آنچه در این مقاله می‌خوانید

بسته بندی لیوان در اسباب کشی در 8 مرحله آسان!

بسته بندی لیوان در اسباب کشی در 8 مرحله آسان!

بسته بندی لیوان در اسباب کشی یکی از چالش‌برانگیزترین کارهایی است که شما می‌توانید انجام دهید. شاید خیلی از افراد فکر کنند که برای بسته ‌بندی لیوان، خیلی عادی باید آنها را درون کارتن بچینند و به منزل جدید ببرند. با این حال، اصلاً به این صورت نیست و شما باید نحوه بسته بندی لیوان در اسباب کشی را به درستی یاد بگیرید تا در طول مسیر، لیوان‌ها آسیب نبینند و نشکنند. زیرا لیوان‌ها برخلاف ظروف دیگر مثل بشقاب‌ها، نمی‌توانند درون یکدیگر قرار بگیرند و همچنین به فضای بیشتری برای بسته‌بندی نیاز دارند و بعضا جنس نازک‌تری دارند. 

لوازم موردنیاز برای بسته بندی لیوان در اسباب کشی

برای این‌که شما بتوانید لیوان را به‌درستی بسته‌بندی کنید، به لوازم متعددی نیاز دارید. آماده‌سازی این لوازم اصلاً کار سختی نیست و می‌توانید خیلی سریع آنها را آماده کنید. بااین‌حال، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً بین ۱ تا ۲ هفته قبل از اسباب‌کشی، به دنبال خرید این لوازم باشید تا بتوانید سریع‌تر وسایل و لیوان‌ها را بسته‌بندی کرده و در روز اسباب کشی از منزل قدیمی به جدید ارسال کنید.

لوازم موردنیاز برای بسته بندی لیوان در اسباب کشی

با استفاده درست از این لوازم، دیگر نگرانی زیادی بابت آسیب دیدن و شکستن لیوان‌ها نخواهید. در ادامه، مهم‌ترین لوازم مورد نیاز برای بسته بندی لیوان در اسباب کشی را معرفی می‌کنیم. 

  • پلاستیک حباب‌دار: شما با استفاده از پلاستیک حباب‌دار، می‌توانید مطمئن باشید که هیچ‌گونه آسیبی به لیوان وارد نمی‌شود و حتی در صورت ضربه خوردن، مشکلی برای آن به وجود نمی‌آید.
  • کارتن مقاوم: ازآنجاکه لیوان‌ها باید درون کارتن قرار بگیرند، سعی کنید حتماً از کارتن‌های مقاومی استفاده کنید تا وقتی تعداد بیشتری لیوان شیشه‌ای درون آنها قرار می‌گیرند، کارتن از هم پاشیده نشود و لیوان‌ها نشکنند. کارتن‌های 5 لایه، بهترین گزینه برای جابه‌جایی و بسته بندی لیوان هستند. 
  • چسب 5 سانتی‌متری: برای این که کارتن‌های حاوی لیوان را بسته‌بندی کنید و ببندید، به چسب ۵ سانتی‌متری نیاز دارید. این چسب باید به‌اندازه‌ای پهن باشد تا بتواند هر دو طرف کارتن را بگیرد تا بتوانید راحت‌تر آن را جابه‌جا کنید. 
  • برچسب یا ماژیک: یکی دیگر از لوازم مورد نیاز برای بسته بندی لیوان در اسباب کشی هم برچسب یا ماژیک است تا روی کارتن حاوی لیوان بنویسید که درون آن چه وسیله‌ای وجود دارد. در این صورت، راحت‌تر می‌توانید بعد از جابه‌جایی، کارتن حاوی لیوان را در آشپزخانه قرار دهید و هنگام جابه‌جایی کارتن نیز احتیاط بیشتری می‌کنید. 
  • سایر اقلام ضربه گیر: علاوه بر مواردی که پیش از این نام بردیم، شما می‌توانید برای جلوگیری از ورود آسیب به لیوان، از اقلام ضربه‌گیر دیگری مانند حوله، روزنامه، کاغذ باطله یا هر وسیله این‌چنینی دیگری استفاده کنید. 

نحوه بسته بندی لیوان در اسباب کشی

در این قسمت نحوه بسته بندی لیوان در اسباب کشی را برای شما توضیح می‌دهیم تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، لیوان‌ها به بهترین شکل ممکن را بسته‌بندی کرده و برای اسباب کشی آماده شوید. پس از این که لوازم بالا را آماده کردید، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. 

