آنچه در این مقاله می‌خوانید

صفحات منتخب

  • حمل بار به شهرستان
  • نیسان بار
  • اسباب کشی به شهرستان
  • حمل بار تهران
  • باربری غرب تهران
  • باربری شرق تهران
  • اسباب کشی
  • حمل بار به شهرستان با وانت
  • حمل بار با وانت

ارسال خرما چگونه انجام می‌شود؟

ارسال خرما

یکی از کسب و کارهای بسیار پردرآمد در زمینه صادرات و واردات، خرید و فروش خرما و ارسال آن به کشورهای مختلف است. در شهرهای جنوبی کشور ما، خرماهای بسیار با کیفیتی تولید می‌شوند و به همین دلیل تولیدکنندگان می‌توانند با اطلاع از بهترین روش‌های ارسال خرما و رساندن این ماده غذایی به مشتریان، کسب و کار خود را تا حد بسیار زیادی گسترش دهند. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله از ترابرنت، اطلاعاتی درباره حمل و نقل خرما در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

 قبل از این‌که درباره روش‌های صادرات خرما صحبت کنیم، خوب است بدانید که در حال حاضر با پیشرفت علم و فناوری، بیشتر مردم در سراسر جهان ترجیح می‌دهند که از روش‌های اینترنتی برای خرید محصولات مورد نیاز خود استفاده کنند. از طرف دیگر، خرما هم یکی از مواد غذایی فوق‌العاده خوشمزه و در عین حال، مقوی برای بدن است که مزایای بسیار زیادی دارد و به همین دلیل خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که به عنوان یک میان وعده از آن استفاده کنند.

از سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که شهر و یا منطقه محل زندگی آنها، مکان مناسبی برای تولید خرما نباشد و این افراد برای دستیابی به خرماهای باکیفیت و درجه یک، مجبور می‌شوند از شهرها و یا حتی کشورهای دیگر خرما بخرند. همان‌طورکه پیش از این نیز گفتیم، خرما در شهرهای جنوبی کشور ایران تولید می‌شود و به همین دلیل هم تولیدکنندگان می‌توانند برای گسترش کسب و کار خود، آن را به کشورهای دیگر ارسال کنند. اما چگونه؟

روش‌های ارسال خرما

روش‌های ارسال خرما

توجه داشته باشید که این ماده غذایی به خاطر داشتن یک تاریخ انقضای مشخص، نمی‌تواند از طریق هر روشی به مقصد برسد. به همین دلیل برای سالم رسیدن آن، باید اهمیت خیلی زیادی به روش ارسال خرما بدهید. در این بخش، بهترین و رایج‌ترین روش‌هایی که خیلی از صاحبان کالا از آن برای ارسال خرما استفاده می‌کنند را به صورت مختصر نام می‌بریم.

روش هوایی برای صادرات خرما

در میان روش‌های موجود، بدون شک روش هوایی می‌تواند به عنوان بهترین و راحت‌ترین روش برای حمل و نقل خرما در نظر گرفته شود. به طور کلی، در صادرات مواد غذایی، شما باید از روشی استفاده کنید تا کالای شما در بازه زمانی سریع‌تری به مقصد برسد. به خصوص اگر فاصله بین مبدا تا مقصد شما نسبتا زیاد است، باید حتما از روش هوایی استفاده کنید تا مطمئن شوید که خرما در طول مسیر فاسد نمی‌شود.

البته باید گفت که هزینه ارسال خرما از طریق روش هوایی نسبت به روش‌های دیگر خیلی بیشتر است و این مسئله هم به خاطر سرعت بسیار بالاتر آن در نظر گرفته می‌شود. در این روش، هزینه حمل و نقل خرما بر اساس آن اندازه‌گیری می‌شود.

در این روش، شما باید در ابتدا خرما را به طور کاملا دقیق و حرفه‌ای بسته‌بندی کرده و سپس به فرودگاه امام خمینی برسانید. بعد از انجام کارهای گمرکی و بارگیری خرما درون هواپیمای مورد نظر، به کشور مقصد صادر می‌شود و در آن قسمت هم باید شخصی باشد تا خرما را دریافت کند.

روش زمینی برای حمل و نقل خرما

روش زمینی برای حمل و نقل خرما

در صورتی که فاصله بین مبدا تا مقصد شما چندان زیاد نباشد، می‌توانید از طریق روش زمینی خرما را به آدرس مورد نظر خود ارسال کنید. در این روش، مدت زمان رسیدن خرما به مقصد تا حد خیلی زیادی به شرایط خود کالا و همچنین روش انتخابی شما بستگی دارد.

