آنچه در این مقاله می‌خوانید

حمل بار از چین به ایران چگونه انجام می‌شود؟

حمل بار از چین به ایران

کشور چین و ایران از دیرباز تاکنون، روابط اقتصادی و تجاری بسیار خوبی با یکدیگر داشته‌اند. به همین دلیل خیلی از کسانی که می‌خواهند در ایران فعالیت اقتصادی خود را شروع کنند و کسب‌و‌کاری راه‌اندازی نمایند، ترجیح می‌دهند که کالاهای مورد نیاز خود را از کشور چین وارد ایران کنند. این کار باعث افزایش سود آنها می‌شود و بهتر می‌توانند محصولات فروخته‌شده را مجددا خریداری کنند. البته در این زمینه، باید اطلاعات بیشتری درباره حمل بار از چین به ایران به دست آورده باشند تا مشکلی برای ارسال کالای آنها برایشان پیش نیاید.

باتوجه ‌به قدمت بسیار زیاد جاده ابریشم، می‌توان گفت که کشور ایران و چین از مدت‌ها پیش تاکنون، روابط اقتصادی بسیار خوبی با یکدیگر داشته‌اند. از طرف دیگر، کمپانی‌های مختلفی در چین، محصولات متفاوتی با کیفیت‌های متنوع را طراحی و تولید می‌کنند. به همین دلیل فروشندگان و صاحبان کسب‌وکارهای ایرانی می‌توانند با خرید از شرکت‌های چینی، محصولات را با کیفیت‌های کاملا متنوع و قیمت‌های مختلف، خریداری کنند.

با این‌ حال، باید گفت که فرایند ارسال کالا از چین به ایران درگیری‌های خاص خود را دارد و بهتر است برای موفقیت در این پروسه، قبل از همه چیز اطلاعات خود درباره روش‌های حمل کالا از چین به ایران را افزایش دهید. در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره حمل کالا از چین به ایران در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس اگر شما هم به هر دلیلی می‌خواهید کالایی را از کشور چین وارد ایران کنید، حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

روش‌های حمل بار از چین به ایران

روش‌های حمل بار از چین به ایران

برای این که بخواهید کالایی را به کشور ایران بفرستید، روش‌های متعددی پیش روی شما قرار دارند. البته این روش بر اساس کشور مبدأ تعیین می‌شود و برای ارسال کالا از چین به ایران، می‌توانید از روش‌های هوایی، دریایی و یا زمینی کمک بگیرید.

نکته جالب توجه، این است که می‌توانید به صورت ترکیبی، برخی از این روش‌ها را با یکدیگر ادغام کرده و کالای خود را از کشور چین وارد ایران کنید. در این بخش، هر یک از روش‌های حمل بار از چین به ایران را برای شما توضیح می‌دهیم تا راحت‌تر مطمئن شوید که کدام روش برای ارسال کالای شما مناسب‌تر است.

جهت آشنایی با روش های ارسال کالا به خارج از کشور مقاله ارسال بار به خارج از کشور را مطالعه فرمایید.

ارسال بار هوایی از چین به ایران

برای این که بتوانید کالای خود را از کشور چین وارد ایران کنید، باید آن را به صورت کاملا حرفه‌ای و دقیق بسته‌بندی کرده باشید. در قدم بعدی و بعد از انجام کارهای گمرکی و آماده‌سازی تمام مدارک، لازم است که کالا را به یکی از فرودگاه‌های اصلی چین مانند فرودگاه شانگهای، شنژن، گوانگژو، پکن و هنگ کنگ ببرید.

سپس این کالا بر اساس مقصدی که دارید، به یکی از شهرهای مورد نظر شما در شهر ایران ارسال می‌شود. البته توجه داشته باشید که در روش هوایی، کالا فقط از یکی از شهرهای ذکر شده در کشور چین، به یکی از شهرهای تهران، مشهد، شیراز و یا تبریز ارسال می‌شود و اگر بخواهید کالا به یکی از شهرهای دیگر برسد، باید فرودگاه یکی از شهرهای ذکر شده در ایران را انتخاب کرده و سپس از کامیون دیگری برای ارسال آن به شهر مقصد خود استفاده کنید.

ارسال بار هوایی از چین به ایران

اگرچه این روش سرعت بسیار بالایی دارد، اما باید بدانید که زیاد بودن هزینه آن، موجب شده که خیلی از صاحبان کالا این روش را برای حمل بار از چین به ایران مناسب ندانند. به همین دلیل هم به احتمال خیلی زیاد، این افراد از روش‌های دیگری برای حمل بار از چین به ایران استفاده می‌کنند.

