آنچه در این مقاله می‌خوانید

بهترین روش حمل بار به آفریقا کدام است؟

حمل بار به آفریقا

حمل بار به آفریقا از طریق روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد که شما می‌توانید بسته به شرایط و میزان بودجه خود، یکی از آنها را انتخاب کنید. در این مقاله از ترابرنت، ما نحوه ارسال بار به آفریقا از طریق روش‌های مختلف را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بدانید که چگونه می‌توانید کالاهای مختلف خود را به این قاره ارسال نمایید. پس اگر به هر دلیلی می‌خواهید کالا و یا کالاهایی را در حجم و وزن مختلف به قاره آفریقا بفرستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما تا پایان این مقاله از ترابرنت را مطالعه فرمایید.

درباره آفریقا

قبل از این‌که درباره ارسال بار به آفریقا صحبت کنیم، خوب است بدانید که این قاره، دومین قاره بزرگ در سراسر جهان شناخته می‌شود که 61 کشور را در خود جای داده است. قاره آفریقا از شمال با دریای مدیترانه، از شمال شرق با کانال سوئز و دریای سرخ، از شرق با خلیج عدن، از جنوب شرق به اقیانوس هند و از غرب هم با اقیانوس اطلس همسایه است. گستردگی این قاره، موجب شده که فرایند ارسال کالا به آن هم خیلی راحت‌تر باشد و دست شما برای انتخاب روش ارسال بار، خیلی باز باشد.

روش‌های حمل بار به آفریقا

همان‌طور که در بخش قبل هم متوجه شدید، قاره آفریقا مرزهای آبی بسیار زیادی دارد و به همین دلیل هم نمی‌توان از طریق روش زمینی، کالایی را به این کشور ارسال کرد. از این رو، می‌توان گفت که بهترین روش‌ها برای ارسال بار به آفریقا، روش‌های هوایی و دریایی هستند که ما در این بخش، به طور کامل هر یک از آنها را معرفی می‌کنیم.

روش‌های حمل بار به آفریقا

ارسال بار هوایی به قاره آفریقا

با استفاده از روش هوایی، شما این امکان را دارید که کالای خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به کشور مورد نظر خود در قاره آفریقا ارسال کنید. در این روش، اول از همه باید تمام مدارک مورد نیاز را آماده کرده و سپس کالای خود را به فرودگاه امام خمینی در تهران بفرستید.

بعد از انجام کارهای اداری و پرداخت هزینه‌های مورد نیاز، کالای شما از فرودگاه تهران به کشور مورد نظرتان در قاره آفریقا ارسال می‌شود. در کشور مورد نظر خود در قاره آفریقا هم باید کامیون دیگری داشته باشید تا کالا را از فرودگاه به آدرس گیرنده بفرستید.

اگرچه روش هوایی سرعت بسیار بالایی برای ارسال بار به آفریقا دارد، اما باید هزینه زیادی هم برای آن بپردازید و به همین دلیل شاید از نظر اقتصادی، چندان مقرون‌به‌صرفه و مناسب به نظر نرسد. البته اگر از نظر هزینه مشکلی ندارید، روش هوایی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

حمل بار دریایی به قاره آفریقا

یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین و رایج‌ترین روش‌هایی که می‌توانید برای ارسال بار به آفریقا از آن استفاده کنید، روش دریایی است. در این روش، شما باید کالای خود را به‌جای فرستادن به فرودگاه، به یکی از بنادر ایران بفرستید و بعد از انجام کارهای اداری و گمرکی، کالای شما به یکی از بنادر کشور مورد نظر در قاره آفریقا ارسال می‌شود.

حمل بار دریایی به قاره آفریقا

مقاله پیشنهادی: حمل بار به ترکمنستان

اگرچه در این روش کالای شما با هزینه خیلی مناسبی به مقصد می‌رسد، اما باید مدت‌زمان نسبتا طولانی‌تری منتظر بمانید. به همین دلیل برای افرادی که عجله دارند، روش دریایی پیشنهاد نمی‌شود. اما اگر می‌خواهید با پرداخت هزینه خیلی مناسب، کالاهایی با حجم و وزن خیلی زیاد را از ایران به آفریقا بفرستید، مطمئن باشید که روش دریایی انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود.

بنادر مختلف برای حمل بار به آفریقا با روش دریایی

گستردگی قاره آفریقا با دریا و اقیانوس‌های متعدد، موجب شده که روش دریایی یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای ارسال بار به این قاره باشد. در این بخش، برخی از مهم‌ترین بنادر برای حمل بار به آفریقا را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید بر اساس شرایط کشور مقصد خود، بار خود را به یکی از این بنادر بفرستید.

◉ بندر دارالسلام در تانزانیا

یکی از مهم‌ترین بنادر قاره آفریقا، بندر دارالسلام در تانزانیا است که ظرفیت بیشتر از 4.1 میلیون تن دارد. البته این ظرفیت فقط برای بارهای خالص است و برای بارهای و کالاهای عمومی، ظرفیت این بندر به 6 میلیون تن هم می‌رسد. طول این اسکله بیشتر از 2600 متر بوده و اهمیت آن به گونه‌ای است که تا 95 از تجارت تانزانیا را در خود جای می‌دهد.

