آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیست 10 تایی بهترین کامیون جهان 2022

لیست 10 تایی بهترین کامیون جهان 2022

بهترین کامیون جهان کدام است؟ بهترین کامیون های دنیا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟ کدام کشور و کمپانی تولیدکننده‌ی بهترین کامیون ها هستند؟ صنعت حمل و نقل جزو صنایع استراتژیک یک کشور و یک جامعه به حساب می‌آید. سوخت‌رسانی به مناطق مختلف، رساندن مواد غذایی و … همگی با استفاده از سیستم حمل و نقل صورت می‌گیرد. همچنین پایدار ماندن یک تولیدی و یا یک کارخانه‌ی بزرگ نیز تا حد زیادی وابسته به حمل و نقل است. از این جهت، در سال‌های اخیر ماشین‌های حمل کننده‌ی زیادی ساخته و به کشور‌های دیگر نیز صادر شده‌اند. کامیون‌ها، یکی از اصلی‌ترین ارکان یک حمل و نقل به حساب می‌آیند. با انواع کامیون، می‌توان برای حمل انواع بارها اقدام کرد. از بارهایی نظیر حمل و نقل لوازم منزل گرفته تا بارهایی که تولید یک کارخانه بوده و باید برای صادرات، مسافت طولانی را طی کنند.

کمپانی‌های تولیدکننده‌ی خودرو حمل‌کننده، نظیر کامیون، همواره تلاش برای پیشرفت این صنعت داشته‌اند. به‌طوری‌که در دهه‌های اخیر، کامیون‌هایی با توان و گشتاور بالا و همچنین مصرف سوخت پایین و ویژگی‌های جذاب به تولید رسیده است. اما در میان بهترین کمپانی‌های سازنده‌ی خودرو حمل‌کننده مثل ولوو، بنز، ماک، هیوندای و … کدام یک بهترین کامیون جهان را تولید می‌کنند؟ در این مقاله قصد داریم راجع به بهترین کامیون جهان توضیحاتی را ارائه داده و لیستی از بهترین کامیون های جهان را خدمت شما ارائه دهیم؛ بنابراین، درصورتی‌که در این زمینه سؤالاتی برای شما وجود دارد، تا پایان همراه ما باشید.

ویژگی بهترین کامیون جهان چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم شروع به معرفی بهترین کامیون‌ های جهان کنیم، باید بررسی کنیم که یک کامیون، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا بتوان آن را در این لیست قرار داد؟ در این مورد، اولویت‌های زیادی وجود دارد. در اولین قدم باید دید که توان حمل بار یک کامیون چقدر است. طبیعتاً هر چه توان یک کامیون بیشتر باشد، قابلیت حمل بار بیشتری برای آن وجود داشته و همچنین مشتری، هزینه‌ی بیشتری را باید برای خرید آن پرداخت کند. موضوع بعدی که در انتخاب بهترین کامیون اهمیت پیدا می‌کند، مصرف سوخت کامیون است. طراحی کامیون‌های جدید به گونه‌ای بوده است که رفته‌رفته، مصرف سوخت ماشین‌ها روند منفی داشته است. به این معنی که معمولاً خودروهای جدید، مصرف سوخت پایین‌تری دارند. همچنین در این زمینه، برخی از کمپانی‌ها، از خودروهای برقی خود رونمایی کرده‌اند. خودروهایی که توان بالایی داشته و با هر بار شارژ نیز مسافت زیادی را می‎‌پیمایند. برای شناخت بیشتر این کامیون ها به مقاله کامیون برقی مراجعه کنید.

ویژگی‌هایی که یک کامیون دارد، می‌تواند در خوب یا بد بودن آن مؤثر باشد. کامیون‌هایی در لیست بهترین کامیون جهان قرار می‌گیرد که از آپشن‌های به روز و پیشرفته‌ای همراه باشند. در کامیون‌های نسل جدید، با ویژگی‌هایی نظیر دوربین‌های مختلف در کامیون که باعث از بین رفتن نقطه کور راننده می‌شود، سیستم صوتی پیشرفته، وجود صفحه نمایشگر با بررسی اطلاعات مسافت یا اطلاعات وضعیت خودرو، مکان استراحت برای راننده و … روبه‌رو شده‌ایم.

اما با دانستن این موارد بهترین کامیون جهان 2022 کدام است؟ در ادامه، با لیستی از بهترین کامیون‌ ها همراه ما باشید.

