آنچه در این مقاله می‌خوانید

برای حمل بار به ترکمنستان از چه روش‌هایی استفاده می‌شود؟

برای حمل بار به ترکمنستان از چه روش‌هایی استفاده می‌شود؟

ترکمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران شناخته می‌شود که به خاطر داشتن فاصله خیلی کم با کشور ما، می‌توان از طریق روش‌های خیلی راحت و در زمان کوتاهی کالاهای مختلفی را به این کشور فرستاد. در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره روش‌های حمل بار به ترکمنستان در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس اگر شما هم می‌خواهید هر کالایی را به این کشور بفرستید، بهتر است حتما از قبل اطلاعات خود را در این حوزه گسترش دهید که با خواندن این مقاله، این امر امکان‌پذیر خواهد بود.

این احتمال وجود دارد که شما بسته به شرایط کاری یا زندگی خود، بخواهید کالاهای مختلفی را به کشور ترکمنستان بفرستید. به عنوان مثال، خیلی از افراد کالاهای مختلفی را برای تجارت به ترکمنستان می‌فرستند و در این کشور به فروش می‌رسانند. از طرف دیگر، ممکن است برخی از افراد بخواهند در این کشور زندگی کنند و ترجیح دهند به جای خرید لوازم منزل جدید در ترکمنستان، اسباب و اثاثیه خود را به آنجا ببرند تا هزینه‌های آنها تا حدودی کاهش پیدا کند.

درباره ترکمنستان

قبل از این که اطلاعاتی درباره حمل بار به ترکمنستان به دست بیاورید، بد نیست کمی این کشور را بشناسید. ترکمنستان در قسمت شمال شرقی ایران واقع شده است که جمعیت نسبتا کمی دارد و در کل کشور کوچکی محسوب می‌شود. جمعیت این کشور نهایتا به 6 میلیون نفر می‌رسد.

درباره ترکمنستان

یکی از مهمترین ویژگی‌های ترکمنستان این است که نرخ توسعه 11 درصدی دارد و یکی از بالاترین نرخ‌های توسعه را در جهان داراست. به همین دلیل هم در این کشور ساخت و ساز خیلی زیادی انجام می‌شود و بیشتر مواقع کالاهای مورد نیاز خود برای انجام این کارها را از کشور ایران تامین می‌کنند. از این رو، بیشتر افراد با ارسال مصالح ساختمانی و محصولات صنعتی، فرایند ارسال بار به ترکمنستان را انجام می‌دهند.

البته علاوه بر این محصولات، این احتمال وجود دارد که بخواهید محصولات کشاورزی مانند گندم، پنبه و اوره را نیز وارد خاک کشور ترکمنستان کنید. فاصله خیلی کم ایران با ترکمنستان موجب شده که هزینه حمل بار به این کشور خیلی مناسب باشد.

روش‌های حمل بار به ترکمنستان

همسایگی ایران با ترکمنستان موجب شده که دست شما برای ارسال کالا به این کشور خیلی باز باشد و بتوانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. از آنجا که ایران و ترکمنستان مرزهای زمینی مشترکی دارند، شما می‌توانید از طریق روش‌های زمینی و هوایی بار خود را به ترکمنستان بفرستید. در ادامه، بیشتر درباره هر یک از این روش‌ها برای حمل بار به ترکمنستان توضیح می‌دهیم.

ارسال بار به ترکمنستان از طریق روش هوایی

به احتمال خیلی زیاد همه شما می‌دانید که روش هوایی، بهترین و سریع‌ترین روش برای ارسال بار به خارج از کشور است. از این طریق، شما می‌توانید در بازه زمانی نهایتا یک روزه کالای خود را به شهر مقصدتان در کشور ترکمنستان بفرستید.

روش های حمل بار به آفریقا چیست

ارسال بار به ترکمنستان از طریق روش هوایی

البته در این روش باید حتما بعد از بسته‌بندی و انجام تشریفات گمرکی، کالای خود را به فرودگاه امام خمینی در تهران برسانید. سپس کالا از تهران بارگیری شده و خاک ایران را به مقصد ترکمنستان ترک می‌کند. بعد از این که کالا به کشور ترکمنستان رسید، باید از طریق کامیون‌های دیگری مجددا آن را بارگیری کرده و به شهر مقصد خود برسانید.

