آنچه در این مقاله می‌خوانید

مراحل و روش‌های ارسال بار به بحرین چیست

صفر تا صد ارسال بار به بحرین

روش‌های هوایی و زمینی برای ارسال بار به بحرین بهترین گزینه‌ها هستند و به صاحبان کالا این امکان را می‌دهند که در یک بازه زمانی مشخص، کالای خود را به این کشور برسانند. برای حمل بار بحرین باید به نکات متعددی توجه داشته باشید تا بتوانید کالای خود را بدون نگرانی به شهر مقصد خود در بحرین بفرستید. در این مقاله از ترابرنت، مهمترین نکات برای ارسال بار به این کشور را در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس اگر شما نیز می‌خواهید کالایی را از ایران به یکی از شهرهای بحرین ارسال کنید، حتما تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

در حال حاضر بیشتر افراد از طریق تجارت بین‌المللی، توانسته‌اند سود بسیار زیادی به دست بیاورند. این امر موجب شده که کسب و کارهای بسیار زیادی در همین زمینه به وجود بیایند. از طرف دیگر، این کسب و کارها روز به روز به دنبال رشد روزافزون خود هستند. ارسال بار به کشور بحرین، یکی از بهترین روش‌ها برای گسترش این کسب و کارهاست که فرصتی درخشان برای رشد را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

رایج‌ترین روش‌ها برای ارسال بار به بحرین

همان طور که در ابتدای مقاله هم گفته شد، ارسال بار به بحرین از طریق روش‌های هوایی و زمینی انجام می‌شود. هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. از این رو، بهتر است قبل از ارسال کالای خود به این کشور، مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها را بشناسید و بر اساس شرایط کالا و خودتان، یکی از آنها را انتخاب کنید.

رایج‌ترین روش‌ها برای ارسال بار به بحرین

حمل بار بحرین از طریق روش هوایی

مهم‌ترین مزیت روش هوایی برای ارسال بار به بحرین و یا هر کشور دیگری، سرعت بسیار زیاد آن است. به همین دلیل از این روش می‌توان برای ارسال کالاهایی استفاده کرد که به زمان حساس هستند و باید در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد برسند. به عنوان مثال، برای ارسال کالاهای فاسد شدنی و مواد غذایی از این روش استفاده می‌شود.

علاوه بر این، در صورتی که ارزش کالای شما بیش از اندازه زیاد باشد، می‌توانید از طریق روش هوایی بدون نگرانی آن را به بحرین ارسال کنید. با این حال، باید گفت که روش هوایی برای مواقعی که حجم و وزن کالای شما خیلی زیاد است، چندان مقرون ‌به‌ صرفه به نظر نمی‌رسد. به طور کلی، هزینه ارسال بار از طریق روش هوایی خیلی گران‌تر از روش‌های دیگر است.

ارسال بار به بحرین از طریق روش دریایی

اگرچه در روش دریایی کالای شما در بازه زمانی طولانی‌تری به بحرین می‌رسد، اما هزینه پرداختی شما تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا می‌کند. در این روش، شما باید کالای خود را به بندرعباس برسانید و سپس بعد از بارگیری، کالا درون کانتینرهای 20 فوتی یا 40 فوتی قرار می‌گیرد. در قدم بعدی، از این کانتینرها وارد کشتی‌های بارگیر شده و از طریق خلیج فارس به کشور بحرین می‌رسد. 

در هر دو روش‌های هوایی و دریایی، شما باید با استفاده از یک کامیون، در ابتدا کالاهای خود را به فرودگاه و یا بندرعباس ارسال کنید. بعد از انجام تشریفات گمرکی و پرداخت هزینه‌های لازم، بار شما درون کشتی یا هواپیما بارگیری شده و به مقصد بحرین، کشور را ترک می‌کند. بعد از این که بار مجددا به کشور بحرین رسید، باید از کامیون دیگری برای ارسال آن از فرودگاه یا بندر بحرین به آدرس گیرنده استفاده کنید.

ارسال بار به بحرین از طریق روش دریایی

مراحل حمل بار بحرین

شما برای ارسال بار به بحرین باید مراحل متعددی را طی کنید. بسته به نوع روش انتخابی شما برای ارسال بار به این کشور، این مراحل نیز می‌توانند کمی با یکدیگر تفاوت داشته باشند. در ادامه، مهمترین مراحل برای ارسال بار به این کشور را مشاهده می‌کنید.

֎ دریافت مشاوره

برای این که مطمئن شوید کدام یک از روش‌های هوایی یا دریایی برای ارسال کالای شما مناسب است، سعی کنید از افراد متخصص و آگاه در این زمینه مشورت بگیرید. می‌توانید از این افراد اطلاعات کاملی درباره قوانین گمرکی و نحوه ترخیص کالا نیز دریافت کنید.

