آنچه در این مقاله می‌خوانید

هر چیزی که باید درباره حمل بار به لبنان بدانید

هر چیزی که باید درباره حمل بار به لبنان بدانید

لبنان یکی از کشورهای قرار گرفته در قسمت غرب آسیا شناخته می‌شود که از نظر تجاری، سیاسی و اقتصادی رابطه خیلی خوبی با ایران دارد. به همین دلیل هم ممکن است شما به دلایل مختلف مجبور شوید کالاهای متفاوتی را از ایران به شهرهای لبنان ارسال کنید. از این رو، باید اطلاعات کاملی درباره روش‌های حمل بار به لبنان به دست آورده باشید تا بتوانید بدون نگرانی و در سریع‌ترین زمان ممکن کالای خود را صحیح و سالم به مقصد برسانید. در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره روش‌های ارسال بار به لبنان و هزینه آن در اختیار شما قرار خواهیم داد.

درباره لبنان

کشور لبنان از نظر موقعیت جغرافیایی در بین دریای مدیترانه و خاورمیانه واقع شده است. این کشور غربی آسیا از شمال و شرق با سوریه، از جنوب با اسرائیل و از سمت چپ با دریای مدیترانه هم مرز است. این کشور تاریخی غنی و تنوع دینی زیادی دارد و بسیاری از افراد با هر نوع نژاد و فرهنگی در آن زندگی می‌کنند.

با این حال، به احتمال خیلی زیاد همه شما می‌دانید که لبنان دچار درگیری‌های زیادی بوده است که در همه آنها کشور ما کمک بسیاری به آن می‌کرده است. از این رو، شرایط اقتصادی بین کشورهای ایران و لبنان رواج بسیار زیادی دارد و کالاهای مختلفی بین این دو کشور رد و بدل می‌شوند. بیشترین کالاهایی که از ایران به لبنان ارسال می‌شوند، بارهای تجاری، لوازم صنعتی، مواد غذایی و محصولات کشاورزی هستند.

روش‌های حمل بار به لبنان

روش‌های حمل بار به لبنان

بر اساس موقعیت جغرافیایی لبنان، شما می‌توانید از طریق روش‌های مختلفی کالای خود را به این کشور ارسال کنید. اما برای انتخاب یکی از این روش ها باید به فاکتورهای متعددی توجه داشته باشید. به عنوان مثال، اول از همه باید شرایط وزن و حجم کالای خود را در نظر بگیرید و سپس میزان بودجه‌ای که می‌توانید برای حمل بار به لبنان بپردازید. از دیگر فاکتورهای موثر در این زمینه، می‌توان به مدت زمان رسیدن کالا به مقصد و شرایط آب و هوایی اشاره کرد. در این قسمت می‌توانید برخی از بهترین روش‌های ارسال بار به لبنان را مشاهده کنید.

حمل بار دریایی به لبنان

برای حمل بار دریایی به لبنان، شما باید در ابتدا کالای خود را به طور کامل بسته‌بندی کرده و بعد از انجام تشریفات گمرکی و پرداخت هزینه‌های لازم، آن را به بندرعباس یا بندر شهید رجایی برسانید. در قدم بعدی، بسته به حجم و وزن کالا، درون کانتینرهای 20 فوتی یا 40 فوتی قرار گرفته می‌شود و برای رفتن به لبنان آماده خواهد شد. در طول مسیر، کالای شما از دریای عمان و دریای سیاه عبور کرده و بعد از رسیدن به مدیترانه، به بندر کشور لبنان خواهد رسید.

با وجود این که این روش هزینه خیلی کمی دارد، اما مدت زمان خیلی طولانی کالای شما را به مقصد می‌رساند و به همین دلیل هم خیلی از صاحبان کالا ترجیح می‌دهند از روش‌های سریع‌تری استفاده کنند. ولی اگر عجله ندارید، روش دریایی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

حمل بار دریایی به لبنان

شرایط حمل بار به قطر چیست

ارسال بار هوایی به لبنان

حمل بار به لبنان از طریق روش هوایی فوق‌العاده سریع انجام می‌شود و شما می‌توانید در بازه زمانی بسیار کوتاهی کالای خود را از ایران به شهر مقصد در لبنان ارسال کنید. در این روش باید در ابتدا کالای خود را از طریق کامیون به فرودگاه امام خمینی برسانید و بعد از این که به فرودگاه لبنان رسید، بار دیگر درون کامیون بارگیری شده و به آدرس گیرنده برود.

