آنچه در این مقاله می‌خوانید

آیا اسباب کشی در عید نوروز امکان‌پذیر است؟ قوانین 1402

آیا اسباب کشی در عید نوروز امکان‌پذیر است؟ قوانین 1402

اگر به هر دلیلی برای اسباب کشی در عید نوروز برنامه‌ریزی کرده‌اید، باید بدانید که در این بازه زمانی اسباب‌کشی ممنوع است و اگر مجبور شدید در این زمان جابه‌جا شوید، باید حتماً مجوزهای لازم را از کلانتری دریافت کنید. در این مقاله از ترابرنت، ما به طور کامل شرایط اسباب کشی در عید نوروز را برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم و می‌گوییم که در صورت اسباب‌کشی در این زمان، چگونه با فرد متخلف برخورد می‌شود. پس اگر شما هم می‌خواهید در عید نوروز اسباب کشی کنید، حتماً تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود خیلی از افراد اسباب کشی خود را در تعطیلات عید نوروز انجام دهند، این است که فکر می‌کنند در این زمان جاده‌های شهری خلوت‌تر هستند. از طرف دیگر، خیلی از افراد در این بازه زمانی سرکار نمی‌روند و فکر می‌کنند که به‌خاطر داشتن زمان بیشتر، بهتر می‌توانند اسباب‌کشی کنند. بااین‌حال، این احتمال وجود دارد که در عید نوروز حتی جاده‌ها شلوغ‌تر هم باشد. زیرا خیلی از افراد از شهرهای دیگر به مسافرت می‌روند و احتمال شلوغ شدن جاده‌ها وجود دارد.

آیا اسباب کشی در عید نوروز ممنوع است؟

رئیس پلیس تهران بزرگ اعلام کرد که برای جلوگیری از بروز مشکلات ترافیکی، هرگونه اسباب کشی در عید نوروز ممنوع است. کسانی که می‌خواهند اسباب‌کشی کنند، باید این فرایند را قبل از تاریخ ۲۹ اسفند و یا بعد از ۱۵ فروردین سال بعد انجام دهند و در این بازه زمانی بدون داشتن مجوز، امکان اسباب‌کشی نخواهند داشت.

اما ممکن است برخی از افراد به هر دلیلی مجبور باشند که فقط در همین بازه زمانی اسباب‌کشی کنند. برای مثال، قرارداد برخی از مستأجرین دقیقاً در عید نوروز به اتمام می‌رسد و مجبور هستند که خانه قدیمی را ترک کرده و به خانه جدید بروند. در این شرایط، افراد باید به کلانتری مراجعه کنند و برای اسباب‌کشی، مجوز موردنیاز را دریافت نمایند.

برای دریافت مجوز هم به افراد فرمی داده می‌شود که باید در آن اطلاعات مبدأ، مقصد و تاریخ اسباب‌کشی خود را وارد کنند. سپس دقیقاً در همان زمانی که در فرم اعلام شده، اسباب‌کشی خود را انجام دهند؛ بنابراین، شما نمی‌توانید مجوز را برای روزی در فروردین بگیرید و در روز دیگر اسباب‌کشی کنید. هر مجوز برای همان تاریخ ذکر شده در فرم اعتبار دارد.

دلیل محدودیت‌های اسباب کشی در عید نوروز

همان‌طور که تاکنون متوجه شدید، اسباب کشی در تعطیلات عید نوروز محدودیت‌هایی دارد و برای گذشتن از این محدودیت‌ها باید حتماً مجوز دریافت کنید. اما به نظر شما مهم‌ترین دلیل این محدودیت‌ها چیست؟ به چه دلیلی نباید در تعطیلات عید نوروز اسباب کشی کنیم؟

پیش‌ازاین گفتیم که ممکن است شلوغی خیابان‌ها یکی از دلایل این مسئله باشد. بااین‌حال، دلیل اصلی این محدودیت‌ها، تنها شلوغی خیابان‌ها نیست. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث به وجود آمدن قانون عدم اسباب کشی در تعطیلات عید نوروز شده، این است که از سرقت جلوگیری کنند. ازآنجاکه تعداد خیلی زیادی از هم‌وطنان در ایام نوروز به مسافرت می‌روند و در منزل نیستند، این تصمیم به‌منظور جلوگیری از به وقوع پیوستن سرقت گرفته شده است.

