آنچه در این مقاله می‌خوانید

معرفی کامیون هینو و امکانات آن + مشخصات فنی

معرفی کامیون هینو و امکانات آن

کامیون هینو چیست و چه امکاناتی دارد؟ چه تدابیری برای امنیت این خودرو اندیشیده‌اند؟ کمپانی‌های زیادی در سراسر جهان از جمله امریکا، ژاپن، سوئد، کانادا و … به تولید خودروهای سنگین باکیفیت پرداخته اند. ازآنجایی‌که صنعت حمل و نقل در تمامی کشور‌ها، صنعتی استراتژیک و حیاتی برای اقتصاد یک جامعه به حساب می‌آید، صنعت ساخت خودروهای سنگین نیز همواره در حال پیشرفت بوده است. به شکلی که در طی 20 سال اخیر، شاهد پیشرفت چشمگیری در این صنعت بوده‌ایم. این پیشرفت‌ها، می‌تواند شامل کاهش مصرف سوخت خودرو، افزایش قدرت موتور برای بالا بردن پتانسیل خودرو در حمل بار و یا افزودن اقلام ایمنی باشد که باعث می‌شود خطری که ممکن است در جاده، راننده و یا دیگر خودروها را تهدید کند، به حداقل برسد. از همین رو، تکنولوژی‌هایی همچون ریتاردر، فناوری لاستیک سبز، تولید خودروهای برقی و … به وجود آمده است.

یکی از کمپانی‌هایی که پیشرفت زیادی را در بین کمپانی‌های تولیدکننده خودرو حمل‌کننده نشان داده است، شرکت ژاپنی هینو است که کامیون هینو را وارد این بازار می‌کند که در ادامه بیشتر به بررسی آن می‌پردازیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

کامیون هینو چیست؟

هینو، یک کمپانی ژاپنی تولیدکننده خودرو سنگین، اتوبوس و موتورهای دیزلی است. این کمپانی کامیون هینو را در سال 2017 وارد بازار خودروهای سنگین کرد. این خودرو، با ویژگی‌هایی که داشت، به سرعت در میان رانندگان خودرو سنگین و شرکت‌های باربری مطرح شد. به‌طوری‌که در اوایل سال 2018 بیشترین سهم فروش خودرو مخصوص باربری، به این ماشین اختصاص داده شد. تولیدات کمپانی هینو، همگی دارای قدرت موتور بالا، ویژگی‌های مفید برای رانندگی و تجهیزات ایمنی مناسب هستند. به عنوان مثال، کامیون هینو GH1832 یک موتور شش سیلندر و مجهز به توربو موتور است که توان آن 320 اسب بخار بوده و 1275 نیوتن، گشتاور آن است.

کامیون هینو چیست

همچنین کامیون کمپرسی هینو نیز در دسترس است. این کامیون، دارای یک یا چند محور متحرک بوده که نحوه تخلیه برخی بارها را آسان می‌کند. به همین دلیل، از انواع کمپرسی هینو که دارای اتاق حمل مصالح هستند، در جابه‌جایی انواع بار نظیر شن و ماسه، مصالح ساختمانی، سنگ و … استفاده می‌شود.

برای آشنایی با کامیون اینترنشنال مقاله کامیون اینترنشنال را مطالعه کنید.

ویژگی‌های کامیون هینو

کامیون هینو در کنار توانایی‌هایی که در جابه‌جایی بار دارد، به واسطه ویژگی‌های بسیار خوبی که دارد، مورد توجه قرار گرفته است. ویژگی‌ها، نیاز رانندگی نیستند و بدون آن‌ها هم می‌توان برای حمل بار اقدام کرد. اما این موارد، باعث بالا رفتن ضریب امنیت و همچنین راحتی رانندگان خواهد شد. همچنین توجه داشته باشید که راحتی رانندگان، باعث انرژی بیشتر در آن‌ها و به همین سبب، افزایش سطح انرژی در حین رانندگی خواهد بود.

در ادامه با برترین ویژگی‌های کامیون هینو همراه ما باشید.

در مقاله بهترین کامیون جهان 2023 به معرفی برترین کامیون ها پرداخته ایم

֎ دارای کابین استراحت

استراحت برای راننده‌ی خودرو سنگین، از مهم‌ترین مواردی است که اصلاً نباید آن را نادیده گرفت. در کامیون هینو یک کابین با قابلیت تنظیم برای استراحت رانندگان تعبیه شده است که به آن‌ها این امکان را می‌دهد در هر نقطه‌ای که امکان ایستادن وجود داشت، توقف کرده و به استراحت بپردازند.

֎ کنترل بالا بر روی اطراف

علاوه بر این که کامیون هینو دارای فرمان نرم و قابل کنترلی است و این اجازه را به راننده می‌دهد تا در هر پیچی با آرامش کامل خودرو را کنترل کند، طراحی آینه‌ها و همچنین دوربین‌های به کار رفته در این خودرو، به گونه‌ای است که راننده، در حین رانندگی کمترین میزان نقطه کور را داشته باشد. زمانی که پشت این خودرو بنشینید، به کمک آینه‌ها، می‌توانید حتی لاستیک‌های عقب خودرو را نظارت کنید. همین موضوع، در پیچ‌های تند کمک حال راننده خواهد بود.

֎ صفحه نمایشگر با امکانات بالا

صفحه نمایشگری که برای این خودرو طراحی شده است، قابلیت این را دارد که دمای آب رادیاتور، میزان سوخت موجود در باک، فشار باد لاستیک و چنین مواردی را به شما نمایش دهد. همچنین با این نمایشگر، این امکان برای شما وجود دارد که از سیستم محاسبه‌گر میانگین سرعت استفاده کرده و ساعت شروع حرکت از مبدأ به مقصد را ثبت کنید.

