آنچه در این مقاله می‌خوانید

بهترین وانت های جهان | معرفی 5 تا از پرفروش‌های 2024

بهترین وانت های جهان | معرفی 5 تا از پرفروش‌های 2024

وانت‌ها در دسته پرکاربردترین خودروها در سراسر جهان شناخته می‌شوند که برای حمل انواع کالاها از آنها استفاده می‌شود. در سراسر جهان از انواع خودروها و وانت‌ها استفاده می‌شوند که در زبان آمریکایی با نام تراک (Truck) شناخته می‌شوند. در این مقاله از ترابرنت، ما قصد داریم برخی از بهترین وانت های جهان را به شما معرفی کنیم. پس اگر شما هم می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره برترین وانت‌ها به دست بیاورید و بدانید که در جهان چه وانت‌هایی وجود دارند، حتماً تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

وانت‌های برتر جهان ویژگی‌های فنی فوق‌العاده خوبی دارند و به همین دلیل توانسته‌اند در فهرست بهترین‌ها قرار بگیرند. لازم به ذکر است که بیشتر این وانت‌ها را بهترین شرکت‌های خودروسازی دنیا ساخته‌اند. ازاین‌رو، با کیفیت بسیار بالا و مشخصات فنی کاملاً مناسب ارائه شده‌اند.

بهترین وانت های جهان

وانت‌ها به‌خاطر این که ظرفیت کم‌تری نسبت به سایر خودروهای باری بزرگ‌تر دارند، برای حمل خرده بار فوق‌العاده مناسب هستند. از طرف دیگر، بسیاری از افراد به دلایل مختلف قصد حمل خرده بار را دارند و می‌خواهند کالاهای کوچکی را به مکان‌های مختلف ارسال نمایند. در این شرایط، استفاده از وانت می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای آنها باشد.

بهترین وانت های جهان

از سوی دیگر، هزینه لازم برای ارسال کالا با استفاده از خودروهای باری بزرگ مانند تریلی و کامیون نسبت به وانت خیلی بیشتر است. به همین دلیل هم صاحبان کالا می‌توانند با استفاده از وانت‌های کوچک، خرده بار خود را با هزینه خیلی مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای به مقصد ارسال کنند. در ادامه، فهرستی از بهترین وانت های جهان را به شما معرفی می‌کنیم که به خاطر داشتن پیشرانه و توان بالا و حتی مشخصات ظاهری فوق‌العاده، توانسته‌اند توجه خیلی از افراد را به سمت خود جلب کنند.

1. وانت فورد سری F

وانت‌های فورد سری اف به‌خاطر داشتن مشخصات فنی فوق‌العاده کاربردی و حتی ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فرد، در فهرست بهترین وانت های جهان قرار گرفته‌اند. کمپانی فورد در این خودروها از پیشرانه V8 استفاده کرده است که نسبت به سایر پیشرانه خودروهای دیگر، کیفیت خیلی بیشتری دارد. این وانت‌ها با پیشرانه ۶ و ۸ سیلندری، به‌عنوان قدرتمندترین وانت‌ها در سراسر جهان شناخته می‌شوند.

وانت فورد سری F

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بیشترین تعداد فروش وانت در سراسر جهان در میان همه شرکت‌های خودروسازی، مربوط به کمپانی فورد است. از طرف دیگر، غول‌های دیگر خودروسازی در آمریکا مانند جنرال موتورز و کرایسلر نیز شهرت زیادی دارند و با وجود فورد، رقابت شدیدی میان آنها به وجود آمده است. یکی از بهترین وانت های جهان از کمپانی فورد سری F، وانت فورد F-150 است.

2. وانت شورولت سیلورادو

از دیگر وانت‌های برتر در سراسر جهان با مشخصات فنی و حتی ظاهری فوق‌العاده مناسب و عالی، می‌توان به وانت شورولت سیلورادو اشاره کرد. این وانت از سری‌های مختلف C و K در بازار عرضه می‌شود و طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. اولین نمونه از این وانت در دهه ۱۹۶۰ وارد بازار شد و توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.

وانت شورولت سیلورادو

اولین نسل این وانت دارای پلتفرم GMT800 بود که البته در حال حاضر وانت شورولت سیلورادو در چهارمین نسل رسمی خود در بازار عرضه شده است. یک وانت دیگر از برند جنرال موتورز وجود دارد که شباهت خیلی زیادی به این خودرو داشته که با نام سییرا (Sierra) شناخته می‌شود. حتی می‌توان این وانت را برادر دوقلوی شورولت سیلورادو نامید. لازم به ذکر است که این وانت تا حد خیلی زیادی با وانت‌های فورد سری اف رقابت می‌کند و انتخاب یکی از آنها برای بسیاری از افراد سخت است.

