آنچه در این مقاله می‌خوانید

ارسال بار به روسیه و هر چیزی که باید در این باره بدانید

ارسال بار به روسیه

روسیه یکی از کشورهای قرار گرفته در اوراسیا است که طرفداران زیادی برای مهاجرت و زندگی کردن دارد. از این رو، شاید افراد بخواهند به دلایل مختلف، کالاهای خود را به کشور روسیه ارسال کنند. در این شرایط، کسب اطلاعات کافی درباره روش‌های ارسال بار به روسیه و یا حتی ارسال بار از روسیه به ایران، می‌تواند کمک شایانی به آنها کند تا بدون هیچ‌گونه نگرانی، تمام کارهای ارسال کالای خود را به این کشور انجام دهند.

ازآنجاکه واحد پول ریال ارزش خیلی کمی در برابر واحد پول کشورهای دیگر مانند روسیه دارد، ممکن است خرید اسباب و اثاثیه منزل در این کشور برای شما خیلی گران‌تر تمام شود. در این شرایط، شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها، اسباب و اثاثیه منزل خود را به کشور روسیه ارسال کنید و فقط هزینه ارسال بار را بپردازید. در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره باربری به روسیه در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بدانید که چگونه می‌توانید کالاهای مختلف خود را در سریع‌ترین زمان ممکن و با هزینه مقرون به صرفه، به این کشور بفرستید.

درباره روسیه

پیش از این که روش‌های ارسال بار به روسیه را معرفی کنیم، در ابتدا اطلاعاتی درباره این کشور در اختیار شما قرار می‌دهیم. شاید برای شما جالب باشد که کشور روسیه، پهناورترین کشور در سراسر جهان شناخته می‌شود. با این ‌حال، باید گفت که بخش زیادی از این کشور به خاطر سرمای بسیار زیاد، خالی از سکنه است و فقط افرادی در بخش‌های خاصی از آن زندگی می‌کنند.

درباره روسیه

وسعت بسیار زیاد این کشور باعث شده که با کشورهای مختلفی مرز زمینی داشته باشد و به همین دلیل هم ارسال بار به روسیه نسبت به سایر کشورها راحت‌تر است. به عنوان مثال، این کشور از غرب با کشورهای فنلاند، نروژ، استونی، لتونی، بلاروس و اوکراین مرز مشترک دارد و از طرف دیگر هم در ناحیه جنوب غربی آن، کشورهای گرجستان و جمهوری آذربایجان واقع شده‌اند.

کشورهای کره شمالی، چین، مغولستان و قزاقستان نیز در قسمت جنوب شرقی روسیه قرار دارند و این کشور با دریای خزر، دریای سیاه، دریای بالتیک، اقیانوس آرام و اقیانوس منجمد شمالی نیز مرز مشترک دارد. بخش‌های دیگر کشور روسیه به جز سیبری، جمعیت زیادی را در خود جای داده است.

یکی از موضوعات بسیار مهمی که درباره باربری به روسیه باید بدانید، این است که در این کشور به خاطر وجود آب و هوای خیلی سرد، امکان کشاورزی وجود ندارد و به همین دلیل ارسال محصولات کشاورزی به روسیه رواج خیلی زیادی پیدا کرده است. پایتخت روسیه، شهر زیبای مسکو است که اهمیت زیادی برای این کشور دارد. لازم به ذکر است که کشور روسیه از نظر تولید نفت، حرف زیادی برای گفتن دارد و به طور سالیانه، بخش زیادی از نفت خود را به کشورهای اروپایی ارسال می‌کند.

برای شناخت شرایط ارسال بار به خارج از کشور به مقاله ارسال بار به خارج از کشور مراجعه کنید.

از چه روش‌هایی می‌توانیم ارسال بار به روسیه را انجام دهیم؟

با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب روسیه نسبت به ایران، ارسال بار به این کشور خیلی راحت است و شما می‌توانید از طریق روش‌های مختلف، کالای خود را به این کشور بفرستید. خوشبختانه ارسال بار به روسیه از هر سه روش هوایی، دریایی و زمینی انجام می‌شود و صاحبان کالا باید بر اساس شرایط خود و کالا، بهترین روش را استفاده کنند. در ادامه، هر یک از این روش‌ها را به صورت مجزا معرفی می‌کنیم تا بهتر بتوانید روش مناسب برای باربری به روسیه را انتخاب کنید.

