آنچه در این مقاله می‌خوانید

رایج‌ترین خودروهای باری برای حمل بار بیرجند

رایج‌ترین خودروهای باری برای حمل بار بیرجند

بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی است و اهمیت زیادی در شرق ایران دارد. از این رو، ماهیانه کالاهای مختلفی از شهرهای اطراف به بیرجند ارسال می‌شوند و به همین دلیل هم خودروهای باری متنوعی در اختیار صاحبان کالا قرار می‌گیرد. ما قصد داریم در این مقاله از ترابرنت، به طور کامل درباره خودروهای باری قابل استفاده برای حمل بار بیرجند و هزینه ارسال کالا به این شهر صحبت کنیم. پس اگر شما هم می‌خواهید هر نوع کالایی را از هر شهری در ایران به بیرجند ارسال کنید، بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این باره به دست بیاورید.

خودروهای مناسب حمل بار  به بیرجند

خودروهای باری متنوعی وجود دارند که از طریق آنها، می‌توانید کالاهای مورد نظر خود را به بیرجند ارسال کنید. در این قسمت، اطلاعات کلی درباره هر یک از خودروهای باری قابل استفاده برای حمل بار به بیرجند را به صورت خلاصه نام می‌بریم. شما می‌توانید با توجه به شرایط کالا و وضعیت آب و هوایی، یکی از این خودروها را برای بارگیری کالای خود انتخاب کنید.

1. وانت و نیسان

خودروهای مناسب حمل بار  به بیرجند

وانت‌ها یکی از کوچک‌ترین و رایج‌ترین خودروهای باری برای ارسال کالاهای با وزن و حجم کم به شمار می‌روند که انواع مختلفی دارند. وانت‌ها شامل مواردی مانند وانت پراید، وانت آریسان، وانت پیکان، وانت مزدا و نیسان می‌شوند. به همین ترتیب، ظرفیت این خودروهای باری افزایش پیدا می‌کند. وانت نیسان می‌تواند کالاهایی تا وزن دو تن را تحمل کند و حمل آن به 2.2 متر می‌رسد. می‌توان از این خودروهای باری برای ارسال کالاهایی با وزن 2 تن استفاده کرد.

2. خاور

خاور نیز مانند وانت‌ در انواع مختلفی در شرکت‌های حمل و نقل کالا وجود دارد و هر یک از آنها توانایی تحمل کالاهایی با وزن خاصی را دارند. به طور کلی، ظرفیت خاورها بین 3 تا 6 تن متغیر است. از رایج‌ترین نمونه‌های خاور در شرکت‌های حمل و نقل، خاورهای 608، 808، خاور 911 و خاور مبلی هستند. بیشتر خاورها دارای طول بیشتر از 4 متر و عرض 2 متر هستند و برای ارسال انواع محصولات و حتی لوازم منزل کارایی زیادی دارند.

3. کامیون تک

از دیگر خودروهای رایج برای حمل بار بیرجند که کاربرد زیادی دارد، می‌توان به کامیون تک اشاره کرد. کامیون‌های تک که با نام 10 تن نیز شناخته می‌شوند، می‌توانند کالاهایی تا همین وزن را تحمل کنند و طول آنها نزدیک به 6 متر است. بیشتر مواقع از خودروهای کامیون تک برای ارسال محصولات کشاورزی در حجم زیاد و مصالح ساختمانی استفاده می‌شود.

4. کامیون جفت

ظرفیت کامیون جفت به 15 تن می‌رسد و طول آن تقریبا یک متر بیشتر از کامیون تک است. کامیون‌های جفت که با نام 10 چرخ هم شناخته می‌شوند، کاربرد بسیار زیادی برای ارسال انواع محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، تجهیزات اداری و تجاری دارند؛ بنابراین، شما می‌توانید بر اساس شرایط کالای خود، از این خودروی باری برای ارسال بار به بیرجند استفاده کنید.

5. تریلی

ارسال بار به بیرجند

سنگین‌ترین خودروهای باری برای حمل بار به بیرجند و یا شهرهای دیگر، تریلی‌ها هستند. تریلی‌ها دارای ظرفیت‌های متفاوتی اند و ظرفیت آنها بین 16 تا 25 تن متغیر است. این خودروهای باری انواع مختلفی دارند و گاهی اوقات به‌صورت لبه‌دار و گاهی به صورت ترانزیت مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته کامیون‌های ترانزیت برای بارهای بین‌المللی کاربرد دارند و از سایر نمونه‌های تریلی برای حمل بارهای بین شهری استفاده می‌شود.

انواع خودروهای باری

در قسمت‌های قبل با همه خودروهای باری قابل استفاده برای حمل بارهای بین شهری آشنا شدید. اکنون باید بگوییم که همه این خودروها با شکل‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند و شما باید بر اساس شرایط بار خود، یکی از آنها را انتخاب کرده و فرایند بارگیری و ارسال کالا را انجام دهید.

