آنچه در این مقاله می‌خوانید

صفحات منتخب

  • حمل بار به شهرستان
  • نیسان بار
  • اسباب کشی به شهرستان
  • حمل بار تهران
  • باربری غرب تهران
  • باربری شرق تهران
  • اسباب کشی
  • حمل بار به شهرستان با وانت
  • حمل بار با وانت

کامیون ایویکو ساخت کجاست؟ بررسی کامیون ایویکو جدید

کامیون ایویکو ساخت کجاست؟ بررسی کامیون ایویکو جدید

کامیون ایویکو یکی از خودروهای باری بسیار کاربردی برای حمل بارهای بین‌شهری و درون‌شهری شناخته می‌شود که در ایران نیز نمونه‌های مختلفی از آن وجود دارد. ازاین‌رو، بسیاری از صاحبان کالا می‌توانند بر اساس وزن و حجم تقریبی بار خود، از این کامیون‌ها برای حمل کالای خود به مقصد موردنظرشان استفاده کنند. در ادامه، به‌صورت مفصل درباره ویژگی‌ها و مشخصات کامل این کامیون کاربردی صحبت خواهیم کرد و برای شما توضیح می‌دهیم که چه انواعی دارد و هر یک از این خودروها با چه ویژگی‌هایی ارائه می‌شوند. 

کامیون ایویکو ساخت کجاست؟

اولین سؤالی که برای خیلی از افراد پیش می‌آید، این است که کامیون ایویکو در کدام کشور ساخته شده است؟ برای پاسخ به این سؤال، باید بگوییم که در حال حاضر این شرکت در ایتالیا فعالیت می‌کند. بااین‌حال، این خودرو در واقع نوعی کامیون چندملیتی شناخته می‌شود که برای ساخت آن چندین کشور اروپایی با یکدیگر همکاری کردند. اما به‌طورکلی، محل ساخت این کامیون از کمپانی ایویکو کشور ایتالیا است. 

کمپانی ایویکو فعالیت خود را از سال ۱۹۷۵ با همکاری با چندین شرکت اروپایی از کشورهای مختلف آغاز کرد و در ابتدا کار خود را با ساخت خودروهای سواری شروع کرد. بااین‌حال، بعد از گذشت چند سال به ساخت کامیون نیز روی آورد و توانست کامیون‌های بسیار کاربردی برای حمل بارهای بین‌شهری تولید و روانه بازار کند که در ایران نیز تعداد قابل‌توجهی از آنها وجود دارد. 

کامیون ایویکو ساخت کجاست؟

به خاطر کاربردهای بسیار زیادی که این کامیون‌ها دارند، در بازار نیز از آنها تا حد زیادی استقبال شده است. در این کمپانی انواع خودروهای تجاری با موتورهای دیزلی، ماشین‌آلات کشاورزی، تجهیزات سنگین و سایر موارد این‌چنینی تولید می‌شوند. تعداد کارکنان این کمپانی در کشور ایتالیا در شهر تورین نزدیک به ۲۵ هزار نفر در سال ۲۰۱۲ اعلام شده که رقم بسیار زیادی است. 

مشخصات کامیون ایویکو

مهم‌ترین مشخصات کامیون ایویکو که باعث افزایش طرفداران آن نه‌تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان شده، این است که قدرت بسیار زیادی دارند و با استحکام بدنه بسیار عالی ارائه می‌شوند. برای مثال، در حال حاضر از این کامیون در کشور فرانسه نیز تا حد خیلی زیادی استفاده می‌شود. علاوه بر فرانسه، در ۱۶۰ کشور دیگر جهان نیز تعداد قابل‌توجهی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

ازآنجاکه کامیون ایویکو انواع بسیار زیادی در جهان دارد، مشخصات هر یک از این خودروها با یکدیگر متفاوت است. اما به‌طورکلی، قدرت بالا و استحکام بسیار زیاد، مهم‌ترین ویژگی‌ای است که کمپانی ایویکو تقریباً در تمام محصولات خود به آن توجه کرده است. 

نه‌تنها از نظر قدرت و استحکام، بلکه کمپانی ایویکو در کامیون‌های خود مشخصات مدرن و موردنیاز راننده را نیز فراهم کرده است تا رانندگان بتوانند مسیرهای طولانی بین‌شهری را به‌راحتی و با آسودگی خاطر طی کنند. به علاوه، رانندگان می‌توانند با گیربکس‌های چند سرعته، سرعت‌های کم و زیاد کامیون را به‌راحتی تغییر دهند و با استفاده از آپشن‌های برقی جدیدی که در این کامیون‌ها وجود دارند، تجربه بهتری از رانندگی داشته باشند.

به‌عنوان‌مثال، تعداد زیادی از این کامیون‌ها با آینه‌های بغل برقی ارائه می‌شوند که رانندگان می‌توانند باتوجه‌به قد و شرایط نشستن خود، میدان دید خیلی بهتری نسبت به پشت خودرو داشته باشند. 

انواع کامیون ایویکو

پیش‌ازاین گفتیم که کامیون ایویکو در انواع مختلفی تولید و در بازار جهانی عرضه شده است. در این قسمت، برخی از پرطرفدارترین انواع کامیون ایویکو را به شما معرفی می‌کنیم تا اطلاعات بیشتری درباره مشخصات هر یک از آنها به دست بیاورید. 

