آنچه در این مقاله می‌خوانید

آشنایی با بهترین و بزرگترین کامیون کشنده جهان

آشنایی با بهترین و بزرگترین کامیون کشنده جهان

بزرگترین کامیون کشنده جهان چه کامیونی است؟ بهترین کامیون کشنده جهان کدام است؟ خودروهای حمل کننده‌‌ی زیادی در صنعت حمل و نقل طراحی شده‌ است که هر کدام برای حمل‌های مختلف به کار گرفته می‌شود. همچنین کمپانی‌های بزرگی همچون ولوو، بنز، اسکانیا و … هر ساله از تولیدات جدید خود رو نمایی می‌کنند که این تولیدات، شامل کامیون، کامیون‌‌های کشنده، انواع تریلی و … می‌باشد. پیش از آن که بخواهید بزرگترین کامیون کشنده جهان را بشناسید، باید تفاوت بین کشنده و کامیون را بدانید. پس از بررسی این موضوع، در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که یک کامیون کشنده، باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد تا بتوان آن را در لیست بهترین کامیون کشنده قرار داد. البته شاید بین بهترین کشنده و بزرگترین کشنده، تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. به عنوان مثال، برای حمل بارهایی که وزن زیر 22 تن دارند، لزوما بزرگترین کامیون کشنده‌ جهان، بهترین گزینه نیست. در این مقاله همراه ما باشید تا بهترین و بزرگترین کشنده جهان را به شما معرفی کنیم.

کامیون کشنده چیست ؟

تفاوتی که کامیون کشنده با کامیون معمولی دارد در این است که قسمت باری یک کامیون، از کابین راننده‌ی آن جدا نمی‌شود. به این معنی که کامیون، یک خودروی یک تکه است. اما در کامیون کشنده، قسمت باری قابلیت جدا شدن از قسمت کابین راننده را دارد. به این معنی که می‌توان قسمت‌های باری مختلفی را به یک کامیون کشنده متصل کرد. در واقع انواع تریلی، تریلی‌های کمرشکن و بوژی کش‌ها، همگی در دسته کشنده‌ها قرار می‌گیرند. حال این ساخت و طراحی کشنده است که مشخص می‌کند یک کشنده، برای حمل بوژی مورد استفاده قرار بگیرد و یا یک کفی تریلی ساده. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله کامیون کشنده چیست مراجعه کنید.

ویژگی بهترین کامیون کشنده جهان

ویژگی‌هایی که یک کامیون کشنده را در لیست بهترین کامیون کشنده جهان قرار می‌دهد، شامل موارد زیر است:

ویژگی بهترین کامیون کشنده جهان
  • قدرت متناسب

در واقع، قدرت موتور باید به اندازه‌ای باشد که یک کشنده، به خوبی بتواند هدفی که برای آن طراحی شده است را محقق کند.

  • تعلیق مناسب

یک کامیون کشنده، باید بتواند تعادل مناسبی را بر حین حمل بار برقرار کند. به خصوص در مواقعی که قرار است با سرعت نسبتا بالا رانده شود.

  • مصرف سوخت

تمامی کامیون‌های جدید ساخته شده توسط کمپانی‌های بزرگ، بر پایه‌ی کاهش مصرف سوخت طراحی شده‌اند. ازآنجایی‌که سوخت، یک منبع تجدیدناپذیر است، از ویژگی‌های کامیون کشنده‌ی خوب، کم بودن مصرف سوخت آن است.

  • سیستم ترمز

خودروهای سنگین، باید سیستم ترمز مطمئنی داشته باشند. تصور کنید که یک کشنده، که خودش وزن زیاد دارد، بار سنگینی را همراه خود داشته باشد. در این شرایط، حتی اگر با کمترین سرعت هم در حال حرکت باشد، انرژی پتانسیل بالایی در کشنده نهفته است که برای مهار آن، باید از یک سیستم ترمز بهینه استفاده شود. معمولا در این نوع خودروها، از سیستم ریتاردر برای کم کردن سرعت و همچنین سرعت بادی، که در کنار ترمز پدالی، دستی و اضطراری، حمایت می‌کند، استفاده می‌شود. برای آشنایی با ریتاردر مقاله ریتاردر چیست را مطالعه نمایید.

  • قابلیت

یکی از مواردی که یک کامیون را در لیست بهترین‌ها قرار می‌دهد، قابلیت‌هایی است که کمپانی سازنده بر روی خودرو قرار داده است. حال این قابلیت‌ها می‌تواند شامل وجود استراحتگاه برای راننده، مانیتور نشان‌دهنده وضعیت خودرو، وضعیت آب و هوا، وضعیت لاستیک‌ها و … عدم وجود نقطه کور با وجود آینه و دوربین و … باشد.

