آنچه در این مقاله می‌خوانید

حمل بار به آذربایجان غربی چگونه انجام می‌شود؟

حمل بار به آذربایجان غربی چگونه انجام می‌شود؟

آذربایجان غربی یکی از استان‌های شمال غربی ایران به شمار می‌رود که مرکز آن، شهر ارومیه است. روزانه کالاهای مختلفی از شهرهای اطراف به این استان ارسال می‌شوند. از این رو، خودروهای باری برای حمل بار به آذربایجان غربی در شکل‌ها و اندازه‌های متنوعی موجود هستند. در این مقاله از ترابرنت، ما قصد داریم به طور کامل درباره نحوه ارسال بار به آذربایجان غربی صحبت کنیم و برای شما عزیزان توضیح دهیم که چه خودورهایی برای این هدف مناسب هستند. پس اگر شما نیز قصد ارسال بار به هر یک از شهرهای این استان را دارید، تا پایان همراه ما باشید.

درباره آذربایجان غربی

به طور کلی، استان آذربایجان غربی آب و هوای بسیار سردی دارد و بیشتر مواقع در فصل زمستان، در خیلی از قسمت‌های این استان برف می‌بارد. به همین دلیل ممکن است بخش زیادی از کالاهای ارسال شده به ارومیه و سایر شهرهای آذربایجان غربی، محصولات کشاورزی و مواد غذایی در فصل سرما باشند. علاوه بر این، استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های مرزی ایران نیز به شمار می‌رود.

همین امر موجب شده که خیلی از تاجران برای کسب سود بیشتر، از طریق مرزهای این استان، کالاهای مختلفی را به کشورهای اطراف ارسال کنند. در تمام این موارد، بار آنها باید از این استان عبور کند. اما چگونه باید یک خودروی مناسب را برای ارسال بار به این استان سرد و برفی انتخاب کرد؟

خودروهای باری مناسب برای حمل بار به آذربایجان غربی

خودروهای باری مناسب برای حمل بار به آذربایجان غربی

صاحبان کالا می‌توانند بر اساس نوع محموله خود، یک خودروی باری مناسب برای ارسال بار به آذربایجان غربی انتخاب کنند. مهمترین نکته برای ارسال بار به این استان به خصوص در فصل زمستان، این است که صاحبان کالا باید به تجهیزات خودروی انتخابی خود دقت زیادی داشته باشند؛ زیرا اگر خودروی حامل بار دارای تجهیزات کافی در فصل زمستان  نباشد، ممکن است کالا در طول مسیر دچار آسیب شود.

بعد از تجهیزات خودرو، نوبت به انتخاب خود ماشین باری می‌رسد. شما می‌توانید با استفاده از انواع خودروهای باری که در ادامه معرفی می‌کنیم، کالای خود را به آذربایجان غربی ارسال کنید. این خودروهای باری، در ظرفیت و اندازه، با یکدیگر تفاوت دارند.

1. تریلی

تریلی‌ها بزرگ‌ترین انواع خودروهای باری برای ارسال کالاهای بین شهری به شمار می‌روند. با استفاده از این ماشین‌های سنگین، می‌توانید بارهایی با وزن 25 تن را به استان آذربایجان غربی ارسال نمایید. تریلی‌ها در نمونه‌های کفی، بغل‌دار، چادری و سایر موارد این چنینی موجود هستند که شما می‌توانید با توجه به شرایط آب و هوایی و وضعیت بار خود، یکی از آنها را انتخاب کنید.

2. کامیون جفت برای حمل بار به آذربایجان غربی

یکی دیگر از خودروهای باری برای ارسال محموله‌های سنگین به شهرهای آذربایجان غربی، کامیون جفت است که ظرفیت آن به 15 تن می‌رسد. کامیون جفت یا همان 10 چرخ، برای ارسال انواع محصولات کشاورزی، مواد غذایی، مصالح ساختمانی و سایر موارد این‌چنینی مناسب است.

