آنچه در این مقاله می‌خوانید

نکات مهم در جابجایی یخچال چیست؟

نکات مهم در جابجایی یخچال چیست؟

جابجایی یخچال چگونه باید انجام شود؟ نکات مهم در جابجایی یخچال شامل چه مواردی است؟ جابجایی یخچال فریزر و یا یخچال ساید بای‌ ساید از چه طریقی باید انجام شود؟ زمانی که به هر دلیل، قصد جابجایی یخچال را داشته باشید، باید نکاتی را در جابه‌جایی آن در نظر داشته باشید. انواع یخچال، باتوجه‌به حساسیت موتور و همچنین وزن بالایی که دارند، باید بر روی اصول انجام شود. همچنین باید توجه داشته باشید که جابجایی انواع یخچال، ممکن است با هم متفاوت باشد. به این دلیل که گاها، برخی یخچال‌ها وزن بیشتری دارند و به راحتی نمی‌توان آن را از زمین جدا کرد و یا این که برخی از آن‌ها، درب قابل جداسازی دارند که این امر، می‌تواند در کم کردن وزن یخچال مؤثر باشد.

 درصورتی‌که جابجایی یخچال به شکل غیراستاندارد انجام شود، علاوه بر این که ممکن است باعث آسیب دیدگی بدنه آن شود، ممکن است با خرابی انواع لوله‌های مبرد و یا خرابی در قسمت موتور و کندانسور مواجه شوید. به همین دلیل، بهتر است پیش از آن که بخواهید برای جابجایی یخچال اقدام کنید، این بلاگ را به دقت مطالعه کرده و از راهکارهای ارائه شده برای این کار استفاده نمایید؛ بنابراین، درصورتی‌که در این زمینه سؤالاتی برای شما وجود دارد و قصد دارید نکاتی درمورد جا‌بجایی یخچال بدانید، تا پایان همراه ما باشید.

جابجایی یخچال در اسباب کشی

برای جابجایی یخچال، شما ابتدا باید یخچال را خالی کنید و آن را از برق بکشید. این کار به منظور خنک شدن موتور یخچال صورت می‌گیرد. خالی کردن طبقات، کشو‌ها و در صورت امکان، قسمت آب‌سردکن، همگی به کاهش وزن یخچال و به تبع، به راحتی در حمل آن کمک می‌کند.

قدم بعدی که باید در جابجایی یخچال در نظر داشته باشید، بسته بندی صحیح یخچال است. با یک بسته بندی دقیق و اصولی می‌توانید جلوی بسیاری از آسیب های احتمالی که ممکن است موجب خرابی یخچال شود را بگیرید. در این زمینه پیشنهاد می‌شود که از جعبه‌ی اولیه‌ی خود یخچال برای بسته بندی آن استفاده کنید. به همین دلیل، درصورتی‌که تازه یخچال را خریداری کرده‌اید، کارتن آن را دور نیندازید.

مورد بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که درصورتی‌که درب یخچال، از یخچال جدا می‌شود، برای سبک کردن وزن کلی، آن را جدا کنید. اگر هم درب قابلیت جدا شدن ندارد، باید درب یخچال را با استفاده از وسایلی مثل چسب پهن، به خوبی بپوشانید تا در حین حرکت، از باز شدن درب یخچال جلوگیری کنید.

جابجایی یخچال در اسباب کشی

معمولاً یخچال‌های سنگین وزن جدید، دارای چرخ بوده که جابجایی آن در یک محیط مسطح را آسان می‌کند. اما درصورتی‌که یخچال شما چنین ویژگی نداشت، می‌توانید از یک پایه چرخ‌دار برای این کار کمک بگیرید.

برای بلند کردن یخچال، باید یک نفر آن را از یک طرف، به حالت عمود جا به جا کرده و نفر دیگر، از سمت دیگر، اقدام به بلند کردن یخچال کند. این کار، چه برای قرار دادن آن بر روی محور چرخ‌دار و چه برای حرکت دادن یخچال بدون چرخ لازم است. همچنین درصورتی‌که مجبور باشید یخچال را از روی پله حمل کنید نیز باید از همین روش استفاده کنید و در صورت لزوم، از چند دست دیگر نیز کمک بگیرید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ترفند اسباب کشی را مطالعه نمایید.

روش جابجایی یخچال ساید بای ‌ساید

یخچال‌های ساید بای ‌ساید جدید، اغلب دارای پایه چرخ‌دار است. این موضوع، می‌تواند در جابجایی کمک بزرگی بکند. البته تا زمانی که مجبور به بلند کردن یخچال نباشید. در کل، روش جابجایی یخچال ساید بای‌ ساید ، شبیه به حمل یخچال ساده است. برای حمل یخچال ساید بای‌ ساید، باید تمامی مواد غذایی درون آن را تخلیه کرده و 3 الی 5 ساعت پیش از جابجایی، یخچال را از برق بکشید. تاحدامکان، تمام متعلقاتی که امکان جدا شدن دارند را از آن جدا کنید. این موارد، شامل طبقات، کشو‌ها، درب یخچال و قسمت یخ‌ساز خواهد بود. با این کار، وزن یخچال را کم می‌کنید. بسته بندی نیز از دیگر موارد مهمی است که باید در جابجایی یخچال ساید بای‌ ساید در نظر داشته باشید.

