آنچه در این مقاله می‌خوانید

انواع کامیون اسباب کشی : مناسب هر سلیقه و بودجه‌ای 🚚

انواع کامیون اسباب کشی _ مناسب هر سلیقه و بودجه_ای

یکی از مهم‌ترین چالش‌های بسیاری از افراد در زمان اسباب کشی، انتخاب کامیون مناسب برای حمل لوازم منزل است. کامیون‌های اسباب کشی نمونه‌های مختلفی دارند که شما می‌توانید با استفاده از آنها، لوازم منزل خود را به منزل جدید منتقل کنید. اگر شما هم به دنبال انواع کامیون اسباب کشی می‌گردید، می‌توانید همه آنها را در سامانه ترابرنت پیدا کنید و به‌صورت مستقیم با راننده این خودروها در تماس باشید. در ادامه، به طور کامل درباره انواع کامیون‌های اسباب کشی صحبت خواهیم کرد و این کامیون‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع کامیون اسباب کشی کدام‌اند؟

یکی از مهم‌ترین کارهایی که شما باید در زمان اسباب‌کشی و حمل لوازم به منزل جدید انجام دهید، انتخاب نوع کامیون باری است. شما باید انواع کامیون اسباب کشی را بر اساس حجم و وزن لوازم منزل خود انتخاب کنید. به همین دلیل بهتر است از قبل اطلاعاتی درباره کامیون‌های مختلف به دست بیاورید تا بدانید که ظرفیت هر یک از آنها تقریباً چقدر است. در این صورت، بهتر می‌توانید کامیون مناسب برای حمل لوازم منزل خود را انتخاب نمایید.

انواع کامیون اسباب کشی

به‌طورکلی، کامیون‌های اسباب کشی در نمونه‌های تریلی، کامیون و خاور همچنین وانت در دسترس شما قرار می‌گیرند. در ادامه، اطلاعاتی درباره هر یک از این کامیون‌ها برای حمل لوازم منزل و بسته‌بندی‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌دهیم.

1. وانت و نیسان

درصورتی‌که حجم لوازم منزل شما چندان زیاد نیست و وزن آنها نهایتاً به 2 تن می‌رسد، می‌توانید از نیسان برای حمل آنها به منزل جدید استفاده کنید. حتی گاهی مواقع این امکان وجود دارد که شما بخواهید تنها یک ماشین لباسشویی را به منزل جدید ببرید که در این صورت می‌توانید از وانت که ظرفیت کمتری نسبت به نیسان دارد استفاده کنید. این خودروها برای لوازمی مورد استفاده قرار می‌گیرند که حجم و وزن کمی دارند. یعنی در شرایطی که نمی‌خواهید تمام لوازم منزل خود را جابه‌جا کنید، می‌توانید از نیسان یا وانت کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله وانت بار مراجعه کنید.

2. کامیون و خاور

اغلب افراد برای اسباب‌کشی ترجیح می‌دهند که تمام لوازم خود را به منزل جدید بفرستند. در این شرایط، شاید نیسان و وانت نتوانند گزینه‌های مناسبی برای آنها باشند. این افراد می‌توانند با استفاده از خودروهای باری سنگین‌تر مانند کامیون و خاورهای مسقف، لوازم منزل خود را به منزل جدید ارسال نمایند.

کامیون و خاور

مهم‌ترین مزیت این نوع کامیون برای اسباب کشی، این است که ظرفیت نسبتاً بزرگی دارد و شما می‌توانید بعد از بسته‌بندی لوازم منزل خود، تمام اسباب و اثاثیه را درون آن، جا بدهید. به‌علاوه، محدودیتی برای تردد این کامیون‌ها در هیچ یک از ساعات روز وجود ندارد. نکته جالب‌توجه درباره خاور برای اسباب‌کشی این است که به خاطر داشتن سیستم فنربندی، خیلی راحت‌تر از روی دست‌اندازها رد می‌شود و احتمال آسیب به لوازم منزل به حداقل می‌رسد.

3. تریلی و کامیون‌های بزرگ‌تر

در نهایت، آخرین انواع کامیون اسباب کشی که برای حمل لوازم خیلی سنگین‌تر و حجیم‌تر مورداستفاده قرار می‌گیرند، تریلی و کامیون‌های خیلی بزرگ‌تر هستند. بیشتر مواقع از این کامیون‌های بزرگ برای حمل لوازم منزل به‌صورت بین‌شهری استفاده می‌شود. دلیل این موضوع هم این است که هنگام اسباب‌کشی به شهرهای دیگر، خودروی باری نمی‌تواند چندین بار مسافت بین منزل جدید و قدیمی را طی کند.

زیرا این کار علاوه بر طولانی‌تر شدن روند اسباب‌کشی، می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های شما شود. به همین دلیل از کامیون‌های بزرگ‌تر استفاده می‌کنند تا بتوانند تمام لوازم منزل را تنها در یک مرتبه به منزل جدید ارسال کنند.

