آنچه در این مقاله می‌خوانید

راهکارهای رفع خواب آلودگی حین رانندگی

بهترین راهکارهای رفع خواب آلودگی حین رانندگی

بدون شک همه ما نسبت به خطرات ناشی از خواب آلودگی آگاهی کافی داریم. با این وجود هنوز خواب آلودگی عامل 20 تا 40 درصد از کل تصادفات رانندگی در کشور است. این آمار نشان‌دهنده قدرت بالای خواب آلودگی بر ذهن و جسم ما است. رانندگان کامیون که شغل‌شان اقتضا می‌کند تغییر شیفت دهند، بیشتر دچار خواب آلودگی می‌شوند.

اما برای رفع خواب آلودگی حین رانندگی راهکارهای ساده و موثری وجود دارد. “داشتن خواب خوب” در صدر راهکارهای غلبه بر خواب آلودگی حین رانندگی در جاده قرار دارد. اما خواب خوب چیست؟ معمولا در توصیه‌های ایمنی بر “خواب کافی” تاکید شده، و عدم داشتن خواب کافی اصلی‌ترین عامل خواب آلودگی عنوان می‌شود. اما مهم‌تر از مدت زمان خواب، کیفیت خواب است. البته این به معنای “خواب کمتر” نیست، بلکه تاکید بر نحوه خوابیدن است. “كيفيت خواب” نقش پررنگی در کاهش اضطراب و افزایش هوشیاری دارد. خواب یکی تفنن نیست، بلکه نیاز ضروری بدن است.

در جلوگیری از حس خواب آلودگی هنگام رانندگی علاوه بر خواب خوب، عواملی مثل تغذیه، دمای هوا، ساعت رانندگی و فعالیت بدنی نیز نقش دارند.
اگر می‌خواهید در کمتر از 60 ثانیه با بهترین راهکارهای غلبه بر خواب آلودگی آشنا شوید، دیدن این ویدئو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.