آنچه در این مقاله می‌خوانید

اسباب کشی چند روز طول میکشد؟ آشنایی با بهترین زمان اسباب کشی

اسباب کشی چند روز طول میکشد؟ آشنایی با بهترین زمان اسباب کشی

بسیاری از افرادی که می‌خواهند اسباب کشی کنند، می‌پرسند که اسباب کشی چند روز طول میکشد ؟ اگرچه شاید جواب این سوال خیلی ساده به نظر برسد، اما دادن یک پاسخ درست به آن می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در فرایند اسباب‌کشی داشته باشد. زیرا اگر شما بدانید که دقیقاً چند روز باید اسباب کشی کنید، می‌توانید یک برنامه‌ریزی مناسب و دقیق داشته باشید. در این مقاله ما برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم که تقریباً چند روز باید برای اسباب کشی وقت بگذارید.

قبل از هر چیز، باید بدانید که تعداد روزهای اسباب کشی به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد. برای مثال شما باید از چندین روز قبل وقت خود را برای بسته‌بندی لوازم منزل خالی کنید. موارد دیگری نیز باعث سرعت بخشیدن یا کند شدن فرایند اسباب کشی می‌‌شود که ما در این مقاله از ترابرنت به طور کامل به این موارد خواهیم پرداخت. پس اگر شما هم می‌خواهید بدانید که اسباب کشی چند روز طول میکشد و باید چقدر وقت برای آن بگذارید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

کارهایی که باید در اسباب کشی انجام شوند

اسباب کشی فقط به معنای جابجایی لوازم از منزل قبلی به منزل جدید نیست و شما برای انجام درست اسباب کشی باید کارهای زیادی انجام دهید. به طور کلی، فرایند اسباب کشی شامل برنامه‌ریزی‌های قبل از حرکت، روز حرکت و بعد از حرکت یا رسیدن به منزل جدید می‌شوند. برای هر یک از این مراحل، باید به اندازه کافی وقت بگذارید و برنامه‌ریزی درستی داشته باشید تا بتوانید بدون هیچ‌گونه مشکلی کارهای خود را مدیریت نمایید.

✔ قبل از حرکت و اسباب کشی

مهمترین زمانی که باید برای اسباب کشی بگذارید، چندین روز قبل از انجام این کار است. شما باید حداقل از چند هفته قبل از اسباب کشی، لوازم مورد نیاز برای بسته‌بندی منزل خود را خریداری کرده و کنار بگذارید. سپس شروع به بسته بندی لوازم منزل کنید. برای بسته‌بندی هم سعی کنید اول لوازمی را ببندید که کمتر به آنها نیاز دارید.

کارهایی که باید قبل از اسباب کشی انجام شوند

برای مثال، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً ظروف دم دستی را کنار بگذارید و بسته‌بندی نکنید. شما می‌توانید کار خود را با بسته‌بندی ظروف و لوازم تزیینی کار خود را شروع کنید و سپس به سراغ لباس‌ها و ظروف دیگر بروید. در نهایت، حداقل تا دو هفته قبل از اسباب کشی شما باید تمام لوازم غیرضروری را بسته‌بندی کرده باشید.

هدف از این برنامه‌ریزی، این است که بتوانید با آرامش کامل و بدون عجله، اسباب و اثاثیه منزل خود را بسته‌بندی کنید. پیشنهاد ما این است که سری به انباری بزنید و هر وسیله‌ای که تا دو هفته دیگر به آنها نیاز ندارید را به طور کامل بسته‌بندی کنید. اگر هم متوجه شدید که از برخی لوازم استفاده نمی‌کنید و هیچ کاربردی برای شما ندارند، می‌توانید آنها را بفروشید یا به نیازمندان بدهید. تا یک هفته و نهایتاً ۵ روز قبل از اسباب کشی، همه لوازم منزل شما باید دسته‌بندی شده باشند و روی آنها برچسب مربوط به خود را بگذارید.

✔ روز حرکت و اسباب کشی

بعد از بسته‌بندی کامل لوازم، به روز اسباب کشی می‌رسیم. اگر می‌خواهید بدانید که اسباب کشی چند روز طول میکشد و در این روز باید چه کارهایی انجام دهید، به این بخش توجه کنید. زمان صرف شده برای اسباب کشی در روز حرکت تا حد خیلی زیادی به تعداد لوازم منزل شما بستگی دارد.

به علاوه، اگر شما از افراد حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید، می‌توانند در بازه زمانی کوتاه‌تری و نهایتاً در عرض چند ساعت، تمام لوازم منزل شما را از منزل قبلی به منزل جدید ببرند. نهایتاً می‌توانید از دوستان و آشنایان خود بخواهید که در روز اسباب کشی به شما کمک کنند و هزینه اضافی برای کارگر نپردازید.