از چه روش‌هایی می‌توانیم ارسال بار به روسیه را انجام دهیم

1. روش هوایی برای حمل بار به روسیه

اولین روشی که برای ارسال بار به ذهن صاحبان کالا می‌رسد، روش هوایی است. این روش سرعت بسیار بالایی دارد و شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن و نهایتا در عرض چند روز، کالای خود را به روسیه ارسال کنید.

بااین‌حال، ارسال بار هوایی به روسیه هزینه خیلی زیادی برای صاحبان کالا دارد و به همین دلیل هم شاید خیلی از آنها ترجیح دهند که از روش‌های دیگر برای ارسال کالا استفاده کنند. به خصوص اگر کالای مورد نظر شما ارزش خیلی زیادی نداشته باشد و به عنوان یک کالای معمولی تلقی شود، بهتر است از روش‌های دیگر استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله ارسال بار از ایران به آلمان را مطالعه نمایید.

2. ارسال بار به روسیه از طریق دریا

در ابتدای این مقاله متوجه شدید که کشور روسیه با دریای خزر مرز آبی مشترک دارد و به همین دلیل شما می‌توانید از طریق روش دریایی، خیلی راحت کالای خود را به این کشور بفرستید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که کالای خود را با استفاده از یک کامیون مخصوص، به یکی از بنادر ایران بفرستید و بعد از انجام تشریفات گمرکی و پرداخت هزینه‌های لازم، فرایند ارسال بار به روسیه را به اتمام برسانید.

ارسال بار به روسیه از طریق دریا

در این روش، شما دو راه دارید؛ یکی این که هزینه کل کانتینر را بپردازید و کالای خود را در تمام کانتینر قرار دهید. دومین روش هم این است که فقط بر اساس میزان جایی که کالای شما اشغال می‌کند، هزینه بپردازید. در این شرایط، اگر حجم و وزن بار شما خیلی زیاد نبود، به احتمال خیلی زیاد گزینه دوم می‌تواند بهتر و مناسب‌تر باشد.

با این‌حال، چرا بعضی از صاحبان کالا ترجیح می‌دهند که از روش دریایی برای ارسال بار به روسیه استفاده نکنند؟ زیرا حمل بار به روسیه از طریق روش دریایی در بازه زمانی خیلی طولانی انجام می‌شود و اگر عجله داشته باشید، روش دریایی گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود. علاوه بر این که در این روش، احتمال نفوذ رطوبت وجود دارد و باید از بسته‌بندی‌های خیلی محکم و غیرقابل نفوذی استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: حمل بار به ارمنستان

3. حمل بار زمینی به روسیه

حمل بار زمینی به روسیه

آخرین روش، ارسال زمینی بار به روسیه است. در این روش، شما می‌توانید از کامیون‌ها و تریلی‌های مخصوص به این کار کمک بگیرید و بعد از بارگیری کالا، تشریفات گمرکی را به پایان رسانده و کالا را به روسیه ارسال کنید. در این روش، باید اول از همه کالای خود را اندازه‌گیری کنید و کامیونی متناسب با حجم و وزن آن انتخاب نمایید.

بهترین روش ارسال بار به روسیه کدام است؟

در میان روش‌هایی که پیش از این معرفی کردیم، روش زمینی نسبت به روش‌های دیگر، محبوبیت بیشتری برای حمل بار به روسیه دارد. دلیل این موضوع هم این است که در این روش، نیازی نیست که هزینه زیادی بپردازید و در عین حال، کالای شما در بازه زمانی خیلی طولانی مانند روش دریایی، به مقصد نمی‌رسد.

بهترین روش ارسال بار به روسیه کدام است

دلیل دیگری که موجب شده ما بر حمل بار زمینی به روسیه تاکید کنیم، این است که در روش‌های دیگر، شما باید از کامیون‌های دیگری برای ارسال بار به بندر یا فرودگاه و سپس ارسال آنها از بندر و یا فرودگاه روسیه به آدرس مقصد استفاده کنید. این امر موجب می‌شود که هزینه‌های شما تا حد زیادی افزایش پیدا کند. در مقابل، اگر از حمل بار زمینی به روسیه کمک بگیرید، کالای شما در آدرس مبدا بارگیری شده و دقیقا در آدرس مقصد هم تخلیه می‌شود.

