آنچه در این مقاله می‌خوانید

12 استارت آپ موفق حمل و نقل جاده ای در جهان

صنعت حمل و نقل در جهان در حال تحول است و حمل و نقل جاده‌ای به‌عنوان پرکاربردترین شیوه حمل و نقل بار به شدت در حال رشد است. بسیاری از کارشناسان و متخصصان پیش‌بینی می‌کنند در سال‌های آینده باید شاهد سرمایه‌گذاری‌های کلانی در این حوزه هرچند که در چند سال اخیر نیز استارت‌آپ‌های موفقی در این حوزه شکل‌گرفته‌اند که در حال رشد هستند و امکان انتقال بار و جابجایی کالاها را به شیوه دیجیتال در کشورهای مختلف آمریکایی، اروپایی و آسیایی در پیش گرفته‌اند. در این مقاله سعی شده است 12 استارت‌آپ موفق در این زمینه را بررسی کنیم.

COYOTE

با شعار: واقعی، هوشمند، لجستیک

www.coyote.com

مقر شرکت: آمریکا

Coyote Logistics  یک شرکت حمل و نقل شخص ثالث در آمریکا و کانادا است که سرویس های حمل و نقل و لجستیک از قبیل بار معمولی، ویژه، منجمد و خرده بار را از طریق کانتینرهای عادی، یخچالی و کف تخت فراهم می‌کند. این استارتاپ از چنان ارزشی برخودار است که توسط شرکت پست یونایتد پارسل سرویس  (United Parcel Service) به قیمت 1.8 میلیارد دلار خریداری شد.

 

CONVOY

با شعار: حمل و نقل بهتر و هوشمندتر در سر انگشتان شماست

www.convoy.com

مقر شرکت: آمریکا

این استارتاپ با ارائه سرویس‌های حمل و نقل محلی و منطقه ای بر اساس نیاز کاربر این صنعت را باز تعریف کرده است. Convoy  برای متصل کردن مشتریان به نزدیکترین کمپانی باربری در کوتاه ترین زمان و با مقرون به صرفه ترین قیمت از آخرین فناوری ها استفاده می‌کند. در وب سایت این کمپانی تاکید شده که ثبت سفارش حمل و نقل به آسانی خرید از سایت آمازون است. البته تاکید روی آمازون چندان هم بی دلیل نبوده چرا که مدیرعامل آمازون در کنار موسسان و مدیران عامل سایت های معتبری از قبیل eBay، Salesforce، Dropbox، Expedia، Instagram و KKR سرمایه ای بالغ بر 100 میلیون دلار را برای این استارتاپ تامین کرده اند.

 

DOFT

با شعار : بارت را ارسال کن!

www.doft.com

مقر شرکت: آمریکا

Doft با ارائه تعرفه های مناسب و اپلیکیشنی ساده هدف خود را کمک به 400 هزار راننده و مالک خودرو اعلام کرده و قصد دارد در آینده به اوبر کامیون ها تبدیل شود.

با استفاده از این سرویس مشتریان می توانند سفارشات خود در چند لحظه ثبت کرده و رانندگان نیز در اسرع وقت سفارشات موجود در منطقه را دریافت می کنند.

 

CARGOX

www.cargox.com.br

مقر شرکت: برزیل

CargoX در سال 2016 سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری را از گلدمن ساکس (سرمایه گذار اوبر) دریافت کرده و از شبکه ای متشکل از 100 هزار کامیون بهره می برد.

