آنچه در این مقاله می‌خوانید

نحوه جابجایی و حمل میز بیلیارد ؛ راهنمای کامل

نحوه جابجایی و حمل میز بیلیارد ؛ راهنمای کامل

میز بیلیارد یکی از جذاب‌ترین آیتم‌های سرگرمی شناخته می‌شود که طرفداران بسیار زیادی دارد. اما به‌خاطر قیمت نسبتاً بالای آن، بسیاری از افراد نمی‌دانند باید چطور آن را جابه‌جا کنند تا آسیب نبیند. ازاین‌رو، ما تصمیم گرفتیم در این مقاله نحوه حمل میز بیلیارد را برای شما توضیح دهیم تا بتوانید بدون آسیب به این میز، به‌راحتی آن را جابه‌جا نمایید. پس اگر شما هم قصد اسباب‌کشی دارید و می‌خواهید میز بیلیارد خود را جابه‌جا کنید، حتماً تا پایان این مقاله از ترابرنت همراه ما باشید.

 نکات مهم برای جابجایی میز بیلیارد

پیش‌ازاین که برای حمل میز بیلیارد اقدام کنید، لازم است به نکات متعددی توجه داشته باشید. با دقت کردن به این نکات، می‌توانید مطمئن باشید که فرایند حمل برای شما خیلی راحت‌تر انجام شده و می‌توانید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای انجام این کار داشته باشید.

نکات مهم برای جابجایی میز بیلیارد

در این قسمت، برخی از مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از جابجایی میز بیلیارد مدنظر قرار دهید را نام می‌بریم.

  • وزن میز: شما باید وزن تقریبی میز بیلیارد خود را بدانید تا متوجه شوید که چطور باید آن را جابه‌جا نمایید. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مؤثر در وزن میز، تعداد صفحاتی است که در میز بیلیارد وجود دارند.
  • اندازه میز: بیشتر میزهای بیلیارد با اندازه‌های مختلف بین ۷، ۸ و ۹ فوت در اختیار شما قرار می‌گیرند. مطمئناً هرچه اندازه میز بزرگ‌تر باشد، چالش‌های بیشتری هنگام جابه‌جایی آن خواهید داشت.
  • شرایط میز: به این نکته توجه داشته باشید که میز بیلیارد شما در خانه قبلی در چه شرایط و چه اتاقی قرار دارد و می‌خواهید آن را در منزل جدید کجا بگذارید.
  • شرایط منزل قبلی و جدید: علاوه بر موقعیت قرارگیری میز بیلیارد، زمان جابه‌جایی آن باید توجه زیادی به پاگردها، درها و راه‌پله‌های خانه جدید و قدیمی نیز داشته باشید. زیرا شما باید میز را از همه این موانع عبور دهید.

لوازم موردنیاز برای حمل میز بیلیارد

به‌منظور حمل این میز، به لوازم و وسایل متعددی نیاز خواهید داشت تا بتوانید بدون آسیب به آن، این جابه‌جایی را انجام دهید. در این قسمت مهم‌ترین لوازم و تجهیزاتی که برای حمل میز بیلیارد در اسباب کشی به آنها نیاز دارید را نام می‌بریم. بهتر است حتماً از چند روز قبل از جابه‌جایی، به فکر آماده کردن این لوازم باشید تا روز اسباب کشی به مشکل برنخورید.

  • دستگاه مته‌برقی
  • سلفون
  • پلاستیک حباب‌دار
  • نوارچسب
  • پیچ‌گوشتی و آچار
  • پتو

مراحل حمل میز بیلیارد در اسباب کشی

بعدازاین که نکات پیشین را مورد بررسی قرار دادید و لوازم موردنیاز را آماده کردید، نوبت به آن می‌رسد که برای حمل میز بیلیارد اقدام کنید. به‌منظور انجام این کار، باید مراحل خاصی را طی نمایید که ما در این قسمت به‌صورت مختصر آنها را توضیح می‌دهیم. مهم‌ترین موضوع برای جابجایی میز بیلیارد که باید حتماً به آن توجه داشته باشید، کمک گرفتن از افراد دیگر است.

به‌هیچ‌عنوان خودتان به‌تنهایی برای جابجایی میز بیلیارد اقدام نکنید و تاحدامکان از افراد حرفه‌ای‌تر و متخصص‌تر کمک بگیرید. اگر هم تمایل به پرداخت هزینه اضافی برای جابه‌جایی این میز ندارید، بهتر است حتماً از برخی دوستان و آشنایان خود بخواهید که به شما کمک کنند. در این قسمت، مهم‌ترین کارهایی که باید برای حمل میزهای بیلیارد انجام دهید را نام می‌بریم.

1. اندازه‌گیری میز بیلیارد و راهروها و راه‌پله‌ها

یکی از مهم‌ترین چالش‌های خیلی از افراد هنگام اسباب‌کشی و جابه‌جایی، وجود راهروها و راه‌پله‌های تنگ است. این راهروها به‌خاطر داشتن عرض کم، باعث می‌شوند شما نتوانید خیلی از لوازم منزل را به‌راحتی جابه‌جا کنید.

ازاین‌رو، بهتر است قبل از این که میز بیلیارد را وارد راهرو و راه‌پله کنید، عرض آنها را اندازه بگیرید و با اندازه میز بیلیارد خود مطابقت دهید. با انجام این کار، بهتر می‌توانید برنامه‌ریزی کنید تا ببینید که کدام قسمت از راهرو و راه‌پله برای جابجایی میز مناسب‌تر هستند. اگر قسمت‌هایی از میز بیلیارد نوک تیزی دارند، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً با ضربه‌گیر، حوله یا پتو این قسمت‌های تیز را بپوشانید.