به عنوان مثال، از طریق روش زمینی، شما می‌توانید هم از کامیون‌ها و هم از خودروهای سواری استفاده کنید. حتی خیلی از کسانی که می‌خواهند مقدار محدودی خرما را در شهر خود جابجا کنند، ممکن است از روش‌های ساده‌تری مانند پیک موتوری کمک بگیرند.

با این ‌حال، در صادرات خرما از طریق روش زمینی، باید بگوییم که این روش نسبت به روش هوایی، هزینه بسیار مقرون به صرفه‌تری دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا خرمای مورد نظر خود را در هر حجم و وزنی که بخواهید، به کشور مقصد ارسال کنید.

مراحل صادرات و انتقال خرما

بعد از این‌که از روش‌های استفاده شده برای ارسال خرما مطلع شدید، ممکن اسب برایتان سوال پیش بیاید که باید چگونه این ماده غذایی فوق‌العاده مغذی را به کشورهای دیگر ارسال کرد؟ اصلا فرایند صادرات خرما چه مراحلی دارد؟ ما در این بخش، مهم‌ترین مراحلی که باید برای صادرات خرما به آنها توجه کنید را به صورت مختصر نام می‌بریم. پس با دقت به آنها توجه کرده و موقع فروش خرما، همه آنها را مدنظر قرار دهید.

مراحل صادرات و انتقال خرما

֎ کسب اطلاعات کافی درباره بازار هدف

اول از همه، شما باید اطلاعاتی درباره بازار هدف خود، یعنی کسانی که می‌خواهند خرما را از شما بخرند، به دست بیاورید. بدین منظور، باید ببینید که خرمای شما قرار است به چه کشوری صادر شود و چه افرادی می‌خواهند از آن استفاده کنند؟ توجه داشته باشید که بیشتر کشورهای آسیایی، خرما دارند و نیازی به واردات خرما ندارند. در مقابل، بخش زیادی از کشورهای اروپایی، وارد کننده خرما هستند و به دنبال خرمای باکیفیتی مانند ایران می‌گردند.

و کشورهای اروپایی، برخی کشورهای دیگر در حوزه خاورمیانه و قاره آسیا مانند ترکیه، عراق و روسیه هم می‌توانند به عنوان گزینه‌های مناسبی برای صادرات و واردات خرما در نظر گرفته شوند. برای این‌که بهتر بازار هدف خود را بشناسید، پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا اطلاعاتی درباره مواد خوراکی هر یک از کشورها به دست بیاورید و ببینید که ذائقه مردم این کشورها، تقریبا چگونه است.

֎ آماده سازی خرما

در مرحله بعد، نوبت به آن می‌رسد که مقدار مشخصی از خرما را به طور کاملا حرفه‌ای آماده کنید تا بتوانید آن را در کشور مقصد خود به فروش برسانید. در این شرایط، اگر خودتان باغ خرما دارید، باید به شرایط چیدن آن توجه خیلی زیادی داشته باشید. به عنوان مثال، موقع چیدن خرما، باید خرماهای صادراتی از نمونه‌های معمولی جدا شوند. همچنین موقع چیدن، باید به طور تقریبی محاسبه کنید که در هر سال، تقریبا چقدر خرما به دست می‌آورید. زیرا با توجه به این مسئله، می‌توانید تا حد خیلی زیادی هزینه خرما و ارسال آن را تعیین کنید.

آماده سازی خرما

֎ شناخت روش های ارتباطی با مشتری

به طور معمول، شما خودتان نمی‌توانید به صورت مستقیم از ایران به کشور مقصد خود رفته و به صورت حضوری، خرما را به شخص خریدار تحویل دهید. پس اغلب مواقع، واسطه‌هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا فرایند صادرات خرما را راحت‌تر انجام دهید. بنابراین باید حتما تمام این واسطه‌ها را بشناسید و بدانید که چگونه با آنها ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این‌, پیشنهاد می‌کنیم حتما شماره معتبری از شخص خریدار داشته باشید تا در صورت بروز مشکل، با او تماس بگیرید.

