آنچه در این مقاله می‌خوانید

نحوه بستن بار وانت با طناب به همراه عکس

نحوه بستن بار وانت با طناب

نحوه بستن بار وانت با طناب یکی از مهمترین فاکتورهایی است که موقع اسباب کشی و حمل کالا، باید حتما آن را به درستی انجام دهید؛ زیرا در صورتی که شما کالای موجود در وانت را به درستی نبسته باشید، این احتمال وجود دارد که در طول مسیر، بریزد و مجبور به پرداخت هزینه زیادی برای خسارت شوید. در نتیجه، هم صاحبان کالا و هم رانندگان خودروهای باربری، باید طریقه بستن بار وانت را به درستی بلد باشند تا هیچ یک از آنها، مجبور به پرداخت خسارت نشوند.

روش‌های مختلفی برای بستن گره نیسانی وجود دارند که هر یک از آنها بسته به شرایط کالا ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند. مهم‌ترین وجه اشتراک در همه این روش‌ها، این است که از کالای شما در طول مسیر محافظت می‌کنند و نمی‌گذارند که ریزش کنند. در این مقاله از ترابرنت، طریقه بستن بار وانت را برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم تا بتوانید به راحتی و بدون نیاز به سایر افراد، بار خود در عقب وانت را خیلی راحت ببندید. پس اگر شما هم قصد اسباب کشی دارید و یا خودتان راننده یکی از خودروهای باربری و وانت هستید، حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اهمیت استفاده از گره نیسانی برای حمل بار

به احتمال خیلی زیاد تاکنون متوجه شده‌اید که چرا باید نحوه بستن بار وانت با طناب را یاد بگیرید. علاوه بر این که با انجام این کار، از افتادن کالا به خیابان جلوگیری می‌کنید، باعث خواهید شد در طول مسیر، کالا جابجا نشود و به سایر کالاهای درون خودروی باربری هم آسیب وارد نکند.

گاهی مواقع، این امکان وجود دارد که شما کالاهای شکننده و حساس دیگری را نیز درون وانت قرار داده باشید. در این شرایط، اگر یکی از کالاهایی که درون وانت قرار دارد، به درستی بسته نشده باشد و مدام جابجا شود، خیلی راحت ممکن است به همان کالای حساس مد نظر شما آسیب وارد کند.

دلیل دیگری که موجب شده ما روی استفاده از گره نیسانی موقع اسباب کشی تاکید کنیم، این است که اگر هر یک از کالاهای شما از داخل خودرو ،بیرون بیفتد، حواس سایر رانندگانی که در عقب شما هستند هم پرت خواهد شد و این امر، می‌تواند زمینه ساز تصادف‌های زنجیره‌ای شود. باتوجه ‌به همه این موارد، می‌توان گفت که شناخت طریقه بستن بار وانت اهمیت فوق العاده زیادی دارد و باید حتما به طور کامل در این حوزه آموزش دید.

نحوه بستن بار وانت با طناب چگونه است؟

قبل از این که نحوه بستن گره نیسانی را به شما معرفی کنیم، خوب است بدانید که اگرچه این روش، با نام گره نیسانی معروف است، اما شما می‌توانید برای سایر کامیون‌های باربری نیز از آن استفاده کنید. با استفاده از این روش، می‌توانید روی کالای خود یکی گره قلابی بزنید تا از آسیب به آن و جابجا شدنش جلوگیری کنید.  در این بخش، طریقه بستن بار وانت را به صورت مرحله‌ای برای شما توضیح می‌دهیم.

  1. اولین کاری که شما می‌توانید برای بستن بار وانت با طناب انجام دهید، این است که یک چرخش در طناب ایجاد کنید و بخشی از آن را روی دیگری قرار دهید. همان طور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید.
گره نیسانی
  • سپس بخش دایره‌ای شکل طناب را به زیر بخش‌های دیگر طناب ببرید و دستتان را در داخل گره قرار دهید.
نحوه بستن بار وانت با طناب چگونه است؟
  • در این قدم، باید قسمتی از گره که دست خود را درون آن قرار داده بودید را به سمت بیرون بچرخانید و قسمت دیگری از گره که به صورت دایره‌ای شکل بود و درون دست چپ شما بود را به داخل آن ببرید.
طریقه بستن بار وانت
  • سپس می‌توانید قسمت اضافی گره را بیرون آورده و محکم به سمت بیرون بکشید تا گره نیسانی شما سفت شود.
چگونه گره نیسانی بزنیم
  • برای محکم‌تر شدن بار، هم اکنون می‌توانید قسمت دیگری از طناب که روی کالاها قرار دارد را به سمت این گره آورده و درون قسمت اضافی آن ببرید.
طریقه بستن بار وانت با طناب
  • این بند را هم محکم به سمت بیرون بکشید تا بار شما درون نیسان یا وانت کاملا محکم شود.
انجام گره نیسانی
  • بعد از محکم کردن طناب، دست خود را روی هر دو طناب قرار داده و قسمت آویزان آن را از زیر طناب کشیده شده بیرون بیاورید.
نحوه بستن بار وانت با طناب چگونه است
  • در این مرحله، طناب را از داخل گره رد کرده و محکم بکشید.
چطور گره نیسانی بزنیم
  • مرحله آخر را چندین بار تکرار کنید تا مطمئن شوید که گره به هیچ عنوان باز نمی‌شود و ضخامت آن افزایش پیدا کرده است.
آخرین مرحله گره نیسانی

سخن نهایی

در این مقاله از ترابرنت، نحوه بستن بار وانت با طناب را در اختیار شما قرار دادیم و گفتیم که چگونه می‌توانید با استفاده از یک طناب محکم، بار موجود در وانت یا نیسان خود را خیلی راحت محکم کنید. همان طور که گفتیم، این مسئله اهمیت خیلی زیادی در امنیت کالای شما در طول مسیر دارد و به همین دلیل هم به هیچ عنوان آن را دست کم نگیرید. اگر هم خودتان نمی‌توانید گره نیسانی را محکم کنید، می‌توانید از یک فرد متخصص کمک بخواهید و با نگاه کردن به دست او، یاد بگیرید که چگونه باید این کار را انجام دهید.

3.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.