بندر دارالسلام در تانزانیا

◉ بندر ایبجان در ساحل عاج

یکی دیگر از بنادری که شما می‌توانید برای حمل بار به آفریقا از آن استفاده کنید، بندر ایبجان در ساحل عاج است. اسکله این بندر طولی نزدیک به 1000 متر دارد و می‌تواند بارهای خیلی زیادی را در خود جای بدهد. در این بندر، تجهیزات بسیار زیادی وجود دارند و شما می‌توانید انواع لیفتراک و کانتینر های چرخدار متعددی را پیدا کنید. البته باز هم می‌گوییم که رفتن به این بندر و یا هر یک از بنادر دیگر در قاره آفریقا، به این بستگی دارد که شما بخواهید به کدام یک از شهرهای این قاره بروید.

در مقاله انواع کانتینر می توانید مدل های مختلف کانتینر را بشناسید.

◉ بندر کوتونو در بنین

بنین هم یکی دیگر از کشورهای مهم آفریقا شناخته می‌شود که به کشورهای محصور در خشکی مانند نیجریه، بورکینا، نیجر و توگو نزدیک است. به همین دلیل اگر شما بخواهید کالای خود را به هر یک از این کشورها و یا کشور بنین بفرستید، می‌توانید بار را به بندر کوتونو ارسال نمایید.

چندین اسکله در بندر کوتونو وجود دارند که مهمترین آنها، دو اسکله 180 متری، 4 اسکله 155 متری، یک اسکله 220 متری و یک اسکله مخصوص کشتی‌های رو رو هستند. اسکله 220 متری این بندر، مخصوص کشتی‌های کانتینری است. بندر کوتونو بیشتر از 57 هزار متر مربع انبار منطقه آزاد تجاری فوق‌العاده‌ای برای تجارت در اختیار تاجران قرار می‌دهد.

بندر کوتونو در بنین

◉ بندر داکار

یکی از مهمترین دلایل اهمیت بسیار زیاد بندر داکار در قاره آفریقا، این است که قاره‌های آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، غرب آفریقا و اروپا را به یکدیگر مرتبط می‌کند. بندر داکار در ساحل غربی قاره آفریقا قرار دارد و یکی از مهم‌ترین بنادر پر عمق در این قسمت شناخته می‌شود.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این بندر، به‌عنوان پنجمین بندر مهم در قاره آفریقا به شمار می‌رود. به همین دلیل هم بسیاری از افرادی که می‌خواهند کالای خود را به قاره آفریقا بفرستند، این بندر را به عنوان مقصد انتخاب می‌کنند و بار خود را از بندرعباس در ایران به بندر داکار در آفریقا می‌فرستند.

◉ بندر دوریان

علاوه بر این‌که بندر دوریان یکی از مهمترین مقاصد برای حمل بار به آفریقا به شمار می‌رود، آب و هوای استوایی فوق‌العاده‌ای هم دارد و به همین دلیل خیلی از افراد، برای گردش به این منطقه می‌روند. در بندر دوریان، حجم ترافیک کالای وارد شده نسبت به خیلی از بنادر دیگر آفریقا، خیلی بهتر مدیریت می‌شود.

ازاین‌رو، مدت زمان رسیدن کالا از ایران به بندر دوریان، خیلی کمتر از بنادر قبلی است. برای مثال، درحالی‌که شما باید برای ارسال بار به آفریقا به بندر داکار، 45 روز صبر کنید، این بازه زمانی در بندر دوریان به 35 روز کاهش پیدا می‌کند.

بندر دوریان

◉ بندر مومباسا

شما می‌توانید برای ارسال بار به آفریقا به کشور کنیا، از طریق بندر مومباسا اقدام کنید. مومباسا یکی از قدیمی‌ترین بنادر آفریقا به شمار می‌رود و دارای 16 لنگرگاه عمیق، چندین لنگرگاه مطمئن و دو ترمینال نفت است.

◉ بندر لیبریا

در نهایت، آخرین بندری که ما در این فهرست به شما معرفی می‌کنیم، بندر لیبریا است که می‌توانید برای حمل بار به آفریقا از طریق آن اقدام کنید. خیلی از افراد، بندر لیبریا را به عنوان دروازه غربی آفریقا می‌شناسند؛ زیرا از طریق این بندر، می‌توان به همه کشورهای غربی آفریقا دسترسی داشت.

حمل بار به آفریقا با ترابرنت

اگر شما هم می‌خواهید هر کالایی را با حجم و وزن مختلف به یکی از کشورهای آفریقا ارسال کنید، ما در سامانه ترابرنت در این زمینه به شما کمک خواهیم کرد. کارشناسان ما در ترابرنت، به شما این امکان را می‌دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، به شرکت‌های فورواردری مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید و بتوانید خیلی راحت و با پرداخت هزینه مناسب و اقتصادی، کالای خود را از طریق روش‌های دریایی یا هوایی به قاره آفریقا بفرستید.

سخن پایانی

در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره روش‌های حمل بار به آفریقا در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طور که گفتیم، قاره آفریقا با دریاها و اقیانوس‌ها محصور شده است و به همین دلیل هم از طریق روش هوایی و یا دریایی، می‌توانید کالاهای مورد نیاز خود را به کشورهای این قاره بفرستید. توجه داشته باشید که قبل از ارسال کالا، حتما مطمئن شوید که کدام یک از بنادر ذکر شده به کشور مقصد شما در قاره آفریقا نزدیک‌تر است و بعد برای ارسال کالا اقدام کنید. برای راحت‌تر شدن فرایند ارسال بار به آفریقا هم می‌توانید از ترابرنت کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.