آنچه در این مقاله می‌خوانید

آخرین نوشته ها

آشنایی با انواع استراحتگاه بین راهی تهران مشهد

آشنایی با انواع استراحتگاه بین راهی تهران مشهد

چگونه انواع استراحتگاه بین راهی تهران مشهد را پیدا کنیم؟ استراحتگاه های بین راهی تهران مشهد در چه شهر‌هایی قرار دارند؟ زمانی که قصد سفر از تهران به سمت شهر مشهد را داشته باشید باید به این نکته توجه کنید مسیری که در پیش خواهید داشت، مسیر دوری است! به این معنی که احتمالاً با رعایت قوانین راهنمایی رانندگی با سرعت مجاز، حتی تا 12 ساعت طول می‌کشد تا از تهران به شهر مشهد برسید. به همین دلیل، طبیعتاً نیاز دارید تا دراین‌بین، استراحت کافی داشته باشید تا خستگی رانندگی بر شما غلبه نکند.

 بسته به این که کدام مسیر را برای رسیدن به مشهد انتخاب کنید، در طول مسیر استراحتگاه‌های مختلفی وجود دارد. درصورتی‌که قصدتان، سیاحت باشد، می‌توانید از جاده شمال راهی مشهد شده و از جاده و طبیعت بکری که در پیش روی شما است، لذت ببرید. در صورتی هم که قصد داشته باشید به سرعت به مقصد برسید، جاده امام رضا و در ادامه آن، جاده سمنان، گزینه مناسب برای این مسیر است.

حال، هدفتان از سفر هر چیزی که باشد، چه برای سیاحت و چه برای مواردی مثل حمل بار، می‌توانید از انواع استراحتگاه بین راهی تهران مشهد که در طول مسیر شما قرار دارد، بهره‌مند شوید. در ادامه همراه ما باشید تا با این استراحتگاه‌ها بیشتر آشنا شده و جزئیات هر کدام را برای شما عنوان کنیم.

استراحتگاه‌ بین راهی تهران مشهد

همان‌طور که گفتیم، بسته به این که از کدام مسیر برای سفر به مشهد اقدام کنید، استراحتگاه‌های مختلفی در طول مسیر برای شما وجود خواهد داشت. در برخی از این شهرهای بین راهی، امکان اسکان در شب را خواهید داشت و در برخی دیگر، می‌توانید روی استراحت‌های چند ساعته حساب کنید. ازآنجایی‌که توصیه می‌شود به‌ازای هر 2 ساعت رانندگی، حداقل 10 دقیقه به استراحت بپردازید، طبیعتاً برای طی کردن مسیر تهران به مشهد، نیاز بسیار زیادی به استراحتگاه خواهید داشت. حال پیدا کردن یک مکان آرام و مطمئن برای صرف ناهار و شام را هم باید در نظر داشته باشید.

مقاله پیشنهادی: حمل بار به زاهدان

استراحتگاه‌ بین راهی تهران مشهد از جاده سمنان

دراین قسمت شهرهای بین راهی تهران و مشهد که دارای استراحتگاه‌های عمومی و شخصی بوده را با هم بررسی کرده و ویژگی هرکدام را به استحضار شما می‌رسانیم. با ما همراه باشید.

سمنان

اولین شهر و استراحتگاهی كه می‌توانید در طول مسیر تهران تا مشهد پیدا کنید، ‌خود سمنان است. در واقع شهر سمنان از شهرهای وسیع ایران بوده و همچنین شهر مركزی استان سمنان به‌حساب می‌آید. رانندگان كامیون كه برای حمل بار به مشهد وارد جاده سمنان می‌شوند، ‌معمولاً به دلیل امكانات خوب این شهر به‌عنوان اولین توقف، شهر سمنان را انتخاب می‌كنند.

همچنین درصورتی‌که قصد سفر سیاحتی داشته باشید، ‌می‌توانید از مكان‌های تفریحی سمنان، از جمله ارگ سمنان و بازار قدیمی شیخ علاءالدوله دیدن كنید. ‌

دامغان

دامغان از دیگر شهرهای توریستی ایران به‌حساب می‌آید كه رانندگان عزیز، می‌توانند در آن توقف داشته و مدت زمانی را به استراحت بپردازند. همچنین درصورتی‌که قصد داشته باشید اندكی سیاحت را چاشنی این سفر كنید، ‌می‌توانید از پسته‌های خوشمزه این شهر، ‌كه هم قیمت مقرون به صرفه‌ای داشته و هم از كیفیت بالایی برخوردار هستند، بهره‌مند شوید. چشمه‌علی، ‌یكی از مكان‌های بسیار جذاب و سرسبز شهر دامغان به‌حساب می‌آید كه رانندگان می‌توانند برای استراحت خود بر روی این مكان حساب كنند.

