آنچه در این مقاله می‌خوانید

بسته بندی فرش در اسباب کشی در 5 مرحله : راهنمای جامع

بسته بندی فرش در اسباب کشی

ممکن است خیلی از افراد فکر کنند که بسته بندی فرش در اسباب کشی اصلاً کار سختی نیست و فقط باید فرش را لوله کنند و به داخل کامیون بیندازند. درحالی‌که همین وسیله هم نیاز به بسته‌بندی درستی دارد تا در طول مسیر آسیب نبیند و بتوانید آن را صحیح‌وسالم به منزل جدید بفرستید. به‌خصوص که در حال حاضر قیمت فرش بسیار زیاد است و اگر در اسباب کشی فرش شما آسیب ببیند، باید هزینه خیلی زیادی برای خرید یک فرش جدید بپردازید.

اگرچه شاید در ابتدا بسته‌بندی این وسیله خیلی ساده به نظر برسد، اما اگر اصول آن را رعایت نکنید، احتمال آسیب به فرش و بافت آن وجود دارد؛ به‌طوری‌که حتی شاید نتوانید دیگر از آن استفاده کنید. ما در این مقاله از ترابرنت، مهم‌ترین نکاتی که باید برای بسته‌بندی فرش هنگام اسباب‌کشی به آنها توجه کنید را نام می‌بریم. پس اگر شما هم می‌خواهید در همین روزها اسباب‌کشی کنید، به‌هیچ‌عنوان خواندن این مقاله را از دست ندهید.

نکات مهم قبل از بسته‌ بندی فرش

قبل از این که برای بسته بندی فرش در اسباب کشی اقدام کنید، لازم است به نکات متعددی توجه داشته باشید تا این عمل به بهترین شکل ممکن انجام شود.

نکات مهم قبل از بسته‌ بندی فرش

در این قسمت، مهم‌ترین نکاتی که باید برای اسباب‌کشی و بسته‌بندی فرش به آنها دقت نمایید را نام می‌بریم.

  • قبل از جمع کردن فرش، بهتر است از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید. شما می‌توانید قبل از اسباب‌کشی، فرش خود را به قالیشویی بدهید تا بشوید یا حداقل آن را به طور کامل جارو کنید.
  • درصورتی‌که فرش را به‌تازگی شسته‌اید، مطمئن شوید که به طور کامل خشک شده است. زیرا خیس بودن فرش باعث آسیب به بافت آن می‌شود و علاوه بر این که لکه آب روی آن باقی می‌ماند، بافت فرش هم فرسوده می‌شود.
  • اگر می‌خواهید خانه جدید را بشویید، بهتر است این کار را حتماً قبل از اسباب‌کشی انجام دهید. زیرا اگر محلی که فرش را پهن می‌کنید خیس باشد، فرش پوسیده خواهد شد.
  • پیشنهاد می‌کنیم خانه جدید را قبل از چیدمان و قبل از ورود لوازم منزل، سم‌پاشی کنید. زیرا وجود برخی حشرات موذی می‌تواند به بافت فرش آسیب وارد کند.
  • بهتر است برای جابه‌جایی فرش حتماً از چند نفر کمک بگیرید یا این کار را به افراد متخصص بسپارید. زیرا ممکن است در طول جابه‌جایی خیلی محکم آن را به زمین بیندازید یا به دیوار بزنید که این امر، به فرش آسیب وارد می‌کند.
  • در صورت وجود هرگونه لکه روی فرش، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از جابه‌جایی آن را تمیز کنید. برای تمیز کردن آن می‌توانید از شامپو فرش استفاده نمایید.
  • بهترین روش برای جابجایی فرش، رول کردن آن است.
  • از قرار دادن فرش در نزدیکی گرما مانند زیر نور خورشید یا نزدیک بخاری خودداری کنید.

مراحل بسته بندی فرش در اسباب کشی

 بعدازاین که نکات قبل را به طور کامل مدنظر قرار دادید، نوبت به آن می‌رسد که فرایند بسته بندی فرش در اسباب کشی را آغاز کنید. این مراحل برای بسته‌بندی فرش اهمیت زیادی دارند و اصلاً فرقی هم ندارد که فرش شما دست‌بافت است یا ماشینی. در هر شرایط، باید این مراحل را بادقت طی کنید تا مطمئن شوید که هیچ مشکلی برای فرش شما پیش نمی‌آید.

