آنچه در این مقاله می‌خوانید

حمل بار به چابهار با مناسب‌ترین قیمت

حمل بار به چابهار با مناسب‌ترین قیمت

حمل بار به چابهار از چه راه‌هایی صورت می‌گیرد؟ بهترین روش حمل بار به چابهار چیست؟ چابهار، از شهرهای استان سیستان و بلوچستان بوده و در جنوبی‌ترین قسمت این استان واقع شده است. مسیر زیادی که بین شهرهای پرجمعیتی نظیر اصفهان، شیراز و به خصوص تهران وجود دارد، باعث شده تا افراد برای حمل و نقل کالا به این شهر دچار چالش‌هایی شده باشند. فاصله‌ی این شهر تا تهران در بهترین مسیر که باید از شهرهای کاشان، اصفهان، یزد و کرمان عبور کرده و سپس وارد سیستان و بلوچستان شد، حدود 1800 کیلومتر است و با خودروی شخصی، حدود 19 ساعت طول می‌کشد تا این مسیر طی شود. فاصله‌ی چابهار از شهرهای دیگر نظیر اصفهان، شیراز، کرمان، خراسان جنوبی و … کمتر است و شاید بتوان گفت که حمل و نقل بین این شهرها، به سختی حمل بار از تهران به سمت چابهار نباشد.

در این مقاله، قصد داریم بررسی کنیم که چه راهی بهترین راه برای حمل بار به چابهار خواهد بود. همچنین بررسی خواهیم کرد برای هر حمل و نقل، چه خودرویی را در نظر بگیریم و این حمل چه مقدار هزینه‌ای برای صاحب بار خواهد داشت. درصورتی‌که در این زمینه‌، این سؤالات برای شما وجود دارد، تا پایان این مقاله، همراه ما باشید.

آشنایی با شهر چابهار

چابهار یا چاه بهار که در زبان بلوچی به چهبار هم معروف است، دارای بندر کرانه است که طبق استنادات، پیشرفته‌ترین و مجهزترین بندر اقیانوسی است که در جنوب کشور، در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. چابهار، تنها بندر اقیانوسی ایران است که به اقیانوس هند متصل است. دو اسکله‌ مجهز در این شهر قرار دارد که در سال، 5.8 میلیون تن ظرفیت برای آن گزارش شده است. کشتی‌هایی که از مسیر اقیانوس‌ وارد می‌شوند، در این اسکله‌ها پهلو می‌گیرند. این بندر، از تحریم‌هایی که بر علیه کشور صورت گرفته است، معاف بوده و به همین دلیل، حدود 60 درصد کالاهای مهم کشور، از این بندر وارد می‌شود و همچنین درصد زیاد از صادراتی که از ایران صورت می‌گیرد، از طریق این بندر انجام می‌شود.

آشنایی با شهر چابهار

با بررسی این موضوع، می‌توان نتیجه گرفت که سالانه، خودروهای حمل‌کننده‌ی زیادی از مبادی مختلف، به مقصد چابهار حرکت می‌کنند. همچنین برعکس این موضوع نیز صادق است و از مبدأ چابهار به سایر شهرهای ایران، حمل و نقل‌های زیادی صورت می‌گیرد. چابهار همچنین شهری است که به دلیل ارتباط به اقیانوس، پل ارتباطی کشورهایی است که با آب آزاد راهی ندارند. کشورهایی نظیر ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و … از این بنادر برای صادرات و واردات استفاده می‌کنند که این، بدان معنی است که شهر چابهار درآمد زیادی برای اقتصاد کشور به همراه دارد.

