آنچه در این مقاله می‌خوانید

نحوه بسته بندی لپ تاپ برای اسباب کشی در 5 مرحله!

نحوه بسته بندی لپ تاپ برای اسباب ‌کشی در 5 مرحله!

یکی از مهم‌ترین چالش‌های خیلی از افراد در زمان  اسباب‌کشی، بسته‌بندی لپ تاپ است تا بتوانند صحیح و سالم این وسیله را به منزل جدید ببرند. اگر لپ تاپ خود را به‌درستی موقع اسباب‌کشی بسته‌بندی نکنید، ممکن است موقع جابه‌جایی، صفحه نمایش و یا قطعات دیگر آن آسیب ببینند. در این شرایط، باید هزینه خیلی زیادی برای جبران این خسارت بپردازید. به همین دلیل بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکلات این‌چنینی، نحوه بسته بندی لپ تاپ برای اسباب کشی را یاد بگیرید.

به‌طورکلی، لوازم الکترونیکی در برابر ضربه حساسیت بسیار زیادی دارند؛ به‌طوری‌که حتی کوچک‌ترین ضربه و یا آسیب به آن‌ها می‌تواند عملکرد دستگاه را به طور کامل مختل کند. یکی از مهم‌ترین لوازم الکترونیکی در این زمینه، لپ تاپ است. اغلب افراد برای انجام کارهای خود یک لپ تاپ دارند. در این مقاله، نحوه بسته بندی کامپیوتر و لپ تاپ در اسباب کشی را برای شما توضیح خواهیم داد.

مراحل بسته بندی لپ تاپ برای اسباب‌ کشی

برای این که لپ تاپ شما موقع اسباب‌کشی آسیب جدی نبیند، باید مراحل بسته‌بندی آن را با دقت انجام دهید. در این قسمت، مهم‌ترین کارهایی که باید به‌منظور بسته بندی لپ تاپ برای اسباب کشی انجام دهید را به صورت مختصر نام می‌بریم. توجه داشته باشید که انجام هر یک از این کارها می‌تواند اهمیت زیادی برای محافظت از لپ تاپ داشته باشد.

مراحل بسته بندی لپ تاپ برای اسباب‌ کشی

1. جدا کردن قطعات جانبی لپ تاپ

اول از همه، باید قطعات و لوازم جانبی لپ تاپ یا کامپیوتر را از یکدیگر جدا کنید. برای مثال، قطعاتی مانند ماوس، اسپیکر، کیبورد و سایر موارد این‌چنینی را به طور کامل جدا کرده و درون کیسه‌های مجزایی قرار دهید. بهتر است درب کیسه را محکم ببندید تا موقع حمل، از کیسه بیرون نیایند. اگر می‌خواهید فیش‌های کامپیوتر را خارج کنید، بهتر است با گوشی خود یک عکس از نحوه قرارگیری آن‌ها بگیرید تا بعد از رسیدن به منزل جدید، بدانید که باید آن‌ها را چگونه مجدداً متصل کنید.

2. انتخاب کارتن بسته‌بندی

در این مرحله، باید یک کارتن مناسب برای بسته‌بندی کامپیوتر، لپ تاپ و یا قطعات جانبی آن‌ها انتخاب کنید. بهتر است وسیله‌ای برای بسته‌بندی لپ تاپ انتخاب کنید که تحمل وزن آن را داشته باشد و موقع جابه‌جایی، لپ تاپ یا کامپیوتر از کارتن خارج نشوند.

انتخاب کارتن بسته‌بندی

علاوه بر این، کارتن موردنظر شما باید ظرفیت قرار دادن همه لوازم کامپیوتر را داشته باشد. پس بسته به سایز لپ تاپ یا کامپیوتر، جعبه مناسبی برای جابه‌جایی آن انتخاب کنید. اگر جعبه‌های خیلی بزرگی ندارید، می‌توانید جعبه کوچکی برای لپ تاپ و جعبه‌های دیگری برای لوازم جانبی آن در نظر بگیرید. اگر پیدا کردن کارتن برای شما خیلی سخت است، بهتر است از همان کارتن کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده کنید.

3. استفاده از پلاستیک حباب‌دار

به هیچ عنوان فراموش نکنید که موقع بسته‌بندی لپ تاپ برای اسباب‌ کشی حتماً از پلاستیک‌های حباب‌دار استفاده کنید. سعی کنید پلاستیک حباب‌داری با ضخامت بالا انتخاب کنید تا از بروز آسیب و ضربه به لپ تاپ جلوگیری کند. ازاین‌رو، باید لپ تاپ یا قطعات دیگر را درون این پلاستیک‌ها بگذارید و سپس به داخل کارتن منتقل کنید.