قبل از این که مراحل بسته‌بندی فرش برای اسباب‌کشی را نام ببریم، لازم است بدانید که داشتن برخی لوازم مانند طناب یا ریسه و همچنین کاور، پلاستیک بزرگ یا پتو نیز برای بسته‌بندی فرش ضروری هستند. در ادامه، ساده‌ترین مراحل برای بسته‌بندی فرش را نام می‌بریم.

مرحله اول؛ تمیز کردن فرش

گفتیم که یکی از مهم‌ترین موضوعات برای بسته بندی فرش در اسباب کشی، تمیز بودن آن است. به همین دلیل حتماً قبل از جابه‌جایی، فرش خود را به قالیشویی بدهید یا حداقل با استفاده از شامپو فرش، لکه‌های آن را تمیز کنید. اگر هم فرش شما کثیف نیست، فقط کافی است که با استفاده از جارو آن را به طور کامل تمیز کنید.

مرحله دوم؛ رول کردن فرش

اکنون نوبت به رول کردن فرش می‌رسد که بهتر است برای انجام این کار، فرش را در جهت الیاف آن لوله کنید. این کار باعث می‌شود که هنگام جابه‌جایی و قرار دادن آن درون کامیون، کمترین آسیب به آن وارد شود. برای پیدا کردن جهت الیاف فرش هم فقط کافی است که دست خود را روی آن بکشید تا متوجه شوید که در کدام جهت باید این کار را انجام دهید.

رول کردن فرش

دو نفر باید به‌صورت هم‌زمان از طرف عرض فرش، آن را رول کنند تا دقیقاً هماهنگ و موازی باشد. در غیر این صورت، قسمتی از فرش بیش از اندازه به جلو می‌رود و قسمت دیگر آن رو به عقب کج می‌شود.

مرحله سوم؛ بستن فرش با طناب

بعدازاین که فرش را به طور دقیق و موازی رول کردید، نوبت به آن می‌رسد که با استفاده از یک طناب آن را ببندید تا فرش باز نشود. البته توجه داشته باشید که این طناب نباید بیش از اندازه محکم یا خیلی شل باشد. چراکه اگر آن را خیلی محکم ببندید، همان قسمت از فرش دچار فرورفتگی می‌شود و احتمال خراب شدن آن وجود دارد. درحالی‌که اگر هم خیلی شل ببندید، فرش به طور کامل باز می‌شود و دچار شکستگی خواهد شد.

مرحله پنجم؛ پوشاندن فرش با کاور

در نهایت، به این مرحله می‌رسیم که با استفاده از یک کاور یا لایه محافظ، فرش را به طور کامل بپوشانید تا در طول مسیر، هیچ‌گونه آلودگی و کثیفی روی آن قرار نگیرد. برای این کاور هم می‌توانید از یک پلاستیک بزرگ استفاده کنید یا فرش خود را با استفاده از پتو بپوشانید. این موارد موجب می‌شوند که فرش شما در طول مسیر هیچ آسیبی نبیند و به بهترین شکل ممکن به منزل جدید ارسال شود.

پوشاندن فرش با کاور

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره نحوه بسته بندی فرش در اسباب کشی را در اختیار شما قرار دادیم. باتوجه‌به اطلاعات ذکر شده، می‌توان گفت که بسته‌بندی فرش در عین ساده بودن، نیاز به رعایت اصول خاصی دارد که فقط در صورت رعایت آنها می‌توانید از فرش خود در طی مراحل اسباب‌کشی محافظت کنید. پس اگر شما هم می‌خواهید از فرش گران‌قیمت خود هنگام اسباب‌کشی محافظت نمایید، حتماً به نکاتی که در این مقاله گفتیم توجه داشته باشید.

همچنین شما می‌توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید با خیالی آسوده و بدون هیچ سختی، فرش خود را به منزل جدید ارسال کنید. برای پیدا کردن خودروی مناسب برای حمل فرش و سایر لوازم منزل در اسباب‌کشی نیز می‌توانید از طریق اپلیکیشن ترابرنت مخصوص صاحبان کالا اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.