آنچه در این مقاله می‌خوانید

آخرین نوشته ها

روش دریافت رمز پویا چیست؟ چگونه رمز پویا را با گوشی فعال کنیم؟

روش دریافت رمز پویا چیست؟

فعال سازی رمز پویا به چه شکل است؟ چگونه باید برای دریافت رمز پویا اقدام کرد؟ در ابتدای دی ماه سال 1398 بود که طبق قوانین جدید بانک مرکزی، تمامی بانک‌ها موظف شدند برای جایگزینی رمز اینترنتی یک بار مصرف، به جای رمز دوم معمولی، اقدام کنند. دلایلی مثل هک و خالی شدن حساب‌ها، دستبرد زدن به حساب با فهمیدن رمز دوم و این قبیل مشکلات، از اصلی‌ترین دلایل به وجود آمدن رمز پویا یا رمز یکبار مصرف بود.

در اوایل فعالسازی، بیشتر مشتریان بانک‌ها با مشکلاتی مثل ایراد در سیستم رمز پویا و یا بلد نبودن روند فعال سازی رمز پویا همراه بودند. اما پس از گذشت زمان، کم کم اطلاع رسانی‌ها به شکل دقیق صورت گرفت و تمامی مشتریان، روند فعالسازی و دریافت رمز پویا را یاد گرفتند. در این مقاله، ما قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و چگونگی دریافت رمز پویا و همچنین دریافت رمز پویا از طریق پیامک را آموزش دهیم تا اگر هنوز هم با مشکل فعال نشدن رمز پویا روبه رو هستید، این مشکل را حل کنید.

نحوه فعال سازی رمز پویا چگونه است؟

نحوه فعال سازی رمز پویا در برخی بانک‌ها با مراجعه به بانک امکان‌پذیر است، گاهی فعال سازی رمز پویا بدون مراجعه به خودپرداز امکان‌پذیر است، گاهی باید از طریق پیامک برای فعالسازی اقدام کنید و … . در ادامه، ما روش فعال سازی رمز پویا برای بانک‌های مختلف را در اختیار شما قرار داده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها، بهره‌مند شوید.

نحوه فعال سازی رمز پویا چگونه است

1. فعال سازی رمز پویا بانک ملی

روش اصلی برای دریافت رمز پویا بانک ملی استفاده از سامانه 60 است. برای این کار، باید این اپلیکیشن را نصب کرده و برای فعالسازی آن به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید. پس از فعالسازی، با مراجعه به همان اپلیکیشن می‌توانید رمز پویا دریافت کنید.

برای فعال سازی رمز پویا بدون مراجعه به خودپرداز می‌توانید از کد دستوری USSD نیز استفاده کنید. به این شکل که کد #60*737* را گرفته و مراحل فعال سازی رمز پویا را طی کنید. پس از فعالسازی، بعد از هر بار درخواست، دریافت رمز پویا از طریق پیامک برای شما انجام خواهد شد.

یکی دیگر از راه‌های دریافت رمز پویا بانک ملی استفاده از اپلیکیشن مرزبان است که آموزش مراحل فعالسازی آن نیز در آموزش خود اپلیکیشن وجود دارد.

2. دریافت رمز پویا بانک صادرات

برای دریافت رمز پویا بانک صادرات باید اپلیکیشن ریما را نصب نمایید. پس از نصب اپلیکیشن، باید به خودپرداز مربوط به این بانک مراجعه کرده و مراحل فعال سازی رمز پویا را طی کنید تا یک کد جهت فعالسازی اپلیکیشن دریافت کنید. پس از فعال شدن اپلیکیشن، می‌توانید از طریق همان اپلیکیشن ریما، برای دریافت رمز دوم اقدام نمایید.

برای شناخت نحوه استعلام خلافی خودرو به مقاله نحوه پرداخت خلافی خودرو مراجعه کنید.

3. فعال سازی رمز پویا بانک ملت

برای دریافت رمز پویا بانک ملت باید اپلیکیشن رمزنگار ملت را از بازار یا نرم‌افزارهای مشابه دریافت کرده و برای فعال کردن آن، به دستگاه‌های ATM بانک ملت مراجعه کنید و کد دریافتی از خودپرداز را وارد اپلیکیشن رمزنگار ملت کنید تا اپلیکیشن برای شما فعال شود

برای دریافت رمز پویا از طریق پیامک با مراجعه به دستگاه ATM، مراحل مربوط به نحوه فعال سازی رمز پویا از طریق پیامک را طی کنید. پس از فعالسازی، هر بار که به رمز پویا احتیاج داشتید، می‌توانید چهار رقم آخر کارت بانکی مدنظر را به شماره 30003303 ارسال نمایید تا رمز پویا از طریق پیامک برای شما ارسال شود.

