آنچه در این مقاله می‌خوانید

راهنمای کامل حمل لوازم اداری

حمل لوازم اداری چگونه انجام می‌شود؟

حمل لوازم اداری نیازمند دانش و تخصص کافی در این زمینه است تا موقع جابه‌جایی یا بارگیری و تخلیه کالا، مشکلی برای این لوازم پیش نیاید. از طرف دیگر، فاکتورهایی مانند زمان و ظرافت موقع جابجایی لوازم اداری اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مقاله از ترابرنت، قصد داریم به صورت اختصاصی درباره حمل بار اداری صحبت کنیم و توضیح دهیم که برای حمل این لوازم باید به چه فاکتورهایی توجه کرد. پس اگر شما هم قصد ارسال و حمل اثاثیه اداری را دارید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

مهمترین دلیلی که موجب می‌شود که حمل لوازم و بارهای اداری لازم باشد در زمان کوتاهی انجام شود، این است که بیشتر مواقع ادارات در ساعات اداری فعالیت دارند. در این شرایط، باید لوازم مورد نیاز در این ادارات در بعد از ظهر که اداره تعطیل است، جابجا شوند. از این رو، داشتن یک برنامه‌ریزی درست و حساب شده برای جابجایی لوازم می‌تواند کمک خیلی زیادی به کارمندان و رؤسا کند. به علاوه، همه کارمندان باید  از قبل از جابجایی مطلع شوند تا از پیش کارهای عقب افتاده خود را انجام دهند.

نحوه حمل لوازم اداری به‌صورت حرفه‌ای

همان طور که تاکنون متوجه شدید، حمل اثاثیه اداری به تمهیدات خاصی نیاز دارد و حتما باید به صورت برنامه‌ریزی شده انجام شود. در ادامه، مهمترین کارهایی که شما می‌توانید برای ارسال و جابجایی لوازم اداری انجام دهید را به صورت مختصر نام می‌بریم.

نحوه حمل لوازم اداری به‌صورت حرفه‌ای

1. داشتن برنامه‌ریزی 

اولین و مهم‌ترین کار برای جابجایی لوازم اداری، این است که یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده داشته باشید. برای این برنامه‌ریزی، کارمندان باید دقت کنند که دقیقا چه زمانی مناسب جابه‌جایی است و همچنین میزان بودجه موجود برای ارسال لوازم را نیز تعیین کنند. سپس باید همه این موارد را در دفترچه یادداشت کنند.

همچنین برای این که کارمندان در روز جابجایی دچار استرس نشوند و کارهای خود را از قبل انجام دهند، بهتر است حتما پیش از حمل لوازم مطلع شده باشند. به علاوه، هر یک از کارمندان باید به صورت مجزا لوازم شخصی خود را بسته‌بندی و به بخش جدید جابه‌جا کنند.

2. بسته‌بندی لوازم

بعد از برنامه‌ریزی، نوبت به آن می‌رسد که تمام لوازم مورد نیاز برای جابه‌جایی به محل جدید را بسته‌بندی کنند. از آنجا که در بیشتر ادارات لوازم و ماشین‌آلات متعددی وجود دارند، شاید به کارتن‌ها و پلاستیک‌های حبابدار خیلی زیادی نیاز داشته باشند. توجه داشته باشید که کارتن‌های استفاده شده برای بسته‌بندی لوازم اداری باید استحکام کافی داشته باشند تا وزن آنها را تحمل کنند.

برای بسته‌بندی تجهیزات کامپیوتری، بهتر است از همان بسته‌بندی‌ها و کارتن‌های خودشان استفاده شود. درصورتی‌که این کارتن‌ها موجود نبود، می‌توان از کارتن‌های بسته‌بندی 5 لایه استفاده کرد که استحکام بسیار خوبی برای حمل لوازم کامپیوتر و اداری دارند.

حمل بار اداری

لازم به ذکر است که بعد از بسته‌بندی، باید تمام فضای خالی داخل کارتن با استفاده از یونولیت یا پلاستیک حباب‌دار پر شود  تا موقع جابه‌جایی ، لوازم آسیب نبینند. زیرا محصولات اداری مانند لپ‌تاپ‌ها و مانیتورها بیش از اندازه حساس هستند و به همین ترتیب، باید حساسیت زیادی موقع حمل آنها به خرج داد.

