباب کشی بدون کارتن ممکن است؟ در مقاله اسباب کشی بدون کارتن بخوانید.

֎ نصب آکواریوم در منزل جدید

نصب آکواریوم در منزل جدید

بعد از این که نحوه جابجایی آکواریوم ماهی هنگام اسباب کشی را یاد گرفتید و به منزل جدید خود رسیدید، نوبت به آن می‌رسد که آکواریوم را در آنجا نصب کنید. به هیچ عنوان نباید نصب آکواریوم را به تعویق بیندازید. زیرا این کار، باعث می‌شود اکسیژن موجود در آب ماهی‌ها به اتمام برسد و شاید دچار مشکل شوند.

اول از همه، آکواریوم را در محل مناسبی قرار داده و تمام سیستم‌های مورد نیاز مانند فیلترهای هوا و سیستم تصفیه را روی آن نصب کنید. سپس لوازم زینتی موجود در آکواریوم را مجددا درون آن قرار دهید. با استفاده از لوازم مناسب، میزان کلر، آمونیاک، دما و بالانس ph آب را اندازه‌گیری نمایید. این مسئله برای زمانی که فاصله بین مبدا تا مقصد شما طولانی‌تر بوده باشد، اهمیت بیشتری دارد. بعد از انجام همه این کارها، شرایط برای ورود مجدد ماهی‌ها به آکواریوم فراهم خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم ۴۰ ترفند اسباب کشی را در مقاله ترفندهای اسباب کشی بخوانید.

سخن نهایی

همان طور که در این مقاله متوجه شدید، جابجایی آکواریوم ماهی موقع اسباب کشی، بسیار سخت است و باید به فاکتورهای متعددی توجه داشته باشید تا بتوانید هم ماهی‌ها و هم آکواریوم را صحیح و سالم به منزل جدید خود برسانید. در صورتی که خودتان هم نمی‌توانید نحوه جابجایی آکواریوم ماهی هنگام اسباب کشی را به درستی انجام دهید، فقط کافی است که از کارشناسان و متخصصان انجام این کار، کمک بگیرید. اگر هر سوال دیگری درباره جابجایی آکواریوم ماهی هنگام اسباب کشی دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.