  1. در مرحله اول، کارتن بسته‌بندی را بر اساس تعداد لیوان‌هایی که می‌خواهید جابه‌جا کنید، انتخاب نمایید. پیشنهاد می‌کنیم که تعداد خیلی زیادی لیوان درون کارتن قرار ندهید تا سنگین نشود. 
  2. سپس یک حوله نرم یا پلاستیک حباب‌دار کف کارتن قرار دهید تا بتوانید لیوان‌ها را روی قسمت نرم‌تری بگذارید. 
  3. اکنون باید برای جلوگیری از شکستن لیوان‌ها، پلاستیک حباب در اطراف آنها بپیچانید. در صورتی که لیوان شما دسته دارد، بهتر است در ابتدا دسته آن را به طور کامل با پلاستیک حباب‌دار فیکس کنید و سپس قسمت‌های دیگر آن را بپوشانید. 
  4. در مرحله بعد، نوبت به آن می‌رسد که لیوان‌ها را به‌ترتیب و بادقت کف کارتن بچینید. فضای بین لیوان‌ها را به طور کامل با روزنامه، پلاستیک حباب‌دار یا هر وسیله دیگری پر کنید تا لیوان‌ها در طول مسیر به یکدیگر برخورد نکنند. 
  5. در صورتی که می‌خواهید چند لایه لیوان را به طور ردیفی روی یکدیگر بگذارید، باید حتماً روی ردیف اول از لیوان‌ها پلاستیک حباب‌دار یا حوله بگذارید تا به‌هم برخورد نداشته باشند. 
  6. در آخر، روی ردیف آخر لیوان‌ها نیز باید یک پلاستیک حباب‌دار قرار دهید و درب کارتن را ببندید و با استفاده از چسب ۵ سانتی‌متری فیکس کنید. 
  7. برای این‌که هنگام اسباب‌کشی متوجه شوید که درون کارتن لیوان است، روی آن با ماژیک، برچسب «لیوان» بزنید. 
  8. اکنون می‌توانید با دقت کارتن حاوی لیوان را جابه‌جا کرده و به منزل جدید ببرید. 

نکات بسته بندی لیوان در اسباب کشی

برای این‌که بسته بندی لیوان در اسباب کشی به‌درستی انجام شود و مطمئن شوید که هیچ‌گونه آسیبی به لیوان‌ها وارد نمی‌شود، لازم است به برخی نکات توجه نمایید.

نکات بسته بندی لیوان در اسباب کشی

در این قسمت، برخی از مهم‌ترین نکاتی که باعث یادگیری سریع‌تر نحوه بسته بندی لیوان برای شما می‌شوند را نام می‌بریم. رعایت این نکات می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در سلامت لیوان‌ها زمان اسباب کشی داشته باشد. 

  • از امنیت کارتن حاوی لیوان اطمینان حاصل کنید. 
  • اگر نایلون یا پلاستیک حباب‌دار نداشتید، می‌توانید روزنامه حوله و پارچه‌های نرم را جایگزین آن کنید. 
  • حتماً کل جعبه را پر کنید و به هیچ عنوان نگذارید که فضای خالی بین لیوان‌ها وجود داشته باشد. 
  • برای بسته‌بندی راحت‌تر لیوان‌ها، می‌توانید از کارتن‌های جداکننده استفاده کنید و در هر قسمت، یک لیوان مجزا قرار دهید. 
  • کارتن مخصوص خود لیوان که موقع خرید آن را دریافت می‌کنید، گزینه خیلی مناسب‌تری برای بسته بندی لیوان در اسباب کشی است. 

سخن پایانی

در این مطلب برای شما توضیح دادیم که برای بسته بندی لیوان در اسباب کشی باید چه کارهایی انجام بدهید تا بتوانید با امنیت کامل، لیوان‌های خود را جابه‌جا کنید. با رعایت نکاتی که گفتیم، شما می‌توانید با اطمینان خاطر تمام لیوان‌های خود را با استفاده از پلاستیک حباب‌دار و کارتن‌های مقاوم بسته‌بندی کرده و از منزل قدیمی به منزل جدید بفرستید. کمک گرفتن از کارگران ماهر و افراد حرفه‌ای برای جابه‌جایی این لوازم هنگام اسباب کشی، می‌تواند کار شما را خیلی راحت‌تر و سریع‌تر کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.