آنچه در این مقاله می‌خوانید

برای حمل بار به قزاقستان می‌توان از چه روشی استفاده کرد؟

برای حمل بار به قزاقستان می‌توان از چه روشی استفاده کرد؟

قزاقستان یکی از کشورهای مهمی به شمار می‌رود که رابطه تجاری خوبی با ایران دارد و به همین دلیل هم افراد خیلی زیادی کالاهای مختلفی را به این کشور می‌فرستند. یکی از بهترین موضوعاتی که باعث می‌شود شما سود خوبی از حمل بار به قزاقستان به دست بیاورید، این است که بهترین روش برای ارسال کالا به این کشور را بشناسید. زیرا این کار موجب می‌شود که شما بتوانید تا حد خیلی زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و کالای خود را صحیح و سالم به قزاقستان بفرستید.

نه تنها برای ارسال بار به قزاقستان و کشورهای اطراف، بلکه ارسال بال به همه کشورها چالش‌های بسیار زیادی دارد و شما باید تا رسیدن کالا از مبدا تا مقصد، این چالش‌ها را برطرف کنید. در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره ارسال بار به قزاقستان در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس اگر شما هم می‌خواهید هر کالایی را به قزاقستان بفرستید، پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بدانید که بهترین روش برای ارسال کالا به این کشور کدام است و چطور می‌توان ار طریق شرکت‌های فورواردری، این کار را انجام داد.

ارسال بار به قزاقستان

درباره قزاقستان

قبل از این که اطلاعاتی درباره حمل بار به قزاقستان در اختیار شما قرار دهیم، پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا کمی این کشور را بشناسید. قزاقستان عضو کشورهای آسیای میانه قرار گرفته است که اخیرا درگیر مسائل اقتصادی و سیاسی بسیار زیادی در منطقه شده بود. مقامات کشور قزاقستان، به دنبال روشی می‌گردند تا بتوانند تجارت و گردشگری را در کشور خود گسترش دهند.

نکته دیگری که باید درباره قزاقستان بدانید، این است که کشور ذکر شده یکی از مهم‌ترین پایه‌گذاران اتحادیه اقتصادی اوراسیا به شمار می‌رود. در این اتحادیه، کشورهای دیگری مانند بلاروس و روسیه به همراه قرقیزستان نیز وجود دارد. آمار و اطلاعات بانک‌های جهانی نشان می‌دهند که در سال‌های اخیر شرایط اقتصادی قزاقستان رونق زیادی داشته است و به همین دلیل هم ارسال بار به این کشور سود زیادی خواهد داشت.

از طرف دیگر، قزاقستان با دریای خزر هم مرز است و به همین دلیل هم حمل بار به قزاقستان از روش دریایی رونق بسیار زیادی دارد. البته از روش‌های دیگری نیز برای ارسال بار به این کشور انجام می‌شوند که در این قسمت، آنها را به طور کامل توضیح می‌دهیم.

روش‌های حمل بار به قزاقستان

روش‌های حمل بار به قزاقستان

شرایط حمل بار به بلغارستان چیست

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، شما می‌توانید از طریق روش‌های مختلفی کالای خود را به کشور قزاقستان بفرستید و یا از قزاقستان به ایران ارسال کنید. مرزهای قانونی کار شما را برای حمل بار به قزاقستان خیلی راحت‌تر کرده‌اند. امکان ارسال بار به قزاقستان از طریق روش‌های هوایی، دریایی و زمینی امکان‌پذیر است که در این قسمت، هر یک از آنها را به صورت مختصر به شما معرفی می‌کنیم.

ارسال بار هوایی به قزاقستان

اگر هزینه ارسال بار برای شما چندان مهم نیست و می‌خواهید کالا در سریع‌ترین زمان ممکن به کشور قزاقستان ارسال شود، می‌توانید از روش هوایی استفاده کنید. با این حال، هزینه خیلی زیاد این روش موجب شده که صاحبان کالا فقط برای ارسال بارهای خیلی ارزشمند از این روش استفاده کنند.

یکی از مهمترین معایب روش هوایی این است که اگر شما بخواهید کالای خود را از یکی از شهرهای دیگر ایران به قزاقستان بفرستید، باید حتما آن را تا فرودگاه امام خمینی با کامیون ارسال کنید و سپس کالای شما بارگیری شده و به پایتخت قزاقستان می‌رسد. بعد از رسیدن کالا به قزاقستان، مجددا باید از کامیون دیگری برای ارسال آن از فرودگاه تا شهر مقصد و یا آدرس گیرنده خود استفاده کنید.

اگر از این نظر مشکلی ندارید، می‌توانید مدارک خود را آماده کرده و کارهای گمرکی را انجام دهید تا بتوانید کالا را به قزاقستان بفرستید. مهم‌ترین مدارکی که برای ترخیص کالاها از گمرک به آنها نیاز پیدا می‌کنید، مواردی مانند فاکتور، بارنامه، کپی و اصل مدارک شناسایی، لیست عدل بندی، قبض انبار، اصل و کپی کارت بازرگانی و سایر موارد این چنینی هستند.