4. دریافت رمز پویا بانک تجارت

برای دریافت رمز پویا بانک تجارت لازم است تا اپلیکیشن همراز را نصب نموده و سپس برای دریافت کد فعالسازی، به یکی از دستگاه‌های ATM بانک تجارت مراجعه کنید. با فعالسازی این اپلیکیشن می‌توانید با هر بار مراجعه به آن، برای دریافت رمز پویا اقدام نمایید. همچنین با طی کردن سامانه پیامکی رمز پویا، می‌توانید برای دریافت رمز پویا از طریق پیامک نیز اقدام کنید.

دریافت رمز پویا بانک تجارت

5. فعال سازی رمز پویا بانک پاسارگاد

برای دریافت رمز پویا بانک پاسارگاد، باید همراه بانک پاسارگاد را نصب کرده و برای فعالسازی آن به یکی از شعب بانک پاسارگاد مراجعه کنید و با دریافت کد دریافت رمز پویا ، رمز خود را فعال کنید.

پس از فعالسازی اپلیکیشن، می‌توانید با مراجعه به بخش سایر و انتخاب عملیات کارت، رمز پویای کارت را فعال و یا غیرفعال کنید. با فعالسازی این قسمت، می‌توانید گزینه دریافت رمز پویا در بخش‌های خرید اینترنتی را انتخاب نمایید تا این رمز را از طریق پیامک دریافت کنید.

مقاله پیشنهادی: حمل بار به زاهدان

6. فعالسازی رمز پویا بانک کشاورزی

برای دریافت رمز پویا در بانک کشاورزی، باید اپلیکیشن ریما را نصب کنید. سپس برای فعالسازی این اپلیکیشن، به یکی از دستگاه‌های ATM بانک کشاورزی مراجعه کرده و با دریافت کد دریافت رمز پویا اپلیکیشن را فعال کنید. پس از فعال شدن اپلیکیشن، هر بار که نیاز به رمز پویا داشتید، می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن، رمز پویا را دریافت نمایید. این کار آسان ترین روش فعال سازی رمز پویا بانک کشاورزی بدون مراجعه به خودپرداز است.

7. فعال سازی رمز پویا بانک اقتصاد نوین

برای دریافت رمز پویا در بانک اقتصاد نوین، باید نرم‌افزار ارس که مربوط به بانک اقتصاد نوین است را نصب کنید و سپس برای فعالسازی آن به یکی از شعب این بانک مراجعه کرده و با اسکن بارکد دوبعدی، یا وارد کردن کد پیامکی که به سیم‌کارتی که به نام شما است ارسال می‌شود، رمز پویای خود را فعال کنید.

راه دیگر که می‌توان برای فعال سازی رمز پویا بدون مراجعه به خودپرداز و شعب بانک اقدام کرد،  از طریق سامانه اینترنتی است. پس از ورود به سامانه اینترنتی و انتخاب “کارت” وارد بخش رمز دوم یکبار مصرف شده و از این طریق، برای فعالسازی آن اقدام کنید تا رمز پویا، برای شما پیامک شود.

مقاله استعلام کارت هوشمند رانندگان به آموزش نحوه استعلام این کارت پرداخته است که می‌توانید مطالعه نمایید.

8. فعال سازی رمز پویا بانک سامان

برای دریافت رمز پویا در بانک سامان، باید اپلیکیشن رمزینه را نصب کرده و برای فعالسازی آن، به یکی از شعب بانک سامان مراجعه کرده و با اسکن بارکد یا کد دریافت رمز پویا که از طریق پیامک ارسال می‌شود، این اپلیکیشن را فعال کنید.

فعال سازی رمز پویا بانک سامان

یکی دیگر از راه‌های فعال کردن اپلیکیشن این است که به سامانه نت بانک سامان وارد شده و با انتخاب “مدیریت کارت” به قسمت فعالسازی رمز یکبار مصرف مراجعه کنید و رمزی که در این مرحله دریافت می‌کنید را وارد اپلیکیشن کرده و برنامه را فعال کنید.

همچنین یکی از خدمات شایسته‌ای که بانک سامان ارائه داده است، استفاده از بلوبانک است. بلوبانک یک بانک تمام الکترونیک است که با ثبت‌نام، کارت به درب منزل شما آمده و دریافت رمز پویا نیز از طریق همان اپلیکیشن بلوبانک، به‌راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.

