آنچه در این مقاله می‌خوانید

سامانه اعلام بار بندرعباس | حمل بار آسان و بی دردسر

سامانه اعلام بار بندرعباس حمل بار آسان و بی دردسر

بهترین سامانه اعلام بار بندرعباس چه سامانه‌ای است؟ چگونه برای اعلام بار بندرعباس اقدام کنیم؟ چگونه از انواع اعلام بار بندرعباس مطلع شویم؟ شهر بندرعباس، از شهر‌های استراتژیک ایران به حساب می‌آید. ازآنجایی‌که اکثر صادرات و واردات کشور از این ناحیه انجام می‌شود، می‌توان انتظار داشت که نیاز به راننده خودرو باربر و همچنین خودرو مناسب جهت باربری، همواره در این شهر وجود داشته باشد. این حمل و نقل، هم می‌تواند از تمامی شهر‌ها به سمت بندرعباس باشد، هم از بندرعباس به مقصد سایر شهر‌های ایران. همچنین در کنار تمامی این موارد نیاز به حمل بار در این شهر همانند تمامی شهر‌های دیگر برای انواع حمل مثل اسباب کشی و … وجود دارد که می‌تواند نیاز مردم و کارکنان بندرعباس به خودرو حمل کننده بار را بیفزاید.

اما سؤالی که به وجود می‌آید این است که چگونه یک راننده می‌تواند در این شهر از اعلام بارهای موجود مطلع شود؟ یا این که چگونه یک صاحب بار و یا شرکت باربری، برای حمل بار خود، خودرو موردنظر را پیدا کند؟ در این مقاله، همراه ما باشید تا شما را با سامانه اعلام بار بندرعباس و همچنین راه‌هایی که برای اعلام بار وجود دارد، آشنا کنیم.

معرفی بندرعباس

بندرعباس يكي از شهرهاي نواحي جنوب ايران با شرايط آب‌وهوایی گرم و خشك است. بندر شهید رجایی در استان هرمزگان كه پايتخت آن بندرعباس است، با وسعت ۴۸۰۰ هکتار، در فاصله ۲۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس، در سال ۱۳۷۶ با تصویب هیئت وزیران طراحی شد. این بندر از جمله بزرگ‌ترین بنادر تجاری کشور است سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون تن کالا ظرفيت پذيرش دارد.

معرفی بندرعباس

امكان حمل و نقل و ترانزيت با چهار نوع روش شبكه حمل و نقل دريايي، ريلي، زميني و هوايي باعث شده كه بندرعباس به يكي از دروازه‌ها‌ي اقتصادي كشور تبديل شود و واردات و صادرات زيادي در اين مكان صورت بگيرد. اكنون اين بندر بزرگ‌ترین بندر در ايران است كه مهم‌ترین فعاليت‌هاي تجاري و اقتصادي در آن انجام می‌شود. بندرعباس بخش وسیعی از مرزهای آبی جنوب کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین به دليل وجود معادن فلز و ماهي، موجب شده تا این منطقه به قطب حمل و نقل کالای کشور تبدیل شود.

 بندرعباس از مهم‌ترین مبادي واردات كالا به كشور است كه همه روزه ميزان بالايي كالا به اين شهر وارد مي‌شود و متقابلاً از آن به ساير نقاط صادر مي‌شود که شهر تهران به‌عنوان اصلی‌ترین بارانداز كشور، حجم بالايي از این حمل بار را به خود اختصاص می‌دهد. اما چگونه باید از سامانه اعلام بار بندرعباس بهره‌مند شد؟

انواع خودرو مورد استفاده در بندرعباس

ازآنجایی‌که در این شهر، درخواست برای حمل بارهایی مثل اسباب کشی، حمل بار وارد شده به کشور، حمل باری که قرار است صادر شود و … وجود دارد تخمینی که زده می‌شود این است که نیاز به انواع خودرو باربر در این شهر وجود دارد. همچنین صاحبان کالایی که قصد دارند برای اعلام بار بندرعباس اقدام کنند، باید باتوجه‌به نوع بار خود، خودرو حمل‌کننده‌ای که بهترین شرایط برای آن‌ها را به وجود می‌آورد انتخاب کنند.