نحوه انتخاب انواع کامیون اسباب کشی

موضوعات مختلفی باعث می‌شوند که شما بتوانید بر اساس آنها، انواع کامیون اسباب کشی را برای حمل لوازم منزل خود انتخاب کنید. در این قسمت، مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند روی انتخاب نوع کامیون باربری برای اسباب کشی تأثیر بگذارند را نام می‌بریم.

نحوه انتخاب انواع کامیون اسباب کشی

1. حجم لوازم منزل و تعداد بسته‌بندی‌ها

مهم‌ترین موضوعی که باعث می‌شود شما کامیون اسباب کشی خاصی را انتخاب کنید، حجم لوازم منزل و تعداد بسته‌بندی‌های شماست. به این صورت که هرچه حجم لوازم منزل شما بیشتر باشد، باید از کامیون‌های باری بزرگ‌تری استفاده کنید.

2. شرایط جوی و آب‌وهوایی

کامیون‌ها به شکل‌های مسقف و روباز وجود دارند. درصورتی‌که شرایط جوی نامساعد باشد، بهتر است کامیون‌های مسقف را انتخاب کنید تا در طول مسیر مشکلی برای لوازم منزل شما پیش نیاید. پس بهتر است حتماً از چندین روز قبل شرایط جوی روزی که قصد اسباب‌کشی دارید را بررسی کنید تا مطمئن شوید که باید از کدام خودروی باری برای حمل لوازم منزل خود استفاده کنید.

3. مسافت منزل جدید تا قدیمی

یکی دیگر از موضوعاتی که باید هنگام انتخاب انواع کامیون اسباب کشی مدنظر قرار دهید، مسافت بین منزل جدید تا منزل قدیمی است. همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، برای مسافت‌های دورتر باید از خودروهای باری بزرگ‌تر استفاده کنید تا تمام لوازم منزل شما تنها در یک سرویس به منزل جدید ارسال شود.

4. موقعیت مکانی مقصد

گاهی مواقع این امکان وجود دارد که منزل یا محل کار جدید شما در کوچه باریکی واقع شده باشد. در این شرایط، طبیعتاً تریلی‌ها و کامیون‌های خیلی بزرگ امکان بردن لوازم منزل به کوچه‌های باریکی را ندارند. به همین دلیل شاید مجبور شوید از وانت یا نیسان برای حمل لوازم منزل خود استفاده کنید.

5. میزان بودجه برای حمل لوازم منزل و اسباب کشی

کاملاً طبیعی است که کرایه کامیون‌های باری سنگین مانند تریلی خیلی بیشتر از خودروهای باری سبک مانند وانت و نیسان باشد. به همین دلیل اگر فکر می‌کنید بودجه کمی دارید و می‌خواهید هزینه خیلی کمتری برای حمل لوازم منزل خود بپردازید، می‌توانید از خودروهای باری کوچک‌تر استفاده کنید و بخشی از لوازم منزل را با خودروی شخصی جابه‌جا کنید.

بااین‌حال، اگر حجم لوازم منزل شما بیشتر شد و نیسان یا وانت بخواهند چندین بار مسیر رفت‌وبرگشت را طی کنند تا تمام لوازم اسباب‌کشی به منزل جدید برسند، کرایه آن حتی از تریلی هم بیشتر می‌شود. به همین دلیل اگر لوازم منزل شما خیلی زیاد است، بهتر است از کامیون‌های بزرگی استفاده کنید تا تنها در یک مسیر رفت‌وبرگشت، همه اسباب و اثاثیه منزل جابه‌جا شوند.

انتخاب انواع کامیون اسباب کشی در ترابرنت

اگر شما هم می‌خواهید در آینده نه‌چندان دور اسباب‌کشی کنید و به دنبال یک کامیون باری مناسب برای حمل لوازم منزل خود می‌گردید، ما سامانه ترابرنت را به شما معرفی می‌کنیم. شما باید اپلیکیشن ترابرنت مخصوص صاحبان کالا را روی گوشی خود نصب کنید.

انتخاب انواع کامیون اسباب کشی در ترابرنت

در قسمت اعلام بار، مبدا و مقصد و سپس نوع بارگیر مدنظر خود را بر اساس فاکتورهایی که پیش‌ازاین گفتیم، انتخاب نمایید. ترابرنت اعلام بار شما را به رانندگانی که اپلیکیشن مخصوص رانندگان را نصب کرده‌اند، نمایش می‌دهد و راننده‌ای که اعلام بار شما را قبول کند، به‌صورت مستقیم با شما تماس می‌گیرد.

سخن پایانی

در این مطلب انواع کامیون اسباب کشی را شناختید و متوجه شدید که بسته به شرایط مختلف، باید کدام یک از آنها را انتخاب کنید؛ بنابراین، سعی کنید اول‌ازهمه مسافت بین منزل جدید و منزل قدیمی، حجم و وزن لوازم منزل و شرایط آب‌وهوایی را به طور کامل بررسی کنید و سپس با استفاده از ترابرنت، کامیون باری مناسب را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که مهم‌ترین فاکتور برای سالم رسیدن لوازم منزل شما در اسباب‌کشی، بسته‌بندی مناسب و چینش دقیق لوازم درون کامیون است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.