آنچه در این مقاله می‌خوانید

انواع کامیون داف | مشخصات فنی کامیون داف قدیمی و جدید

انواع کامیون داف مشخصات فنی کامیون داف قدیمی و جدید

داف یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های خودرو در سراسر جهان شناخته می‌شود که خودروهای باری بسیار زیادی تولید و روانه بازار کرده است. تعداد زیادی از کامیون‌های داف نیز در بازار ایران وجود دارند و شما می‌توانید با استفاده از آنها وسایل مختلف را به شهرهای دیگر ارسال کنید. در این مقاله از ترابرنت، ما به بررسی کامیون داف خواهیم پرداخت و اطلاعات کاملی درباره این کامیون در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس اگر می‌خواهید بیشتر درباره کامیون داف بدانید، تا پایان همراه ما باشید.

یکی از مهمترین دلایل شهرت بسیار زیاد کمپانی داف، کیفیت بالای خودروهای آن است. این کمپانی از قطعات فوق‌العاده باکیفیت برای خودروهای خود استفاده می‌کند و همین امر موجب شده که افراد بسیار زیادی در سراسر جهان قصد خرید کامیون‌های داف را داشته باشند. تولید این کامیون‌ها از سال ۱۹۳۲ میلادی آغاز شد و تاکنون توانسته بخش زیادی از بازار و به خصوص بازارهای ایران را به خود اختصاص دهد.

مشخصات فنی کامیون داف

شما می‌توانید مطمئن باشید که کامیون داف به‌خاطر داشتن مشخصات فنی بالا، گزینه بسیار مناسبی برای حمل کالاهای سنگین در جاده‌های بین شهری است. کامیون‌های داف شامل نمونه‌های مختلفی می‌شوند که هر یک از آنها به‌خاطر داشتن مشخصات فنی بالا، موردتوجه افراد زیادی قرار گرفته‌اند. بااین‌حال، برای خرید این کامیون‌ها همچنان باید به مشخصات فنی آنها توجه زیادی کنید.

مشخصات فنی کامیون داف

نکته جالب توجه درباره کامیون داف این است که در عین زیبایی و جذابیت ظاهر، از مشخصات فنی منحصربه‌فردی نیز در آن استفاده شده است. همچنین هر یک از قطعات موجود در این خودروها با استفاده از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا تولید شده‌اند و تمام این قطعات در کنار یکدیگر، موجب بهبود بهره‌وری و عملکرد این کامیون خواهند شد.

یکی از مهمترین مشخصات فنی کامیون‌های داف، وجود ترمزهای بادی فوق‌العاده قوی در آنها است. این امر باعث می‌شود که ترمزهای کامیون داف تا حد خیلی زیادی بهینه شوند و در شرایط اضطراری، بتوانند عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه دهند. در نتیجه، ایمنی خودرو تا حد خیلی زیادی افزایش پیدا می‌کند.

ترمزهای این خودروها به این صورت هستند که در جاده‌های شیب‌دار، به‌راحتی توقف می‌کنند و رانندگان می‌توانند با استفاده از ترمزهای فوق‌العاده قوی، به‌راحتی ماشین سنگین را کنترل کنند. قدرتمند و پیشرفته بودن شاسی‌های این کامیون باعث شده‌اند که برای حمل انواع کالاها کاملاً مناسب باشند. در عین داشتن قدرت بسیار زیاد، شاسی این کامیون‌ها با وزن خیلی کمی عرضه شده‌اند. تمام این موارد موجب می‌شوند که رانندگان تجربه بسیار خوبی موقع رانندگی با کامیون داف داشته باشند.

امکانات کامیون داف

همان‌طورکه پیش از این نیز گفتیم، مشخصات فنی کامیون داف فوق‌العاده پیشرفته است و این مشخصات فنی باعث می‌شوند که علاوه بر افزایش ایمنی خودرو و راننده، رانندگی با استفاده از آن بسیار راحت باشد. علاوه بر این موارد، در این کامیون‌ها از امکانات راحتی خیلی زیادی استفاده شده‌اند.

امکانات کامیون داف

کمپانی داف آپشن‌های متعددی در این کامیون‌ها ارائه کرده است که به راحتی هرچه بیشتر رانندگان کمک خیلی زیادی می‌کنند. در این قسمت، برخی از مهم‌ترین آپشن‌ها و امکانات موجود در این کامیون را در اختیار شما قرار می‌دهیم. این آپشن‌ها موجب شده‌اند که کامیون داف روز به روز طرفداران خیلی بیشتری در سراسر جهان به دست بیاورد.

