آنچه در این مقاله می‌خوانید

حمل بار به قرقیزستان با هزینه مقرون به صرفه

حمل بار به قرقیزستان با هزینه مقرون به صرفه

قرقیزستان یکی از کشورهای قرار گرفته در آسیای میانه به شمار می‌رود که روابط تجاری نسبتا خوبی با ایران دارد. از آنجا که این کشور از نظر اقتصادی شرایط خیلی خوبی ندارد، با تجارت کالا به این کشور می‌توانید سود قابل توجهی به دست بیاورید. در این مقاله، ما اطلاعات کاملی درباره روش‌های حمل بار به قرقیزستان در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس اگر شما هم می‌خواهید هرگونه کالایی را به هر دلیلی به کشور قرقیزستان ارسال کنید، پیشنهاد می‌کنیم که به خواندن این مقاله تا پایان ادامه دهید.

درباره قرقیزستان

قبل از ارائه اطلاعات کامل درباره روش‌های ارسال بار به قرقیزستان و هزینه آن، بهتر است کمی این کشور را بشناسید. همان طور که پیش از این نیز گفتیم، قرقیزستان یکی از کشورهای آسیایی مرکزی یا میانه به شمار می‌رود که سراسر آن را خشکی گرفته است.

در سال 2022 اعلام شد که جمعیت کشور قرقیزستان نزدیک به 7 میلیون نفر است و پایتخت آن هم شهر بزرگ بیشکک بوده که در واقع بزرگ‌ترین شهر این کشور شناخته می‌شود. مردم قرقیزستان به زبان‌های قرقیزی و روسی صحبت می‌کنند و خوب است بدانید که این کشور تنها کشوری در آسیای مرکزی است که مردم آن به زبان روسی تسلط دارند.

درباره قرقیزستان

کشور جمهوری قرقیزستان در قسمت شمال شرقی آسیای میانه قرار دارد و از شمال با کشور قزاقستان، از شرق و جنوب شرقی با کشور چین، از جنوب با تاجیکستان  و از غرب با ازبکستان هم مرز است. با توجه به این نکته می‌توان خیلی راحت گفت که سراسر این کشور را خشکی فرا گرفته است و هیچ‌گونه مرز آبی مشترک با هیچ کشوری ندارد. این رو، شما نمی‌توانید از طریق روش دریایی کارهای حمل بار به قرقیزستان را انجام دهید.

روش‌های رایج برای حمل بار به قرقیزستان

بر اساس اطلاعاتی که پیش از این به دست آوردید، به احتمال خیلی زیاد متوجه شده باشید که نمی‌توان از طریق روش دریایی ارسال بار به قرقیزستان را انجام داد. در مقابل، روش‌های دیگری در دسترس شما قرار دارند که با استفاده از آنها می‌توانید کالای مورد نظر خود را به این کشور بفرستید.

در این قسمت، هر یک از این روش‌ها را به صورت مختصر معرفی کرده و توضیحاتی درباره آنها ارائه می‌دهیم. بهتر است قبل از ارسال کالای خود، شرایط بار و میزان بودجه آن را تعیین کنید و سپس با توجه به این نکات و همچنین میزان عجله خود برای رسیدن کالا به مقصد، از یکی از روش‌هایی که در ادامه می‌گوییم، استفاده کنید.

روش‌های رایج برای حمل بار به قرقیزستان

ارسال بار به قرقیزستان با روش هوایی

اولین روشی که برای ارسال بارهای بین‌المللی کاربرد بسیار زیادی دارد، روش هوایی است. در این روش شما می‌توانید بعد از پرداخت هزینه‌های لازم و انجام تشریفات گمرکی، بار خود را در بازه زمانی بسیار کوتاهی به کشور قرقیزستان ارسال کنید.

برای انجام این کار، فقط باید کالای خود را به بهترین شکل ممکن بسته‌بندی کرده و سپس از طریق کامیون‌های مخصوص و متناسب با اندازه بار، آن را به فرودگاه امام خمینی در تهران ارسال کنید. در مرحله بعد، کالای شما درون هواپیماهای بارگیر قرار گرفته و خاک ایران را به مقصد قرقیزستان ترک می‌کند. بعد از این که کالا به فرودگاه بیشکک در قرقیزستان رسید، باید با استفاده از کامیون‌های دیگری آن را از فرودگاه به شهر مورد نظر خود و یا آدرس گیرنده در همان شهر بیشکک ارسال کنید.

اگرچه روش هوایی سرعت و امنیت بسیار زیادی دارد، اما باید بدانید که همین جابجایی کالا در کامیون‌های مختلف می‌تواند یکی از مهمترین دلایل کاهش امنیت بار باشد. علاوه بر این موارد، برای ارسال بار به قرقیزستان از روش هوایی باید هزینه خیلی زیادی هم بپردازید.