با این ‌حال، باید گفت که اگرچه این روش هزینه بالایی دارد، اما به خاطر داشتن سرعت بسیار زیاد و امنیت بالا برای محافظت کالا در طول مسیر، می‌تواند برای کالاهای ارزشمند کاملا مناسب باشد. توجه داشته باشید که نحوه بسته‌بندی برای حمل کالا از چین به ایران از طریق روش هوایی، اهمیت بسیار بالایی دارد. شما باید کالا را طوری بسته‌بندی کنید که در طول مسیر آسیب نبیند و مشکلی برای آن پیش نیاید.

اگر می‌خواهید کالای خود را از ایران به چین بفرستید، مقاله ارسال بار به چین برای شما مفید خواهد بود.

ارسال کالا از چین به ایران از طریق روش دریایی

علاوه بر روش هوایی، شما می‌توانید از طریق دریا هم کالای خود را از کشور چین به ایران برسانید. بدین منظور، باید کالای خود را به یکی از بنادر اصلی کشور چین مانند بندر شانگهای، بندر گوانژو، بندر چونگ کینگ، بندر ژونگشان، چیوان، دالیان، فوژو، هوانگپو، نینگبو، شکو، ووهان و یا نانجینگ برسانید و بعد از انجام تشریفات گمرکی، کالا درون کشتی‌های باری قرار گرفته و بعد از گذشت یک بازه زمانی نسبتا طولانی، به کشور ایران خواهد رسید.

ارسال کالای دریای از چین به ایران

در کشور ایران هم این کالا به یکی از بنادر بوشهر و یا بندرعباس ارسال می‌شود و شما باید از آنجا کالا را به شهر مقصد خود بفرستید. اگرچه در روش دریایی کالا در بازه زمانی نسبتا طولانی مدتی به مقصد می‌رسد، اما باید بدانید که هزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به روش هوایی دارد. به همین دلیل بیشتر کسانی که قصد حمل بار از چین به ایران را دارند و می‌خواهند مقدار زیادی کالا را به ایران وارد کنند، روش دریایی را ترجیح می‌دهند.

زیرا همان‌طورکه متوجه شدید، کشور چین بنادر بسیار زیادی دارد و به همین دلیل ارسال کالا از چین به ایران از این طریق، خیلی راحت است. البته در روش دریایی، باید نزدیک به 35 روز منتظر بمانید تا کالای شما از کشور چین به ایران برسد. پس اگر عجله دارید، روش دریایی نمی‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

برای آگاهی از شرایط ارسال کالا به استانبول به مقاله حمل بار به استانبول مراجعه کنید.

کانتینرهای مورد استفاده برای ارسال دریایی کالا از چین به ایران

در روش دریایی، دو نوع کانتینر خرده بار و فول بار وجود دارند که شما می‌توانید بر اساس شرایط کالای خود، از یکی از آنها استفاده کنید. این کانتینرها در سایزهای مختلف 20 فوتی و 40 فوتی در دسترس هستند و باتوجه ‌به میزان حجم و وزن کالای شما، تعیین می‌شوند. البته توجه داشته باشید که نوع محصول هم می‌تواند تاثیر زیادی در انتخاب یکی از این کانتینرها داشته باشد. در این بخش، هر یک از این کانتینرها را به صورت مجزا معرفی کرده و توضیح می‌دهیم.

کانتینرهای ارسال دریایی کالا از چین به ایران

کانتینر خرده بار یا LCL

درصورتی‌که شما بخواهید برای ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکار خود، بار کمی را از کشور چین وارد ایران کنید، باید از کانتینرهای خرده بار یا LCL کمک بگیرید. این کانتینرها برای حمل کالا از چین به ایران مناسب هستند و نسبت به کانتینرهای فول‌بار، هزینه خیلی کمتری هم دارند.

کانتینر فول‌بار یا FCL

در مقابل کانتینرهای خرده بار، کانتینرهای فول بار با سایز 40 فوت وجود دارند که طول آنها به 12 متر می‌رسد. کانتینرهای فول‌بار در صورتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که شما بخواهید تمام حجم کانتینر را کالا قرار دهید و به عبارت دیگر، محصول مورد نظر شما باید تمام حجم کانتینر را در بر بگیرد.