کامیون جفت برای حمل بار به آذربایجان غربی

3. ارسال بار به آذربایجان غربی با کامیون تک محور

درصورتی‌که قصد ارسال بارهایی تا وزن 10 تن را دارید، بهترین گزینه، استفاده از کامیون تک محور است. به کمک این ماشین‌های باری سنگین، شما می‌توانید انواع محصولات کشاورزی، کالاهای تجاری، صنعتی و حتی ساختمانی را به استان آذربایجان غربی ارسال کنید. کامیون تک محور با نام‌هایی مانند 10 تن، 6 چرخ و کامیون تک هم شناخته می‌شود.

4. حمل بار به آذربایجان غربی با خاور

با استفاده از خاور که توانایی حمل بارهایی بین 3 تا 6 تن را دارد، می‌توانید انواع بارهای خانگی، صنعتی و تجاری را از شهرهای دیگر به استان آذربایجان غربی ارسال کنید. برای حمل بار به این استان، خاورها تنوع زیادی دارند که خاورهای 911، جزء رایج‌ترین آنها به شمار می‌روند.

5. نیسان و وانت

رانندگان برای رانندگی با همه خودروهای باری که پیش از این معرفی کردیم، باید حتما گواهینامه پایه یک داشته باشند؛ این در حالی است که برای حمل بار به آذربایجان غربی با استفاده از وانت و نیسان، نیازی به داشتن این گواهینامه پایه یک نیست و با گواهینامه پایه دوم نیز امکان رانندگی با این خودروها را دارند.

با استفاده از این خودروهای باری، شما امکان ارسال بارهایی با وزن بین 1 تا 2 تن را دارید. وانت نیسان‌ها طرفداران زیادی در میان صاحبان کالا دارند. ازاین‌رو، بیشتر آنها ترجیح می‌دهند برای ارسال بارهایی با حجم و وزن کمتر از شهرهای اطراف به آذربایجان غربی، از این خودروها استفاده کنند.

حمل بار از تهران به آذربایجان غربی

حمل بار از تهران به آذربایجان غربی

از آنجا که آذربایجان غربی یکی از استان‌های مرزی به شمار می‌رود، روزانه کالاهای متعددی از تهران به این استان ارسال می‌شوند. برای ارسال بار از تهران به آذربایجان غربی، می‌توانید از خودروهای ذکرشده استفاده کنید. برای مثال، اگر بار شما وزن زیادی داشته باشد، باید از خودروهای باری سنگین‌تر و اگر وزن کمی داشته باشد، باید از خودروهای باری سبک‌تر مانند وانت یا نیسان استفاده کنید.

برخی از مهم‌ترین شهرهای آذربایجان غربی که ماهیانه بارهای زیادی را از تهران دریافت می‌کنند، شهرهایی مانند بوکان، مهاباد، میاندوآب، پیرانشهر، شاهین دز، اشنویه، سردشت، بازرگان، نقده و خوی هستند. بسیاری از صاحبان کالا برای ارسال بار خود به خارج از کشور از طریق روش زمینی، آن را به مرز بازرگان ارسال کرده و بعد به کشور موردنظر خود می‌فرستند.

حمل لوازم منزل به آذربایجان غربی

برای ارسال لوازم و اسباب و اثاثیه منزل به استان آذربایجان غربی، می‌توان از خودروهای باربری متعددی استفاده کرد و انتخاب این خودروها، تا حد زیادی به حجم لوازم بستگی دارد. شما می‌توانید برای اسباب‌کشی و حمل همه لوازم منزل خود به این استان، از خودروهای باری بزرگ‌تر مانند خاور یا حتی تک استفاده کنید. این در حالی است که وانت و نیسان برای مواقعی مناسب هستند که بار شما آنقدر زیاد نیست و با یک بار رفتن به آذربایجان غربی، می‌توان این بار را به شهر موردنظر خود ارسال کرد.