مقاله پیشنهادی: باربری کرمانشاه

4 مورد از بهترین کامیون کشنده جهان

حال که با برخی از ویژگی‌هایی که یک کامیون کشنده باید داشته باشد تا بتوان آن را در لیست بهترین کامیون کشنده جهان قرار داد آشنا شدید، قصد داریم شما را با چند تا از بهترین‌های این صنعت، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

1. کشنده اسکانیا R730

این کامیون، با دارا بودن موتور V8 و مصرف سوخت پایینی که دارد، در لیست بهترین کامیون کشنده جهان قرار می‌گیرد. این کامیون، برای سخت‌ترین حمل‌ها و جابجایی‌‌ها طراحی شده و به دلیل استحکام بالایی که دارد، زبان زد افراد حرفه‌ای در این زمینه است.

کشنده اسکانیا R730

مقاله پیشنهادی: حمل بار به بوشهر

2. کامیون کشنده MAN TGX

این دسته از کشنده‌های تولید شده توسط کمپانی MAN برای حمل و نقل‌های سنگین و مسافت‌های طولانی طراحی شده است. طبق گفته‌ی طراحان این خودرو، توان این کشنده 650 اسب بوده و می‌تواند تا 3000 نیوتن گشتاور تولید کند.

کامیون کشنده MAN TGX

3. مرسدس بنز ACTROS SLT از بهترین کامیون کشنده جهان

این خودرو، یکی دیگر از بهترین کامیون کشنده‌ جهان است. طبق گفته‌ی طراحان، این کشنده، تا 625 اسب بخار قدرت داشته و قادر است تا 3000 نیوتون گشتاور تولید کند. همچنین عملکرد و استحکام بالای این خودرو، باعث شده تا در موارد مختلفی در حمل‌های سنگین و مسافت بالا، از این کشنده استفاده شود.

مرسدس بنز ACTROS SLT از بهترین کامیون کشنده جهان

در مقاله بهترین کامیون جهان به معرفی کامیون‌های پرطرفدار دنیا پرداخته‌ایم.

4. کشنده FREIGHTLINER CASCADIA

این خودرو، یک غول آمریکایی می‌باشد که با توان 6.0 اسب بخار و موتور 15.6 لیتری، یکی از بزرگترین و قدرتمندترین کشنده‌های تولید شده توسط کمپانی CASCADIA به حساب می‌آید. این کشنده نیز برای حمل‌های سنگین طراحی شده است.

کشنده FREIGHTLINER CASCADIA

بزرگترین کامیون کشنده جهان کدام است؟

تا بدین جا، بهترین کامیون کشنده جهان را مورد بررسی قرار دادیم. اما سوالی که پاسخ نداده باقی مانده این است که بزرگترین کامیون کشنده‌ جهان کدام است؟ در واقع کشنده‌هایی که تاکنون مورد بررسی قرار گرفت، برای بارهای معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما بزرگترین کامیون کشنده جهان برای بارهای معمولی طراحی نشده است. این کشنده، توانایی‌ حمل بارهای فوق سنگین را دارد و در موارد خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. بزرگترین کامیون های کشنده جهان، تراکتوماس‌ها هستند که توسط شرکت نیکولاس ساخته می‌شوند.

تراکتوماس‌ بزرگترین کامیون کشنده جهان

شاید برایتان جالب باشند که بدانید سالانه، تنها 20 کامیون کشنده در این کمپانی به تولید رسیده و وارد بازار می‌شود. این خودرو در ابعاد مختلفی به تولید رسیده که گاها طول آن‌ها به 10 متر هم می‌رسد. سرعتی که برای این خودرو گزارش شده است، 65 کیلومتر در ساعت بدون وجود بار و 40 کیلومتر در ساعت، با وجود بار است. موتور قدرتمند این غول آمریکایی، 12 سیلندر با حجم 27 لیتر می‌باشد که توانایی تولید 900 اسب بخار توان و گشتاور 4000 نیوتن را دارد!

پیشنهاد می‌کنیم مقاله بوژی کش های ایران را مطالعه کنید و با بوژی‌کش‌ها آشنا شوید.

سخن پایانی

بزرگترین کامیون کشنده جهان در کنار بهترین کامیون کشنده جهان در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. گفتیم که کشنده‌ها با اهداف مختلفی به تولید می‌رسند. برخی کشنده‌ها، در ابعاد متوسط و با هدف حمل بارهای سنگین تا 20 تن، در مسافت‌های دور تولید شده و برخی دیگر، برای بارهای ترافیکی و فوق سنگین، که در دسته بوژی کش‌ها قرار می‌گیرند. امیدواریم توانسته باشیم توضیح صحیحی از بزرگترین کامیون کشنده جهان در اختیار شما قرار داده باشیم. همچنین در صورتی که سوالی در این زمینه برای شما بدون پاسخ باقی مانده بود، در قسمت نظرها آن را برای ما به ثبت برسانید.

4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.