بهترین کامیون های جهان 2022

در این قسمت، به معرفی بهترین کامیون در جهان که طرف‌داران زیادی داشته و توجه رانندگان کامیون را جلب کرده است می‌پردازیم.

1. کامیون آکتورس نسل 5 از بهترین کامیون ها

آکتورس نسل 5، یکی از بهترین کامیون های جهان است. مرسدس بنز خودرویی را به نمایش می‌گذارد که به دلیل علامت تجاری جدید و سبک خاص خود در بالای چراغ‌های جلو و همچنین دارا بودن دوربین آینه‌ای، با ظاهری جذاب و مدرن توجه همه را به خود جلب می‌کند. در زمان نمایشگاه اتومبیل‌های تجاری IAA که از 20 تا 27 سپتامبر 2018 در هانوفر آلمان برگزار شد، مرسدس بنز پرچم‌دار جدید این برند را در مراسم شب آغاز به مطبوعات جهان معرفی کرد.

کامیون آکتورس نسل 5 از بهترین کامیون ها

2. کامیون VNL 860

یکی از بهترین کامیون های جهان VNL 860 مدل برتر جدید ولوو است. این کامیون راحت‌ترین و جذاب‌ترین فضای داخلی را داشته و همچنین دارای نورپردازی خارجی است. ازآنجایی‌که 860 بزرگ‌ترین جای خواب را دارد، به نام XL نیز شناخته می‌شود. در کل، تولیدات ولوو به امنیت بالایی که دارند مشهور هستند. این خودرو نیز دارای تدابیر زیادی برای امن بودن حمل و نقل است. به عنوان مثال، سیستم هوشمند استفاده از ترمز در این کامیون وجود دارد. سیستم رانندگی اتوماتیک، برای استراحت بیشتر راننده از دیگر مزایای این خودرو است. برای آشنایی بیشتر مقاله انواع کامیون ولوو را مطالعه کنید.

کامیون VNL 860

3. کامیون T HIGH 480 از بهترین کامیون های جهان

این خودرو ممکن است در یک بازار بسیار شلوغ با برخی از خودروهای رقیب بهتر و قوی‌تر روبرو شود، اما اگر می‌خواهید عجله کنید و یک وسیله نقلیه پرچم‌دار بخرید، Range T High  گزینه‌ی مناسبی است. هر راننده‌ای که در مسیرهای طولانی کار می‌کند، این کامیون را دوست دارد و از فضای داخلی آن قدردانی می‌کند. زیرا این کامیون در رده بهترین کامیون های جهان 2022 قرار می‌گیرد.

کامیون T HIGH 480 از بهترین کامیون های جهان

برای شناخت مدل‌های مختلف کامیون به مقاله انواع کامیون مراجعه کنید.

4. کامیون LX 4930.S از بهترین کامیون های دنیا

پریما LX 4930. S یک کامیون با حجم موتور 6.7 لیتری از تولیدات وسایل نقلیه تاتا است. موتورهای الکتریکی 6 لوله‌ای استوانه‌ای این کامیون، 296 اسب بخار قدرت و گشتاور 1100 نیوتن‌متر تولید می‌کنند که آن را به قوی‌ترین کامیون در این رده تبدیل می‌کند. کامیون تاتا پریما 4930 که به یک تریلر 3 محوره متصل شده است برای حمل و نقل کالا‌های با حجم بالا و برای مسافت‌های خیلی دور، گزینه‌ی مناسبی است.

کامیون LX 4930.S از بهترین کامیون های دنیا

5. Scania s730 بهترین کامیون در جهان

کامیون بعدی که در لیست بهترین کامیون جهان قرار می‌گیرد اسکانیا S730 است. کامیون اسکانیا S730 یک کامیون معمولی نیست؛ بلکه ترکیبی از یک چیدمان لوکس و درجه یک است. این کامیون، به کامیون روزهای سخت معروف است. با این کامیون، می‌توان با وجود بارهای با وزن زیاد، با سرعت‌های بالا و همچنین حفظ امنیت رانندگی کرد. با وجود این واقعیت که اسکانیا ارقام اصلی قدرت و حداکثر گشتاور را بدون تغییر نگه می‌دارد، اما این کامیون از تمام جنبه‌های اسکانیا تاپ لاین از مجموعه قبلی فراتر می‌رود.

Scania s730 بهترین کامیون در جهان

برای کسب اطلاعات درباره کامیون اینترنشنال به مقاله کامیون اینترنشنال مراجعه کنید.