با این که روش هوایی سرعت بسیار بالایی دارد، اما باید برای حمل بار به لبنان از این طریق هزینه خیلی زیادی هم بپردازید که شاید از نظر خیلی از صاحبان کالا، این هزینه چندان ارزشش را نداشته باشد. به همین دلیل هم اگر بخواهید کالاهای خیلی با ارزشی را در بازه زمانی کوتاه مدتی به کشور لبنان بفرستید، روش هوایی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

حمل بار به لبنان به صورت زمینی

در نهایت، بهترین و کم هزینه‌ترین روشی که در آن می‌توانید کالای خود را در بازه زمانی معقولی به کشور لبنان ارسال کنید، از طریق روش زمینی است. در این روش شما می‌توانید کالای خود را از طریق مرزهای کشورهای عراق، ترکیه، سوریه و اردن به کشور لبنان برسانید.

در روش زمینی با استفاده از کامیون‌های مختلف، می‌توانید به صورت درب به درب بار خود را از ایران به لبنان ارسال کنید. مهم‌ترین مزیت روش زمینی این است که از مبدا تا مقصد به هیچ عنوان جابجا نمی‌شود و کالای شما درون همان کامیونی که در ابتدا بارگیری شده، قرار خواهد گرفت. در مقابل، این موضوع درباره روش‌های هوایی و دریایی صدق نمی‌کند و در این روش‌ها کالای شما حداقل چندین بار جابجا می‌شود.

با فرآیند ارسال بار به عمان آشنا شوید

حمل بار به لبنان به صورت زمینی

هزینه حمل بار به لبنان چقدر است؟

هزینه ارسال بار به لبنان کاملا متغیر بوده و نمی‌توان یک قیمت دقیق برای آن در نظر گرفت. همان طور که در قسمت قبل هم متوجه شدید، روش هوایی نسبت به دریای خیلی گران‌قیمت‌تر است و اگر از این روش استفاده کنید، باید هزینه بالاتری بپردازید. در این قسمت مهمترین فاکتورهای موثر در قیمت و هزینه حمل بار به لبنان را نام می‌بریم.

  • روش ارسال کالا
  • مسافت بین شهر مبدا تا مقصد در کشورهای ایران و لبنان
  • حجم و وزن بار
  • هزینه‌های گمرک
  • ارزش و نوع کالا
  • شرایط آب و هوایی

کالاهای ممنوعه برای ارسال بار به لبنان

در صورتی که کالای شما جزو بارهای ممنوعه برای ارسال بار به لبنان نباشد، می‌توانید در بازه زمانی خیلی کوتاهی تشریفات گمرکی آن را انجام دهید. در این قسمت مهمترین بارهای ممنوعه برای ارسال به کشور لبنان را نام می‌بریم و اگر بار شما جزو هر یک از این دسته‌ها باشد، نمی‌توانید آن را از طریق هر روشی به این کشور ارسال کنید.

  • عتیقه‌جات
  • لوازم تاریخی
  • آثار هنری اصیل
  • تجهیزات نظامی و اسلحه و مهمات
  • سی دی
  • فیلم
  • میراث و آثار تاریخی و فرهنگی
  • نسخه‌های خطی
  • سنگ‌های قیمتی
  • تابلوهای مینیاتوری
  • طلا و نقره
  • الکل
  • سرکه

مقاله حمل بار به کویت را در ترابرنت بخوانید

کالاهای ممنوعه برای ارسال بار به لبنان

حمل بار به لبنان با ترابرنت

درصورتی‌که شما هم می‌خواهید یکی از کالاهای مجاز برای ارسال بار به لبنان را به این کشور بفرستید، باید از شرکت‌های فورواردری متعددی کمک بخواهید. اما به نظر شما چگونه بهترین شرکت فورواردری برای ارسال بار بین‌المللی به کشوری مانند لبنان را پیدا کنیم؟

سامانه ترابرنت به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن شرکت‌های فورواردری مورد نیاز خود متصل شوید. ترابرنت به شما این امکان را می‌دهد که از طریق روش‌های زمینی، هوایی و دریایی روند ارسال کالای خود به شهر مقصد در لبنان را سریع‌تر انجام دهید و زودتر آن را به مقصد برسانید.

سخن پایانی

در این مقاله از ترابرنت اطلاعات کاملی درباره روش‌های حمل بار به لبنان در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که گفتیم، شما می‌توانید از طریق روش‌های مختلف زمینی، هوایی و یا دریایی بار خود را به این کشور برسانید که بهترین و منطقی‌ترین روش، شیوه زمینی است. با استفاده از سامانه ترابرنت، می‌توانید فرایند ارسال بار به لبنان و یا هر کشور دیگری را خیلی راحت‌تر انجام دهید. اگر هر سوال دیگری درباره نحوه ارسال بار به کشور لبنان و یا هر کشور دیگری را دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.