علاوه بر تمام لوازم اداری مانند کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها، باید فایل کاغذها را نیز به شیوه درستی بسته‌بندی کرد. تمام پرونده‌ها را به‌صورت مرتب درون فایل قرار دهید و فایل‌های مربوط به هر بخش را درون کارتن‌های مشخصی بگذارید. برای این که اشتباهی پیش نیاید، بهتر است روی هر یک از کارتن‌ها یادداشتی از وسایل درون آنها بنویسید.

3. کمک گرفتن از افراد متخصص برای حمل لوازم اداری

بهتر است که تا حد امکان خودتان برای جابه‌جایی لوازم اداری اقدام نکنید و از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. به خصوص اگر قبل از این تجربه جابه‌جایی اثاثیه اداری را نداشتید، ممکن است از مشکلات موجود در این مسیر به‌درستی آگاه نباشید. به همین دلیل با یک شرکت باربری قابل اعتماد تماس بگیرید. علاوه بر این، می‌توانید از افرادی که قبلا لوازم اداری خود را جابه‌جا کرده‌اند هم کمک بگیرید تا ببینید که از چه طریقی کارگر پیدا کرده‌اند.

علاوه بر کارگر، نوع خودروی باری برای حمل لوازم اداری نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و باید از قبل به دنبال یک خودروی مناسب بگردید. بهتر است تا حد امکان از خودروهایی برای حمل بار اداری استفاده کنید که مسقف هستند. زیرا خودروهای مسقف بهتر می‌توانند در شرایط آب و هوایی نامناسب از لوازم اداری محافظت کنند. مطمئن شوید که بعد از بارگیری لوازم درون خودرو، فضای خالی بین کارتن‌ها وجود نداشته باشد تا با شروع حرکت، در قسمت بار کامیون جابجا نشوند.

برای حمل لوازم اداری به چه نکاتی توجه کنیم

کرایه حمل لوازم اداری

مقدار کرایه‌ای که باید برای حمل اثاثیه اداری بپردازید، به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. برای مثال، مقدار لوازم مورد نظر شما برای جابه‌جایی و حتی خودروی استفاده شده، می‌توانند در این امر اثرگذار باشند. به علاوه، فاکتورهای دیگری مانند فاصله بین مبدا تا مقصد، نوع بسته‌بندی لوازم و حتی شرایط آب و هوایی نیز در این امر اثرگذار هستند.

برای این که متوجه شوید کرایه تقریبی حمل بار اداری برای شما چقدر می‌شود، می‌توانید از سامانه ترابرنت کمک بگیرید. در وب‌سایت ترابرنت گزینه استعلام کرایه حمل بار را انتخاب کنید و در صفحه باز شده، اطلاعات موردنیاز را وارد نمایید. در نهایت، گزینه استعلام کرایه حمل بار را انتخاب نمائید تا هزینه تقریبی ارسال لوازم اداری برای شما نمایش داده شود.

حمل لوازم اداری با ترابرنت

اگر شما هم به دنبال یک خودروی باری مناسب برای حمل لوازم اداری هستید، سامانه ترابرنت می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما کند. برای پیدا کردن خودروهای باری مسقف و بارگیری لوازم اداری درون آن، فقط کافی است که اپلیکیشن ترابرنت مخصوص صاحبان کالا را روی گوشی خود نصب کنید و بعد از وارد کردن شماره تلفن همراه و ورود به برنامه، گزینه اعلام بار را انتخاب نمایید.

در این قسمت، کادرهای متعددی پیش روی شما قرار می‌گیرند که باید به ترتیب با توجه به شرایط بار، مبدا و مقصد خود، آنها را کامل نمایید. پس از تکمیل همه قسمت‌ها، گزینه “اعلام بار کنید” را انتخاب نمایید تا راننده‌ای که شرایط مناسبی با اطلاعات وارد شده دارد، با شما تماس بگیرد.

کرایه حمل لوازم اداری

سخن پایانی

در این مقاله متوجه شدید که فرایند حمل لوازم اداری با چالش‌های خیلی زیادی مواجه است و به همین دلیل هم باید برای جلوگیری از آسیب به این لوازم، حتما اقدامات و برنامه‌ریزی‌های متعددی را انجام دهید. گفتیم که شما می‌توانید برای پیدا کردن یک خودروی باری مناسب از سامانه ترابرنت کمک بگیرید. همچنین ترابرنت اپلیکیشن مخصوصی برای رانندگان ارائه کرده است که آنها می‌توانند بعد از نصب و احراز هویت، اعلام بارهای مختلفی متناسب با شرایط و موقعیت مکانی خود دریافت نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.