֎ بازاریابی و فروش

اکنون نوبت به آن می‌رسد که با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی، مقدار قابل توجهی خرما را به شرکت‌ها و کشورهای خارجی و بین‌المللی بفروشید. توجه داشته باشید که شرایط بازاریابی شما، تا حد خیلی زیادی به طراحی و بسته‌بندی خرما، هزینه‌ای که برای آن تعیین می‌کنید و همچنین کیفیت آن بستگی دارد. با رعایت کردن هر یک از این موارد، خیلی راحت‌تر می‌توانید کارهای صادرات خرما را انجام دهید.

֎ صادرات خرما

در نهایت، بعد از انجام تمام مراحل بالا، نوبت به آن می‌رسد که مقدار خرمای فروخته شده را به کشور مقصد ارسال کنید. توجه داشته باشید که در این شرایط، باید برخی مدارک خاص آماده کنید و در عین حال، پرداخت برخی هزینه‌ها هم کاملا طبیعی است.

مهمترین نکات برای صادرات خرما

با توجه به مواردی که در بخش‌های قبل گفتیم، به احتمال خیلی زیاد شما هم متوجه شده باشید که صادرات خرما تا چه حد می‌تواند سودآور باشد. به خصوص اگر در شهری زندگی می‌کنید که خرما به طور طبیعی تولید می‌شود و قیمت نسبتا کمتری دارد، اطمینان حاصل کنید که با حمل و نقل خرما به کشورهای خارجی، این امکان را دارید که سود فوق‌العاده زیادی به دست بیاورید. با این ‌حال، فاکتورهایی وجود دارند که باید حتما قبل از ارسال خرما به آنها توجه کنید. برخی از این فاکتورها، عبارت اند از:

نکات صادرات خرما

۱. انتخاب روش ارسال خرما

فرایند ارسال خرما چالش‌های خاص خودش را دارد و به همین دلیل هم موقع ارسال آن، شما باید به شرایط آب و هوایی و حتی فاصله بین مبدا تا مقصد توجه خیلی زیادی داشته باشید. همان‌طورکه گفتیم، شما می‌توانید در مسافت‌های خیلی طولانی، از روش هوایی و در مسافت‌های کوتاه‌تر، از روش زمینی برای انتقال خرما استفاده کنید.

۲. بسته‌بندی جهت ارسال خرما

از آنجا که خرما یکی از مهم‌ترین مواد غذایی شناخته می‌شود و احتمال دارد که در طول مسیر فاسد شود، باید اهمیت بسیار زیادی به نحوه بسته‌بندی آن بدهید. بسته‌بندی شما باید به‌گونه‌ای باشد که از خرما در برابر هرگونه خراش و یا ضربه محافظت کند و در عین حال، باعث فاسد شدن خرما در مسیرهای طولانی نشود.

۳. کمک گرفتن از روش‌هایی برای محافظت خرما در برابر حرارت و گرما

به طور کلی، خرما یکی از مواد غذایی گرم شناخته می‌شود که به خاطر داشتن ویتامین‌های مختلف، به یک میان وعده بسیار مناسب تبدیل شده است. با این ‌حال، اگر خرما در یک شرایط نامساعد و آب و هوای گرم قرار بگیرد، می‌تواند فاسد شود. به همین دلیل هم بهتر است از روشی استفاده کنید تا مطمئن شوید که در طول مسیر، روش‌هایی برای محافظت خرما در برابر گرما و حرارت استفاده می‌شود.

۴. بیمه قبل از ارسال خرما

شاید برخی از افراد فکر کنند که فقط باید کالاهای خیلی ارزشمند را موقع ارسال بیمه کنند. این در حالی است که به هیچ عنوان این‌گونه نبوده و شما می‌توانید هر نوع کالایی که بخواهید را با پرداخت هزینه مشخص، بیمه کنید. توجه داشته باشید که اگر بخواهید خرما را با حجم و وزن بالاتری به کشورهای دیگر بفرستید، اهمیت بیمه کردن آن نیز چندین برابر بیشتر می‌شود.

بیمه خرما قبل از ارسال

زیرا اگر در طول مسیر هرگونه مشکلی برای محموله پیش آمد و خرما به طور کامل از بین رفت، بخش زیادی از هزینه‌های شما نیز به هدر می‌رود. با این ‌حال، اگر کالای خود را بیمه کنید و حتی اگر مشکلی هم پیش بیاید، شرکت بیمه تمام هزینه آن را متقبل خواهد شد. به همین دلیل بهتر است از شرکت‌هایی برای ارسال خرما کمک بگیرید که خدمات بیمه را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند.