در مقاله تریلی کمرشکن به معرفی انواع آن و کاربردهایش پرداخته‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

֎ ترمز اتوماتیک دنده عقب در کامیون هینو

این ویژگی، در زمانی که راننده قصد پارک کردن خودرو را داشته باشد، به کمک راننده می‌آید. در واقع، در کنار حسگر دنده عقب و دوربین نمایش دهنده‌ی عقب خودرو، این ویژگی تکمیل کننده امنیت خودرو و کم شدن احتمال تصادف در زمان‌هایی است که خودرو، در حال حرکت با دنده عقب است. این حسگرها، زمانی که خودرو از عقب در حال برخورد با چیزی باشند، این موضوع را تشخیص داده و به صورت خودکار ترمز می‌کند.

ترمز اتوماتیک دنده عقب در کامیون هینو

֎ سایر آپشن‌ها

از دیگر خوبی‌هایی که می‌توان به کامیون هینو نسبت داد، وجود صفحات کیلومتر شمار و مسافت‌سنج است. همچنین وجود دکمه‌های کنترل رادیو و پخش موسیقی بر روی فرمان این خودرو، از دیگر آپشن‌هایی است که می‌توان برای این خودرو ژاپنی عنوان کرد.

در مقاله ریتاردر چیست به معرفی ریتاردر و کاربرد آن پرداخته‌ایم.

֎ تجهیزات ایمنی کامیون هینو

همان‌طور که در قبل‌تر نیز اشاره کردیم، بدون وجود ویژگی هم می‌توان رانندگی مطمئنی را ارائه داد و ویژگی‌ها، تنها برای راحتی کار رانندگان به کار گرفته می‌شوند. اما مهم‌تر از ویژگی‌های یک خودرو، تجهیزات ایمنی آن خودرو است که باعث می‌شود امنیت رانندگی، افزایش پیدا کرده و خود راننده سایر خودروهایی که در جاده قرار دارند، امنیت بیشتری داشته باشند.

از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی کامیون هینو گیربکس آلیسون است. طراحی این گیربکس، به‌گونه‌ای است که حتی در دورهای پایین هم گشتاور خوبی را برای راننده به همراه خواهد داشت. به‌گونه‌ای که وقتی راننده پدال گاز را رها می‌کند، سرعت خودرو تا حد زیادی با کاهش همراه می‌شود و در این شرایط، گیربکس، به صورت اتوماتیک، دنده را کاهش داده تا راننده، گشتاور بیشتری را در اختیار داشته باشد. این مورد، تأثیر زیادی در کنترل خودرو و کنترل سرعت آن، بدون دخالت ترمز دارد.

وجود ایربگ در دو قسمت راننده و شریک راننده، امنیت سرنشینان این خودرو را افزایش می‌دهد. ترمزهای دیسکی با سیستم ABS بر هر چهار چرخ این خودرو به کار گرفته شده تا اطمینان حاصل شود که سیستم ترمز این خودرو، بی نقص عمل می‌کند. همچنین سیستم کنترل کشش که کامیون هینو به کار گرفته شده است، ایمنی این خودرو را تا حد زیادی بالا می‌برد.

در کنار این موارد، تمامی تجهیزات جانبی که ایمنی خودرو در شرایط بحرانی را تأمین می‌کند، در این خودرو به کار گرفته شده است.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با بهترین کامیون‌های برقی مقاله کامیون برقی مراجعه کنید.

مشخصات فنی کامیون هینو

در این قسمت، به طور کامل کامیون هینو را از نظر مشخصات فنی مورد بررسی قرار می‌دهیم. این کامیون دارای یک موتور ۶ سیلندری با حداکثر قدرت ۳۲۰ اسب بخار است که با گشتاور ۱۲۷۵ نیوتن متر، با استفاده از موتور توربو فعالیت می‌کند.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این کامیون که باعث راحت‌تر شدن تخلیه بار می‌شود، این است که در آن از محورهای متحرک استفاده شده است. ازاین‌رو، خیلی راحت می‌توان بارها و مصالح ساختمانی مانند سیمان یا سنگ را از کمپرسی تخلیه کنید. کامیون هینو دارای ظرفیت ۳۸ تن بوده و در آن از گیربکس ۶ سرعت استفاده شده است.

آپشن‌های کامیون هینو

علاوه بر این موارد، در این کامیون از ترمزهای دیسکی روی چهارچرخ استفاده شده است. ازاین‌رو، ترمزها دارای سیستم کنترل پایداری هستند و امنیت بسیار زیادی دارند. از دیگر مشخصات قابل‌توجه در این کامیون، می‌توان به مواردی مانند حسگرهای دنده‌عقب، ترمز اتوماتیک دنده‌عقب، ایربگ راننده و سمت شاگرد اشاره کرد.

مبلغ درآمد راننده کامیون به چه صورت است

سخن پایانی

کامیون هینو در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. این کامیون توسط کمپانی ژاپنی هینو طراحی می‌شود. نبوغ به کار گرفته شده در طراحی این خودرو باعث شد پس از ارائه‌ی آن به بازار خودرو سنگین، سهم زیادی از فروش را در اختیار گرفته و به سرعت اسمش در کنار خودروسازهایی همچون اسکانیا دیده شود. ویژگی‌ها و تجهیزات ایمنی زیادی در این خودرو به کار گرفته شده است که در این مقاله، مورد بررسی قرار گرفتند. همین موضوعات است که باعث شده طرفداران زیادی جذب این خودرو بشوند. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در رابطه با کامیون هینو در اختیار شما قرار داده باشیم. همچنین درصورتی‌که سؤالی در این زمینه برای شما بدون پاسخ باقی مانده بود، در قسمت نظرها آن را برای ما به ثبت برسانید.

3.4/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.