آنچه در این مقاله می‌خوانید

صفحات منتخب

  • حمل بار به شهرستان
  • نیسان بار
  • اسباب کشی به شهرستان
  • حمل بار تهران
  • باربری غرب تهران
  • باربری شرق تهران
  • اسباب کشی
  • حمل بار به شهرستان با وانت
  • حمل بار با وانت

ظرفیت حمل بار وانت پراید چقدر است؟ (راهنمای کامل)

ظرفیت حمل بار وانت پراید چقدر است؟ (راهنمای کامل)

وانت پراید یکی از خودروهای فوق‌العاده پرکاربرد و پراهمیت در زمینه حمل بار به شمار می‌آید که می‌توان با استفاده از آن انواع خرده بار در حجم و وزن کم را به مناطق مختلف ارسال کرد. بیشترین اهمیت پراید وانت، برای حمل بارهای درون شهری و مسافت‌های کم است. به همین دلیل هم ظرفیت حمل بار وانت پراید چندان زیاد نبوده و با ظرفیت کمتری در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد.

ازآنجاکه در حال حاضر تعداد بارهای درون شهری بسیار زیاد است، وانت پراید توانسته جایگاه ویژه‌ای برای حمل بار در ایران به دست بیاورد. بخش زیادی از بارهای درون شهری با استفاده از وانت پراید جابه‌جا می‌شوند. ازاین‌رو، بهتر است قبل از استفاده از این وسیله، اطلاعات کاملی درباره این خودرو به دست بیاورید و همچنین بدانید که پراید وانت چند کیلو بار میبره؟ در این مطلب از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره این خودروی باری سبک در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مشخصات فنی مرتبط با ظرفیت حمل بار وانت پراید

به‌طورکلی، ظرفیت حمل وانت پراید نهایتاً تا ۵۰۰ کیلوگرم است و شما می‌توانید کالاهایی با این وزن را به مقصد موردنظر خود بفرستید. وانت پراید از نظر مشخصات فنی ویژگی‌های خاصی دارد که باید درباره ظرفیت حمل بار آن بدانید.

مشخصات فنی مرتبط با ظرفیت حمل بار وانت پراید

این مشخصات شامل مواردی مانند ابعاد و اندازه کفی بار، حداکثر وزن مجاز، توان و گشتاور موتور و سیستم تعلیق می‌شوند که در ادامه، به‌صورت مفصل به آنها خواهیم پرداخت.

✔ ابعاد و اندازه کفی بار وانت پراید

اندازه کفی بار پراید وانت اهمیت بسیار زیادی برای بارگیری و تخلیه کالا دارد. محفظه بار پراید وانت طول و عرض به ترتیب ۱۵۰ و ۱۳۷ سانتی‌متر دارد و عمق آن هم به ۴۲ سانتی‌متر می‌رسد. این ابعاد و اندازه کفی بار برای حمل بارهای درون شهری و حمل بسته‌های معمولی روزمره کاملاً مناسب است.

✔ حداکثر وزن مجاز وانت پراید

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، ظرفیت حمل بار وانت پراید نهایتاً ۵۰۰ کیلوگرم است که شما می‌توانید بارهایی با این وزن را بدون هیچ‌گونه مشکل و نگرانی از امنیت کالا، در آن قرار دهید. وزن وانت پراید بدون بار تقریباً ۹۰۰ کیلوگرم است.

✔ توان و گشتاور موتور وانت پراید

یکی دیگر از عوامل مؤثر در میزان ظرفیت حمل بار پراید وانت و خودروهای دیگر، توان و گشتاور موتور است. برای مثال، اگر گشتاور خودرو بالاتر باشد، تحمل بیشتری در برابر وزن و حجم بارهای مختلف دارد. در این شرایط، وانت پراید در سطح معمولی قرار دارد و توان و گشتاور موتور ۱۳۲۳ سی‌سی آن حداکثر ۱۰۸ نیوتن متر در ۲۷۵۰ دور در دقیقه است و برای بارهایی با وزن ۵۰۰ کیلو، عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه می‌دهد.

✔ سیستم تعلیق وانت پراید

 زمانی که در خودرو و به‌خصوص خودروی باری از سیستم تعلیق خوبی استفاده شده باشد، هندلینگ خودرو برای راننده فوق‌العاده راحت‌تر می‌شود. همچنین این امر، ارتباط مستقیمی بر پایداری خودرو هنگام بارگیری و تخلیه کالا و در طول مسیر دارد. از این نظر، سیستم تعلیق پراید وانت به‌صورت نیمه مستقل عمل می‌کند و سیستم تعلیق چرخ‌های عقب این خودرو به برخی از خودروهای باری؛ مانند کامیونت‌ها و کامیون‌ها شباهت دارد.