نکات مهم برای بسته‌بندی خرما

در بخش‌های قبل به اختصار گفتیم که یکی از مهمترین فاکتورهای موثر برای ارسال خرما که اهمیت فوق‌العاده بالایی هم دارد، نحوه بسته‌بندی آن است. در این زمینه، باید بگوییم که اگر بسته‌بندی خرما کاملا حرفه‌ای و دقیق انجام شود، حتی می‌تواند طولانی‌ترین مسافت‌ها را نیز صحیح و سالم طی کند. در این بخش، مهمترین روش‌هایی که از طریق آنها می‌توانید بسته‌بندی مناسب را موقع ارسال خرما در نظر بگیرید، معرفی کرده‌ایم.

֎ استفاده از جعبه متناسب با سایز و وزن خرما

شما می‌توانید بر اساس میزان حجم و وزن خرمایی که به فروش رسانده‌اید، آن را بسته‌بندی کنید. توجه داشته باشید که بسته‌بندی خرما باید به‌گونه‌ای باشد که در طول مسیر، روی آن فشار وارد نشود و به راحتی تمام دانه‌های آن درون کارتن جا بگیرند. البته توجه داشته باشید که این کارتن‌ها نباید آنقدر بزرگ باشد که خرما در طول مسیر، جابجا شود.

֎ بسته‌بندی جداگانه خرما

اگر بخواهید مقدار زیادی خرما را به همراه یکدیگر ارسال کنید، بهتر است از بسته‌بندی‌های جداگانه کمک بگیرید تا در طول مسیر، به یکدیگر نچسبند و موقع جداسازی، شما را اذیت نکنند.

بسته‌بندی جداگانه خرما

֎ کمک گرفتن از لایه محافظ

شاید برای شما جالب باشد که بدانید حتی برای ارسال خرما هم باید حتما از لایه‌های محافظ کمک بگیرید. اگرچه شاید خیلی از افراد فکر می‌کردند که این لایه‌ها فقط برای ارسال کالاهای معمولی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. لایه‌های محافظ باعث می‌شوند که هم خرما و هم جعبه آنها در برابر فشارها و ضربات مقاوم باشند.

֎ بکارگیری پلاستیک

اگر بخواهید از جعبه‌های کارتنی برای بسته‌بندی خرما استفاده کنید، بهتر است در ابتدا خرما را درون بسته‌بندی‌های پلاستیکی قرار داده و سپس آن را داخل یک کارتن بگذارید. این روش علاوه بر این‌که باعث ثابت ماندن خرما در طول مسیر می‌شود، یکی از گزینه‌های رعایت بهداشت نیز به شمار می‌رود.

֎ لیبل گذاری

در نهایت، آخرین فاکتوری که موقع ارسال خرما باید آن را مد نظر قرار دهید، برچسب‌گذاری خرماست. روی این برچسب‌ها علاوه بر این‌که باید اطلاعات کامل خریدار و فروشنده را وارد کنید، باید اطلاعات دیگری مانند نوع خرما، وزن آن و سایر موارد این چنینی را نیز بنویسید.

ارسال خرما به صورت بین‌المللی با ترابرنت

در صورتی که شما هم قصد صادرات و یا واردات خرما را دارید، با استفاده از سامانه ترابرنت، خیلی راحت می‌توانید فرایند حمل و نقل خرما را انجام دهید. ترابرنت به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از کامیون‌های یخچال‌دار، مقدار خرمای مورد نظر خود را به کشورهای مختلف برسانید. حتی اگر شما بخواهید از روش هوایی هم برای ارسال خرما استفاده کنید، باز هم ترابرنت به شما این امکان را می‌دهد تا به کمک شرکت‌های فورواردری، فرایند صادرات خرما برای شما راحت‌تر انجام شود.

سخن پایانی

در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره روش‌های ارسال خرما در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طورکه گفتیم، شما می‌توانید با صادرات خرما به کشورهای دیگر، سود بسیار زیادی کسب کنید. فقط توجه داشته باشید که رعایت برخی نکات موقع حمل و نقل خرما به کشورهای دیگر، می‌تواند از بروز مشکل تا حد خیلی زیادی جلوگیری کند. به همین دلیل بهتر است همه آنها را مد نظر قرار دهید تا دچار زیان مالی و خسارت نشوید. اگر هر سوال دیگری درباره ارسال خرما به کشورهای دیگر و یا هر شهری را دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.