آنچه در این مقاله می‌خوانید

آخرین نوشته ها

آشنایی با ابعاد اتاق نیسان

آشنایی با ابعاد اتاق نیسان

ابعاد اتاق نیسان چقدر است؟ با این ابعاد چه بارهایی را می‌توان با آن حمل کرد؟ نیسان از تولیدات قدیمی شرکت زامیاد است. زامیاد از زیرشاخه‌های شرکت خودروسازی سایپا بوده که از سال 1370 تاکنون، تولید این خودرو را بر عهده دارد. شاید از دور، این خودرو حمل‌کننده ظاهری قدیمی و نمای داخلی کسل‌کننده‌ای داشته باشد. اما همچنان اگر از رانندگان خودرو حمل بار بپرسید، به‌طورقطع از کیفیت بالای نیسان زامیاد برای شما تعریف می‌کنند. باوجوداینکه تعداد زیادی از خودروهای حمل بار کوچک به بازار وارد شده است، اما باز هم نیسان، جایگاه خود را از دست نداده و بیشترین سهم حمل بار در بین خودروهای کوچک را از آن خود کرده است.

اما سؤالی در این جا مطرح است، این که ابعاد اتاق نیسان چقدر است و چه بارهایی را می‌توان با نیسان حمل کرد؟ در این مقاله به شکل جامع به این موضوع پرداخته‌ایم، پس تا پایان همراه ما باشید.

انواع نیسان کدام است؟

نیسان از نظر مدل که کارایی متفاوتی با هم داشته باشند، تنوع زیادی ندارد و شاید تنها بتوان آن را به دو دسته نیسان یخچال‌دار و نیسان معمولی تقسیم کرد که طبیعتاً نیسان یخچال‌دار، برای حمل مواد غذایی که احتمال فاسد شدن آن وجود دارد به کار گرفته می‌شود. اما دسته‌بندی دیگری که می‌توان برای این خودرو حمل‌کننده بار در نظر گرفت نوع سوخت این ماشین است. در این دسته‌بندی، نیسان به سه دسته نیسان بنزینی، نیسان گازسوز و نیسان دیزلی تقسیم می‌شود.

انواع نیسان کدام است؟

نیسان دیزلی، چند سالی است که از بورس افتاده؛ اما نیسان بنزینی و نیسان گازسوز همچنان در بازار خودرو حمل‌کننده موجود هستند. شاید ابعاد اتاق نیسان در این دو مدل، با هم یکسان باشد، اما باید به قدرت موتور و وزن ماشین دقت داشته باشید تا حمل بار شما به شکل استانداردی صورت بگیرد.

در مقاله اعلام بار نیسان با نحوه اعلام بار این خودرو آشنا می شوید.

مزایا و معایب نیسان چیست؟

حال که قرار است ابعاد و دیگر مشخصات نیسان را به طور کامل بررسی کنیم، شاید بد نباشد که مزایا و معایبی که به این خودرو وارد است را نیز توضیح دهیم. نیسان، توانایی کشندگی بسیار بالایی دارد و توانایی حمل بار آن، به نسبت خودروهای هم اندازه زیاد است. مصرف سوخت این خودرو بهینه بوده و همچنین تست‌ کالیبراسیون در معتبرترین مراکز بر روی این خودرو انجام می‌شود. همچنین برای جلوگیری از تصادفات، محدودکننده سرعت بر روی این خودرو اعمال شده است.

در مقابل این مزایا، خیلی افراد معتقدند که نیسان زامیاد قیمت بالایی دارد. همچنین گیربکس و موتور قدیمی این خودرو، همچنان توی ذوق می‌زند. ایمنی این خودرو آن‌طور که باید باشد، بالا نبوده و امکانات استاندارد در کابین این خودرو وجود ندارد.

در مقاله بهترین لاستیک برای نیسان به معرفی لاستیک های خوب برای نیسان پرداخته‌ایم.

شناخت ابعاد اتاق نیسان

با دانستن ابعاد اتاق نیسان تا حد زیادی می‌توان در مورد باری که قرار است با یک خودرو حمل‌کننده جابه‌جا شود، تصمیم گرفت. درصورتی‌که قصد داشته باشید به شکل استاندارد، یک بار را با نیسان حمل کنید، باید دقت داشته باشید که ابعاد بار شما، از ابعاد اتاق نیسان تجاوز نکند.

شناخت ابعاد اتاق نیسان

طول کلی نیسان 4 متر و 69 سانتیمتر، عرض نیسان 1 متر و 66 سانتیمتر و ارتفاع آن 1 متر و 65 سانتیمتر بوده و فاصله دو محور اصلی از هم 2 متر و 86 سانتیمتر است. در مورد ابعاد اتاق بار نیسان هم باید بگوییم که طول اتاق بار نیسان 2 متر، عرض اتاق بار 1.6 متر ارتفاع آن نهایتاً 2 متر است. وزن خالص نیسان با سوخت بنزین 1540 کیلوگرم و نیسان گازسوز 1740 کیلوگرم است. ظرفیت بار مجازی که در استانداردها برای این خودرو تعیین شده است 2100 کیلوگرم است که در نهایت، وزن ناخالص خودرو را به عدد 3800 کیلوگرم می‌رساند. ظرفیت مخزن سوخت برای نیسان بنزینی 65 لیتر و برای نیسان گازسوز 45 لیتر است. همچنین مصرف سوخت نیسان بنزینی در هر 100 کیلومتر 13 لیتر و برای نیسان گازسوز در هر 100 کیلومتر 9 لیتر است. اندازه تایر جلو نیسان 7R16 و تایر عقب آن 7.5R16 است.