مقایسه ظرفیت حمل بار وانت پراید با سایر وانت‌ها

در این قسمت، ظرفیت حمل بار وانت پراید را با برخی از وانت‌های دیگر موجود در ایران مقایسه می‌کنیم تا بهتر بدانید که کدام یک از آنها برای حمل بار شما مناسب‌تر هستند.

خودروی باریاندازه کفی بارظرفیت حمل بار
وانت پراید150 در 137 در 42 سانتی‌متر500 کیلوگرم
وانت نیسان220 در 160 در 100 سانتی‌متر2 تن تا 2.2 تن
وانت آریسان176 در 135 در 43 سانتی‌متر600 کیلوگرم
وانت پیکاننزدیک به 180 در 120 سانتی‌متر700 کیلوگرم
مزدا وانت219 در 143 در 41 سانتی‌متر800 کیلوگرم

نکات مهم برای بارگیری ایمن پراید وانت

برای این که رانندگان پراید وانت بتوانند به طور کاملاً صحیح و ایمن بارگیری کرده و محموله خود را به مقصد موردنظر بفرستند، لازم است به نکات خاصی توجه داشته باشند.

نکات مهم برای بارگیری ایمن پراید وانت

رعایت این نکات اهمیت بسیار زیادی برای ایمنی خود راننده، سلامت خودرو و بار دارد. پس به‌هیچ‌عنوان از توجه به این موارد غافل نشوید.

1. نحوه توزیع وزن بار

موقع بارگیری، راننده باید دقت کند که در همه جای کفی بار، به‌اندازه کافی بار قرار دهد تا در تمام قسمت‌های خودرو تعادل ایجاد شود. عدم تعادل در برخی قسمت‌های کفی بار باعث می‌شود که به قسمتی از خودرو فشار بیاید و قسمتی دیگر به طور کامل آزاد باشد و این امر، یکی از مهم‌ترین دلایل واژگونی و چپ کردن خودرو به شمار می‌آید. به همین دلیل بار را به‌صورت مساوی در همه قسمت‌های کفی بار قرار دهید.

2. استفاده از تجهیزات مناسب

 رانندگان پراید وانت باید حتماً از تجهیزات مناسبی مانند کمربند و طناب‌های محکم برای بستن بار در قسمت کفی استفاده کنند. عدم استفاده از این تجهیزات، باعث می‌شود که بار در طول مسیر جابه‌جا شود و احتمال به بیرون افتادن آن وجود دارد. در این شرایط ممکن است بار بعد از خارج شدن از پراید وانت، به سایر خودروها برخورد کند و خسارت‌های جانی و مالی پیش بیاید.

3. رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی

از دیگر نکات قابل توجه که باید حتماً هنگام استفاده از وانت پراید به آن توجه کنید، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است. رعایت برخی قوانین مانند بارگیری به‌اندازه ظرفیت حمل بار وانت پراید و توجه به ابعاد بار، اهمیت زیادی در سلامت راننده پراید وانت و رانندگان خودروهای دیگر دارد.

مزایا و معایب حمل بار با پراید وانت

استفاده از وانت پراید برای حمل بار مزایای مربوط به خود را دارد و اگر شما هم قصد استفاده از این خودروی باری سبک را دارید، بهتر است این مزایا و معایب را بشناسید.

مزایا و معایب حمل بار با وانت پراید

در این قسمت به‌صورت مختصر برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب استفاده از وانت پراید را مشاهده می‌کنید.

مزایا:

  • قیمت مناسب حمل
  • مصرف سوخت کم
  • مانورپذیری بالا
  • امکان جابه‌جایی راحت در مسیرهای درون شهری و شلوغ

معایب:

  • فضای محدود برای بارگیری کالا
  • پایین بودن نسبی قدرت موتور
  • پایین بودن نسبی کیفیت ساخت قطعات

جمع‌بندی

در این مطلب متوجه شدید که ظرفیت حمل بار وانت پراید چقدر است و تا چه مقدار باید کالا درون این خودرو قرار دهید. باتوجه‌به مواردی که گفتیم، شما می‌توانید با خیالی آسوده، بار خود را درون پراید وانت قرار داده و به مقصد ارسال کنید. همچنین صاحبان کالا می‌توانند در اپلیکیشن ترابرنت مخصوص صاحبان کالا، پراید وانت مناسبی برای حمل بارهای درون شهری خود پیدا کنند. رانندگان پراید وانت نیز می‌توانند در اپلیکیشن ترابرنت مخصوص رانندگان احراز هویت کرده و اعلام بارهای متعددی برای حمل بار را دریافت کنند. برای نصب این اپلیکیشن‌ها به صفحه اعلام بار مراجعه کنید.

2.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.