آنچه در این مقاله می‌خوانید

بهترین لاستیک برای نیسان چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین لاستیک برای نیسان چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین لاستیک برای نیسان چه لاستیکی است؟ لاستیک مناسب برای نیسان و وانت چه ویژگی‌ای باید داشته باشد؟ بخش عمده‌ای از حمل بارهایی که در سطح شهر انجام می‌شود، به واسطه‌ی نیسان و وانت بار صورت می‌گیرد. قیمت ارزان و همچنین دسترسی آسان به این خودروهای حمل بار، باعث این موضوع شده است. استفاده از این دو خودرو به حمل اسباب منزل، حمل لوازم خانگی، مصالح ساختمانی، مواد غذایی و … وابسته است. طبیعی است که شهرهای شلوغی مثل تهران، نیاز به نیسان و وانت برای این مصارف، زیاد است. اما یکی از نکاتی‌ که رانندگان این خودروها باید در نظر داشته باشند، این است که بهتر است چه لاستیکی را زیر خودروی خود ببندند، یا به عبارت دیگر بهترین لاستیک برای وانت نیسان کدام است ؟

نیسان، خودروی دیفرانسیل عقب است که گیربکس 5 دنده دستی دارد. حجم موتور این خودرو 2.4 لیتر بوده و حداکثر قدرت آن 100 اسب بخار و گشتاور آن 190 نیوتن متر است. سایز لاستیک مناسب نیسان 750R16 و یا 700R16 است.

نیسان پیکاپ بیشتر از حمل بار، در کارهایی مثل استفاده از خودرو برای راهداری، پلیس‌راه و شرکت‌هایی نظیر شرکت نفت کاربرد دارد. موتور این خودرو 4 سیلندر بوده و حجم آن، 2389 سی‌سی است. حداکثر توانی که برای این خودرو گزارش شده است 133 اسب بخار و حداکثر گشتاور 197 نیوتن متر بوده است. لاستیک‌هایی که برای این خودرو به کار گرفته می‌شود، سایزهای 245/70R16 و 215R15 هستند.

در این مقاله، قصد داریم ویژگی‌هایی که یک تایر باید داشته باشد تا بتوان آن را در لیست بهترین لاستیک برای وانت قرار داد را بررسی کرده و لاستیک‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند را بررسی کنیم؛ بنابراین درصورتی‌که در این زمینه، سؤالاتی برای شما وجود داشت، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

ویژگی بهترین لاستیک برای نیسان

نیسان، وسیله‌ای است که به شکل استاندارد، توانایی حمل 2100 کیلو را دارد. البته در مواردی مشاهده شده است که تا 3 تن بار را نیز به این وسیله سوار کرده‌اند که البته شاید اصولی و استاندارد نباشد، اما امکان‌پذیر است. بارگیری با نیسان به صورت استاندارد نیز باید در شرایطی انجام شود که خودرو از نظر فیزیکی قابلیت حمل این بار را داشته باشد. شرایط مناسب فیزیکی، باید برای سیستم مکانیک خودرو، کمک فنرها و لاستیک مناسب باشد. اما بهترین لاستیک برای نیسان کدام است و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

ویژگی بهترین لاستیک برای نیسان

1. چسبندگی بالا

چسبندگی بالا، ویژگی‌ای است که تمامی لاستیک‌ها باید برای لیز نخوردن در سطوح خیس داشته باشند. اما این ویژگی برای خودرویی مثل نیسان که خودش وزن بالایی داشته و همچنین با وجود بار نیز وزنش بیشتر می‌شود، باید دارای کیفیت بهتر باشد.

2. طراحی آج مناسب

طراحی آج برای لاستیک نیسان، باید به‌گونه‌ای باشد تا هم چسبندگی لاستیک با سطح زمین را افزایش دهد و هم در مواجه شدن با سنگ‌ریزه و جاده‌های خاکی، به بهترین نحو عمل کند.

3. مقاومت حرارتی بالا

زمانی که بار زیادی را به خودرویی مثل نیسان سوار می‌کنید، باید در نظر داشته باشید اصطکاک لاستیک با سطح زمین، چه در زمان حرکت و چه زمانی که ترمز گرفته می‌شود، زیاد است. همچنین اصطکاک، حرارت زیادی را ایجاد می‌کند. به همین دلیل، بهترین لاستیک برای نیسان تایری است که مقاومت حرارتی آن در درجه‌های بالا باشد. درجه مقاومت حرارتی لاستیک، از بهترین تا ضعیف‌ترین، با حروف انگلیسی، یعنی به صورت A، B، C درجه‌بندی شده است.

در مقاله نگهداری لاستیک خودرو با روش‌های نگهداری تایر آشنا می‌شوید.

در هنگام خرید لاستیک نیسان، به چه نکاتی باید توجه داشت؟

در هنگام خرید بهترین لاستیک برای نیسان باید به چند نکته توجه ویژه داشت:

  • عمر آج لاستیک

درصورتی‌که قصد داشتید از یک لاستیک دست دوم استفاده کنید، حتماً از کارکرد لاستیک مطمئن شده و باتوجه‌به عمر آج لاستیک که با اعداد 100 تا 500 بر روی تایر نشان داده شده است، تصمیم مناسب را بگیرید. هر چه این عدد بیشتر باشد، عمر آج بیشتر است.

