آنچه در این مقاله می‌خوانید

حمل خودرو به شهرستان را با مناسب ترین قیمت انجام دهید

حمل خودرو به شهرستان را با مناسب ترین قیمت انجام دهید

حمل خودرو به شهرستان با استفاده از خودرو‌های متفاوتی انجام می‌شود که نوع خودروی باربر تا حد بسیار زیادی به نوع ماشین شما بستگی دارد. پس اگر شما هم می‌خواهید خودروی خود را از تهران و یا هر مبدا دیگری به شهرستان ارسال کنید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بدانید که باید دقیقا چه کارهایی انجام دهید و چه مدارکی را آماده کنید.

سالیانه خودرو‌های بسیار زیادی از شهرهای بزرگ به شهرستان‌ها ارسال می‌شوند. با این‌حال، همه این خودروهای ارسال شده، از نوع صفر کیلومتر نیستند و بسیاری مواقع، افراد خودروهای تصادفی خود را به مراکز بیمه حمل می‌کنند. در ادامه، برای شما توضیح می‌دهیم که هر یک از روش‌های حمل خودرو به شهرستان با استفاده از چه خودرویی انجام می‌شود و برای استفاده از آن‌ها به چه مدارکی نیاز دارید.

حمل خودرو به شهرستان برای چه ماشین هایی انجام می‌شود؟

وقتی درباره حمل خودرو به شهرستان یا هر مقصد دیگری صحبت می‌کنیم، خیلی از افراد فکر می‌کنند که فقط خودروهای صفر کیلومتر به شهرستان‌ها ارسال می‌شوند. این در حالی است که بسیاری از مواقع، افراد بعد از تصادف کردن مجبور می‌شوند که ماشین‌شان را از محل تصادف به شهرستان محل زندگی خود ارسال کنند تا به مراکز بیمه رفته و کارهای اداری دیگر را انجام دهند. به‌طورکلی، حمل خودرو به شهرستان می‌تواند برای موارد زیر مورد استفاده قرار بگیرد:

  • حمل خودروی صفر کیلومتر از تهران و مراکز استان‌ها به شهرستان برای پلاک‌گذاری
  • حمل خودروی لوکس و مدرن با امنیت بالا
  • حمل خودروی تصادفی به مراکز بیمه شهرستان‌ها
  • حمل خودرو نیازمند تعمیر به تعمیرگاه
حمل خودرو به شهرستان با چه ماشین هایی انجام می‌شود؟

همه مواردی که گفتیم، باعث می‌شوند شما مجبور شوید خودروی خود را از تهران و یا سایر مراکز استان‌ها به شهرستان ارسال کنید. برای مثال، فرض کنید که در یک مسیری ماشین‌تان خراب شده و مجبور می‌شوید آن را به شهرستان محل زندگی خود ببرید تا آن را تعمیر کنید. از سوی دیگر، خیلی از افراد خودروهای صفر کیلومتر می‌خرند و برای دسترسی و پلاک‌گذاری آن، مجبور می‌شوند آن را به شهرستان محل زندگی خود حمل کنند.

اگر دوست دارید بدانید برای حمل موتور چه کاری باید انجام دهید حتما مقاله حمل موتور سیکلت با باربری را مطالعه کنید.

روش‌های حمل خودرو به شهرستان

فرقی ندارد که شما می‌خواهید خودروی خود را به چه دلیلی به شهرستان ارسال کنید؛ در هر شرایطی، باید تعیین کنید که می‌خواهید از کدام روش حمل خودرو به شهرستان استفاده نمایید. به‌طورکلی، چند روش رایج برای حمل خودرو‌های مختلف از مراکز استان‌ها به شهرستان‌ها وجود دارد که شامل استفاده از کامیون تک، ریلی و خاور می‌شود. در اینجا هر یک از آن‌ها را نام می‌بریم و توضیح می‌دهیم که هر کدام برای چه مواردی استفاده می‌شود.

