آنچه در این مقاله می‌خوانید

مدیریت حمل و نقل جاده‌ای در فصل زمستان

راهداری زمستانه

قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفتگو با شبکه سوم سیما آخرین برنامه ها، اقدامات و فعالیت های حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داریوش امانی قائم مقام ریاست این سازمان در گفتگو با برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما به تشریح برنامه‌ها و آمادگی های این سازمان برای استقبال از فصل سرما و بارش و انجام عملیات راهداری پرداخت و با اشاره به پرترددترین جاده‌های کشور در فصل سرما اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده در سالیان گذشته و پیک های مسافرتی، جاده های منتهی به استان‌های شمالی از بیشترین تردد برخوردار هستند؛ اما محور تهران-قم پرترددترین محور کشور محسوب می شود.
وی با بیان این که هر استان حداقل دو محور با میزان تردد بالا دارد، افزود: در فصل سرما میزان تردد در محورهای واقع در استان‌های جنوبی کشور متفاوت از نیمه ابتدایی سال است و شاهد تردد بیشتری در آنها هستیم.

قائم مقام رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه راهداری زمستانی امسال گفت: از اواخر مردادماه جلسات مربوط به راهداری زمستانی در این سازمان برگزار شده است زیرا فصل سرما در برخی از استان‌ها زودتر از سایرین شروع می‌شود به طوری که هم اکنون که در اواسط مهرماه قرار داریم اما بارش در برخی از استان‌ها آغاز شده است.

امانی با بیان این که طبق آسیب‌شناسی عملیات راهداری زمستانی سال گذشته امسال با آماده‌سازی ۹۴۰ باب راهدارخانه ثابت و سیار، ۹۶۰ دستگاه ماشین آلات و تامین شن و نمک مورد نیاز به استقبال سرما می رویم، گفت: با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی ۲۷۰ نقطه پرتصادف رفع شده و هم اکنون ۵۰۰ نقطه جدید در دست اصلاح قرار دارد. ((سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای))

مدیریت بحران حمل و نقل جاد‌ه‌ای در زمستان

راهداری در زمستان

با توجه به نزدیک شدن فصل زمستان  برای مواجهه با سرما و بارش برف باید از آمادگی لازم برخوردار بود.
 برخی از موارد ضروری عبارتند از:

    • اجرای مانورهای مقابله با بحران‌ها جهت ایجاد آمادگی در دستگاه‌های مسئول، آموزش کارکنان و تلاش برای ساماندهی همه امکانات اداری به منظور ایجاد آمادگی برای مقابله با بحران‌ها از جمله وظایف اصلی همه دستگاه‌های اجرایی مسئول در این زمینه است.   
    • آماده سازی خودروهای سبک و سنگین، گریدرها، بلدوزها، خودروهای نمک پاش (نگهداری شن و نمک به اندازه کافی در انبارهای ویژه) و غیره از سوی دستگاه‌های ذیربط ضروری است.
    • لازم است تا سازمان‌ها و شرکت‌های دارای ماشین آلات سبک و سنگین همکاری بیشتر در مواقع ضروری ضرورت همکاری و هماهنگی بخش خصوصی داشته باشند.
    • لایروبی مسیل‌ها، هرس درختان، لکه گیری معابر، ترمیم ترانشه‌ها، جمع آوری نخاله‌های ساختمانی، آموزش شهروندان و آماده باش وسایل  حمل و نقل عمومی شهر به منظور سرویس دهی به شهروندان است.  
    • برای کاهش خسارات به هنگام بروز حوادث طبیعی باید به هنگام احداث طرح‌ها و پروژه‌ها نکات فنی و مهندسی پروژه‌های مربوط به حوادث خصوصاً در جاده سازی‌ها، پل‌سازی، بهسازی رودخانه‌ها، اجرای خیابان‌ها و احداث کوچه‌های جدید مورد توجه و دقت قرار گیرد. 

 برای کاهش ریسک مخاطرات ناشی از عوامل آب و هوایی، نیاز به همکاری و انجام اقدامات مشترک مابین دستگاه‌های اجرایی، دولت و مردم وجود دارد، چرا که این اقدامات باعث پیشگیری یا کم شدن اثرات سانحه می‌شود و می‌توان با بررسی احتمال اثر مخاطرات طبیعی، با اتخاذ تدابیری، برای به حداقل رساندن این مخاطرات چاره‌جویی کرد. ((بخشی از مقاله “مدیریت بحران در  حمل و نقل جاده‌اي”. کیومرث محمودی. کارشناس ارشد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی))



برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.