4. پوشاندن کارتن با فوم

در این مرحله، باید کارتن حاوی لپ‌تاپ و قطعات دیگر آن که درون پلاستیک حباب‌دار قرار گرفته‌اند را با فوم بپوشانید. با این کار اگر هر ضربه‌ای به جعبه وارد شود، کامپیوتر یا لپ تاپ شما هیچ‌گونه آسیبی نخواهد دید.

5. استفاده از چسب عریض

برای این که جعبه‌های لپ‌تاپ محکم و صحیح و سالم به مقصد برسند، باید حتماً درب آن‌ها را با استفاده از چسب‌های عریض بچسبانید. پس بعد از این‌که لپ تاپ را درون پلاستیک حباب‌دار و جعبه قرار دادید، باید حتماً با استفاده از چسب، دور تا دور آن را بچسبانید. فراموش نکنید که حتماً قبل از قرار دادن لپ تاپ درون جعبه، کف آن را نیز با چسب بچسبانید تا لپ تاپ از پایین بیرون نیاید.

 بسته‌بندی لوازم جانبی لپ تاپ برای اسباب‌کشی 

در قسمت‌های ابتدایی این مقاله نیز گفتیم که اول از همه شما باید لوازم جانبی و قطعات اضافی لپ‌تاپ را از آن جدا کنید. پس باید علاوه بر لپ‌تاپ، لوازم جانبی آن را نیز بسته‌بندی نمایید. به خاطر این‌که بیشتر قطعات جانبی لپ‌تاپ اندازه کوچکی دارند، ممکن است مجبور شوید چند قطعه از آن‌ها را درون یک جعبه قرار دهید. در این شرایط، بهتر است حتماً هر یک از این قطعات را درون پلاستیک‌های حباب‌دار به‌صورت مجزا بگذارید.

 بسته‌بندی لوازم جانبی لپ تاپ برای اسباب‌کشی 

 بعد از گذاشتن لوازم جانبی لپ‌تاپ درون پلاستیک حباب‌دار، نوبت به آن می‌رسد که با استفاده از چسب‌های عریض نواری، دور تا دور پلاستیک را بپیچانید تا قطعات جابه‌جا نشوند. اکنون شما می‌توانید همه این لوازم را به همراه کابل‌های مختلف لپ تاپ یا کامپیوتر، درون جعبه‌ای گذاشته و با استفاده از چسب، درب آن را محکم کنید. هر یک از کابل‌ها را به‌صورت منظم دسته‌بندی کنید تا موقع جابه‌جایی قطع نشوند.

ارسال لپ تاپ به منزل جدید برای اسباب‌ کشی

درصورتی‌که همه کارهایی که پیش‌ازاین گفتیم را با دقت انجام دهید، می‌توانید لپ تاپ را درون کامیون قرار داده و به منزل جدید ارسال کنید. درصورتی‌که اطلاعات مهمی در لپ تاپ خود دارید، می‌توانید آن را با استفاده از وسیله نقلیه شخصی به منزل جدید ببرید. با انجام این کار، مطمئن خواهید بود که هیچ‌گونه مشکلی برای لپ‌تاپ و یا اطلاعات موجود در آن پیش نخواهد آمد.

بعد از اینکه به منزل جدید رسیدید، باید هرچه سریع‌تر لپ تاپ را از داخل خودرو بردارید. زیرا گذاشتن لپ تاپ درون خودرو برای مدت طولانی هم احتمال سرقت را افزایش می‌دهد و هم به باتری لپ تاپ آسیب می‌رساند. پس بعد از این‌که محل مناسبی برای لپ‌تاپ خود در نظر گرفتید، آن را از خودرو خارج کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره نحوه بسته بندی لپ تاپ برای اسباب کشی در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که گفتیم، اسباب‌کشی چالش‌های بسیار زیادی دارد و یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در این زمینه، جابه‌جایی لپ تاپ و قطعات کامپیوتر است.

ازاین‌رو، شما می‌توانید با استفاده از اطلاعات موجود در این مقاله، از بروز ضررهای مالی و یا اطلاعاتی ناشی از ضربه خوردن و آسیب دیدن لپ‌تاپ موقع اسباب‌کشی جلوگیری کنید. اگر هر سؤال دیگری درباره نحوه بسته‌بندی کامپیوتر و لپ تاپ در اسباب‌کشی دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.