حمل بار به قرقیزستان با روش زمینی

محصور بودن کشور قرقیزستان در خشکی، موجب شده که شما بتوانید از طریق روش زمینی با استفاده از قطارها و یا حتی خودروهای باربری مختلف، کالای مورد نظر خود را به این کشور ارسال کنید. در ادامه، این روش‌ها را به صورت مختصر معرفی می‌کنیم.

پیشنهاد ترابرنت: حمل بار به قزاقستان

حمل بار به قرقیزستان با روش زمینی
  • ارسال بار ریلی به قرقیزستان

در روش ریلی، شما باید وزن و حجم کالای خود را از قبل بررسی کرده باشید. زیرا در این روش کالاهایی با وزن خیلی زیاد جابجا می‌شوند و نمی‌توانید برای ارسال بارهایی با وزن کم از آن استفاده کنید. اما به طور کلی، در این روش کالای شما امنیت نسبتا زیادی خواهد داشت و می‌توانید بدون هیچ‌گونه نگرانی آن را از طریق مرز سرخص به کشور قرقیزستان ارسال کنید.

  • ارسال بار جاده‌ای به قرقی

مهمترین مزیت روش جاده‌ای برای حمل بار به قرقیزستان این است که هیچ‌گونه محدودیتی در وزن و حجم کالا وجود ندارد. این بدان معنی است که اگر شما بخواهید حتی کالاهایی با وزن و حجم خیلی کم را هم به این کشور بفرستید، هیچ مشکلی نخواهید داشت و تنها کاری که باید انجام دهید، ارائه مدارک لازم و پیدا کردن یک خودروی باربری متناسب با کالای شماست.

روش دریایی برای حمل بار به قرقیزستان

همان طور که پیش از این نیز تاکید کردیم، کشور قرقیزستان مرز آبی مشترکی با هیچ کشوری ندارد و به همین دلیل هم نمی‌توانید به صورت مستقیم از طریق روش دریایی کالای خود را به این کشور بفرستید. با این حال، اگر بخواهید کالای خود را از طریق دریا به قرقیزستان ارسال کنید، مجبور می‌شوید که آن را در یکی از کشورهای همسایه قرقیزستان تخلیه کرده و با استفاده از روش‌های هوایی و یا زمینی آن را از بندر به قرقیزستان ارسال کنید که این امر هم باعث طولانی‌تر شدن روند ارسال کالا و هم افزایش هزینه‌های شما خواهد شد.

روش دریایی برای حمل بار به قرقیزستان

عوامل موثر در تعیین قیمت حمل بار به قرقیزستان

فاکتورهای متعددی می‌توانند موجب تفاوت در هزینه ارسال بار به قرقیزستان شوند و به همین دلیل هم نمی‌توان گفت که ارسال بار به این کشور برای همه کالاها یکسان است. در این قسمت، مهمترین عوامل موثر در تعیین این قیمت را مشاهده می‌کنید.

  • روش ارسال کالا
  • وزن و حجم بار
  • نوع و ارزش کالا
  • هزینه‌های گمرک و ترانزیت کالا
  • فاصله بین شهر مبدا در ایران و شهر مقصد در قرقیزستان
  • مدت زمان رسیدن کالا تا مقصد

حمل بار به قرقیزستان با ترابرنت

اگر شما هم نگرانی و چالش‌های خیلی زیادی برای ارسال بار به قرقیزستان دارید، با ترابرنت نیازی به هیچ گونه نگرانی نخواهید داشت. این سامانه به شما کمک می‌کند تا از طریق هر روشی که بخواهید، بار خود را به کشور قرقیزستان ارسال کنید و همچنین در هر شرایطی و در سریع‌ترین زمان ممکن، به شرکت‌های فورواردری متصل شوید.

همچنین ترابرنت فرایند ارسال بار زمینی به قرقیزستان را نیز انجام می‌دهد و اگر به دنبال خودروی باربری مناسب برای ارسال بار از مبدا تا فرودگاه یا بندر بودید، می‌توانید از یکی از خودروهای باربری ترابرنت استفاده کنید. نکته جالب توجه درباره ترابرنت این است که حتی انواع کامیون‌های باربری را در کشور قرقیزستان نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. پس می‌توان گفت که با استفاده از این سامانه، می‌توانید بدون داشتن هرگونه اطلاعات کافی و حتی برای اولین بار هم فرایند ارسال بار به قرقیزستان را انجام دهید.

حمل بار به قرقیزستان با ترابرنت

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعاتی درباره روش‌های حمل بار به قرقیزستان در اختیار شما قرار دادیم. علاوه بر این، شما می‌توانید از طریق این روش‌ها کارهای ارسال بار از قرقیزستان به ایران را نیز انجام دهید. تنها نکته‌ای که باید از قبل مد نظر قرار دهید، انتخاب روش ارسال کالاست.

برای انتخاب روش ارسال بار هم می‌توانید اول از همه به شرایط کالا و سپس میزان بودجه خود توجه داشته باشید. با استفاده از ترابرنت، فرایند ارسال بار به قرقیزستان برای شما فوق‌العاده راحت‌تر خواهد شد. اگر سوال دیگری درباره ارسال کالا به این کشور دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.