همین مسئله موجب شده که هزینه ارسال بار به ترکمنستان از طریق روش هوایی تا حد خیلی زیادی افزایش پیدا کند. حتی اگر هم نخواهید کالایی را به شهرهای دیگری بفرستید و مستقیم به پایتخت ترکمنستان ارسال کنید، باز هم روش هوایی نسبت به همه روش‌های دیگر هزینه خیلی بیشتری دارد و شاید برای خیلی از افراد از نظر اقتصادی به‌صرفه نباشد.

روش زمینی برای حمل بار به ترکمنستان

پیش از این نیز به اختصار گفتیم که مرز زمینی مشترک بین ایران و ترکمنستان موجب شده که شما بتوانید از این طریق کالای خود را به این کشور بفرستید. از طرف دیگر، باید بگوییم که روش زمینی از طریق دو روش جاده‌ای و ریلی انجام می‌شود که می‌توانید بسته به شرایط خود، از یکی از آنها استفاده کنید. در ادامه، هر یک از این روش‌ها را به صورت مختصر معرفی می‌کنیم.

حمل بار به صورت ریلی به ترکمنستان

در روش ریلی، کالای شما از طریق ایستگاه‌های راه آهن مختلف مانند ایستگاه سرخس بین ترکمنستان و ایران رد و بدل می‌شود. کشورهای ایران و ترکمنستان دارای دو ایستگاه سرخس هستند که می‌توانید از طریق این دو ایستگاه، خیلی راحت کالای خود را به روش ریلی به ترکمنستان بفرستید.

هزینه ارسال بار از انگلیس به ایران چگونه است

حمل بار به صورت ریلی به ترکمنستان

خیلی از افراد اعتقاد دارند که روش ریلی برای حمل بار به ترکمنستان خیلی مقرون‌به‌صرفه‌تر است. با این حال، باید بگوییم که مهمترین محدودیت این روش این است که فقط برای کالاهایی با وزن و حجم خیلی زیاد کاربرد دارد. این بدان معنی است که اگر کالای شما یک واگن کامل را اشغال کند و یا حداقل 40 تن وزن داشته باشد، می‌توانید از روش ریلی استفاده کنید و در این شرایط است که فقط هزینه‌های شما کاهش پیدا می‌کند.

حمل بار به ترکمنستان از طریق روش جاده‌ای

در نهایت، بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روشی که می‌توانید برای ارسال بار به ترکمنستان از آن استفاده کنید، روش جاده‌ای است. در روش جاده‌ای کالای شما از هر نقطه‌ای که باشد، با استفاده از کامیون‌های مخصوص بارگیری شده و به صورت مستقیم به شهر مقصد در کشور ترکمنستان ارسال می‌شود.

مهم‌ترین تفاوت بین روش جاده‌ای با ریلی و هوایی این است که در روش آخر نیازی نیست حتما از کامیون دیگری برای ارسال بار به آدرس مقصد استفاده کنید و کالای شما به صورت در به درب بارگیری و تخلیه خواهد شد. این در حالی است که در روش‌های ریلی و هوایی شما باید از کامیون‌های دیگری برای ارسال بار از راه‌آهن و فرودگاه به آدرس گیرنده استفاده می‌کردید و این موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود.

نکات مهم ارسال بار به خارج از کشور چیست

روش جاده ای برای حمل بار به ترکمنستان

حمل بار به ترکمنستان با ترابرنت

تفاوتی ندارد که شما بخواهید از چه روشی برای حمل بار به ترکمنستان استفاده کنید. ترابرنت به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، به بهترین شرکت‌های فورواردری متصل شوید و به شما این امکان را می‌دهد تا با پرداخت هزینه کاملا مناسب و مقرون‌به‌صرفه، کالا را به ترکمنستان بفرستید. پس اگر شما هم قصد دارید هر کالایی با هر وزن و حجمی را به کشور ترکمنستان ارسال کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما با کارشناسان ما در ترابرنت تماس بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله، اطلاعات کاملی درباره روش‌های حمل بار به ترکمنستان به دست آوردید. همان طور که گفتیم، روش جاده‌ای نسبت به روش‌های ریلی و هوایی گزینه خیلی هوشمندانه‌تری برای ارسال کالاهای مختلف است. به خصوص اگر کالای شما وزن یا حجم خیلی زیادی نداشته باشد، شیوه زمینی می‌تواند خیلی مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد. ازآنجاکه ارسال بار به‌صورت بین‌المللی چالش‌های خاص خودش را دارد، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از قبل با افراد آگاه و متخصصی در این حوزه مشورت کنید که کارشناسان ترابرنت بهترین انتخاب برای شما هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.