آنچه در این مقاله می‌خوانید

آخرین نوشته ها

معرفی کامیون پیتربیلت و بررسی مدل جدید پیتربیلت 579

معرفی کامیون پیتربیلت و بررسی مدل جدید پیتربیلت 579

سالیان سال است که شرکت پیتربیلت معروف‌ترین و محبوب‌ترین کامیون‌های آمریکایی را تولید می‌کند. قدرت، استحکام و طراحی‌های کلاسیک کامیون پیتربیلت زبانزد خاص و عام است. کامیون‌های پیتربیلت توانسته‌اند حتی بیش از حد نیاز، انتظارات رانندگان را برآورده کرده و عملکردی چشمگیر و متمایز داشته باشند.

در این مقاله سعی داریم به معرفی شرکت مشهور پتربیلت پرداخته و جدیدترین مدل کامیون پیتربیلت را به شما معرفی کنیم و ویژگی‌ها و امکانات این کشنده بی‌رقیب را بررسی نماییم.

معرفی کامیون پیتربیلت

شرکت پیتربیلت موتورز (Peterbilt Motors)، که در سال 1939 تأسیس شد، یکی از محبوب‌ترین تولید کننده آمریکایی کامیون‌های متوسط و سنگین به شمار می‌رود. یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت بزرگ پکار (Paccar) و همچنین مالک همکار سازنده کامیون‌های سنگین کنوورث (Kenworth) است.

جالب است بدانید که قیمت مدل‌های قدیمی کامیون پیتربیلت نسبت به مدل‌های جدید که از سال 2022 وارد شده‌اند، بسیار بیشتر است.

معرفی کامیون پیتربیلت

برای 80 سال، شرکت آمریکایی پیتربیلت بازار خودروهای تجاری آمریکای شمالی را با خوش‌ساخت‌ترین، قابل‌اعتمادترین و کارآمدترین محصولات این صنعت در دست گرفته. شرکت پتربیلت کامیون‌های حرفه‌ای و متوسط را تولید می‌کند که برای صاحبان خود ارزش و برای رانندگان خود افتخار به همراه آورده است و از لحاظ استحکام، ماندگاری، کیفیت و قدرت حرف اول را می زند.

شرکت پیتربیلت یک برند نمادین حمل و نقل است و به همین دلیل است که از کامیون‌های این شرکت با عنوان ” سلطان جاده‌ها” یاد می‌شود. لوگوی بیضی قرمز رنگ آن‌ها را می‌توان روی لباس‌های کامیون‌داران، کلاه‌های کامیون و موارد دیگر یافت. شرکت پیتربیلت حدود 13 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. کامیون پیتربیلت یکی از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین کامیون آمریکایی در میان کامیون‌داران جهان است.

برای آشنایی با مدل‌های مختلف کامیون به مقاله انواع کامیون‌ مراجعه کنید.

انواع کامیون پیتربیلت

کامیون پیتربیلت انواع مختلفی دارد که هر یک از آنها برای بارهایی با وزن و حجم خاصی مناسب هستند. در این قسمت، برخی از بهترین انواع کامیون پیتربیلت را به صورت مختصر نام برده و توضیح کوتاهی درباره هر یک از آنها ارائه خواهیم داد.

  • کامیون پیتربیلت 389: یکی از این کامیون‌ها، کامیون پیتربیلت 389 است که موتوری با حجم 12.9 لیتر دارد که تقریبا 8 برابر بیشتر از حجم موتور سمند است. این موتور دیزلی فوق‌العاده غول پیکر بوده و توان بالایی دارد.
  • کامیون پیتربیلت 351: این کامیون در سال 1954 معرفی و عرضه شد. به خاطر توان فوق‌العاده و قدرت بسیار خوبی که دارد، این کامیون از همان زمان تاکنون به عنوان یکی از ماندگارترین کامیون‌ها در کمپانی مورد استفاده قرار گرفت.
انواع کامیون پیتربیلت
  • پیتربیلت 358: پیتربیلت 358 دارای یک نماد تزیینی به شکل پرنده است که روی کاپوت آن قرار می‌گیرد.
  • پیتربیلت 362: یکی دیگر از انواع کامیون پیتربیلت که اهمیت زیادی در حوزه تریلی‌های کشنده دارد، پیتربیلت 362 است. این کشنده اتاق مکعب شکلی دارد که دارای طول 16 متر بوده و برای استفاده صنعتی کاملا مناسب است.
  • کامیون پیتربیلت 357
  • کامیون پیتربیلت375
  • کامیون پیتربیلت 377
  • کامیون پیتربیلت 379
  • کامیون پیتربیلت 567: این محصول ظاهری با صلابت و قوی دارد و رانندگی در آن بسیار راحت است. کامیون پیتربیت 567 به خاطر داشتن قابلیت فرمان‌پذیری بسیار راحت، رانندگی در جاده‌های پرپیچ و خم را لذت‌بخش کرده است.
  • کامیون پیتربیلت 579: این کامیون هم چهره متفاوت داشته و برای معادن و راه‌سازی کاربرد بسیار زیادی دارد. قابلیت‌های منحصربه‌فرد این کامیون مانند اتاق آلومینیومی مستحکم و کابین جادار، باعث شده‌اند که کاربرد آن گسترش پیدا کند.