1. کامیون ایویکو سری استرالیس 

یکی از اولین مدل‌های کامیون از برند ایویکو سری استرالیس بود که در سال ۲۰۰۲ در کشور ایتالیا تولید و در سال ۲۰۰۷ هم در بازار عرضه شد. البته مدل‌های جدید این سری نیز در سال ۲۰۱۳ با امکانات و تکنولوژی خیلی مدرن‌تری در اختیار رانندگان قرار گرفت.

کامیون‌های سری استرالیس از کمپانی ایویکو با موتور شش سیلندری، مصرف سوخت بسیار پایین و سیستم ترمز IVECO TURBO BRAKE تولید شدند. نکته جالب توجه درباره این کامیون‌ها این است که میزان ایجاد آلاینده‌های هوا را تا ۹۵ کاهش می‌دهند و از این نظر، برای محیط زیست بسیار مفید هستند.

کامیون ایویکو سری استرالیس

رانندگان می‌توانند موادغذایی خود را در یخچال بزرگ این کامیون‌های سری استرالیس قرار دهند و بعد از یک رانندگی طولانی، روی تختخوابی که در آن در نظر گرفته شده است، استراحت کنند. این تختخواب کاملاً استاندارد و متناسب با ارگونومی بدن طراحی شده است. 

2. کامیون ایویکو از سری یوروتک 

از دیگر سری‌های بسیار پرطرفدار در کامیون ایویکو که توانسته توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کند، سری یوروتک است. این خودرو با آینه‌های بزرگ و چراغ‌های جلو کاملاً استاندارد و مهندسی شده در کنار لاستیک‌های سایز ۲۰ و شاسی بسیار محکمی که دارد، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای حمل بارهای بین‌شهری در نظر گرفته شود. 

کامیون ایویکو از سری یوروتک 

البته این کامیون نسبت به مدل قبلی که معرفی کردیم، کمی قدیمی‌تر است و در سال ۱۹۹۹ تولید و روانه بازار شد. در آن زمان باتوجه‌به تجهیزات موجود، در این کامیون از تجهیزات و امکانات بسیار خوبی استفاده شده بود که برخی از آنها شامل مواردی مانند جعبه دنده خودکار و ترمزهای دیسکی بودند. بااین‌حال، کامیون‌های سری یوروتک عیبی هم داشتند و آن هم این بود که به‌خاطر داشتن حجم کم موتور برای روغن‌گیری، در بازه زمانی کوتاه‌تری داغ می‌کردند. 

3. کامیون ایویکو از سری کاوالینو

اگر قصد حمل بارهای سنگین وزن در مسافت کم را دارید، مطمئن باشید که کامیون ایویکو از سری کاوالینو می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. این کامیون دارای درب هیدرولیکی کاپوت بوده و مکانیک‌ها خیلی راحت‌تر از سایر کامیون‌ها می‌توانند به اجزای موتور دسترسی داشته باشند. 

کامیون ایویکو از سری کاوالینو

به‌طورکلی، این کامیون یک خودروی باری معمولی شناخته می‌شود که برای زیباسازی آن از آپشن‌های خیلی عجیب و غریب و منحصربه‌فردی استفاده نشده است. بااین‌حال، آپشن‌های موجود در آن کاملاً کاربردی و مناسب هستند که کار کردن برای راننده را خیلی راحت‌تر می‌کنند. این خودروها با سیستم تعلیق مناسبی که دارند، هندلینگ را برای رانندگان راحت می‌کنند. 

کامیون ایویکو جدید

ازآنجاکه کمپانی ایویکو از سال ۱۹۷۵ فعالیت خود را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کرد، یکی از کمپانی‌های قدیمی کامیون شناخته می‌شود و به همین دلیل شاید خیلی از محصولات این کمپانی قدیمی باشند. بااین‌حال، این کمپانی در سال‌های اخیر نیز کامیون‌های متعددی را تولید و روانه بازار کرده است که آنها نیز با ویژگی‌ها و امکانات مدرنی در اختیار رانندگان قرار می‌گیرند. 

کامیون ایویکو جدید

جدیدترین کامیون ایویکو از خودروهای سری استرالیس بودند که در سال ۲۰۱۸ در فهرست بهترین‌های جهان نیز قرار گرفتند. کامیون‌های سری استرالیس از برند ایویکو نمونه‌های مختلفی دارند که استرالیس ۴۶۰، استرالیس ۴۸۰، استرالیس 500 و استرالیس ۵۴۰ برخی از محبوب‌ترین و جدیدترین آنها به شمار می‌آیند. 

سخن پایانی

در این مطلب اطلاعاتی درباره کامیون ایویکو و تاریخچه آن در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طور که می‌دانید، نوع خودروی باری می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در نحوه حمل بار و سرعت آن داشته باشد. ازاین‌رو، با استفاده از خودروهای باری کاربردی و مجهز مانند خودروهای برند ایویکو از سری‌های مختلف، می‌توانید تجربه‌ای دلپذیر از رانندگی و حمل بار در مسافت‌های مختلف بین‌شهری داشته باشید. نظر شما درباره کامیون‌های کمپانی ایتالیایی ایویکو چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.