انواع خودرو مورد استفاده در بندرعباس

تريلي، نيسان، كاميون، خاور و … از جمله ماشين‌هايي است كه براي ارسال بار در باربری بندرعباس استفاده مي‌شود. دليل انتخاب ماشين موردنظر بستگي به وزن و نوع بار، مسير مقصد، هزينه و ديگر عوامل دارد. هر ماشين توانايي حمل وزن معيني از بار را دارد. مثلاً نيسان تا 2 تن بار را حمل مي‌كند و خاور تا 6 تن. برای بارهای بالای 6 تن هم به انواع کامیون احتیاج می‌شود. از تريلي كمرشكن و بوژي براي بارگيري كالاهاي فوق سنگين استفاده مي‌شود. ساير تريلي‌هاي حمل بار تجاري و صنعتي، تا 24 تن وزن را تحمل مي‌كنند. همچنین براي اجسام خوراكي بايد از ماشین‌های یخچال‌دار استفاده كرد تا مواد غذایی فاسد نشود. درباره این ماشین ها در مقاله ماشین حمل مواد غذایی بیشتر توضیح داده‌ایم.

راه‌های اعلام بار بندرعباس چیست؟

براي اعلام بار بندرعباس و پيدا كردن باربری مناسب و اطلاع از شرايط و قيمت‌هاي حمل بار و نوع ماشين‌ها و …  مي‌توان از روش‌هاي مختلفی استفاده كرد. چرا که چندین سامانه اعلام بار بندرعباس در فضاهای مختلف وجود دارد. يكي از اين راه‌ها استفاده از کانال اعلام بار بندرعباس در تلگرام است. این کانال‌ها با سرعت عمل بالا براي تبليغ و توضيح خدمات تشکیل شده است.

صاحبان کالا می‌توانند با عضویت در این کانال‌ها، اعلام بارهای خود را به ثبت برسانند و در مقابل، رانندگان با عضویت در این کانال‌ها می‌توانند اعلام بار‌ صاحبان بار را مشاهده نموده و در صورت تمایل برای دریافت آن‌ها اقدام کنند. چه صاحبان کالا و چه صاحبان خودرو، برای اعلام بار بندرعباس به این شکل بايد به كانالي مراجعه كنند كه تعداد تعداد اعضای بالایی داشته و تبليغات براي آن‌ها مقرون به صرفه باشد. اما طبیعی است که نظارت کامل و همچنین مسئولیتی بر روی این کانال‌های تلگرامی وجود ندارد.

راه دیگر برای مشاهده اعلام بار بندرعباس، شرکت‌هایی هستند که در زمینه حمل بار فعالیت می‌کنند. شرکت‌های باربری زیادی‌ در شهر بندرعباس و همچنین شهر‌های مبدأ که ارسال کالا به بندرعباس را بر عهده می‌گیرند، وجود دارد که صاحبان کالا می‌توانند به این باربری‌ها، اعلام بار کنند تا این سازمان، خودرو مناسب در راستای حمل بار را به آن‌ها پیشنهاد دهند.

همچنین رانندگان خودرو باربر، می‌توانند با ثبت اطلاعات در این سامانه‌های باربری، به استخدام آن شرکت درآمده و از بارهایی که در مبدأ یا مقصد بندرعباس وجود دارد، از طریق شرکت مطلع شده و حمل را بر عهده بگیرند.

راه‌های اعلام بار بندرعباس چیست

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مشاهده اعلام بار بندرعباس اپلیکیشن‌هایی مثل ترابرنت هستند که مستقیماً، در سریع‌ترین زمان ممکن، صاحب بار را به راننده وصل می‌کند. با این بستر، زمانی که صاحب کالا اعلام بار خود را ثبت می‌کند، راننده می‌تواند در برنامه ترابرنت رانندگان این اعلام بار را ببیند و با صاحب بار تماس بگیرد و توافقات لازم را انجام دهد.

