آنچه در این مقاله می‌خوانید

آیا اسباب کشی بدون کارتن ممکن است؟

اسباب کشی بدون کارتن

اسباب‌کشی، یکی از مهمترین و چالش‌برانگیزترین کارهایی است که شاید خیلی از افراد چندین بار در طول زندگی خود با آن مواجه شوند. همه ما می‌دانیم که با استفاده از کارتن، خیلی راحت می‌توان تمام لوازم منزل را جابجا کرد و به منزل جدید برد. با این‌ حال، باید به شما بگوییم که می‌توانید یک بار هم که شده، اسباب کشی بدون کارتن را امتحان کنید. دلیل این موضوع هم این است که خرید کارتن‌های بسته‌بندی برای حمل لوازم منزل خیلی هزینه‌بر است.
از طرف دیگر، به نظر شما باید چگونه بدون کارتن اسباب کشی کنیم و در عین حال، از لوازم منزل خود محافظت کنیم؟ نکته جالب توجه این است که شما می‌توانید در عین محافظت از لوازم منزل، هزینه خیلی کمتری بپردازید و نیازی نباشد که حتما با استفاده از کارتن، اسباب کشی کنید. در این مقاله از ترابرنت، ترفندهای اسباب کشی بدون کارتن را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بدانید که چگونه می‌توانید بدون خرید کارتن‌های بسته‌بندی، لوازم منزل خود را به شیوه‌ای امن جابجا کنید.

اسباب کشی بدون کارتن چه مزایایی دارد؟

اسباب کشی بدون کارتن چه مزایایی دارد

همان‌طورکه در بخش قبل گفتیم، یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود ما از اسباب کشی بدون کارتن استفاده کنیم، صرفه‌جویی در هزینه‌هاست. در این شرایط، دیگر لازم نیست که هزینه زیادی برای خرید کارتن بپردازید. علاوه بر این، شاید بعد از اسباب کشی، دیگر نخواهید تا چند سال جابجا شوید و مکان مناسبی برای نگهداری کارتن‌ها را هم نداشته باشید. در این شرایط، مجبور می‌شوید که همه آنها را بیرون بریزید.

اگرچه شاید خیلی از افراد بگویند که استفاده از کارتن‌های دست دوم هم امکان پذیر است. با این ‌حال، باید به این افراد گفت که شاید خیلی مواقع، کارتن‌های دست دوم چندان تمیز و بهداشتی نباشند. گاهی مواقع، این امکان وجود دارد که شما به صورت ناگهانی بخواهید اسباب کشی کنید و وقت کافی نداشته باشید تا همه لوازم منزل را درون کارتن بگذارید. در این شرایط، استفاده از ترفندهای اسباب کشی بدون کارتن به شما کمک می‌کند که تا حد خیلی زیادی در وقت خود صرفه‌جویی کنید.
برخی از لوازم منزل هستند که نمی‌توان آنها را درون کارتن قرار داد. در این شرایط، آنها فضای خیلی زیادی از کارتن را اشغال می‌کنند و در عین حال، مدام درون آن جابجا می‌شوند. به همین دلیل برای افزایش امنیت وسیله‌ها، شاید نتوانید از کارتن استفاده کنید. در نهایت، آخرین مزیتی که اسباب کشی بدون کارتن دارد، این است که به افزایش سلامت و محافظت از محیط زیست کمک می‌کند.

بهترین ترفندهای اسباب کشی بدون کارتن

بهترین ترفندهای اسباب کشی بدون کارتن

در بخش قبلی، تا حدودی متوجه شدید که مهم‌ترین مزایای اسباب کشی بدون کارتن شامل چه مواردی می‌شوند. در حال حاضر، باید به شما بگوییم که با استفاده از برخی ترفندهای خاص، می‌توانید بدون استفاده از هرگونه کارتنی، اسباب کشی کنید. پس اگر می‌خواهید بدانید که چگونه بدون کارتن اسباب کشی کنیم و وسایل منزل خود را جابجا کنیم، تا پایان این بخش همراه ما باشید.