در این روش، شما باید کالای خود را به صورت کاملا دقیق و محکم بسته‌بندی کنید و سپس تمام مدارک مورد نیاز برای حمل از چین به ایران را نیز آماده نمایید. در کانتینر فول بار، شما می‌توانید از کالاهایی با حجم و وزن زیاد استفاده کنید تا تمام محصولات خریداری شده خود را از کشور چین وارد ایران نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله fcl چیست مراجعه کنید.

ارسال بار زمینی از چین به ایران

در روش زمینی، شما می‌توانید هم از طریق کامیون‌های باربری و هم از طریق روش ریلی، کالای خود را از کشور چین وارد ایران کنید. در ادامه، به طور مختصر درباره هر یک از این روش‌ها برای حمل بار از چین به ایران صحبت می‌کنیم. پس با دقت به این بخش نیز توجه کنید تا ببینید که در نهایت، کدام یک از این روش‌ها برای شما مناسب‌تر است.

ارسال بار زمینی از چین به ایران

֎ روش ریلی برای حمل کالا از چین به ایران

همان‌طورکه می‌دانید، جاده ابریشم کشورهای ایران و چین را به یکدیگر متصل کرده است. از این ‌رو، این امکان را دارید که از طریق روش ریلی، کالاهای مورد نیاز خود را درون قطارهای باربری قرار داده و به کشور ایران بفرستید. قطارهای باربری که در کشور چین وارد ایران می‌شوند، 50 کانتینر دارند که به راحتی بار شما را درون خود جای می‌دهند. مدت زمان رسیدن کالا به مقصد از طریق روش ریلی، نزدیک به 14 روز است که در این مسیر، از قزاقستان و ترکمنستان نیز عبور می‌کند و در نهایت، کالای شما را به شهر تهران می‌رساند.

جهت آشنایی با نحوه فرستادن اسباب منزل به آلمان، پیشنهاد ما مطالعه مقاله حمل لوازم منزل به آلمان است.

֎ روش جاده‌ای حمل بار از چین به ایران

در نهایت، آخرین روشی که برای ارسال کالا از چین به ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش جاده‌ای است. در این روش هم مانند روش ریلی، کالای شما باید از مرزهای زمینی عبور کرده و به کشور ایران برسد. مدت زمان رسیدن کالا به ایران از طریق روش جاده‌ای، تقریبا مشابه روش ریلی است.

با این‌ حال، مهم‌ترین فاکتوری که موجب تفاوت در روش‌های ریلی و جاده‌ای شده، این است که در روش جاده‌ای، شما می‌توانید کالای خود را به صورت درب به درب به آدرس گیرنده در کشور ایران برسانید. این در حالی است که در همه روش‌های قبل، شما باید از کامیون دیگری برای ارسال بار از فرودگاه، بندر و یا راه آهن به آدرس مقصد خود استفاده می‌کردید.

روش جاده‌ای حمل بار از چین به ایران

این مزیت علاوه بر این که باعث افزایش سرعت در روند ارسال بار می‌شود، تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌ها دارد. پس اگر به دنبال روشی مقرون‌به‌صرفه و امن برای ارسال بار از چین به ایران هستید، روش جاده‌ای نیز می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. از این طریق، شما می‌توانید برای حمل خرده بار از چین به ایران نیز اقدام کنید.

می‌خواهید باری به پاکستان بفرستید؟ از مطالعه مقاله حمل بار به پاکستان غافل نشوید.

هزینه حمل بار از چین به ایران

حالا که حرف از هزینه شد، ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چقدر هزینه لازم است تا بتوانیم کالا را از کشور چین به ایران برسانیم؟ برای پاسخ، باید بگوییم که هزینه پرداختی شما به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. در این بخش، هر یک از این فاکتورها را به صورت مجزا معرفی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چگونه انتخاب آنها، باعث می‌شود که شما مجبور شوید هزینه متفاوتی بپردازید.

֎ روش انتخابی

بر اساس مواردی که پیش از این گفتیم، به احتمال زیاد باید متوجه شده باشید که کدام یک از روش‌های ذکر شده، مقرون‌به‌صرفه‌تر است. همان‌طورکه گفتیم، در روش دریایی شما باید هزینه خیلی کمتری بپردازید. این در حالی است که روش هوایی، به‌عنوان گران‌ترین روش برای حمل بار از چین به ایران در نظر گرفته می‌شود.