  • مسقف: برای ارسال بیشتر کالاها و به خصوص لوازم منزل، از خودروهای باری مسقف استفاده می‌شود.
  • روباز: خودروهای باری روباز در شرایطی کاربرد دارند که در صورت تابش آفتاب و یا بارش باران، مشکلی برای کالا پیش نمی‌آید.
  • کمپرسی: برای ارسال بسیاری از مصالح ساختمانی که حساسیت زیادی ندارند، از خودروهای باری کمپرسی استفاده می‌کنند. مهم‌ترین مزیت این خودروهای باری این است که تخلیه کالا با استفاده از آنها خیلی راحت انجام می‌شود.
  • یخچال‌دار: در صورتی که قصد ارسال مواد غذایی و کالاهای فاسد شدنی به بیرجند را داشته باشید، باید حتما از خودروهای باری به صورت یخچال‌دار استفاده کنید.

همه خودروهای ذکر شده در همه انواع مسقف، روباز، کمپرسی برای یخچال‌دار موجود هستند و به همین دلیل هم هیچ تفاوتی ندارد که شما بخواهید از وانت برای ارسال کالای خود استفاده کنید یا تریلی.

انواع خودروهای باری برای حمل بار بیرجند

هزینه حمل بار بیرجند

فاکتورهای مختلفی موجب تفاوت در کرایه ارسال بار به بیرجند می‌شوند. با توجه به این فاکتورها، کرایه تقریبی ارسال کالای شما تخمین زده می‌شود که این کار بیشتر توسط شرکت‌های حمل و نقل و باربری انجام می‌گیرد. در این قسمت، فاکتورهای موثر بر هزینه حمل بار بیرجند را مشاهده می‌کنید.

  • وزن و حجم کالا
  • شرایط آب و هوایی و جوی
  • فاصله بین شهر مبدا تا بیرجند
  • مدت زمان رسیدن کالا به مقصد
  • بیمه کالا
  • نوع خودروی باری استفاده شده
  • خدمات ارائه شده توسط شرکت باربری
  • تعداد سرویس‌های ارسال کالا به بیرجند

استعلام کرایه ارسال بار به بیرجند

برای این که بتوانید هزینه تقریبی ارسال بار به بیرجند را به دست بیاورید، سامانه ترابرنت به شما کمک می‌کند. به منظور دریافت این هزینه تقریبی، می‌توانید خیلی راحت به‌صورت آنلاین وارد وب‌سایت ترابرنت شده و گزینه استعلام کرایه حمل بار را انتخاب کنید.

در این قسمت، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید در آن اطلاعات مبدا و مقصد و همچنین کالای خود را وارد نمایید. بعد از درج اطلاعات مورد نیاز ذکر شده درون کادرها، روی گزینه استعلام کرایه حمل بار کلیک کنید. در نهایت، می‌توانید هزینه تقریبی ارسال کالای خود به بیرجند و یا هر شهر دیگری را محاسبه نمایید.

استعلام کرایه ارسال بار به بیرجند

حمل بار بیرجند با ترابرنت

بدون شک یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌هایی که از طریق آن می‌توانید خودروی باری مورد نظر خود برای حمل بار به بیرجند را پیدا کنید، استفاده از ترابرنت است. بدین منظور لازم است در ابتدا اپلیکیشن ترابرنت صاحبان کالا را روی گوشی خود نصب کرده و به منظور ورود به برنامه، شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

در قدم بعدی، گزینه «اعلام بار کنید» را انتخاب نمایید و در صفحه ظاهر شده، تمام اطلاعات مورد نیاز درباره مبدا، مقصد، نوع بارگیر و کالا را بنویسید. اگر نیاز به توضیحات بیشتری دارید که می‌خواهید راننده از آن آگاه شود، می‌توانید آن را در قسمت پایین صفحه یادداشت کنید. در نهایت، روی گزینه تایید و ارسال اعلام بار بزنید و منتظر بمانید تا راننده‌ای که شرایط مناسبی با مسیر شما دارد، تماس بگیرد.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله از ترابرنت گفته شد، حمل بار بیرجند از طریق خودروهای باری مختلفی انجام می‌شود و همه چیز به شرایط کالا و وضعیت آب و هوایی بستگی دارد. با استفاده از ترابرنت، فرایند ارسال بار به بیرجند خیلی سریع‌تر انجام می‌شود و مهم‌ترین دلیل این موضوع هم این است که لازم نیست به‌صورت حضوری به شرکت‌های حمل و نقل و باربری مراجعه کنید. همچنین خوب است بدانید که ترابرنت اپلیکیشن مخصوصی برای رانندگان نیز طراحی کرده است که آنها می‌توانند از طریق آن، به صاحبان کالا متصل شده و کسب درآمد کنند.

1/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.