شاهرود

یکی از استراحتگاه های بین راهی تهران مشهد، شهر شاهرود است که علاوه بر مکان‌هایی برای استراحت، مکان‌‌های سیاحتی زیادی دارد. درصورتی‌که بخواهید به‌صورت گذری به استراحتگاه های شهر شاهرود بروید، می‌توانید سری به باغ گردشگری اورس یا آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی بزنید. این مکان‌ها تقریباً در بین مسیر شما قرار داشته و در صورت تمایل، می‌توانید برای استراحت، به این مکان‌ها بیایید. همچنین درصورتی‌که قصد داشته باشید به‌عنوان بخشی از سفر، شاهرود را در برنامه خود قرار دهید، می توانید به مکان‌های تفریحی دیگری نظیر منطقه حفاظت شده خارتوران، رودخانه تاش و … بروید. البته این مکان‌ها در منطقه‌های روستایی شاهرود است و خیلی در مسیر تهران تا مشهد، سرراست نیست.

برای آشنایی با نحوه استعلام کارت هوشمند مقاله استعلام کارت هوشمند رانندگان باری با کد ملی را مطالعه نمایید.

میامی

یک ساعت که از شاهرود به سمت مشهد رانندگی کنید، به شهر میامی، می‌رسید. شاید اسم این روستا برایتان آشنا بوده و شبیه به یکی از شهرهای امریکا باشد. اما میامی، یکی از شهرهای بین راهی تهران مشهد است که می‌توانید مدت زمانی را در آنجا به استراحت بپردازید. می‌توانید در این مسیر به کاروان‌سرای شاه‌عباسی رفته و در حجره‌‌هایی که در آنجا قرار دارد، به استراحت بپردازید. موزه مردم‌شناسی نیز از دیگر جاذبه‌های این شهر است. در صورتی که قصد سیاحت داشته باشید، می‌توانید به آن سر بزنید.

شهر میامی، از نظر مسافتی، گزینه مناسبی برای استراحت شبانه است. در واقع درصورتی‌که در زمان ظهر از تهران به سمت مشهد راه افتاده باشید، این شهر، مکان مناسبی برای استراحت تا صبح است.

داورزن و مزینان

این شهر، زادگاه دکتر علی شریعتی است. به همین دلیل، خیلی افراد این شهر را با نام دکتر علی شریعتی می‌شناسند. این استراحتگاه بین راهی تهران مشهد فرم کویری داشته و درصورتی‌که بخواهید بین راه، در مکانی مثل کویر اتراق داشته باشید، این شهر برای شما مناسب است. دریاچه نمک مزینان نیز یکی از جاذبه‌های این شهر است که در صورت تمایل می‌توانید از آن دیدن کنید.

در مقاله نحوه پرداخت خلافی خودرو به معرفی روش های پرداخت خلافی پرداخته ایم.

روستای مهر

پیش از آنکه به شهر سبزوار برسید، می‌توانید سری به روستای مهر بزنید. روستای مهر، یک کاروان‌سرای قدیمی دارد که با مرمت‌هایی که درون آن شکل گرفته است، می‌توان به چشم یک استراحتگاه بین راهی تهران مشهد که قابلیت زیادی داشته و می‌توان در آن، مدت زمان زیادی را به استراحت پرداخت، نگاه کرد. این مکان، به‌خصوص برای رانندگان ماشین‌های سنگین که قصدشان از سفر، صرفاً حمل بار بوده و به‌قصد سیاحت وارد سفر نشده‌اند، مناسب است.

سبزوار

شهر سبزوار، از شهرهای نسبتاً بزرگ در مسیر تهران تا مشهد است که می‌توان استراحتگاه‌های زیادی را در آن پیدا کرد. کاروان‌سرای این شهر، مکان مناسبی عنوان استراحتگاه بین شهری تهران مشهد برای استراحت، به خصوص برای رانندگان خودرو سنگین است که در این مسیر قرار گرفته‌اند. همچنین مکان‌های سیاحتی زیادی در شهر سبزوار وجود دارد که می‌توانید در صورت تمایل، سری به آن‌ها بزنید. مجسمه‌های سربداران، موزه مردم‌شناسی و … از مکان‌های دیدنی این شهر است. همچنین این شهر، غذاهای لذیذی دارد که به‌دلخواه، می‌توانید سفر خود را طوری تنظیم کنید که در هنگام یکی از وعده‌‌های غذایی، به این مکان برسید.

اگر به دنبال وام برای کامیون هستید مقاله وام رانندگان را مطالعه کنید.

