آنچه در این مقاله می‌خوانید

ویژگی های باربری اینترنتی

ویژگی های باربری اینترنتی

در یک دهه اخیر با افزایش میزان استفاده از تلفن‌های هوشمند، فراگیر شدن اینترنت همراه و توسعه فناوری‌های GPS، فرایند حمل و نقل کالا ساده‌تر، سریع‌تر و کارآمدتر شده است.
صنعت حمل و نقل بار جاده‌ای در شکل سنتی همواره دچار چالش بوده است. بهره‌وري پائین، عدم وجود شفافیت در روند جابجایی کالا، عدم دسترسی سریع به ظرفیت حمل، انجام امور اداری طولانی و وقت‌گیر، هدر رفت سوخت مصرفی و ظرفیت خالی ناوگان در مسیر برگشت از عمده‌‌ترین مشکلات همیشگی این صنعت بودند. در راستای رفع این نیازمندی‌ها بود که بازارگاه‌های الکترونیکی حمل و نقل جاده‌ای کالا و شرکت‌های باربری اینترنتی تاسیس شدند. امروز ارائه خدمات باربری به‌صورت هوشمند، با تسهیل و تسریع روند حمل و نقل انواع کالا موجب کاهش هزینه‌ها، بهینه‌سازی مصرف و افزایش بهره‌وری بسیاری از کسب و کارها شده است.
با استقبال گسترده صاحبان کالا برای استفاده از خدمات باربری آنلاین، روز به روز بر تعداد شرکت‌های هوشمند حمل بار اضافه می‌شود. اکنون بسیاری از صاحبان کالا دچار این سردرگمی هستند که کدام باربری اینترنتی را برای حمل و نقل محموله‌هایشان انتخاب کنند. برای یافتن پاسخ این سوال، با ما همراه باشید، در ادامه مطلب چند معیار مهم برای انتخاب شرکت باربری اینترنتی را معرفی می‌کنیم.

4 معیار برای انتخاب یک شرکت باربری آنلاین

1. امکان بارگیری و تحویل بار در سراسر کشور

خدمات یک شرکت باربری اینترنتی زمانی جامع و کارآمد محسوب می‌شود که در سراسر کشور ارائه شود، یعنی انجام بارگیری و تحویل بار در تمامی شهرهای ایران امکان‌پذیر باشد. این موضوع برای آن دسته از صاحبان بار که در چندین نقطه کشور فعالیت می‌کنند بسیار حائز اهمیت است. گستردگی شهرهای تحت پوشش شرکت باربری برای رانندگان نیز بسیار مهم است، چرا که پس از تحویل محموله، می‌توانند برای مسیر برگشت نیز بارگیری کنند، این کار موجب مصرف بهینه سوخت، افزایش درآمد و صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود.

2. امکان رهگیری محموله

در باربری سنتی، امکان اطلاع از موقعیت بار پس از بارگیری تا زمان رسیدن به مقصد برای صاحبان بار وجود نداشت، اما اکنون با کمک فناوری‌های GPS و تکنولوژی تلماتیک ، صاحبان کالا می‌توانند موقعیت بار را روی نقشه به‌صورت آنلاین مشاهده کنند.

3. دسترسی به شبکه وسیع ناوگان

یکی از معیارهای مهم در انتخاب شرکت باربری اینترنتی، در اختیار داشتن یک شبکه گسترده ناوگان است. تعداد و تنوع کامیون‌ها از فاکتورهای مهم یک شبکه ناوگانی محسوب می‌شوند. چرا که هر کدام از انواع مختلف کامیون‌ها و تریلی‌ها، برای حمل یک نوع بار خاص مناسب هستند. مثلا نوع کامیون حمل سیمان با نوع کامیون حمل مواد لبنی متفاوت است. از این رو یک شرکت باربری با امکان دسترسی به تعداد ناوگان بیشتر و متنوع‌تر، می‌تواند طیف وسیعی از نیازهای مشتریان را تامین کند.

4. هزینه حمل بار

بدون شک قیمت کرایه حمل بار، یکی از مهم‌ترین موارد در فرایند حمل و نقل کالا است. برای اطلاع از قیمت واقعی کرایه بار و مقایسه با قیمت اعلام شده یک باربری اینترنتی، می‌توانید به سامانه‌های رایگان و هوشمند استعلام کرایه باربری مراجعه کنید و با ثبت مشخصات محموله، از هزینه واقعی حمل بار خود مطلع شوید.

برخی از شرکت‌های پیشرو و معتبر باربری آنلاین از امکانات و قابلیت‌های دیگری مانند پنل مدیریت حمل بار، سامانه ثبت اعلام بار و.. نیز برخوردارند. با مدنظر قراردادن این معیارها می‌توانیم  کیفیت و اعتبار شرکت‌های باربری اینترنتی را دقیق‌تر بسنجیم و مناسب‌ترین شرکت را حمل و نقل کالاهای خود انتخاب کنیم.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.