دلیل محدودیت‌های اسباب کشی در عید نوروز

ازاین‌رو، رئیس پلیس تهران به شهروندان تمام ایران توصیه کرده است که اگر به هر دلیلی قصد ترک منزل و رفتن به مسافرت در تعطیلات عید نوروز را دارند، حتماً تمام درب‌های منزل خود را قفل کنند. هم‌چنین این افراد می‌توانند از افراد معتمد خود بخواهند که هر روز یا یک روز در میان به منزل آنها سر بزنند.

نکات مهم برای اسباب کشی در عید نوروز

اگر به هر دلیلی قصد اسباب کشی کردن در عید نوروز را داشتید، بهتر است حتماً به این بخش توجه کنید تا با در نظر گرفتن نکاتی که در این قسمت نام می‌بریم، بتوانید یک اسباب‌کشی راحت و بدون مشکل داشته باشید. مهم‌ترین نکاتی که باید در اسباب کشی در تعطیلات عید نوروز به آنها توجه کنید، عبارت‌اند از:

  • برای هرگونه جابه‌جایی، حتماً مجوزهای لازم را دریافت کنید تا مشکل قانونی برای شما به وجود نیاید.
  • بیشتر افراد در روزهای ابتدایی عید نوروز به مسافرت می‌روند و به همین دلیل شاید پیدا کردن خودروی باری مناسب کمی دشوار باشد. ازاین‌رو، شما می‌توانید از روزهای پایانی اسفند یا اواسط فروردین برای پیدا کردن خودروی مناسب اقدام کنید.
  • ازآنجاکه اغلب فروشگاه‌ها و مغازه‌ها در تعطیلات عید نوروز بسته هستند، اگر به هرگونه لوازم برای بسته‌بندی لوازم منزل خود در این بازه زمانی نیاز دارید، از قبل آنها را تهیه کنید. لوازمی مانند کارتن بسته‌بندی، سلفون، چسب عریض و سایر موارد این‌چنینی برخی از لوازم موردنیاز برای اسباب‌کشی هستند که هنگام جابه‌جایی لوازم به آنها نیاز پیدا خواهید کرد.

اسباب کشی در عید نوروز با ترابرنت

اگر شما هم قصد اسباب‌کشی در عید نوروز را دارید و نگران پیدا کردن خودروی باری مناسب هستید، ما در سامانه ترابرنت به شما کمک می‌کنیم. در اپلیکیشن ترابرنت مخصوص صاحبان کالا به‌صورت ۲۴ ساعته و آنلاین خودروهای باری متعددی وجود دارند و شما می‌توانید بدون مراجعه به مکان حضوری، در هر ساعتی که بخواهید خودروی باری موردنظر خود را از این طریق انتخاب کنید.

اسباب کشی در عید نوروز با ترابرنت

شما می‌توانید بعد از بسته‌بندی لوازم منزل خود، وارد اپلیکیشن مخصوص صاحبان کالا شوید و اعلام بار کنید. سپس رانندگانی که اپلیکیشن مخصوص رانندگان ترابرنت را نصب کرده‌اند، اعلام بار شما را دریافت کرده و در صورت تأیید، با شما تماس می‌گیرند.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره اسباب کشی در عید نوروز در اختیار شما قرار دادیم و گفتیم که چرا این کار در این بازه زمانی و تعطیلات محدودیت‌هایی دارد. پس اگر شما هم می‌خواهید در تعطیلات عید نوروز اسباب کشی کنید، بهتر است حتماً مجوز بگیرید و سپس از طریق سامانه ترابرنت، خودروی باری مناسب برای اسباب‌کشی را انتخاب نمایید.

شما می‌توانید بر اساس وزن و حجم کالای خود، از خودروهای باری مختلف مانند خاور، کامیون یا حتی نیسان برای جابه‌جایی استفاده کنید. هرچه حجم کالاهای شما کمتر باشد، خودروی باری هم می‌تواند کوچک‌تر باشد. البته توجه داشته باشید که اگر یک مسیر را چند بار طی کنند، باید هزینه بیشتری بپردازید. به همین دلیل سعی کنید بر اساس حجم کالای خود، بهترین خودرو را انتخاب نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.