حداکثر قدرت برای نیسان بنزینی 100 اسب بخار و برای نیسان گازسوز 90 اسب بخار است. همچنین حداکثر گشتاور برای نیسان با سوخت بنزین 190 نیوتن متر و برای نیسان گازسوز 189 نیوتن متر است.

مقاله پیشنهادی: حمل بار به چابهار

استفاده‌های نیسان چیست؟

با توجه با ابعاد و تحمل حجم باری که برای نیسان عنوان شد، از این خودرو، برای حمل انواع بار می‌توان استفاده کرد. برای اسباب کشی که فاصله مبدأ و مقصد خیلی دور نیست، برای حمل خرید‌های سنگین، مثل خرید ابزار آشپزخانه، مبل، پیانو و کاناپه، میز اداری و … . همچنین از این خودرو، برای حمل مصالح، سنگ، سیمان و … که در محدوده توانایی نیسان باشد هم استفاده می‌شود. مزیتی که حمل این گونه بارها با نیسان برای شما به همراه دارد، این است که حمل بار، با هزینه‌ای کمتر صورت می‌گیرد و همچنین هیچ ممنوعیت ترددی شامل نیسان نشده و می‌توان در تمامی معابر رانندگی با این خودرو گذر کرد.

استفاده‌های نیسان چیست؟

همچنین همان‌طور که گفته شد، با نیسان یخچال‌دار می‌توان حمل مواد غذایی که امکان فاسد شدن در آن‌ها وجود دارد را انجام داد.

مقاله پیشنهادی: باربری تهران به زاهدان

کاربرد نیسان در حمل خارج از شهر

ازآنجایی‌که نیسان، خیلی از اقلام ضربه‌گیر و کمک‌فنر‌های مناسب جهت حمل بار بهره‌مند نیست، پیشنهاد می‌شود برای بارهای خیلی حساس، به‌خصوص در حمل‌ بارهای بین‌شهری، از خاور استفاده شود. هرچند برای بارهایی که حساسیت زیادی ندارد، نیسان گزینه‌ای مناسب حتی برای مسیرهای بین‌شهری است. البته به شرط آن که راننده‌ای که این وظیفه را عهده‌دار می‌شود، تجربه کافی در این کار به دست آورده باشد و همچنین مسیر‌های مناسب برای رسیدن به مقصد را بلد باشد.

در صورتی که قصد داشتید از نیسان و یا هر خودرو دیگری برای حمل بار خارج از شهر اقدام کنید، به‌هیچ‌وجه بیمه کردن بار را از قلم نیندازید.

برای شناخت روش حمل با خاور مقاله حمل بار خاور را مطالعه کنید.

سخن پایانی

ابعاد نیسان و همچنین ابعاد اتاق نیسان در کنار سایر ویژگی‌ها و مشخصات این ماشین در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. نیسان 469 سانتیمتر طول، 166 سانتیمتر عرض و 165 سانتیمتر ارتفاع دارد. همچنین ابعاد اتاق بار نیسان دارای 2 متر طول، 160 سانتیمتر ارتفاع و ماکسیمم 2 متر ارتفاع است.

 این خودرو از سال 1370 تاکنون در حال تولید است و در طی این سال‌ها، تفاوت چشمگیری در ساخت آن دیده نشده است. در سال 1395، برخی از آپشن‌ها نظیر فرمان هیدرولیک، کولر، محدودکننده سرعت و تاخوگراف بر روی آن اعمال شد. ابعاد اتاق نیسان دست صاحب بار را برای جابه‌جایی بسیاری از بارها باز می‌گذارد. تقریباً هر بار معمولی و عمومی را می‌توان با استفاده از نیسان حمل کرد. اما باید توجه داشته باشید که این خودرو، دارای اقلام ضربه‌گیر و همچنین کمک فنری که بتواند چاله‌های خیابان را مهار کند نیست. به همین دلیل، بهتر است برای بارهای خیلی حساس، از خودروی دیگری برای حمل استفاده شود.

همچنین گفتیم که استاندارد باری که می‌توانید سوار این خودرو کنید، باید تا 2.1 تن وزن داشته باشد. مشاهده شده است که رانندگان حتی تا 3 تن بار را هم با این خودرو حمل کرده‌اند، اما خب طبیعتاً این بار بیشتر از حد تعیین شده، می‌تواند استهلاک زیادی را برای خودرو به همراه داشته باشد.

امیدواریم توانسته باشیم در مورد ابعاد اتاق نیسان اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم. همچنین درصورتی‌که سؤالی در این مورد برای شما بدون پاسخ باقی مانده بود، در قسمت نظرها آن را برای ما به ثبت برسانید.

3.6/5 - (7 امتیاز)

4 دیدگاه در “آشنایی با ابعاد اتاق نیسان

  1. محمد فراهانی گفت:

    بزرگوار عزیز اشاره ای به وزن اطاق نیسان نشده است .
    خوبه که اشاره ای به وزن اطاق حمل بار (باربند) نمایید .
    با تشکر .

    1. ویراستار گفت:

      سلام و وقت بخیر
      ممنون از پیشنهاد شما. حتما اضافه خواهد شد

    2. ناشناس گفت:

      سلام نگفتید وزن باربند جویباری چقدر هست نکته مخفی و سری هست که هیچ کجا ثبت نشده

  2. غلامرضا نجمی گفت:

    در مورد مدل های مختلف و موتورهای نصب شده در روی آن صحبتی نشده ، گفته میشود که مدل های پایین با موتور زامیاد و مدل های بالاتر با موتورهای سایپا و همچنین مدل های بالاتر با وزن اتاق کمتر ساخته شده است ، لطفا پس از تحقیقات لازمه اطلاعات صحیح و کاملی را در مورد این خودرو به اطلاع عموم رسانید ، با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.