1. حمل خودرو به شهرستان با خوردوبر تکی

یکی از رایج‌ترین روش‌های حمل خودرو به شهرستان که امروزه مورداستفاده قرار می‌گیرد، خودروبر تکی است. همان‌طورکه از نام آن هم مشخص است، در این روش از یک کفی خودروبر استفاده می‌شود و تنها یک عدد خودرو را به شهرستان ارسال می‌کنند. مهم‌ترین مزیت این روش، امنیت بسیار بالای آن است که باعث می‌شود خودروی شما به‌تنهایی و بدون هیچ‌گونه مشکلی به مقصد برسد.

حمل خودرو به شهرستان با خوردوبر تکی

کسانی که خودروی صفر می‌خرند و می‌خواهند برای پلاک‌گذاری آن را به شهرستان ارسال کنند، خودروی خود را درون کامیونت تکی می‌گذارند و به مقصد می‌فرستند. همچنین اگر تصادف کرده و به مراکز بیمه دسترسی ندارید، می‌توانید از این کامیونت‌ها برای حمل آن استفاده کنید.

اگر می‌خواهید از این روش برای ارسال خودروی خود به شهرستان استفاده کنید، مطمئن شوید که کامیونت موردنظر شما از نوع کفی خودروبر باشد؛ زیرا در غیر این صورت، مجبور می‌شوید که برای حمل خودرو از جرثقیل استفاده کنید که در این شرایط هم احتمال آسیب به خودرو و افزایش هزینه‌ها وجود دارد.

در مقاله حمل و نقل زمینی چیست به بررسی روش های زمینی حمل بار پرداخته ایم.

2. حمل خودرو به شهرستان با تریلی خودروبر

گاهی مواقع ممکن است که امکان حمل خودرو به شهرستان به‌صورت تکی وجود نداشته باشد. در این شرایط، شما می‌توانید از تریلی خودروبر استفاده کنید تا خودروی خود را در کنار چندین خودروی دیگر به مقصد موردنظرتان ارسال کنید.

حمل خودرو به شهرستان با تریلی خودروبر

در این روش، غالبا بین 6 تا 8 خودرو را روی یک تریلی بزرگ قرار داده و به شهرستان‌ها ارسال می‌کنند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود خیلی از افراد این روش را برای حمل خودرو به شهرستان انتخاب کنند، هزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه آن نسبت به کامیونت تکی است. برای استفاده از این روش، می‌توانید به یک باربری حمل خودرو به شهرستان مراجعه کنید و بعد از اطمینان یافتن از هزینه و تجربه آن‌ها، خودروی خود را به آن‌ها بسپارید.

مقاله پیشنهادی: حمل بار پردیس

3. حمل ماشین به شهرستان با خاور

اگر یک خودروی سواری داشته باشید و بخواهید آن را به شهرستان ارسال کنید، حتی می‌توانید از خاور هم کمک بگیرید. با این‌حال، به یاد داشته باشید که اگرچه این روش هزینه کمتری نسبت به موارد قبلی دارد، اما بارگیری خودرو با خاور بسیار سخت‌تر از کفی است.

این مسئله باعث می‌شود که خیلی از افراد ترجیح دهند برای ارسال خودروهای صفر خود به شهرستان، از همان روش‌های قبلی استفاده کنند. حمل خودرو به شهرستان با خاور می‌تواند برای خودروهای تصادفی مورداستفاده قرار بگیرد. ازاین‌رو، استفاده از این روش برای خودروهای لوکس اصلا پیشنهاد نمی‌شود.

در مقاله حمل بار خاور به معرفی روش های حمل بار این خودرو می پردازیم.

خودروبر چه تفاوتی با یدک‌کش دارد؟

خودروبر‌ها که غالبا شامل کامیون‌های کفی می‌شوند، در سمت انتهایی خود یک محل کاملا آزاد دارند که خودرو روی آن سوار شده و به مقصد می‌رسد. این در حالی است که یدک‌کش‌ها برای ارسال خودروهای مختلف به مقصد، از سیم بکسل و زنجیر استفاده می‌کنند و خودرو را از پشت می‌کشند.

خودروبر چه تفاوتی با یدک‌کش دارد؟

یدک‌کش‌ها زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرند که خودروی شما خراب شده باشد و بخواهید آن را به مکان نزدیکی برای تعمیر حمل کنید. اما توجه داشته باشید که استفاده از این روش برای خودروهای صفر کیلومتر و لوکس در مسافت طولانی، گزینه مناسبی نیست.