֎ قرار دادن لوازم در کوله پشتی و چمدان

به احتمال خیلی زیاد، در خانه بیشتر ما کوله پشتی و چمدان‌های متعددی وجود دارند که موقع سفر و یا هر شرایط دیگری شاید از آنها استفاده کنیم. اکنون باید به شما بگوییم که خیلی راحت می‌توانید با استفاده از همین چمدان‌ها و کوله پشتی‌ها، لوازم منزل خود را جابجا کنید.
فقط کافی است که در کوله پشتی، لوازم نسبتا کوچک‌تر و ضروری خود را کاملا مرتب قرار دهید. علاوه بر این، می‌توانید در کوله پشتی، لوازم الکترونیکی مانند سشوار، اتو مو و سایر موارد این چنینی را نیز بگذارید.
علاوه بر کوله پشتی، چمدان هم گزینه بسیار مناسبی برای اسباب کشی بدون کارتن است. می‌توانید در چمدان‌های خود، محصولات متنوعی قرار دهید. از لباس گرفته تا ظرف و ظروف، همه را می‌توانید خیلی راحت درون چمدان بگذارید. همچنین می‌توانید کتاب‌ها و اسناد و مدارک خود را در یکی از جیب‌های چمدان قرار دهید. نکته جالب توجه درباره چمدان این است که به خاطر داشتن چرخ، حمل را برای شما خیلی راحت‌تر می‌کند و اگر سنگین شود، می‌توانید خیلی راحت آن را روی زمین بکشید.

֎ کیسه مخصوص حمل و نقل برای وسایل غیر شکستنی

برخی کیسه‌های خیلی بزرگ وجود دارند که فقط برای حمل و نقل تهیه شده‌اند و شما می‌توانید لوازم زیادی را درون آنها قرار دهید. بهترین لوازم مناسب برای استفاده در کیسه‌های حمل و نقل، اسباب بازی کودکان، کفش، ظروف کوچک و پلاستیکی هستند. البته توجه داشته باشید که برای محافظت از لوازم خود، باید درب کیسه‌ها را محکم ببندید.

֎ کیسه زباله

کیسه زباله

مطمئنا در خانه همه شما کیسه‌های زباله فراوانی وجود دارد. خوشبختانه این کیسه‌ها هزینه بسیار کمی دارند و می‌توانید خیلی راحت آنها را خریداری کنید. می‌توانید برخی لوازم منزل که غیر شکستنی هستند را درون کیسه‌های زباله نیز قرار دهید و برای افزایش محافظت از آن، داخل پلاستیک را وکیوم کنید. به این صورت که بعد از قرار دادن تمام وسایل درون پلاستیک زباله، لوله جاروبرقی را درون درب پلاستیک قرار دهید و سپس آن را روشن کنید. با انجام این کار، تمام هوای درون پلاستیک خارج می‌شود و خیلی راحت‌تر می‌توانید آن را حمل کنید.
توجه داشته باشید که اگر پلاستیک زباله هوای زیادی داشته باشد و درب آن را ببندید، ممکن است با هر جابجایی، پاره شود و تمام وسایل شما بیرون بریزد. کیسه‌های زباله برای حمل لباس‌های آویزان شده هم کاملا مناسب هستند و اصلا نیازی نیست که حتما لباس‌ها را از حالت آویزان خارج کنید. می‌توانید به همراه چوب لباسی، آنها را درون پلاستیک زباله قرار داده و با سوراخ کردن گوشه پلاستیک، چوب لباسی را از آن خارج و سپس هوای داخل کیسه را وکیوم کنید.

֎ کیسه وکیوم

کیسه وکیوم

در بخش قبل، گفتیم که می‌توانید با استفاده از جاروبرقی، کیسه زباله حاوی لوازم خانگی خود را وکیوم کنید. با این ‌حال، این کار چالش‌های زیادی دارد و یکی از مهم‌ترین دلایل آن هم این است که کیسه زباله، محلی برای وکیوم ندارد. به همین دلیل شاید خیلی از افراد نتوانند با جاروبرقی، کیسه زباله را وکیوم کنند.
در این شرایط، می‌توانید خیلی راحت لوازم خود را درون کیسه‌های وکیوم قرار دهید که مختص این کار ساخته شده‌اند. با وکیوم کردن این کیسه‌ها، فضای خیلی کمتری اشغال می‌کنند و حتی می‌توانید بعد از اسباب کشی هم خیلی راحت آن را زیر کمد نگهداری کنید.