9. فعالسازی رمز پویا بانک سرمایه

برای دریافت رمز پویا در بانک سرمایه، باید از طریق اپلیکیشن رمزساز سرمایه استفاده نمایید. همچنین برای فعال کردن اپلیکیشن، باید وارد حساب اینترنتی خود شده و در بخش تنظیمات، گزینه‌ی فعال سازی رمز پویا را انتخاب نمایید. در این بخش، با انتخاب کردن گزینه رمز یکبار مصرف کارت، جهت دریافت کد اس‌ام‌اس فعال سازی و یا دریافت کد QR در صفحه دسکتاپ رایانه اقدام نمایید. درصورتی‌که امکان این شرایط را نداشته باشید، می‌توانید این کار را با مراجعه به شعب بانک سرمایه، انجام دهید.

10. فعالسازی رمز پویا بانک مسکن

برای دریافت رمز پویا در بانک مسکن، باید به یکی از شعب ATM این بانک مراجعه کرده و پس از انتخاب خدمات رمز، خدمات دیگر را انتخاب نموده و سپس وارد تخصیص رمز دوم پویا شوید. با این کار، لینک نصب اپلیکیشن و همچنین کد فعالسازی اپلیکیشن برای سیم‌کارتی که با آن حساب باز کردید و به نام خودتان هم هست، ارسال می‌شود. با نصب اپلیکیشن و فعالسازی آن، می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن، هر بار که نیاز داشتید، برای دریافت رمز پویا اقدام نمایید.

11. فعال سازی رمز پویا بانک آینده

جهت دریافت رمز پویا از بانک آینده، باید اپلیکیشن ریما را نصب کرده و پس از وارد کردن اطلاعات، برای فعال سازی آن، به یکی از شعب خودپرداز بانک آینده مراجعه کنید. برای فعالسازی، شماره همراه خود را در کادر مخصوصی که در راستای دریافت رمز پویا در دستگاه ATM به نمایش شما در می‌آید وارد می‌کنید تا رمز‌های لازم جهت فعالسازی رمز پویا برای شما پیامک شود. با وارد نمودن این کدها، اپلیکیشن فعال شده و هر بار که نیاز داشتید، می‌توانید از آن برای دریافت رمز پویا اقدام نمایید.

برای یادگیری روش رهگیری کارت سوخت مقاله پیگیری کارت سوخت را مطالعه کنید.

12. فعال سازی رمز پویا بانک سپه

دقت داشته باشید که اگر سامانه مشتری‌محور بانک سپه را فعال کرده باشید، می‌توانید از همین سامانه برای دریافت رمز پویا اقدام نمایید و نیاز  به انجام عملیات دیگری نخواهد بود.

فعال سازی رمز پویا بانک سپه

اما اگر این مورد شامل حالتان نباشد، باید اپلیکیشن رمز ساز بانک سپه را نصب کرده و برای فعال کردن آن، به یکی از شعب این بانک مراجعه کنید. چرا که برای این بانک، دریافت رمز پویا از طریق پیامک امکان‌پذیر نیست.

13. فعال سازی رمز پویا بانک پارسیان

مشتریان بانک پارسیان، برای دریافت رمز پویا باید از طریق اپلیکیشن پارسیان من اقدام نمایند. به این شکل که نرم‌افزار را نصب کرده و سپس برای فعالسازی آن، به یکی از دستگاه‌های ATM بانک پارسیان مراجعه کرده و با انتخاب فعال سازی رمز پویا کد فعالسازی را از طریق پیامک، دریافت کنند. با وارد کردن کد به اپلیکیشن، می‌توان اپلیکیشن را فعال نموده و با مراجعه به آن، هر بار که لازم بود، برای دریافت رمز پویا اقدام کرد.

14. فعال سازی رمز پویا بانک شهر

برای دریافت رمز پویا بانک شهر، باید از طریق سایت خود بانک شهر، برای دانلود اپلیکیشن رمزنت اقدام نمایید. پس از نصب برنامه، برای فعال سازی آن باید به یکی از شعب بانک شهر مراجعه کرده و از طریق دریافت کد QR و یا از طریق پیامک، فعال کننده این اپلیکیشن را دریافت کرده و هر موقع که نیاز داشتید، برای دریافت رمز پویا اقدام نمایید.

15. فعالسازی رمز پویا بانک دی

جهت دریافت رمز پویا از بانک دی، باید اپلیکیشن ارس را نصب کرده و سپس برای دریافت رمز پویا یا به شعب این بانک مراجعه کرده و از طریق اسکن کد QR و یا پیامک اقدام کنید. یکی دیگر از راه‌های فعالسازی اپلیکیشن، مراجعه به سامانه اینترنت بانک دی و ورود به بخش فعالسازی و درخواست ارائه کد QR است. با آپلود شدن کد QR و خواندن بارکد آن از طریق گوشی، می‌توانید اپلیکیشن را فعال نموده و برای دریافت رمز دوم از آن استفاده کنید.