مقاله پیشنهادی: حمل بار به بوشهر

چه نکاتی را در حمل بار به چابهار باید در نظر داشت؟

پیش از آن که بخواهیم برای حمل اقدام کنیم، باید نکاتی را برای رسیدن به مقصد چابهار در نظر داشته باشیم. اول این که هدف از حمل بار چه چیزی است؟ درصورتی‌که هدف از حمل بار، نقل مکان و یا اسباب کشی منزل باشد، بهترین گزینه‌ای که برای صاحبان بار وجود دارد، استفاده از خاور‌های مسقف است. درصورتی‌که بار شما بیشتر از 4 تن وزن داشته باشد شاید خاور متناسب بار شما نباشد و لازم باشد تا از کامیون‌های بزرگ‌تر با ظرفیت‌های بیشتر برای این کار استفاده کنید. درصورتی‌که هدف از حمل بار، رساندن مصالح ساختمانی و معدنی به شهر چابهار باشد، بسته به وزن بار می‌توان از خاور روباز استفاده نمود. در این شرایط نیز، درصورتی‌که حجم بار بیشتر از 4 تن باشد، استفاده از کامیون‌ها پیشنهاد بهتری است. به طبع، هر چه وزن بار بیشتر شود، کامیون‌‌های با محورهای بیشتر و انواع تریلی‌ باید مورد استفاده قرار بگیرد.

چه نکاتی را در حمل بار به چابهار باید در نظر داشت؟

درصورتی‌که فاصله‌ی شهر مبدأ، از چابهار کم بوده و همچنین بار، حساسیت زیادی نداشته باشد، می‌توان از خودروهای کوچک‌تری نظیر نیسان و وانت برای حمل بار به چابهار استفاده کرد. در این شرایط، هزینه برای صاحب بار کمتر خواهد بود.

هزینه‌ی حمل بار به چابهار به موارد مختلفی بستگی دارد. این که چه خودرویی را به کار بگیرید، چه میزان باری را داشته باشد، مبدأ شما کجا باشد و … همگی می‌توانند در این هزینه مؤثر باشند. به همین دلیل، شاید نتوان نرخ ثابتی را برای این امر در نظر داشت.

مقاله پیشنهادی: حمل بار به کرمان

ارسال خرده بار از تهران به چهابهار

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که ترابرنت برای صاحبان کالا فراهم کرده، خودرو‌های متنوع است. این خودروها موجب می‌شوند که شما می‌توانید از آنها برای حمل هر نوع باری استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر بخواهید خرده بار، یعنی کالاهای کوچک با حجم کمتر را از تهران به چابهار بفرستید، طبیعتا استفاده از تریلی‌های بزرگ به هیچ عنوان گزینه مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای نیستند. در این شرایط، شما می‌توانید از خودروهای باربری کوچک‌تری مانند وانت یا نیسان استفاده کنید.

البته توجه داشته باشید که به خاطر مسافت زیاد بین تهران تا چابهار، این احتمال وجود دارد که شرایط آب و هوایی بر کالای شما تاثیر بگذارد. به خصوص اگر این کالا محصولی است که شرایط آب و هوایی بر آن اثر می‌گذارد، بهتر است مطمئن شوید که راننده مد نظر شما نحوه درست بستن چادر نیسان را بلد است و می‌تواند با بستن چادر، از بار شما در طول مسیر محافظت کند. با توجه به این موضوع، می‌توانید مطمئن شوید که حمل بار به چهابهار برای شما با موفقیت انجام می‌شود و در مسیر هم مشکلی برای کالای شما به وجود نمی‌آید.

مقاله پیشنهادی: آموزش بستن چادر نیسان

استعلام هزینه‌ی حمل بار به چابهار

همان‌طور که گفتیم، باتوجه‌به ثابت نبودن قیمت‌ها و متغیرهایی که بر روی هزینه‌ی حمل بار به چابهار مؤثر است، شاید نتوان رقم دقیقی را برای این کار در نظر گرفت. اما راه‌های مختلفی برای استعلام این هزینه وجود دارد. یکی از راه‌ها این است که با شرکت‌های باربری که خدمات حمل بار به چابهار را انجام می‌دهند، تماس گرفته و شرایط خود را بازگو کنید تا کارشناسانی که در آنجا مشغول به کار هستند، حدود قیمت برای این حمل را به شما اعلام کنند.

اما راه ساده‌تر و همچنین سریع‌تری که برای این کار وجود دارد این است که وارد سایت ترابرنت شده و در قسمت استعلام هزینه، شرایط اعلام بار خود، از قبیل مبدأ، میزان بار و نوع خودروی انتخابی را وارد نموده و هزینه‌ای که برای این کار برآورد می‌شود را به شکل اتوماتیک مشاهده کنید.