6. کامیون TGX Range

غیرممکن است اگر این کامیون در رده بهترین کامیون های جهان قرار نگیرد. TGX به کاهش هزینه‌های عملیاتی و اثربخشی گاز فوق‌العاده‌اش شناخته می‌شود. همچنین به همراه داشتن وزن خالص کاهش یافته، آپشن‌های زیاد و همچنین قدرت بالا، MALE TGX  را به کامیونی تبدیل می‌کند که ‌بتوان از آن برای رانندگی مسافت‌های دور استفاده کرد.

کامیون TGX Range

7. کامیون Iveco Stralis X-Way

اولین نکته‌ای که هنگام رانندگی با ایوکو استرالیس ایکس وی به آن توجه می‌کنید، بی‌صدا بودن موتور و همچنین کابین عایق صدا است. Iveco Stralis X-Way  مزایای سفارشی‌سازی با استانداردهای اروپایی را ارائه می‌دهد. به‌طورکلی، مبنا طراحی این خودرو، بر پایه امنیت راننده و کمک راننده بوده و موتورهای یورو 6 به مزایای این کامیون، می‌افزاید.

کامیون Iveco Stralis X-Way

پیشنهاد می‌کنیم مقاله کامیون هینو را مطالعه کنید و با این کامیون‌ها آشنا شوید.

8. کامیون DAF, XF و CF از بهترین کامیون های جهان

DAF, CF  جدید و همچنین XF به دلیل عملکرد عالی، با نوآوری‌های پیشرفته و همچنین تأمین آسایش برای رانندگان جایزه TOP VEHICLE 2018 Honor  را دریافت کردند. XF  جدید از DAF از مؤثرترین و بهترین کامیون های جهان 2022 است. کابین این کامیون بسیار بی‌صدا بوده و همچنین جادار بودن آن فوق‌العاده است. استفاده از فناوری‌های جدید و موتورهای  PACCAR MX، گیربکس خودکار TraXon و همچنین محورهای عقب کاملاً جدید برای سرعت‌های بسیار پایین موتور، منجر به حداقل هزینه عملیاتی و کیفیت رانندگی عالی می‌شود.

کامیون DAF, XF و CF از بهترین کامیون های جهان

پیشنهاد می کنیم از مقاله استعلام کارت هوشمند رانندگان باری با کد ملی دیدن کنید.

9. کامیون Fuso Super Great از بهترین کامیون ها

این کامیون جدید دارای ایمنی پیشرفته و همچنین امکانات کمکی است که برای اولین بار به کار گرفته می‌شوند. از بهترین تولیدات در بازار ژاپن است. امکاناتی که در حال حاضر تمام خودروهای این کمپانی را به ایمن‌ترین خودروها در اروپا و همچنین آمریکای شمالی تبدیل می‌کنند.

کامیون Fuso Super Great از بهترین کامیون ها

سیستم توقف وضعیت اضطراری (ABA4)، سیستم کمکی فوکوس فعال، دستیار کمک راننده‌ی مجازی و … که در تولیدات این کمپانی به کار گرفته شده است، باعث کاهش تصادف و همچنین کاهش خطرات برای راننده و سایر افراد جاده شده که در نتیجه به حمل و نقل ایمن‌تر کمک می‌کند.

در مقاله کامیون ترانزیت به طور کامل درباره شرایط این کامیون توضیح داده‌ایم.

10. Mack Anthem بهترین کامیون جهان 2022

Mack Trucks از نسل بعدی خودروهای هجده چرخ خود رونمایی کرد. برنامه Mack Anthem 2018 برای وسایل نقلیه دوربرد بزرگراهی و همچنین وسایل نقلیه کوتاه‌برد مناسب است. این خودرو دارای طراحی کاملاً جدیدی است، همچنین تغییرات عمده در داخل کابین راننده وجود دارد که این خودرو را به کامیونی منحصربه‌فرد تبدیل کرده است. Mack Anthem  جدید شامل فرمت جدیدی از سنج‌ها و همچنین سوئیچ‌هایی است که کنترل بسیار دقیق‌تری را برای راننده فراهم می‌کند.