  • سیستم کروز کنترل هوشمند: این سیستم در کامیون داف فوق‌العاده حساس و دقیق است و با استفاده از آن می‌توان اطلاعات تطبیقی دقیقی درباره خودرو به دست آورد.
  • دوربین و سیستم هشدار: از دیگر امکانات قابل توجه در کمپانی داف، می‌توان به وجود دوربین و سیستم هشدار در آن اشاره کرد. این دو قابلیت اهمیت بسیار زیادی برای جلوگیری از تصادف دارند. دوربینی در قسمت جلوی کامیون داف قرار دارد که سیستم هشدار با استفاده از آن، شرایط اضطراری را به راننده اعلام می‌کند.
  • تخت خواب: تخت خواب بسیار بزرگی در قسمت کابین این کامیون بزرگ وجود دارد که رانندگان می‌توانند به صورت شیفتی روی آن استراحت کنند و مجدداً به رانندگی بپردازند.
  • یخچال: یکی دیگر از امکانات بسیار مناسبی که کامیون داف دارد و رانندگان با استفاده از آن می‌توانند خیلی راحت‌تر باشند، یخچال در کابین کامیون است. رانندگان می‌توانند انواع مواد غذایی مختلف را در این یخچال بسیار بزرگ قرار دهند و در مواقع نیاز آنها را بخورند.
  • دنده‌های نرم: دنده‌های کامیون اهمیت بسیار زیادی برای رانندگان دارد و اگر در کامیون از دنده نرمی استفاده شده باشد، راننده نیز می‌تواند خیلی راحت‌تر به رانندگی بپردازد. این موضوع درباره کامیون داف نیز صدق می‌کند و راننده به خاطر وجود دنده‌های فوق‌العاده نرم، به‌راحتی می‌توانند کامیون را کنترل کند.
  • صندلی‌های نرم و راحت: از آنجا که بیشتر مواقع رانندگان کامیون داف مسیرهای طولانی را طی می‌کنند، باید روی صندلی راحتی بنشیند تا کمر آنها اذیت نشود. صندلی‌های کامیون‌های داف تا حد زیادی نرم و راحت هستند و حتی با رانندگی خیلی طولانی هم مشکلی برای شما به وجود نخواهد آورد.
  • سیستم تعلیق: از دیگر امکانات قابل‌توجه کامیون داف، می‌توان به سیستم تعلیق فوق‌العاده آن اشاره کرد. این سیستم موجب می‌شود که در مسیرهای پرنشیب و فراز و دست‌اندازهای مختلف، مشکلی برای بار داخل کامیون به وجود نیاید.
  • کولر و بخاری چند حالته: اگر راننده کامیون داف هستید و در مسیرهای مختلف در زمستان و تابستان حرکت می‌کنید، با استفاده از بخاری و کولر چند حالته آن می‌توانید شرایط آب و هوایی را برای خود قابل‌تحمل و لذت بخش کنید.

انواع مدل‌ های کامیون داف

 همان‌طورکه در ابتدای این مقاله نیز به اختصار گفتیم، کامیون‌های داف انواع مختلفی دارند و بسته به شرایط مختلف، می‌توان برای حمل کالاهای متفاوتی از آنها استفاده کرد.

انواع مدل‌ های کامیون داف

در این قسمت، برخی از رایج‌ترین مدل‌های جدید و قدیمی کامیون داف را نام می‌بریم که در بازار ایران نیز وجود دارند.

1. کامیون داف مدل‌های XF

این کامیون‌ها غالباً با موتورهای قوی با حجم و نزدیک به ۴۸۰ اسب بخار تولید می‌شوند و نسبتاً قدیمی‌تر هستند. ابعاد کامیون‌های داف مدل XF تقریبا بین 2.5 تا 6.5 متر است و برای مسافت‌های طولانی کاملاً مناسب هستند.

2. کامیون داف مدل‌های CF

این مدل کامیون‌ها نسبت به نمونه‌های قبلی دارای موتور کوچک‌تری هستند و به همین دلیل برای مسافت متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرند. از طرف دیگر، مدل‌های مختلفی از این مدل کامیون داف در بازار وجود دارند که برخی از آنها شامل تانکر، میکسر، کامیون روباز و سایر موارد این‌چنینی می‌شوند.

کامیون داف مدل‌های CF

3. کامیون داف مدل‌های LF

در نهایت، این نمونه از کامیون‌های داف بیشتر برای بارهای نسبتا سبک‌تر و یا نیمه سنگین و مسافت‌های کوتاه‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این رو، برای حمل بارهای بین شهری و ارسال کالاهایی بین ۵ تا ۷ تن مناسب هستند. در حال حاضر در ایران بیشتر مواقع از این کامیون برای حمل لوازم منزل و مواد غذایی استفاده می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب اطلاعات کاملی درباره مشخصات فنی و امکانات موجود در کامیون داف در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طورکه متوجه شدید، این کامیون‌ها طرفداران زیادی در ایران دارند و به همین دلیل رانندگان می‌توانند با خرید آنها و حمل بار به شهرهای مختلف، به درآمد قابل‌توجهی برسند. اگر شما هم راننده هستید و کامیون داف دارید، می‌توانید اپلیکیشن ترابرنت مخصوص رانندگان را نصب کرده و اعلام بارهای متعددی مربوط به خودروی خود را دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.