طراحی خاص کامیون پیتربیلت

شرکت پیتربیلت در طراحی و ساخت کامیون‌های خود، نیاز رانندگان، شرایط جاده و همچنین سلیقه کامیون‌داران آمریکایی را در نظر می‌گیرد. به همین دلیل است که شرکت کامیون پیتربیلت به طراحی‌های چشمگیر و کلاسیک خاص خود شهرت داشته و توانسته است رضایت بسیاری از رانندگان آمریکایی را به دست آورد.

طراحی خاص کامیون پیتربیلت

سقف بلند و کشیده و بدنه دراز کامیون پیتربیلت از ویژگی‌های برجسته این کامیون‌ها به شمار می‌رود. کامیون پیتربیلت به‌گونه‌ای طراحی شده است که با استانداردهای جاده‌ای آمریکا تطابق داشته و یکی از بهترین گزینه‌های برای مسافت‌های طولانی محسوب گردد.

کامیون پیتربیلت جدید مدل 579

این کامیون با طراحی جدید شیک و ویژگی‌های نوآورانه، مطمئناً صنعت را متحول خواهد کرد. شرکت آمریکایی پیتربیلت همیشه به تولید کامیون‌های باکیفیت معروف بوده است و 579 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

جدیدترین کامیونی که شرکت پیتربیلت به بازار عرضه کرده است، نتیجه پنج سال تمرکز بی‌وقفه بر بهبود زمان کار، کاهش  مصرف سوخت و برآورده کردن انتظارات رانندگان از راحتی و آسودگی است. در طول توسعه، این شرکت نیازهای مشتریان را در نظر داشته و نظرات آنها را برای بهبود آنچه که از یک کامیون درجه یک توقع دارند، جمع‌آوری کرده‌اند.

کامیون پیتربیلت جدید مدل 579

ویژگی‌های آیرودینامیکی پیشرفته موجود در کامیون پیتربیلت جدید Model 579 هم مصرف سوخت و هم عملکرد نهایی را بهبود می‌بخشد. کاپوت و سپر جدید، سد هوا، آینه‌ها و فیرینگ ستون A همگی با در نظر گرفتن آیرودینامیک، مصرف سوخت و کاهش صدا طراحی شده‌اند. فیرینگ‌های پشت سر هم و روکش چرخ‌ها افزوده‌های جدیدی هستند که با فیرینگ‌های شاسی برای کاهش کشش کار می‌کنند.

در طراحی کامیون جدید پیتربیلت پیش از قبل به راحتی راننده و همراه او توجه شده است و امکانات رفاهی بسیاری در اسلیپر قرار داده شده است، به‌گونه‌ای که این کامیون یکی از بهترین و راحت‌ترین گزینه‌ها برای رانندگانی که چندین هفته را در مسیر سپری می‌کنند است. علاوه بر این، کامیون پیتربیلت جدید نسبت به مدل‌های پیشین مصرف سوخت بسیار کمی دارد.

از امکانات ویژه داخل کابین پیتربیلت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم حرفه‌ای تهویه که جریان هوا را به تمامی قسمت‌های کابین انتقال می‌دهد.
  • جالباسی مخصوص برای آویزان کردن پیراهن، کت یا لباس‌های مخصوص کار.
  • تختخواب دو طبقه و یک نردبان مخصوص و تاشو برای رسیدن به تخت بالایی.
  • فضاهای مخصوص برای جادادن لوازم راننده و سرنشین همراه که به اندازه کافی بزرگ و مناسب است.
  • فاصله مناسب و فضای کافی بین دو تخت برای خواب بهتر.
  • چند پریز برق 12 و 10 ولتی و همچنین ورودی USB در کنار صندلی راننده برای دسترسی بهتر و بدون نیاز به سیم رابط.
  • میز کشویی (جمع‌شو) برای خوردن غذا.
  • محفظه‌های مختلف با اندازه‌های متنوع برای قرار دادن لوازم.
  • قرارداشتن آبجوش ساز و آب سردکن برقی.
  • مجهز بودن صندلی راننده به ماساژور در قسمت نشیمنگاه و تکیه‌گاه.