Mack Anthem بهترین کامیون جهان 2022

مقاله پیشنهادی: حمل بار به کرمان

سخن پایانی

در این مقاله معرفی بهترین کامیون جهان صورت گرفت. این کامیون‌ها، بهترین ساخته‌های کمپانی‌های ذکر شده هستند که در حال حاضر، روی بورس بوده و در سراسر جهان و ایران، مورد استفاده قرار می‌گیرند. کمپانی بنز، ولوو، ماک، اسکانیا و … با تولید کامیون‌های برتر در تمامی دوره‌ها، جزو بزرگ‌ترین کمپانی‌ها در این بازار هستند. جدیداً با ظهور ایلان ماسک، با تولیدات کمپانی تسلا نیز روبه‌رو بوده‌ایم که از نظر تکنولوژی و فناوری، چیزی کم ندارند. اما انتخاب بهترین باید باتوجه‌به نیاز‌ها و همچنین هزینه‌ای که باید برای یک کامیون صورت بگیرد، بهترین کامیون جهان را شناخت.

امیدواریم توانسته باشیم در زمینه‌ی شناخت بهترین کامیون در جهان راهنمای شما بوده باشیم. همچنین درصورتی‌که سؤالی در این زمینه برای شما پاسخ نداده باقی مانده بود، در قسمت نظرها آن را برای ما به ثبت برسانید.

3.3/5 - (64 امتیاز)

22 دیدگاه در “لیست 10 تایی بهترین کامیون جهان 2022

  1. محمد گفت:

    یعنی ولوو اف هاش هیچ جایگاهی ندارد. مشخصه که همش چرت وپرت گفتید مگه میشه استاندارد ترین قویی ترین زیباترین و لات ترین کامیون دنیا در این نظرسنجی جای نداشته باشد

    1. محسن گفت:

      خیر ندارد

      1. ناشناس گفت:

        فقط گابل

    2. ناشناس گفت:

      ماشین خوبیه ولی نه قویترینه،نه استانداردترین
      راستی زیبایی و لاتی بودنش هم سلیقه شماست،نه همه

    3. Vieujyt8 گفت:

      والا

  2. حجت گفت:

    چرا ساخت کدام کشور است در مقاله ذکر نمی شود

    1. ناشناس گفت:

      دلشون نخواسته ذکر کنند

  3. سید گفت:

    کاش کامیونها مجهز به سرویس بهداشتی میشد و مشکل رانندگانی که ماه ها در حرکت هستند حل میشد یک اتاقک با لوله کشی و یک منبع آی ۲۰۰ لیتری با پمپ فشار و کم مصرف ! کار نشد ندارد اگر پیگیری کنند.

    1. ناشناس گفت:

      VNLداره

    2. ناشناس گفت:

      چین یدونه ساخته ک حموم هم داره

      1. پارسا گفت:

        اره منم دیدم

  4. ناشناس گفت:

    اگه سرویس بهداشتی بزارن گند زده میشه به جاده ها به اندازه کافی دولت گند زده به جاده ها

    1. امیر گفت:

      عزیز برادر اگه توالت بزارن براشون اون جور نیست که بریزه سر جاده، مخزن و کیسه مخصوص دارن مثل هواپیما.

  5. ناشناس گفت:

    اف هاش بهترین چرت نگین بزنید ویژگی های اف هاش ۵۰۰

  6. اپنهایمر گفت:

    به نظر سوئد وامریکا بهترین باشند آلمان ضعیف هستند

    1. ناشناس گفت:

      اف اچ فقط تو ایران اول هست در دیگر کشورها جایگاهی نداره

      1. ناشناس گفت:

        دقیقا

      2. بنیامین بلوچ گفت:

        ولوو جایگاهش خیلی بالاست حتی داخل جهان

  7. کرامت گفت:

    سلام تا به امروز کشنده ها به روز شدن آیا گاریهاشونم در حد کله بروز شدن؟
    آیا برای گاریهاشون به نسبت پیشرفت کشنده ها آپشن های پیشرفته تر درست کردن که از خطرات جاده ای کم کنه

    1. ارتین گفت:

      اف هاش فقط شما دیگه چی هستین الان همین ولوو ۳۰۰ خودش همه شما میرزه من الان یه بچه هم و میخام یماشین از اف هاش بهتر بسازم

  8. نیستانک گفت:

    تولیدات کامیون همه تحت شراکت یکدیگر هست.الان چین و هند تاتا رتبه اول تولید را تا حدودی دارند. در اروپا فقط داف حرف اول را می‌زند. در کل ولوو اسکانیا داف و بنز مبدا تمام تولیدات هستند با نام‌های مختلف.

  9. حسن گفت:

    سلام دوستان من تقریبا ۵ تومان پول دارم میخام یک کشنده بخرم به نظر شما بااین پول چه بخرم بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.