روز حرکت در اسباب کشی

مسافت بین منزل قدیمی و جدید و همچنین ترافیک و حتی شرایط آب و هوایی هم می‌توانند تاثیر زیادی در زمان صرف شده برای روز حرکت و اسباب کشی داشته باشند. با در نظر گرفتن همه این فاکتورها، می‌توان انتظار داشت که زمان جابجایی در روز حرکت بین ۳ تا ۱۰ ساعت یا حتی بیشتر متغیر باشد.

✔ بعد از رسیدن به منزل جدید

برخی از افراد فکر می‌کنند که همین که لوازم منزل خود را بسته‌بندی و به محل جدید ارسال کنند، کار آنها تمام شده است. این در حالی است که بعد از رسیدن به منزل جدید، باید لوازم مختلف را باز کرده و در منزل جدید بچینند. خود این کار نیز زمان بسیار زیادی می‌برد.

در مرحله اول که در ابتدای این مقاله گفتیم، موقع بسته‌بندی لوازم بهتر است حتما روی هر کارتن برچسب بزنید و مشخص کنید که چه لوازمی درون هر کارتن قرار دارد. با انجام این کار، متوجه می‌شوید که باید هر یک از کارتن‌ها را در کدام قسمت از منزل جدید باز کنید. برای مثال، کارتن ظروف در آشپزخانه و کارتن حاوی لباس‌ها در اتاق خواب باز می‌شوند. این امر از بهم‌ریختگی بعد از اسباب‌کشی جلوگیری می‌کند و همچنین باعث می‌شود که تا حد زیادی در روند اسباب‌کشی سرعت ببخشید.

سعی کنید موقع باز کردن لوازم منزل خود بر اساس اولویت، آنها را باز کنید ابتدا به سراغ لوازمی بروید  که به آنها نیاز دارید. این فرایند نیز بسته به مقدار لوازم منزل شما و نحوه بسته‌بندی و برچسب‌گذاری کارتن‌ها، می‌تواند بین ۵ روز تا دو هفته به طول بیانجامد.

زمان مناسب برای اسباب کشی

 بعد از این که متوجه شدید اسباب کشی چند روز طول میکشد و باید چقدر برای انجام این کار زمان بگذارید، نوبت به آن می‌رسد که بهترین زمان برای اسباب کشی را بشناسید.

زمان مناسب برای اسباب کشی

بهترین زمانی که شما می‌‌توانید اسباب‌کشی کنید، بسته به شرایط خود شما می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. اما به طور کلی، بازه‌‌های زمانی که در ادامه نام می‌بریم، برای اسباب کشی بهترین پیشنهاد هستند.

  • اسباب کشی در فصل مناسب: تا حد امکان از اسباب کشی در فصل زمستان و زمانی که هوا خیلی سرد یا بارانی است، بپرهیزید. فصل‌های بهار و تابستان زمان مناسب برای اسباب کشی هستند.
  • عدم اسباب کشی در روزهای تعطیل: اگرچه در روزهای تعطیل شاید خیلی از مسیرهای شهری خلوت‌تر باشند، اما احتمال دارد که نتوانید لوازم مورد نیاز برای بسته‌بندی یا جابجایی اسباب و اثاثیه منزل را به راحتی پیدا کنید.
  • زمان آزاد و اوقات فراغت: شما باید بر اساس شرایط خود، روزهایی که از نظر کارهای روزمره و مسئولیت‌های کاری آزادتر هستید را برای اسباب کشی انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود که شما بتوانید با آرامش خاطر بیشتری اسباب کشی را به پایان برسانید.
  • نوشتن برنامه‌ریزی: در نهایت، باید حتماً از یک تا دو ماه قبل از اسباب کشی برای قبل حرکت و روز اسباب‌کشی برنامه‌ریزی درستی کنید. با یک برنامه‌ریزی مناسب، می‌توانید تمام مراحل اسباب کشی را به‌راحتی مدیریت نمایید.

سخن پایانی

با توجه به اطلاعاتی که در اختیار شما قرار دادیم، به نظر شما در شرایط شما اسباب کشی چند روز طول میکشد ؟ همان‌طورکه گفتیم، سعی کنید حتماً چندین هفته قبل از اسباب کشی لوازم مورد نیاز خود را خریداری کرده و با آرامش کامل برای بسته‌بندی اقدام کنید. شما می‌توانید انواع خودروهای باری مورد نیاز برای اسباب کشی را در سامانه ترابرنت پیدا کنید. به این منظور، تنها کافی است اپلیکیشن ترابرنت مخصوص صاحبان کالا را نصب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.