هزینه ارسال بار به آذربایجان غربی

هزینه ارسال بار به آذربایجان غربی

شرکت‌های باربری برای محاسبه هزینه ارسال بار به این استان، به فاکتورهای متعددی توجه می‌کنند. در این قسمت، می‌توانید مهم‌ترین ویژگی‌های مؤثر بر تعیین این هزینه را مشاهده نمایید که تغییر در هر یک از آنها، موجب کاهش یا افزایش کرایه حمل بار می‌شود:

  • وزن و حجم کالا
  • فاصله بین شهر مبدأ تا شهر مقصد در آذربایجان غربی
  • بیمه
  • نوع خودروی باری (هرچه خودرو سنگین‌تر باشد، باید هزینه بالاتری برای ارسال بار از طریق آن بپردازید.)
  • تعداد دفعات رفت و آمد خودروی باری
  • میزان ارزش کالا
  • شرایط آب و هوایی

طبیعتا صاحبان کالا نمی‌توانند با استفاده از فاکتورهای بالا، هزینه ارسال بار به آذربایجان غربی را متوجه شوند. از این رو، بهترین روش برای آنها، استفاده از وب‌سایت ترابرنت است. با ورود به وب‌سایت ترابرنت و انتخاب گزینه استعلام کرایه حمل بار، می‌توانید هزینه تقریبی ارسال کالای خود را به دست بیاورید.

بعد از انجام این کار، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که در آنجا باید به ترتیب اطلاعاتی مانند مبدأ، مقصد، نوع کامیون و بارگیر را انتخاب کنید. در نهایت بعد از انتخاب گزینه «محاسبه کرایه حمل بار»، در قسمت بالایی صفحه، کادر جدیدی نمایش داده می‌شود. در این کادر، کرایه تقریبی ارسال بار خود را مشاهده می‌کنید.

حمل بار به آذربایجان غربی با ترابرنت

اگر شما هم به دنبال خودروهای باری متنوع برای ارسال بار به استان آذربایجان غربی هستید، ما استفاده از سامانه ترابرنت را به شما به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این سامانه، می‌توانید انواع خودروهای باری که پیش از این معرفی کردیم را به صورت روباز، مسقف، یخچالی، کمپرسی و چادری مشاهده کنید.

حمل بار به آذربایجان غربی با ترابرنت

برای یافتن خودرو با استفاده از این سامانه، باید در ابتدا اپلیکیشن صاحبان کالا ترابرنت را دانلود کنید و بعد از ورود به آن، شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید. در قدم بعدی، کدی برای شماره واردشده ارسال می‌شود که باید برای تأیید شماره خود، این کد را در کادر درج کنید.

بعد از ورود به قسمت اصلی برنامه، سه گزینه برای شما نمایش داده می‌شود که برای انتخاب خودرو، باید روی گزینه اول، یعنی «اعلام بار کنید» ضربه بزنید. در این قسمت، اطلاعات خواسته‌شده را وارد نمایید و درصورت نیاز، توضیحاتی را هم برای راننده یادداشت کنید و گزینه «تأیید و ارسال اعلام بار» را انتخاب کنید. سپس باید منتظر بماند تا راننده‌ای که بهترین شرایط با کالا را دارد، با شما تماس بگیرد.

سخن پایانی

در این مقاله از ترابرنت، متوجه شدید که چه خودروهایی برای حمل بار به آذربایجان غربی مورداستفاده قرار می‌گیرند. همان‌طورکه گفتیم، شما می‌توانید با استفاده از ترابرنت، کالای خود را از هر شهری در ایران به شهرهای مختلف استان آذربایجان غربی ارسال کنید. ترابرنت در هر ساعت از شبانه روز و در هر مکانی که باشید، آماده خدمت‌رسانی به شما خواهد بود. به علاوه، این سامانه برای رانندگان نیز مزایای زیادی دارد. آنها می‌توانند با نصب اپلیکیشن ترابرنت مخصوص رانندگان، اعلام بارهای متنوعی را در موقعیت مکانی موردنظر خود دریافت کنند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.