֎ سبد

یکی دیگر از ترفندهای اسباب کشی بدون کارتن که می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما کند، قرار دادن لوازم درون سبدهای پیک نیک است. به علاوه، شاید سبدهایی هم در منزل خود داشته باشید که لباس‌های خود را درون آنها قرار می‌دهید. می‌توانید همه این سبدها را در جایی جمع کرده و بعد از قرار دادن لوازم منزل به صورت کاملا دقیق درون آن، برای جابجایی و اسباب کشی آماده شوید. توجه داشته باشید که تا حد امکان، فاصله بین لوازم درون سبد را پر کنید تا موقع منتقل شدن به خانه جدید، جابجا نشوند.

֎ جعبه چوبی

اگر شما هم می‌خواهید اسباب کشی بدون کارتن را امتحان کنید، باید بگوییم که جعبه‌های چوبی می‌توانند بهترین جایگزین برای کارتن‌ها در نظر گرفته شوند. زیرا این جعبه‌ها ضخامت بالایی دارند و می‌توانند به طور کامل از لوازم شما محافظت کنند.
البته توجه داشته باشید که این جعبه‌ها باید حتما تمیز باشند. جعبه‌ها به خاطر محکم بودن، می‌توانند برای اسباب کشی لوازم منزل مانند وسایل آشپزخانه کاملا مناسب باشند. بیشتر جعبه‌های چوبی، دسته‌هایی دارند که موقع حمل، کار شما را راحت‌تر می‌کنند. می‌توانید در خودروی باربری، این جعبه‌ها را روی یکدیگر قرار دهید تا فضای کمتری بگیرند.

֎ سطل‌های بزرگ

سطل‌های بزرگ

برای اسباب کشی بدون کارتن و حمل وسایل بزرگ می‌توانید از سطل‌های بزرگ هم استفاده کنید. حالا اگر این سطلها پلاستیکی باشند، بهتر است محصولات سبک‌تر و اگر هم فلزی باشند، وسایل سنگین‌تر درون آنها قرار دهید.

֎ قرار دادن وسایل درون کمد و کشو لباس

مسلما موقع اسباب کشی، شما باید تمام کمدهای خود را نیز به منزل جدید ببرید و در این شرایط، شاید خیلی از افراد فکر کنند که باید همه وسایل درون کمدها را بیرون آورده و به صورت مجزا بسته‌بندی کنند. این در حالی است که شما می‌توانید خیلی از این لوازم را درون خود کمدها نگهداری کنید و فقط کافی است که درب آنها را محکم چسب 5 سانتی بزنید و مطمئن شوید که باز نمی‌شوند. به یاد داشته باشید که خیلی کمدها و کشوها را سنگین نکنید تا حمل آن راحت‌تر باشد.

نکته مهم برای اسباب کشی بدون کارتن

توجه داشته باشید که اگر بخواهید اسباب کشی بدون کارتن را انجام دهید، باز هم به پلاستیک‌های حباب‌دار نیاز دارید. باید این پلاستیک‌ها را درون ها، جعبه‌های چوبی و سطل‌ها و بین لوازم منزل قرار دهید تا مطمئن شوید که موقع جابجایی، آسیبی به وسایل وارد نمی‌شود. سعی کنید تا حد امکان، وسایل را درون سطل‌ها و وسایل پلاستیکی قرار دهید تا هم وزن کمتری بگیرند و هم در برابر رطوبت مقاوم باشند.

سخن نهایی

در این مقاله از ترابرنت، برخی از مهم‌ترین روش‌های اسباب کشی بدون کارتن را به شما معرفی کردیم. با استفاده از این ترفندها، خیلی راحت می‌توانید بدون پرداخت هزینه بالا و وقت زیاد برای بسته‌بندی لوازم منزل درون کارتن، اسباب کشی خود را انجام دهید. البته توجه داشته باشید که در این شرایط هم باید مطمئن باشید که وسایل را با استفاده از پلاستیک حباب‌دار، درون اقلام ذکر شده قرار داده‌اید. اکنون که متوجه شدید که چگونه بدون کارتن اسباب کشی کنیم و به خانه جدید برویم، وقت استفاده از آنها رسیده است.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.