حمل دریایی به قزاقستان

حمل دریایی به قزاقستان

روش های رایج حمل بار به قرقیزستان چیست

همان طور که در ابتدای این مقاله هم به اختصار گفتیم، کشور قزاقستان مرز آبی مشترکی با ایران دارد و شما می‌توانید از طریق دریای خزر، کالاهای مورد نظر خود را به این کشور بفرستید. روزانه و سالانه کالاهای بسیار زیادی از طریق روش دریایی به قزاقستان ارسال می‌شوند.

فقط یک بندر بازرگانی در کشور قزاقستان وجود دارد که آن هم بندر اکتائو است که در قسمت شمال شرقی دریاچه خزر واقع شده است. شما می‌توانید بعد از بارگیری کالای خود در دریای خزر از طریق کانتینرهای 20 فوتی و 40 فوتی آن را به این بندر در کشور قزاقستان برسانید.

بسته به شرایط کالای شما، می‌توانید از کانتینرهای 20 فوتی و 40 فوتی به صورت استاندارد، یخچال‌دار و هر شرایط دیگری که بخواهید، بهره‌مند شوید. مهمترین مزیت این روش، کاهش هزینه حمل بار به قزاقستان است. با این حال، مانند نمونه قبلی در این روش هم شما باید از کامیون دیگری برای ارسال بار از مبدا تا بندر در خلیج دریای خزر و سپس از بندر اکتائو تا آدرس گیرنده استفاده کنید. علاوه بر این، مدت زمان رسیدن کالا به مقصد از طریق روش دریایی نسبتا بیشتر است.

حمل بار به قزاقستان از طریق روش زمینی

در نهایت، آخرین روش ارسال بار به قزاقستان که می‌خواهیم در این بخش به شما معرفی کنیم، روش زمینی است. روش زمین یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های ارسال بار به کشورهای مختلف در نظر گرفته می‌شود که تنوع بسیار زیادی دارد. در روش زمینی شما می‌توانید با استفاده از گزینه‌های ریلی و جاده‌ای کالای خود را به کشور مقصد برسانید.

حمل بار به قزاقستان از طریق روش زمینی
  • ارسال بار به قزاقستان از طریق روش ریلی

اگر وزن و حجم کالای شما بیش از اندازه زیاد بود، بهترین روش این است که از طریق روش ریلی آن را به قزاقستان ارسال کنید. ارسال بار ریلی به قزاقستان از طریق مرزهای اینچه برون و سرخص انجام می‌شود و شما می‌توانید بسته به شرایط کالای خود، از واگن‌های مخصوصی برای ارسال استفاده کنید. بیشتر مواقع روش ریلی برای ارسال کالاهای معدنی مانند زغال سنگ، آهن آلات و سایر موارد این چنینی کاربرد دارد.

  • حمل بار جاده‌ای به قزاقستان

بهترین و مقرون به صرفه‌ترین روشی که شما از طریق آن می‌توانید خیلی راحت کالای خود را به کشور قزاقستان بفرستید، روش جاده‌ای است. در روش جاده‌ای، دیگر نیازی نیست که یک بار کالای خود را از مبدا تا فرودگاه، بندر و یا راه آهن بفرستید و مجددا بعد از رسیدن کالا به قزاقستان، از کامیون دیگری برای ارسال آن به گیرنده کمک بگیرید.

در مقابل، این روش به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت درب به درب کالا را به کشور قزاقستان ارسال کنید. خودروهای باربری متعددی برای رسیدن به این هدف وجود دارند که شما می‌توانید بسته به شرایط کالای خود از آنها استفاده کنید.

حمل بار به قزاقستان با ترابرنت

اگر شما هم می‌خواهید کالایی را به کشور قزاقستان بفرستید، به احتمال خیلی زیاد سردرگمی‌های خیلی زیادی دارید و نمی‌دانید که چطور باید این کار را انجام دهید. برای ساده‌تر شدن فرایند حمل بار به قزاقستان می‌توانید از سامانه ترابرنت کمک بگیرید.

حمل بار به قزاقستان با ترابرنت

اگر بخواهید از روش زمینی برای ارسال بار به قزاقستان استفاده کنید، ترابرنت خودروهای باربری متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این در حالی است که برای استفاده از روش‌های دریایی و یا هوایی هم مجددا ترابرنت شما را به شرکت‌های فورواردری متصل کرده و همچنین کارهای ارسال بارها به فرودگاه و بندر را نیز برای شما انجام می‌دهد.

سخن پایانی

در این مقاله از ترابرنت اطلاعات کاملی درباره روش‌های حمل بار به قزاقستان در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که گفتیم، شما باید در ابتدا شرایط کالای خود را به طور کامل سنجیده و سپس بر اساس همین شرایط و میزان بودجه‌ای که دارید، بهترین روش را برای ارسال بار به قزاقستان انتخاب کنید.

شما می‌توانید با استفاده از سامانه ترابرنت کارهای ارسال بار به این کشور و هر کشور دیگری که بخواهید را در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که با کارشناسان ما در سامانه ترابرنت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.