֎ بسته‌بندی کالا

فراموش نکنید که برای ارسال کالاهای بین المللی، بسته‌بندی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با بسته‌بندی درست و حرفه‌ای، می‌توانید از سلامت کالای خود تا رسیدن به مقصد مطمئن باشید.

֎ بارگیری کالا درون کانتینر

در قدم بعدی، نوبت به آن می‌رسد که کالای خود را درون کانتینرهای مخصوص قرار دهید. کانتینرها به صورت 20 فوتی و 40 فوتی موجود هستند که ظرفیت و همچنین ارتفاع کانتینرهای 20 فوتی کمتر از 40 فوتی است.

֎ تهیه لیست بسته‌بندی یا پکینگ لیست

قبل از ارسال کالا، باید یک لیست بسته‌بندی یا پکینگ لیست تهیه شود. در این فهرست، اطلاعات کامل درباره تعداد و نوع کالاهای ارسالی درج می‌شود. لیست بسته‌بندی شما باید حتما به زبان عربی که زبان رسمی کشور بحرین است، ترجمه شود.

تهیه لیست بسته‌بندی یا پکینگ لیست

֎ سمپاشی و دریافت مجوز

همه کالاهای بین‌المللی برای رسیدن به کشور مقصد، باید این مرحله را طی کنند. اهمیت سمپاشی برای مواقعی که پالت‌های خام چوبی در بسته‌بندی شما وجود دارد، دوچندان می‌شود. بعد از انجام این کار، گواهی سمپاشی کالا برای بار صادر می‌شود.

֎ ارسال کالا به فرودگاه یا بندر

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، لازم است بر اساس روش انتخابی خود، کالا را بعد از بسته‌بندی به فرودگاه یا بندر ارسال کنید. شما می‌توانید این کار را با استفاده از انواع وانت‌ها یا کامیون‌های بزرگ‌تر نیز انجام دهید.

֎ انجام تشریفات گمرکی

برای ارسال کالاهای بین‌المللی مانند ارسال کالا به کشور بحرین، باید به طور کامل تشریفات گمرکی را انجام دهید. در سازمان گمرک، کالای شما به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت عدم وجود مورد مشکوک، می‌توانید آن را از گمرک ترخیص کنید.

֎ دریافت بیمه نامه و بارنامه

مدارکی مانند بیمه نامه و بارنامه برای ارسال بار به بحرین کاملا ضروری هستند. هزینه بیمه نامه شما تا حد خیلی زیادی به میزان ارزش آن بستگی دارد. به این صورت که به ازای هر یک میلیون تومان ارزش بار، صاحب کالا باید هزار تومان هزینه بیمه برای ارسال آن به بهره پرداخت کند. بیمه نامه و بارنامه نیز باید به زبان عربی ترجمه شوند.

֎ ارسال بار به بحرین

بعد از انجام همه کارهای گفته شده، کالای شما با موفقیت از مرز عبور کرده و به کشور بحرین ارسال می‌شود. اکنون شما می‌توانید با استفاده از شماره بارنامه و لینک پیگیری بار، محموله خود را در طول مسیر نیز رهگیری کنید.

حمل بار بحرین با ترابرنت

حمل بار بحرین با ترابرنت

اگر شما نیز می‌خواهید از طریق هر یک از روش‌های هوایی و یا دریایی کالای خود را به کشور بحرین ارسال کنید، به احتمال خیلی زیاد چالش‌های زیادی برای پیدا کردن خودروی باری دارید. برای پیدا کردن خودروهای باری به منظور ارسال کالا به فرودگاه یا بندر، می‌توانید از طریق سامانه ترابرنت اقدام کنید. به علاوه، ترابرنت با همکاری با شرکت‌های فورواردری و حمل و نقل متعدد، تمام مشکلات موجود در فرایند ارسال بار به کشورهای خارجی را از بین می‌برد.

در ترابرنت، کارشناسان و متخصصان ماهر و خبره‌ای در این زمینه فعالیت می‌کنند و به تاجران و تولید کنندگان این امکان را می‌دهند تا کالای مورد نظر خود را به کشور بحرین ارسال کنند. از این رو، در حال حاضر بسیاری از تاجران و تولیدکنندگان با استفاده از ترابرنت، فرایند ارسال بار به کشور بحرین را با موفقیت انجام می‌دهند.

سخن پایانی 

در این مقاله از ترابرنت، متوجه شدید که روش‌های ارسال بار به بحرین شامل چه مواردی می‌شوند و برای ارسال کالا به این کشور، باید چه مراحلی را طی کنید. همان طور که گفتیم، ترابرنت با کارشناسان ماهر و خبره در این زمینه، فرایند ارسال کالا به این کشور را برای شما سرعت می‌بخشد. به علاوه، شما می‌توانید به صورت آنلاین از مشاوره کارشناسان ترابرنت بهره‌مند شوید تا بدانید که باید بر اساس شرایط کالای خود، از کدام یک از روش‌های ذکر شده برای ارسال بار به بحرین استفاده کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.