در مقاله عوامل موثر بر قیمت باربری به بررسی مواردی که در قیمت حمل کالا تاثیر دارند می پردازیم.

مهم‌ترین نکات برای حمل خودرو به شهرستان

برای این‌که بتوانید خودروی خود را از تهران و یا هر شهر دیگری به شهرستان‌ها ارسال کنید، باید نکات بسیار زیادی را مد نظر قرار دهید. در اینجا برخی از اصلی‌ترین نکاتی که باید برای حمل خودرو از تهران به شهرستان به آن‌ها توجه کنید را نام می‌بریم. به یاد داشته باشید که علاوه بر همه این موارد، از تجربه و مهارت راننده‌ای که می‌خواهد خودروی شما را از مبدا به مقصد ارسال کند هم اطمینان حاصل کنید.

1. بیمه نامه برای حمل کالا

یکی از مهم‌ترین کارهایی که قبل از اقدام برای حمل خودرو به شهرستان باید انجام دهید، این است که بیمه نامه خودرویی که می‌خواهید حمل کنید را آماده نمایید. داشتن بیمه نامه باعث می‌شود اگر در مسیر هر مشکلی برای ماشین شما پیش آمد، هزینه آن توسط بیمه برگشت داده شود. برای شناخت انواع بیمه های باربری از مقاله بیمه باربری چیست دیدن کنید.

2. بارنامه برای ارسال خودرو به شهرستان

مدرک دیگری که برای ارسال خودرو از تهران به شهرستان و یا مبدا و مقصد دیگری باید حتما در اختیار راننده قرار دهید، بارنامه است. این مدرک در واقع سندی است که نشان می‌دهد خودروی شما به‌صورت قانونی در حال ارسال به شهرستان است. در مقاله بارنامه الکترونیکی می توانید درباره بارنامه ها اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

بارنامه برای ارسال خودرو به شهرستان

مهم‌ترین موضوعاتی که در بارنامه ذکر می‌شوند، عبارتند از:

  • اطلاعات و آدرس محل سکونت صاحب خودرو
  • اطلاعات و آدرس محل سکونت راننده خودروبر
  • مدل خودرو و شماره پلاک
  • مدل خودروبر و شماره پلاک
  • آدرس مبدا بارگیری خودرو
  • آدرس مقصد تخلیه خودرو
  • هزینه حمل خودرو
  • اطلاعات و آدرس محل سکونت شخص تحویل گیرنده خودرو

هزینه حمل خودرو به شهرستان

هزینه حمل خودرو به شهرستان تا حد بسیار زیادی به مسافت طی شده بستگی دارد و اگر بخواهید خودروی خود را از تهران به شهرستان‌های نزدیک ارسال کنید، هزینه شما تا حد زیادی پایین می‌آید. این در حالی است که هزینه حمل خودرو به شهرستان برای مسافت‌های طولانی‌تر، بیشتر است.

هزینه حمل خودرو به شهرستان

علاوه بر مسافت طی شده، موضوعات دیگری مانند نوع و مدل خودرو نیز تا حد زیادی باعث تعیین قیمت حمل آن به شهرستان می‌شوند. اگر خودروهای لوکس و وارداتی دارید، باید هزینه بیشتری برای ارسال آن‌ها به شهرستان بپردازید. علاوه بر این موارد، پیش از این نیز گفتیم که هزینه ارسال خودرو از تهران به شهرستان با استفاده از خودروبر تکی خیلی بیشتر از تریلی خودروبر است.

سخن نهایی

در اینجا اطلاعات کاملی درباره روش‌های مختلف حمل خودرو به شهرستان در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طورکه متوجه شدید، چندین روش برای حمل خودرو از تهران به شهرستان و مبدا و مقصدهای دیگر وجود دارد و شما می‌توانید بسته به شرایط و هزینه خود، بهترین روش را انتخاب کنید. فراموش نکنید که قبل از ارسال خودرو، از داشتن بیمه نامه و بارنامه مطمئن شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.