2. باز کردن میز بیلیارد

ممکن است خیلی از افراد فکر کنند که برای حمل میز بیلیارد باید آن را به‌صورت کامل و همین شکلی که دارد، جابه‌جا کنند. درحالی‌که شما باید همه قسمت‌های آن را از یکدیگر جدا کنید تا احتمال آسیب به آن به حداقل برسد. برای جدا کردن قطعات مختلف این میز هم فقط کافی است که دفترچه راهنمای میز را بخوانید.

باز کردن میز بیلیارد

لوازمی مانند مته‌برقی، آچار، پیچ‌گوشتی و پتو در این مرحله به شما کمک زیادی می‌کنند. در این قسمت، مرحله به مرحله نحوه باز کردن میز بیلیارد را توضیح می‌دهیم.

  1. اول‌ازهمه کیسه‌های میز را از آن جدا کنید. ۴ کیسه در گوشه‌های میز و دو کیسه در دو طرف آن وجود دارند که باید منگنه آنها را بااحتیاط جدا کنید.
  2. اکنون نوبت به باز کردن نگهدارنده توپ می‌رسد که مانند نمونه قبلی، ۶ عدد در هر میز جای‌گذاری می‌شود. این سبدها در واقع حفره‌هایی هستند که موقع بازی کردن، توپ بیلیارد درون آنها می‌افتد. پس در ابتدا باید سبدها را بیرون آورده و پایه‌های آنها را جدا کنید. توجه داشته باشید که این وسایل اضافی را در کیسه مخصوصی قرار دهید تا بعداً آنها را گم نکنید.
  3. در مرحله بعد، قطعات چوبی میز را جدا کنید.
  4. حالا باید کشوی ریل را بیرون بیاورید و آن را باز کنید. پیچ و مهره‌های ریل را نیز به‌صورت مجزا نگهداری تا گم نشوند.
  5. بعد از انجام مراحل قبل، باید پوشش سبزرنگ بیرونی میز را هم بردارید. این پوشش بیشتر مواقع با پیچ به میز متصل شده است که باید با استفاده از پیچ‌گوشتی یا گاهی مواقع دریل، آن را جابه‌جا نمایید.
  6. حساس‌ترین مرحله باز کردن میز بیلیارد، جدا کردن نمد است. حتی کوچک‌ترین پارگی در این وسیله باعث می‌شود که کل میز شما به هیچ دردی نخورد.
  7. در نهایت، باید پایه‌های میز را از آن جدا کنید. به‌منظور انجام این کار، میز را برگردانده و این پایه‌ها را بادقت زیاد باز کنید.

3. بسته‌بندی میز بیلیارد

بعدازاین که همه قسمت‌های مختلف میز بیلیارد را از آن جدا کردید، نوبت به بسته‌بندی میز می‌رسد. با استفاده از پلاستیک‌های حباب‌دار و چسب‌های بسته‌بندی و پتو، تمام قسمت‌های میز را بپوشانید تا موقع جابه‌جایی هیچ آسیبی به آن وارد نشود.

بسته‌بندی برای حمل میز بیلیارد

همچنین نمد میز را به طور کامل رول و محکم کنید. هر یک از قطعات مجزای میز را هم به‌صورت مجزا درون نایلون‌های مختلف قرار دهید و روی آنها برچسب بزنید تا بعد از رسیدن به منزل جدید، بدانید که مربوط به کدام قسمت از میز هستند و بتوانید راحت‌تر آنها را نصب کنید.

4. بارگیری میز بیلیارد

قدم بعدی برای حمل میز بیلیارد این است که آن را درون خودروی باری ببرید. به‌منظور انجام این کار، باید با دقت خیلی زیاد میز بیلیارد را از راهرو و راه‌پله عبور داده و وارد کامیون موردنظر خود کنید. گاهی مواقع برخی از میزهای بیلیارد چرخ دارند که در این شرایط، جابه‌جایی آنها فوق‌العاده راحت‌تر می‌شود.

بارگیری میز بیلیارد

اگر چرخی در میز شما وجود ندارد، می‌توانید از پالت‌های چرخ‌دار استفاده کنید. سپس می‌‌توانید از یک سطح شیب‌دار در لبه کامیون استفاده کنید تا بتوانید بدون دردسر خیلی زیاد، میز را به داخل کامیون ببرید. سپس میز و سایر قطعات آن را به‌گونه‌ای داخل کامیون قرار دهید که هنگام حمل، جابه‌جا نشوند.

5. نصب و مونتاژ مشخصات میز بیلیارد

در نهایت بعدازاین که میز بیلیارد صحیح‌وسالم به منزل جدید رسید، باید همان‌گونه که آن را به داخل کامیون آورده‌اید، با دقت خیلی زیاد خارج کنید و در محل موردنظر در منزل جدید بگذارید. سپس نایلون‌هایی که حاوی قطعات مختلف میز بیلیارد هستند را بیاورید و باتوجه‌به دفترچه راهنما و همان‌گونه که آنها را باز کرده‌اید، مجدداً نصب کنید.

سخن پایانی

در این مقاله نحوه جابجایی و حمل میز بیلیارد را برای شما توضیح دادیم. همان‌طور که متوجه شدید، جابجایی میز بیلیارد اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر شما هم می‌خواهید از این میز هنگام جابه‌جایی مراقبت کنید، حتماً به نکاتی که گفتیم توجه داشته باشید. افراد حرفه‌ای بسیار زیادی هستند که فرایند حمل میز بیلیارد را انجام می‌دهند و شما می‌توانید با پرداخت هزینه مشخص به آنها، خیال خود را بابت آسیب نرسیدن به میز بیلیارد خود راحت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.