در مقاله کامیون تاترا می‌توانید درباره این مدل کامیون اطلاعات کسب نمایید.

امکانات کامیون پیتربیلت جدید مدل 579

از بهترین و جدیدترین امکانات این کامیون می‌توان به قابلیت رانندگی خودران (خودروی بی‌راننده) اشاره کرد که تقریباً می‌توان گفت کامیون پیتربیلت جدید اولین کامیون امریکایی است که از این قابلیت بهره می‌برد.

کابین کامیون دارای چهار عدد باتری مجزا از باتری‌های کامیون است که در صورت خرابی یا روشن نشدن (استارت نخوردن) کامیون می‌تواند به مدت حداکثر 3 روز از برق بخاری، یخچال، کولر و تلویزیون پشتیبانی کند.

امکانات کامیون پیتربیلت جدید مدل 579

این نوع از کامیون در دسته‌های بین‌شهری و پرسرعت طراحی و ساخته می‌شوند که شامل 4 بالن مخصوص برای هر یک از محورها می‌باشند.

کامل‌ترین نسخه ساخته شده کامیون پیتربیلت جدید دارای دوازده دوربین انگشتی است که دورتادور کامیون تعبیه شده و بر روی نمایشگر راننده نمایش داده می‌شوند.

در مقاله کامیون برقی به معرفی برندهای برتر کامیون های برقی پرداخته‌ایم.

ویژگی‌های گیربکس و موتور کامیون پیتربیلت

نوع گیربکس و موتور مدل جدید کامیون پیتربیلت می‌تواند بر اساس نیاز راننده متفاوت باشد. از محبوب‌ترین موتورهایی که به سفارش مشتری بر روی پیتربیلت سوار می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موتور کت، 11 یا 15 لیتری، بین 360 تا 680 اسب بخار
  • موتور پکار، 11 یا 13 لیتری، بین 380 تا 610 اسب بخار
  • گیربکس آلیسون
  • گیربکس و موتور کت، دستی یا اتوماتیک، مدل فولر 18
ویژگی‌های گیربکس و موتور کامیون پیتربیلت

جالب است بدانید که انواع کامیون پیتربیلت به دلیل استهلاک کم، آلاینده‌های کم‌خطر و همچنین مصرف پایین، سال‌های متوالی در رده کامیون‌های طرفدار محیط زیست قرار گرفته و برعکس ظاهر خشن و غول‌پیکرشان، کامیون‌های پیتربیلت کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می‌کنند.

کامیون پیتربیلت در ایران

گفته شده است که قیمت مدل قاره‌پیما شخصی سازی شده کامیون پیتربیلت 579، تقریباً به 250 هزار دلار می‌رسد. باید به این مسئله اشاره کنیم که متأسفانه به دلایل مختلف سیاسی و اقتصادی کامیون پیتربیلت در ایران وارد نمی‌شود. البته این بدین معنا نیست که در داخل کشور کیفیت طراحی و ساخت کامیون‌های سنگین جاده‌ای پایین باشد. همچنان می‌توان با ویژگی‌های تقریباً مشابه و چند سطح پایین‌تر کامیون‌های مناسب، پرقدرت، راحت و مستحکم یافت.

کامیون پیتربیلت در ایران

برای شناخت مدل‌های کامیون هینو به مقاله کامیون هینو مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی داشتیم بررسی کاملی از ویژگی‌های کامیون پیتربیلت جدید در اختیار شما قرار دهیم. کامیون‌های پیتربیلت در انواع مختلفی تولید می‌شوند، هرچند که برخی مدل‌ها از خط تولید این شرکت خارج شده‌اند؛ اما دوام و کیفیت بالا از جمله ویژگی‌های مشترک طراحی دقیق و کارآمد پیتربیلت است.

امکانات ویژه کابین، راحتی، قدرت و فرمان‌پذیری فوق‌العاده کامیون‌های پیتربیلت از مشخصه‌های دیگری است که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. شرکت آمریکایی پیتربیل طی سال‌ها فعالیت خود توانسته است نیاز و انتظارات رانندگان حرفه‌ای را برآورده کند و بتواند با پیشرفت روزافزون خود محبوبیت بیشتری را در بازار به دست آورد و همچنان بی‌رقیب بماند.

امیدواریم توانسته باشیم در راستای معرفی کامیون پیتربیلت آمریکایی اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم. همچنین درصورتی‌که سؤالی در این زمینه دارید در قسمت نظرات آن را با ما و دیگر خوانندگان ترابرنت به اشتراک بگذارید.

3.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.