مقاله پیشنهادی: حمل بار به کویت

حمل انواع بار به روسیه

صاحبان کالا می‌توانند هر نوع باری که دارای مجوز قانونی است، به روسیه ارسال کنند. برخی از کالاها به دلیل داشتن شرایط خاص، امکان عبور از مرز ایران و ورود به روسیه را ندارند. بااین‌حال، در صورتی که کالای شما جزء هیچ یک از بارهای ممنوعه نباشد، به راحتی می‌توانید برای ارسال بار به روسیه اقدام کنید. کالاهایی که در ادامه نام می‌بریم، برای حمل بار به روسیه متداول تر هستند:

ارسال مواد غذایی به روسیه: برای ارسال مواد غذایی به روسیه، باید حتماً از کانتینرهای یخچال‌دار استفاده شود تا در طول مسیر، مواد غذایی فاسد نشوند.

حمل انواع بار به روسیه
  • ارسال اسباب و اثاثیه منزل به روسیه: مهمترین فاکتوری که برای حمل لوازم منزل به روسیه اهمیت دارد، نحوه بسته‌بندی کالاست. بهتر است حتما موقع بسته‌بندی این لوازم از پلاستیک‌های حباب‌دار استفاده کنید.
  • حمل دستگاه‌های کشاورزی به روسیه: کشور روسیه از نظر کشاورزی رونق بسیار زیادی دارد و این امر، موجب افزایش نیاز این کشور به ماشین‌آلات و ابزارهای کشاورزی می‌شود. از این رو، ارسال لوازم کشاورزی به روسیه رواج خیلی زیادی پیدا کرده است.
  • حمل سنگ و سرامیک به روسیه: از دیگر بارهای بسیار رایجی که از ایران به روسیه ارسال می‌شود، می‌توان به سنگ و سرامیک اشاره کرد. سنگ و سرامیک‌ها در طرح‌ها و ابعاد مختلفی برای حمل به روسیه آماده می‌شوند.
  • حمل دستگاه‌های صنعتی به روسیه: برای حمل دستگاه‌های صنعتی و ماشین‌آلات بزرگ، باید حتماً از کمرشکن یا بوژی استفاده کرد که توانایی حمل دستگاه‌های فوق سنگین را دارد.

حمل خرده بار به روسیه

این احتمال وجود دارد که شما بخواهید کالاهای مختلفی را به روسیه ارسال کنید. به عنوان مثال، گفتیم که محصولات کشاورزی، بهترین و محبوب‌ترین محصولاتی هستند که به کشور روسیه صادر می‌شوند. از طرف دیگر، ممکن است خیلی از افراد روسیه را به عنوان مقصدی برای مهاجرت انتخاب کنند و بخواهند اسباب و اثاثیه منزل خود را به این کشور بفرستند تا دیگر نیازی نباشد که بعد از مهاجرت، خود را درگیر خرید اسباب و اثاثیه کنند.

در این شرایط، باز هم روش زمینی می‌تواند یک گزینه کاملا مناسب و مقرون‌به‌صرفه باشد؛ زیرا روش هوایی هزینه خیلی زیادی دارد و به احتمال زیاد، ترجیح می‌دهید از آن برای حمل خرده بار استفاده نکنید. از طرف دیگر، محدودیت‌هایی در روش دریایی ارسال بار به روسیه وجود دارد و می‌توانید از طریق آن، کالاهایی با وزن و حجم کمتر را ارسال کنید. اینجاست که اهمیت حمل بار زمینی به روسیه به میان می‌آید.

با استفاده از روش زمینی، شما می‌توانید خودرویی متناسب با حجم و وزن بار خود پیدا کنید و به روسیه بفرستید. تنها نکته مهم برای حمل بار زمینی به روسیه که اهمیت بالایی دارد، این است که برای انتخاب کامیون، باید حتما به شرایط کالا و وضعیت آب و هوایی توجه کرد.