  • توجه به بار مجاز

لاستیک‌‌ها، باتوجه‌به بار مجازی که می‌توانند حمل کنند، دارای درجه‌هایی هستند که بر روی لاستیک هک می‌شود. برای خرید لاستیک نیسان، باید به این مورد توجه داشته باشید و باتوجه به باری که تخمین می‌زنید قرار است با خودرو حمل کنید،  خرید را انجام دهید.

  • توجه به سرعت مجاز

هر لاستیک، یک درجه تحت عنوان تحمل حداکثر سرعت دارد. باتوجه‌به میانگین سرعتی که راننده تخمین می‌زند، باید برای خرید تایر اقدام کرد.

در مقاله ابعاد اتاق نیسان به بررسی اندازه‌های اتاق نیسان پرداخته‌ایم.

بهترین لاستیک برای نیسان پیکاپ چیست؟

تا بدین جا، ویژگی‌های لاستیک مناسب برای نیسان وانت و نیسان پیکاپ مورد بررسی قرار گرفت. اما چه لاستیکی را می‌توان انتخاب کرد که تمامی این ویژگی‌ها را دارا باشد؟ در قسمت بعد، برخی از این لاستیک‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم. شما عزیزان می‌توانید این لاستیک‌ها را در نظر داشته باشید و تحقیقات خود را بر روی آن‌ها انجام داده و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

بهترین لاستیک برای نیسان پیکاپ چیست؟

بهترین لاستیک برای نیسان وانت

  • یزد تایر سایز  700R16 مدل YTB500
  • گلدستون سایز 700R16 مدل MRN
  • یزد تایر سایز 700R16 مدل PLUTO
  • بارز سایز 700R16 مدل MRN10P
  • بارز سایز 700R16 مدل MRN10PR
  • ایران تایر سایز 700R16 مدل 10PR(GL12)

بهترین لاستیک برای نیسان پیکاپ

  • تراینگل سایز 245/70R16 مدل TR259 SUV
  • جی تی رادیال سایز 245/70R16 مدل SAVERO A/T PLUS
  • هانکوک سایز 245/70R16 مدل DYNAPRO HP2
  • دانلوپ سایز 215R15 مدل GRANDTREK TG30 8PR
  • نکسن سایز 245/70R16 مدل ROHTX RH5
  • میشلن سایز 245/70R16 مدل LATITUDE CROSS

برای شناخت روش‌های دریافت بار نیسان به مقاله اعلام بار نیسان مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله بهترین لاستیک برای نیسان پیکاپ و همچنین بهترین لاستیک برای نیسان وانت مورد بررسی قرار گرفت. بررسی کردیم که یک تایر چه ویژگی‌هایی را باید داشته باشد تا بتوان آن را در لیست بهترین لاستیک برای نیسان قرار داد. از آن جایی که خود نیسان وزن بالایی داشته و همچنین، وزن خودرو با بارگیری نیز بیشتر می‌شود، باید از لاستیکی برای این کار استفاده شود که تمامی استانداردهای لازم برای حمل بار زیاد، حرکت با سرعت متناسب، استقامت حرارتی بالا و … را داشته باشد. امیدواریم توانسته باشیم به این سؤال که بهترین لاستیک برای نیسان کدام است، پاسخ مناسب را داده باشیم. همچنین درصورتی‌که سؤالی در این زمینه برای شما پاسخ نداده باقی مانده بود، در قسمت نظرها برای ما به ثبت برسانید.

4.2/5 - (61 امتیاز)

6 دیدگاه در “بهترین لاستیک برای نیسان چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

  1. حمیدرضا گفت:

    برای نیسان چه مارک لاستیک ایرانی مناسب است

  2. علی صادقی گفت:

    ممنون از توضیحات،،هرچه خواستم امتیاز ۵ وارد کنم بی نتیجه بود و روی همان ۲ مانده بود

  3. مرتضی گفت:

    بزرگتدین رینگ برای پادرا پلاس یا همون نیسان چیه سایزی هست.
    واینکه لاستیک ۳۸۵ برای نیسان یا پادرا پلاس مناسبه؟
    ۳۳۵ یا ۳۱۵ چطور؟ ممنون میشم پاسخ بدین …

  4. محسن گفت:

    سلام خدمت مجموعه لاستیک های ایرانی که معرفی کردین برای نیسان اتفاقابی کیفیت ترین لاستیک هستن بنده خودم نیسان صفرخریدم همین لاستیکاباترک های ریزدارن بدونه کارکرد

  5. ناشناس گفت:

    چی گفتی اصلا یک هم زیاد بود

  6. مهدی گفت:

    سلام .لاستیک ۲۳۵ مکسس برا چرخ های جلو نیسان خوبه یا ن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.