این استارتاپ برای فراهم کردن کارآمدترین و هوشمندترین روش های باربری کالاهای متنوع در بخش های مختلف برزیل با بهره‌گیری از استراتژی‌های حمل و نقل و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

 

Huochebang

www.56qq.com

مقر شرکت: چین

برآوردهای موسسه حسابرسی Deloitte  نشان می‌دهد صنعت حمل و نقل چین بازاری 1.6 تریلیون دلاری است که بیش از 80 درصد آن به صورت جاده ای انجام می شود. با این حال این بازار ارزشمند کماکان غیر یکپارچه و ناکارآمد است. Huochebang  با هدف تغییر این فرآیند در چین و بر پایه سرمایه‌گذاری هولدینگ های معتبری مانند Tencent ،  Hillhouse و All-Stars تاسیس شده و اکنون بالغ بر 1 میلیارد دلار ارزش دارد.این استارتاپ تا کنون با بیش از 5.4 میلیون کامیون ثبت شده همکاری داشته و مسئولان آن مدعی هستند که در سال 2016 بیش از 9 میلیارد دلار در هزینه سوخت صرفه‌جویی نموده و از انتشار 33 میلیون تن کربن جلوگیری کرده اند.

 

Rivigo

با شعار: اولین در کامیون‌ها

www.rivigo.com

مقر شرکت: هند

Rivigo برای کاربرانی طراحی شده که به سرویس لجستیک حرفه‌ای، سریع و بی دردسر نیاز دارند. این استارتاپ با استفاده از فرآیندهای ساده، فناوری پیشرفته و کارکنان حرفه‌ای و دوره دیده به دنبال تغییر بازار آشفته باربری هند است و با کمپانی های حمل و نقل بزرگ این کشور کار می‌کند. Rivigo در سال گذشته موفق به جذب سرمایه 75 میلیون دلاری از گروه Warburg Pincus شد که بیشترین سرمایه گذاری صورت گرفته روی یک استارتاپ در هند است.

 

USHIP

با شعار: مشتریان و راننده به هم وصل می شوند

www.uship.com

مقر شرکت: آمریکا-آلمان

دفاتر مرکزیuShip در تگزاس آمریکا و آمستردام هلند واقع شده اما خدمات خود را به صورت بین المللی در 19 کشور جهان ارائه می‌کند. این کمپانی تا کنون موفق به جذب 70 میلیون سرمایه شده و سهولت استفاده، قیمت‌های مناسب و امکان حمل و نقل محموله‌های متنوع از بار معمولی گرفته تا خودروهای راهسازی و حتی حیوانات، استقبال افراد و سازمان‌های مختلف از آن را به همراه داشته است.

 

Ezyhaul

با شعار: برقرای ارتباط بین مشتریان و موسسه های ترابری

www.ezyhaul.com

مقر شرکت: مالزی و سنگاپور

Ezyhaul به دنبال تحول در صنعت حمل نقل بوده و در جنوب شرق آسیا به سرعت در حال رشد است. پلتفرم آنلاین این کمپانی مشتریان را به راننده های محلی تائید صلاحیت شده ای که بارشان به حد نصاب کافی نرسیده متصل می‌کند. هدف نهایی این کمپانی ایجاد اکوسیستمی بر مبنای نیازهای مشتریان، کمپانی های حمل و نقل، مقامات مسئول و تجزیه و تحلیل داده ها است.

 

TIRPORT

با شعار: آینده لجستیک

www.tirport.com

مقر: ترکیه

اپلیکیشن TIRPORT از پلتفرمی شبیه به اوبر بهره برده و به گفته سازندگانش بهترین و مقرون به صرفه ترین راه برای ارسال کالا در ترکیه محسوب می‌شود. از قابلیت های این اپلیکیشن می‌توان به امکان رهگیری محموله روی نقشه به صورت آنلاین اشاره کرد. هدف بلند مدت این استارتاپ جابه جایی 20 هزار محوله در روز و تبدیل شدن به بزرگترین پلتفرم مدیریت لجستیک منطقه طی سه سال آینده است.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

2 دیدگاه در “12 استارت آپ موفق حمل و نقل جاده ای در جهان

  1. به نظر من موقع اسباب کشی سالم رسیدن وسایل و ارزون تر تموم شدن قسمت باربری از همه چیز مهمتره من این رو با باربری آی پین تجربه کردم.
    https://goo.gl/kyeixp

  2. نودی گفت:

    عالی دمت گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.