به عنوان مثال، اگر قصد ارسال مواد غذایی و محصولات کشاورزی فاسدشدنی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از کامیون‌های یخچال‌دار کمک بگیرید. این در حالی است که برای ارسال اسباب و اثاثیه منزل در شرایط آب و هوایی نامناسب و فصل سرما، استفاده از کامیون‌های مسقف، بهترین گزینه است.

برای آشنایی با اصلاحات مربوط به گمرک به مقاله اصطلاحات گمرکی مراجعه کنید.

هزینه ارسال بار به روسیه چقدر است؟

از دیگر سوالات بسیار مهمی که خیلی از صاحبان کالا درباره ارسال بار به روسیه می‌پرسند، هزینه آن است. باید بگوییم که هزینه ارسال بار به روسیه هم مانند سایر کشورها، به چندین فاکتور بستگی دارد.

هزینه ارسال بار به روسیه چقدر است

در ادامه، اصلی‌ترین مواردی که موجب تفاوت در هزینه ارسال بار به روسیه می‌شوند را به صورت مختصر نام می‌بریم و توضیح می‌دهیم که هر یک از آنها چگونه هزینه‌ها را تغییر می‌دهند.

  • روش ارسال کالا به روسیه: قبل از هرچیز، خیلی مهم است که شما از کدام روش برای ارسال کالا به روسیه استفاده کرده باشید. در بخش‌های قبل هم گفتیم که روش هوایی نسبت به روش دریایی، خیلی گران‌تر است. این در حالی است که در ابتدا روش دریایی و سپس زمینی، هزینه خیلی مقرون‌به‌صرفه‌تری دارند.
  • مسافت مبدا تا مقصد: فاکتور دیگری که موجب تفاوت در هزینه ارسال کالا به روسیه می‌شود، این است که فاصله بین مبدا شما در کشور ایران تا مقصد در روسیه چقدر است؟ طبیعتا هرچه مسافت مورد نظر شما افزایش پیدا کند، باید هزینه بیشتری بپردازید.
  • حجم و وزن کالا: کالاهایی با وزن و حجم بالا، به کامیون‌های بزرگ‌تری برای حمل نیاز دارند و به همین دلیل هزینه شما برای ارسال بار به روسیه برای کالاهایی با حجم و وزن بیشتر، افزایش پیدا می‌کند.
  • بسته‌بندی: اگر بخواهید کالای شما در طول مسیر دچار مشکلی نشود، باید آن را با استفاده از مواد محکم بسته‌بندی کنید. از طرف دیگر، بسته‌بندی با استفاده از صندوق‌های بزرگ‌تر و چوبی، نیاز به هزینه بیشتری دارد.
  • هزینه‌های گمرک: فرقی ندارد که شما بخواهید کالای خود را به کدام یک از کشورها ارسال کنید. به طور کلی، باید هزینه‌هایی برای گمرک بپردازید.
  • ارزش کالا: طبیعتا کالایی که ارزش بالایی دارد، برای ارسال به مراقبت‌های خیلی بیشتری نیاز خواهد داشت و به همین دلیل هم هزینه ارسال بار به روسیه برای کالاهای با ارزش، بیشتر است.
  • شرایط آب و هوایی: در نهایت، آخرین فاکتوری که می‌تواند موجب تفاوت در قیمت حمل بار به روسیه شود، شرایط آب و هوایی است. اگر بخواهید کالای خود را در فصل سرما و در شرایط آب و هوایی برفی و یا بارانی به روسیه ارسال کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید؛ زیرا خودروی مورد نظر به تجهیزات بیشتری در طول مسیر نیاز خواهد داشت.

سخن پایانی

بر اساس مواردی که در این مقاله گفته شد، متوجه شدید که ارسال بار به روسیه با استفاده از روش زمینی، گزینه‌ای کاملا مقرون‌به‌صرفه و سریع است. علاوه بر این، شما می‌توانید در این روش بارهایی با حجم و وزن متفاوت را به روسیه ارسال کنید و هیچ‌گونه محدودیتی از این نظر نخواهید داشت. تنها نکته‌ای که باید حتما مد نظر قرار دهید، این است که روش مورد نظر برای ارسال کالا به روسیه را بر اساس شرایط کالا و بودجه خود انتخاب کنید. اگر هر سوال دیگری درباره باربری به روسیه دارید، در قسمت نظرات بپرسید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.