روش جابجایی یخچال ساید بای ‌ساید

تا زمانی که مجبور به بلند کردن یخچال نباشیم، می‌توانیم با هل دادن، به واسطه‌ی چرخ‌های یخچال، آن را جابه‌جا کنیم. زمانی که لازم باشد یخچال را بلند کنیم، باید یک نفر، از بالای یخچال گرفته و آن را به حالت خوابیده در بیاورد. سپس نفر دوم، در طرف دیگر یخچال، برای بلند کردن آن اقدام کند. روش حمل یخچال سایدبای‌ساید از طریق پله نیز بهتر است به همین شکل صورت بگیرد.

برای قرار دادن یخچال درون خودروی حمل بار، معمولاً از یک سطح شیب‌دار استفاده می‌شود که قرار دادن یخچال بر روی آن را ساده‌تر می‌کند. اما برای این کار نیز بهتر است از پایه چرخ‌دار استفاده شود.

توجه داشته باشید که بیش از حد یخچال را به صورت خوابیده درنیاورید و همچنین پس از قرار دادن آن در محل جدید، تا 6 ساعت آن را به برق نزنید.

اگر به دنبال روش‌هایی برای حمل پیانو هستید مقاله جابجایی پیانو را مطالعه کنید.

جابجایی یخچال فریزر

برای جابجایی یخچال فریزر باید توجه داشت که اگر توانایی جدا کردن متعلقات بود، این کار را انجام دهید. در غیر این صورت، تنها به جدا کردن طبقات و کشوها بسنده کرده و سپس برای بسته بندی آن اقدام کنید. توجه داشته باشید که برای حمل این نوع یخچال نیز لازم است 3 ساعت پیش از حمل، آن را از برق بکشید. درصورتی‌که یخچال دارای پایه چرخ‌دار بود، می‌توان به راحتی در فضای مسطح آن را جابه‌جا کرد. در غیر این صورت، باید از یک پایه چرخ‌دار برای جابجایی آن کمک گرفت. برای قرار دادن یخچال فریزر یا فریزر بر روی پایه چرخ‌دار، باید همان روش بلند کردن یخچال را از سر گرفت. به این شکل که یک نفر آن را از قسمت بالای یخچال گرفته و آن را به حالت عمودی در بیاورد و یک نفر دیگر، از پایین یخچال را بلند کرده و آن را بر روی پایه چرخ‌دار قرار دهید.

جابجایی یخچال فریزر

پس از قرار دادن آن بر روی پایه چرخ‌دار، بهتر است با جسمی مثل طناب، به خوبی اتصال بین پایه و یخچال را محکم کنید. قرار دادن یخچال فریزر درون خودرو حمل کننده، همانند قرار دادن یخچال ساید بای‌ ساید است.

اگر درحال اسباب کشی هستید مطالعه مقاله نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی را از دست ندهید.

نکات مهم در جابجایی یخچال

بهتر است در جابجایی یخچال یک سری نکات را در نظر داشته باشید تا حمل، با امنیت و آسودگی بیشتری همراه باشد

  • سعی کنید تاحدامکان یخچال را سبک کنید
  • درصورتی‌که یخچال برفک دارد، پیش از جابجایی، برای از بین بردن آن‌ها اقدام کنید
  • از جعبه اصلی خود یخچال و پلاستیک حباب‌دار برای بسته بندی آن استفاده کنید
  • درصورتی‌که درب یخچال را جدا نمی‌کنید، آن را با چسب پهن محکم ببندید
  • برای این که سیم یخچال در حین جابجایی مزاحم شما نشود، آن را با یک چسب به بدنه‌ی یخچال بچسبانید
  • درصورتی‌که یخچال را به میزان زیادی در حالت خوابیده نگه داشتید، پس از قرار دادن یخچال به محل موردنظر، تا 24 ساعت آن را به برق نزنید
  • گاهی ممکن است بلند کردن و جابه‌جا کردن یخچال، از توانایی شما خارج باشد، در این شرایط، بهتر است از کارگری که در این زمینه تخصص دارد کمک بگیرید

چند ساعت قبل از جابجایی یخچال را از برق بکشیم؟

یکی از مهمترین سوالاتی که خیلی از افراد درباره جابجایی یخچال ساید یا یخچال‌های دیگر می‌پرسند، این است که تقریبا چقدر قبل از جابجایی، باید آن را از برق بکشیم؟ برای پاسخ، باید بگوییم که اولین کاری که باید در جابجایی یخچال در نظر داشته باشید این است که تمامی مواد غذایی درون یخچال را خالی کرده و حداقل ۳ ساعت پیش از آن که بخواهید یخچال را حرکت دهید، آن را از برق بکشید.