معرفی ترابرنت برای اعلام بار بندرعباس

اپلیکیشن ترابرنت، بستری را برای صاحبان کالا و رانندگان عزیز فراهم می‌کند که بتوانند با قیمت مناسب و منصفانه، با لمس چند گزینه برای ثبت و مشاهده اعلام بار بندر عباس اقدام نمایند. قصد به‌کارگیری هرگونه خودرو از قبیل نیسان، وانت، خاور، کامیون و … را داشته باشید، می‌توانید از ترابرنت کمک بگیرید.

صاحبان کالای عزیز برای ثبت اعلام بار، هم می‌توانند با نصب اپلیکیشن صاحبان کالا برای این کار اقدام کنند. بعد از نصب روی گزینه “اعلام بار کنید” کلیک کنند و نوع بار، مبدأ و مقصد، وسیله موردنظر را به ثبت رسانده و منتظر بمانند تا در سریع‌ترین زمان، راننده‌ای که این شرایط را پذیرفته است برای حمل بار با آن‌ها تماس بگیرد.

رانندگان محترم خودرو‌های حمل بار نظیر نیسان، خاور، کامیون و تریلی و … نیز که قصد فعالیت در حوزه حمل بار بندرعباس را داشته باشند، می‌توانند در این بستر ثبت‌نام کنند تا امکان بارگیری و مشاهده انواع اعلام بار بندرعباس که در اطراف آن‌ها اتفاق می‌افتد، مطلع شده و امکان پذیرفتن برایشان وجود داشته باشد. با استفاده از سامانه اعلام بار بندرعباس ترابرنت، در هر زمان و هر مکانی که قرار داشته باشید امکان مشاهده اعلام بار برای شما وجود خواهد داشت.

استعلام هزینه اعلام بار بندرعباس با ترابرنت

یکی از ویژگی‌هایی که ترابرنت را از دیگر اپلیکیشن‌های باربری متمایز کرده است امکان استعلام آنلاین کرایه حمل بار است. شما می‌توانید برای این‌کار پس از ورود به سایت تربرانت، از سمت چپ بالای سایت وارد صفحه استعلام کرایه حمل شوید و پس از ثبت اطلاعات خواسته شده مانند مبدا و مقصد، نوع کامیون و بارگیر کرایه حمل بار را مشاهده کنید.

سخن پایانی

بندرعباس، از شهر‌های پرکار در زمینه حمل و نقل است. به دلیل وجود منابع زیاد، تهیه بخش زیادی از غذاهای دریایی کشور و همچنین صادرات و وارداتی که از این منطقه انجام می‌شود، نیاز این شهر به خودرو حمل کننده بار زیاد است. در این شهر، نیاز به هر نوع خودرو باربری به اندازه خودش وجود دارد. رانندگانی که قصد داشته باشند در این شهر، شاهد اعلام بار باشند، می‌توانند از سامانه اعلام بار بندرعباس که در فضاهای مختلف وجود دارد بهره‌مند شوند.

راه‌های مختلفی از جمله کانال‌های تلگرامی، شرکت‌های حمل بار و … وجود دارد که بررسی کردیم و سریع‌ترین و به‌صرفه‌ترین راه، استفاده از سایت یا اپلیکیشن‌هایی است که در زمینه ایجاد ارتباط میان راننده و صاحب بار فعالیت می‌کنند. این کار توسط ترابرنت انجام می‌شود. به این معنی که اگر راننده خودرویی هستید که قصد دارد در این شهر، به کار مشغول شود، می‌توانید با ثبت نام در این اپلیکیشن باربری آنلاین در هر زمان و هر لحظه‌ای امکان مشاهده اعلام بار بندرعباس را داشته باشید.

امیدواریم توانسته باشیم در این مسیر،به خوبی شما را راهنمایی کرده باشیم. درصورتی‌که سؤالی در این موارد برای شما وجود داشت، در قسمت دیدگاه ها آن را برای ما ثبت کنید.

2.9/5 - (47 امتیاز)

1 دیدگاه در “سامانه اعلام بار بندرعباس | حمل بار آسان و بی دردسر

  1. سحر گفت:

    ممنون از اطلاعات جامع و کاملتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.