3. وانت داج RAM

وانت داج رم، نام جدید وانت‌های پاور واگن است که نام آن در دهه ۱۹۸۰ میلادی تغییر یافت. این کمپانی زیر مجموعه شرکت مادر کرایسلر است و می‌توان آن را مربوط به همین کمپانی دانست. یکی از بزرگ‌ترین خودروهایی که توسط این کمپانی وارد بازار شد و توانست توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کند، مدل 1500 TRX بود.

وانت داج RAM

این خودرو دارای تجهیزات فوق‌العاده کاربردی و متنوعی بود که یکی از مهم‌ترین آنها، پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپر شارژر هلکت در نظر گرفته می‌شود. قدرت این خودرو به ۷۰۳ اسب بخار می‌رسد و همین امر موجب شده که به‌عنوان قوی‌ترین و سریع‌ترین تراک جهان شناخته شود. در حال حاضر نیز از وانت داج رم در جهان استفاده زیادی می‌شود و با خودروهای برتر دیگری مانند شورولت سیلورادو و وانت‌های سری فورد رقابت می‌کند.

4. جیپ گلادیاتور سری J

یکی دیگر از بهترین وانت های جهان با طراحی فوق‌العاده جذاب و مشخصات فنی بسیار کاربردی، خودروی جیپ گلادیاتور سری J است. به احتمال خیلی زیاد همه شما نام کمپانی جیپ را شنیده‌اید و می‌دانید که چه خودروهای باکیفیت و مشهوری را تولید کرده است. این مسئله درباره تراک این شرکت خودروسازی نیز صدق می‌کند.

جیپ گلادیاتور سری J

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های مهم جیپ گلادیاتور که باعث افزایش کاربرد آن شده، می‌توان به مواردی مانند طراحی عضلانی و فوق‌العاده زیبا، توان فنی بالا، سیستم انتقال نیرو و محورهای قدرتمند، پیشرانه‌های قوی I6 و V8 و همچنین سواری فوق‌العاده نرم آن اشاره کرد.

لازم به ذکر است که در گذشته نام این خودروها جیپ گلادیاتور بود که در حال حاضر با نام تراک‌های سری J شناخته می‌شوند. این تغییر نام از سال ۱۹۷۱ میلادی شکل گرفت و البته خیلی از افراد این وانت را با هر دو نام می‌شناسند.

5. تویوتا هایلوکس

بدون شک یکی از پرطرفدارترین و بهترین وانت های جهان که تعداد زیادی از آنها در ایران نیز وجود دارد، تویوتا هایلوکس است که با نام تاکوما نیز شناخته می‌شود. این وانت یکی از تولیدات خودروسازهای ژاپنی است که در آمریکای شمالی تولید و عرضه شد. اولین خودروی این شرکت فوق‌العاده مشهور در سال ۲۰۰۰ با نام تاندرا (Tundra) در بازار آمریکا عرضه شد. اگرچه این خودرو کیفیت ساخت و مشخصات فنی بسیار بالایی داشت، اما به‌خاطر رقابت خیلی شدید در بازار آمریکا، چندان مورد توجه قرار نگرفت.

تویوتا هایلوکس

بااین‌حال، این کمپانی همچنان ناامید نشد و بعد از عرضه تویوتا هایلوکس با مشخصات فنی فوق‌العاده کاربردی و ویژگی‌های ظاهری جذاب، توانست با استقبال گرمی از خریداران مواجه شود. این خودرو در ایران نیز طرفداران بسیار زیادی دارد و برای حمل کالاهای مختلف نیز از آن استفاده می‌شود. تویوتا هایلوکس را می‌توان یکی از بادوام‌ترین و بهترین وانت‌ها در سراسر جهان به شمار آورد.

سخن پایانی

در این مطلب از ترابرنت، شما را با برخی از پرطرفدارترین و بهترین وانت های جهان آشنا کردیم. همان‌طور که متوجه شدید، این وانت‌ها بیشتر در بازارهای آمریکایی تولید و عرضه شده‌اند. در چنین بازار پر رقابتی، خودروهایی مانند تویوتا هایلوکس و شورولت سیلورادو توانسته‌اند جایگاه بسیار خوبی را به دست بیاورند. به نظر شما چه وانت‌های دیگری در جهان در فهرست بهترین‌ها قرار می‌گیرند؟

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.