ترابرنت و حمل بار به چابهار

راه‌های مختلفی برای حمل بار به چابهار وجود دارد. از قبیل کمک گرفتن از بابری ها و یا استفاده از کانال های تلگرامی. صاحبان بار می‌توانند با تماس به این باربری‌ها، اعلام بار خود را ثبت کرده تا حمل بار را به رانندگانی که در آنجا استخدام شده‌اند بسپارند. کانال‌های تلگرامی که در این زمینه به وجود آمده‌اند، می‌توانند صاحبان بار را به رانندگان خودرو حمل‌کننده وصل کنند.

ترابرنت و حمل بار به چابهار

اما سامانه‌های باربری آنلاین، مثل ترابرنت بهترین و ساده ترین گزینه‌ برای حمل بار به چابهار است. این اپلیکیشن، بستری را فراهم کرده است که رانندگان به شکل مستقیم با صاحبان بار متصل شده و حمل را در به‌صرفه‌ترین حالت برای هر دو طرف انجام دهند.

ترابرنت برای صاحبان بار

صاحبان بار، می‌توانند با دانلود اپلیکیشن صاحبان کالا و یا ورود به سایت ترابرنت و ورود به بخش ثبت اعلام بار، اطلاعات بار خود از قبیل میزان بار، نوع خودروی مدنظر، مبدأ و مقصد، هزینه‌ی مدنظر و … را وارد نموده و اعلام بار خود را به ثبت برسانند تا راننده‌ای که این شرایط را پذیرا بود، با آنان تماس گرفته و برای حمل، اقدام کند. همچنین ترابرنت، شرایطی را برای صاحبان بار فراهم کرده است تا آنها بتوانند از 0 تا 100 حمل بار خود را به ترابرنت واگذار کنند. همچنین برای خدمات صدور بارنامه و بیمه شدن بار نیز می‌توانید با کارشناسان ترابرنت تماس حاصل نمایید.

ترابرنت برای رانندگان

رانندگان می‌توانند با نصب اپلیکیشن ترابرنت، از اعلام بارهایی که صورت گرفته مطلع شده و برای هرکدام که شرایط مناسب‌تری برای آن ها داشت اقدام به حمل کنند. با این اپلیکیشن، در هر زمان و هر مکانی، امکان بارگیری برای رانندگان خودرو حمل‌کننده وجود خواهد داشت.

سخن پایانی

حمل بار به چابهار در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. موضوعاتی از قبیل هزینه‌ی این حمل، خودروی مناسب برای حمل و مناسب‌ترین راهی که برای پیدا کردن خودرو وجود دارد بررسی شد. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را دررابطه‌با حمل بار به چابهار در اختیار شما قرار داده باشیم. درصورتی‌که سؤالی در این زمینه برای شما بدون پاسخ باقی مانده بود، در قسمت نظرها آن را برای ما به ثبت برسانید.

سوالات متداول

نحوه استعلام هزینه‌ی حمل بار به چابهار چگونه است؟

برای دریافت کرایه حمل بار می توانید وارد سایت ترابرنت شده و در قسمت استعلام هزینه، شرایط اعلام بار مثل مبدأ، میزان بار و نوع خودروی انتخابی را وارد نموده و هزینه‌ای که برای این کار برآورد می‌شود را به شکل اتوماتیک مشاهده کنید.

چه خودرویی برای حمل بار مناسب است؟

برای انتخاب خودرو مناسب حمل بار باید مواردی همچون وزن بار، فاصله مبدا و مقصد را در نظر بگیرید و مط

5/5 - (2 امتیاز)

5 دیدگاه در “حمل بار به چابهار با مناسب‌ترین قیمت

  1. علی گفت:

    چجوری میتونم با ترابرنت تماس بگیرم؟

  2. علی چگینی گفت:

    بار چابهار هم دارید پس؟

  3. فردوس گفت:

    خیلیم عالی💕😎

  4. علی گفت:

    ترابرنت

  5. رضا گفت:

    اطلاعات کاربردی
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.