֎ فاصله بین شهر مبدا در چین و شهر مقصد در ایران

خیلی مهم است که بدانید فاصله بین مبدا تا مقصد شما تقریبا چقدر است. به عنوان مثال، هرچه فاصله بین شهر مبدا شما در کشور چین و شهر مقصد در کشور ایران کمتر شود، باید هزینه کمتری هم بپردازید و برعکس.

حمل کالا از چین به ایران

֎ خرید کالا از چین

طبیعتا زمانی که شما بخواهید کالای مورد نظر خود را از کشور ایران خریداری کنید، باید هزینه مشخصی برای آن بپردازید. شما می‌توانید کالا را بر اساس میزان بودجه‌تان بخرید؛ گفتیم که در کشور چین، بیشتر کالاها با کیفیت‌ها و قیمت‌های متنوعی تولید می‌شوند.

֎ هزینه بررسی کالا

هیچ تفاوتی ندارد که شما بخواهید از کدام یک از روش‌های ذکر شده برای حمل بار از چین به ایران استفاده کنید. در هر شرایطی، کالای شما باید توسط اداره گمرک بازرسی شود و برای بررسی کالا، باید هزینه قابل توجهی بپردازید.

֎ هزینه‌های گمرکی

علاوه بر هزینه‌های بررسی کالا، باید هزینه‌های دیگری نیز در گمرک بپردازید که بسته به نوع کالا، وزن و حجم آن می‌توانند با یکدیگر متفاوت باشند. برای پرداخت این هزینه هم باید به گمرک شهر مقصد خود مراجعه کنید.

֎ هزینه‌های اخذ بارنامه و سایر مدارک

برای ارسال کالاهای مختلف به صورت بین‌المللی، باید حتما هزینه‌هایی برای بارنامه و دریافت مدارک دیگر مانند بیمه نامه بپردازید. اگرچه این هزینه برای همه کالاها ضروری است، اما کاملا ارزش آن را دارد و بدون داشتن آن‌ها، امکان عبور کالا از مرز را نخواهید داشت.

֎ هزینه انبارداری در گمرک

باید به شما بگوییم که هزینه حمل بار از چین به ایران در گمرک در اینجا به پایان نمی‌رسد. شما باید هزینه قابل توجهی هم برای این بپردازید که کالای شما برای یک بازه زمانی مشخص، در گمرک باشد. حالا هر چقدر این زمان بیشتر شود، هزینه انبارداری هم افزایش پیدا می‌کند.

هزینه انبارداری در گمرک

֎ هزینه ترخیص کالا

هزینه دیگری که باید در گمرک پرداخت کنید، هزینه‌های مربوط به ترخیص کالا است که بتوانید کالا را از گمرک گرفته و از مرز عبور دهید تا به کشور ایران برسد. بعد از پرداخت این هزینه، امکان بردن کالای خود و خروج آن از مرز را خواهید داشت.

حمل بار از چین به ایران با ترابرنت

یکی از بهترین و ساده‌ترین سامانه‌هایی که فرایند یافتن خودرو و ارسال بار از چین به ایران را برای شما راحت می‌کند، سامانه ترابرنت است. شما در این سامانه، می‌توانید خیلی راحت با ما از طریق ایمیل و یا شماره تماس، ارتباط برقرار کرده و بعد از اعلام بار، بهترین شرکت فرواردر را پیدا کنید و بعد هم کالا را از چین به ایران بفرستید.

هیچ فرقی ندارد که شما بخواهید کالای خود را از چه  طریقی به ایران بفرستید؛ ترابرنت به شما کمک می‌کند تا با دسترسی به بهترین واسطه‌ها با قیمتی کاملا مناسب، بار خود را به کشور ایران ارسال کنید. فقط کافی است که برای ارسال بار خود از چین به ایران از طریق روش‌های دریایی، زمینی و هوایی، از طریق ایمیل و یا شماره تماس، با ما ارتباط برقرار کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره روش‌های مختلف حمل بار از چین به ایران در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طورکه گفتیم، با استفاده از برخی از روش‌های ذکر شده، می‌توانید فرایند حمل خرده بار از چین به ایران را نیز انجام دهید.

توجه داشته باشید که هزینه حمل بار از چین به ایران نیز به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که تغییر در هر یک از آنها، باعث تفاوت هزینه برای ارسال کالا از چین به ایران می‌شود. گفتیم که ترابرنت با مرتبط کردن شما به واسطه‌های کاربلد، فرایند ارسال کالا از چین به ایران را برای شما راحت‌تر می‌کند. اگر هر سوال دیگری درباره حمل کالا از چین به ایران دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.