دریافت رمز پویا از طریق پیامک

زمانی که رمز پویا کارت بانکی خود را فعال می‌کنید، رمز پویا از طریق پیامک نیز برای شما فعال می‌شود! به این معنی که اگر سیم کارتی که با آن حساب بازکردید، به نام خودتان باشد، به شکل خودکار دریافت رمز پویا از طریق پیامک نیز برای شما فعال می‌شود. پس از فعال سازی رمز پویا به هر نحوی، در خرید‌های اینترنتی که گزینه دریافت رمز پویا به نمایش شما در می‌آید، می‌توانید رمز پویا را از طریق اس‌ام‌اس دریافت کنید.

اما درصورتی‌که این گزینه در قسمت خرید اینترنتی برای شما وجود نداشته باشد و یا سیم‌کارتی که با آن حساب باز کردید، در دسترس شما نباشد، باید از راه‌های بالا کمک بگیرید.

نکته مهم درباره رمز یکبار مصرف

قبل از این که بخواهیم به نحوه دریافت رمز پویا برسیم، باید این نکته را یادآور شویم که اگر سیم کارتی که با آن حساب باز کردید، به نام خودتان باشد، پس از فعال سازی رمز پویا به هر نحوی، در خرید‌های اینترنتی که گزینه دریافت رمز پویا به نمایش شما در می‌آید، می‌توانید رمز پویا را از طریق اس‌ام‌اس دریافت کنید.

نکته مهم درباره رمز یکبار مصرف

اما درصورتی‌که این گزینه در قسمت خرید اینترنتی برای شما وجود نداشته باشد و یا سیم‌کارتی که با آن حساب باز کردید، در دسترس شما نباشد، باید از راه‌های بالا کمک بگیرید.

سخن پایانی

برای خرید‌های اینترنتی بالای 100 هزار تومان، شما نیاز به خرید با رمز پویا دارید. به همین دلیل، باید از قبل برای فعال سازی رمز پویا اقدام کرده باشید. فعالسازی رمز پویا، کار خیلی دشواری نیست و تنها کافی است تا یک سری عملیات بانکی و یا اینترنتی انجام دهید تا رمز پویا شما فعال شده و سپس برای دریافت رمز پویا با روش‌های مختلف اقدام کنید. در این مقاله، با روش‌های فعال سازی رمز پویا از طریق پیامک و همچنین با انواع روش‌های فعالسازی که برای انواع بانک‌ها وجود دارد، همراه شما بودیم و امیدواریم توانسته باشیم در این مسیر، شما را راهنمایی کرده باشیم. همچنین درصورتی‌که سؤالی برای شما بدون پاسخ باقی مانده بود، در قسمت نظرها آن را برای ما به ثبت برسانید.

سوالات متداول

روش فعالسازی رمز پویا چگونه است؟

برای دریافت و فعالسازی رمز پویا روش‌های مختلفی وجود دارد. علاو بر اینکه می توانید برای بعضی از بانک ها به صورت حضوری مراجعه کنید، می‌توانید فعال سازی رمز پویا بدون مراجعه به خودپرداز یا از طریق پیامک را انجام دهید.

آیا برای دریافت رمز پویا نرم افزار یکسانی برای همه بانک ها وجود دارد؟

خیر. هر بانک اپلیکیشن مخصوص خود را دارد که با استفاده از آن می‌توانید برای فعالسازی و دریافت رمز پویا اقدام نمایید.

چه زمانی به رمز پویا نیاز داریم؟

اگر قصد خرید اینترنتی بیشتر از 100 هزار تومان را دارید حتما باید از رمز پویا استفاده کنید که برای اینکار حتما باید این رمز را طبق روش‌های گفته شده در مقاله از قبل فعال کنید.

4.4/5 - (44 امتیاز)

6 دیدگاه در “روش دریافت رمز پویا چیست؟ چگونه رمز پویا را با گوشی فعال کنیم؟

  1. چلانی گفت:

    خوزستان دزفول الیگودرز

  2. زاهد مزارزائی گفت:

    دریافت رمز پویا کشاورزی

  3. زاهد مزارزائی گفت:

    چابهار کمی للو

  4. مصطفی گفت:

    اوایل که رمز پویا آمده بود میگفتن که اول باید رمز دوم برای کارت فعال بشه بعد میشه رمز پویارو فعال کرد.آیا الآن هم برای فعالسازی رمز پویا ،باید رمز دوم فعال کرد؟

    1. کریم قلی عالی گفت:

      دیدگاه من خیلی راضی هستم ولی این رمز دوم نبود خوب میشد میشدها این جوری پیچیده نبود

  5. گوخری گفت:

    رمز دوم برای بانک ملت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.