روستای زعفرانیه

پیش از رسیدن به نیشابور و درحالی‌که سه ساعت مانده تا به شهر مشهد برسید، از روستای زعفرانیه عبور می‌کنید. می‌توانید در صورت تمایل به استراحتگاه های این شهر آمده و آخرین استراحت‌های خود را پیش از رسیدن به مشهد، انجام دهید. کاروان‌سرای زعفرانیه، گزینه مناسبی به‌عنوان استراحتگاه بین راهی تهران مشهد است. همچنین درصورتی‌که قصد داشته باشید اندکی تفریح در این شهر داشته باشید، می‌توانید سری به انبار روستا که تحت مرمت قرار گرفته است بزنید. اقامتگاه‌های روستایی و بوم‌گردی زیادی نیز در این شهر وجود داشته که می‌توانید برای استراحت، روی این محل‌ها هم حساب کنید.

درصورتی‌که قصد داشته باشید صبح به مشهد برسید، می‌توانید شب را در این روستا به استراحت بپردازید.

اگر به دنبال لاستیک قیمت مناسب هستید مقاله بهترین لاستیک چینی برای کامیون را مطالعه نمایید.

نیشابور

نیشابور، از شهرهایی است که مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. درصورتی‌که قصد سیاحت داشته باشید، می‌توانید روی اقامتگاه‌های این شهر حساب کنید. اما اگر راننده خودرو سنگین باشید، شاید خیلی استراحت در این شهر، برای شما مناسب نباشد. چرا که جمعیت زیادی در مسیر تهران تا مشهد، در این شهر توقف می‌کند.

  • قدمگاه

این شهر، در واقع در خود مشهد واقع است و شاید دیگر کسی بر روی این شهر، به‌عنوان یک شهر برای پیدا کردن استراحتگاه بین راهی تهران تا مشهد حساب نکند. اما قدمگاه، گزینه مناسبی برای صرف ناهار یا اقامه نماز است؛ بنابراین درصورتی‌که در یک ساعتی شهر مشهد قرار داشتید، می‌توانید سری به این شهر مذهبی و تاریخی بزنید.

مقاله پیشنهادی: حمل بار به اهواز

اقامتگاه بین راهی تهران تا مشهد از مسیر شمال

سفر به مشهد از سمت شمال، بیشتر برای افرادی توصیه می‌شود که قصد مسافرت و سیاحت داشته باشند. به این معنی که شاید هیچ فردی که در مشهد مشغول است و یا به‌عنوان راننده ماشین سنگین قصد سفر به این شهر را دارد، از سمت شمال به مشهد نرود.

اما درصورتی‌که جاده شمال را برای رسیدن به شهر مشهد انتخاب کنید، بدون اقرار می‌توان گفت که می‌توانید در تمامی شهرهای بین راهی، به چشم استراحتگاه بین راهی تهران مشهد نگاه کرده و هر کجا که تمایل داشتید، به استراحت بپردازید. شهرهایی نظیر آبعلی، گزنک، آمل، بابل، قائم‌شهر، ساری، بهشهر، گلوگاه، بندر گز، گرگان، فاضل آباد، علی‌آباد، آزادشهر، کالیگش، چمن بید، آشخانه، بجنورد، شیروان، قوچان و چناران، از سمت جاده شمال به مشهد، در بین راه شما قرار دارند که می‌توانید برای استراحت، در آن‌ها توقف داشته باشید.

مقاله پیشنهادی: حمل بار به اصفهان

سخن پایانی

مسافتی که لازم است طی کنید تا از شهر تهران به مشهد برسید، مسیری طولانی و شاید خسته کننده باشد. به همین دلیل، شناخت انواع استراحتگاه بین راهی تهران مشهد به شما این امکان را می‌دهد که در طول مسیر که احتمالاً خستگی بر شما غلبه خواهد کرد، مدت زمانی را به استراحت پرداخته و ادامه مسیر را با انرژی بیشتر طی کنید. تعداد استراحتگاه های بین راهی تهران مشهد، زیاد است. یعنی دست شما برای انتخاب شهر مناسب جهت استراحت باز است. توصیه‌ای که در این مسیر به شما می‌شود این است که پیش از راه افتادن، پیش‌بینی کنید که در زمان‌های مختلف از طول روز، در چه مکانی قرار خواهید داشت. همچنین می‌توانید با مطالعه این مقاله، استراحتگاه‌هایی که در این مسیر قرار دارد را مشاهده کرده و بهترین گزینه برای خود را در نظر بگیرد.

امیدواریم توانسته باشیم در راستای شناخت انواع استراحتگاه بین راهی تهران مشهد شما را راهنمایی کرده باشیم. همچنین درصورتی‌که سؤالی در این زمینه برای شما بدون پاسخ باقی مانده بود، در قسمت نظرات آن را برای ما به ثبت برسانید.

4.6/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.