چند ساعت قبل از جابجایی یخچال را از برق بکشیم

توجه داشته باشید که اگر یخچال شما سیستم یخ ساز دارد، بهتر است حتما موقع از برق کشیدن یخچال، سیستم یخ ساز را نیز خارج کنید. در نهایت می‌توانید برای حمل یخچال به صورت خوابیده اقدام کنید و مطمئن باشید که هیچ یخ و یا آبی درون یخچال وجود ندارد و به بیرون نمی‌ریزد.

با انجام این کار، شما می‌توانید خیلی راحت فرایند جابجایی یخچال را انجام دهید. دلیل این مسئله این است که تمام یخ و آب موجود در یخچال خارج می‌شود و وزن آن خیلی کمتر خواهد شد. به همین دلیل فراموش نکنید که از چند ساعت قبل، یخچال را از برق بکشید و سپس برای بیرون آوردن مواد غذایی و چسب زدن درب آن اقدام نمایید.

خودرو مناسب برای جابجایی یخچال

درصورتی‌که هدف، اسباب کشی باشد استفاده از خودروهایی نظیر نیسان و وانت بار برای بارهای سبک و کمتر حساس و استفاده از خاور مسقف، برای بارهای بیش از 2 تن و حساس پیشنهاد مناسبی است. همچنین زمانی که هدف از جابجایی، صرفاً یک یخچال باشد، می‌توان از نیسان و یا انواع وانت برای این کار استفاده نمود. البته باید توجه داشت که ترجیحاً از خودرویی استفاده شود که علاوه بر این که دارای کمک فنرهای سالمی هست، از برخی از اقلام ضربه‌گیر نیز بهره‌مند باشد. همچنین نحوه صحیح بستن یخچال به خودرو حمل‌کننده نیز از دیگر موارد مهمی است که باید درنظر گرفته شود.

خودرو مناسب برای جابجایی یخچال

درصورتی‌که هدف از جابجایی، اسباب کشی باشد، باید در مورد جانمایی یخچال، دقت ویژه‌ای داشته باشید. البته این کار معمولاً به دست کسانی که امر اسباب کشی را بر عهده می‌گیرند، رعایت می‌شود. در کل، بهتر است یخچال، در قسمتی قرار بگیرد که از 2 طرف، به دیواره‌ی خودرو وصل باشد.

سخن پایانی

نحوه جابجایی یخچال در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. از جمله نحوه قرار دادن آن بر روی پایه چرخ‌دار، روی خودروی حمل‌کننده و … . همچنین نکاتی که در این زمینه لازم‌الاجرا هستند را بررسی کردیم که با رعایت کردن آن‌‌ها، می‌توان یک حمل امن و جابجایی سالم را انتظار داشت. در قدم بعد، نوع خودرویی که می‌توان برای این امر به کار گرفت را بررسی نمودیم. برای پیدا کردن خودروی حمل کننده، می‌توان از طریق باربری‌ آنلاین نظیر ترابرنت اقدام کنید. به این شکل که وارد اپلیکیشن شده و خودرو موردنظر و نوع بار خود را انتخاب نموده و اعلام بار خود را ثبت کنید و رانندگان این اعلام بار را مشاهده کرده و برای حمل آن، اقدامات لازم را به عمل بیاورند.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در رابطه به جابجایی یخچال در اختیار شما قرار داده باشیم. همچنین درصورتی‌که سؤالی برای شما بدون پاسخ باقی مانده بود، در قسمت نظرها آن را برای ما به ثبت برسانید.

سوالات متداول

جابجایی یخچال ساید چگونه است؟

برای حمل یخچال ساید بای‌ ساید، باید تمامی مواد غذایی درون آن را تخلیه کرده و 3 الی 5 ساعت پیش از جابجایی، یخچال را از برق بکشید. تاحدامکان، تمام متعلقاتی که امکان جدا شدن دارند را از آن جدا کنید. این موارد، شامل طبقات، کشو‌ها، درب یخچال و قسمت یخ‌ساز خواهد بود.

خودرو مناسب برای جابجایی یخچال چیست؟

خودروهایی نظیر نیسان و وانت بار برای بارهای سبک و کمتر حساس و استفاده از خاور مسقف، برای بارهای بیش از 2 تن و حساس پیشنهاد مناسبی است.

4.3/5 - (13 امتیاز)

1 دیدگاه در “نکات مهم در جابجایی یخچال چیست؟

  1. ناشناس گفت:

    سلام اگر با جرسقیل یخچال ساید رو بلند کنیم و کاملا به صورت دراز کش یا به اصلاح به حالت پهلو بار شود احتمال اینکه یخچال خراب شود هست…؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.