آنچه در این مقاله می‌خوانید

مهم‌ترین قوانین حمل بار با وانت را بدانید

قوانین حمل بار با وانت

اگر شما بخواهید کالاهایی با حجم و وزن کم را بین شهرهای مختلف جابجا کنید، می‌توانید از وانت بارهای مختلف کمک بگیرید. البته این وانت‌ها ظرفیت محدودی دارند و به هیچ عنوان نباید بار آنها بیشتر از این ظرفیت شود. رانندگان این خودروها، باید مهم‌ترین قوانین حمل بار با وانت را بشناسند تا بتوانند بدون مشکل، بار را به‌راحتی بین شهرهای مختلف انتقال دهند. اگر شما هم هنوز با قوانین وانت بار آشنایی ندارید، حتما تا پایان این مقاله از ترابرنت همراه ما باشید تا ببینید که در حال حاضر، چه قوانینی در این حوزه وجود دارند.

قبل از این که مهمترین قوانین درباره حمل بار با وانت را در اختیار شما قرار دهیم، خوب است بدانید که برای اسباب کشی و جابجایی اجسام کوچک، می‌توان از وانت‌های مختلف استفاده کرد. با این‌ حال، اگر حجم و وزن کالای شما خیلی زیاد است و درون یک وانت جا نمی‌شود، شاید مجبور شوید که برای اسباب کشی و نقل و انتقالات آن کالا، از خاور استفاده کنید.

اما درصورتی‌که تصمیم گرفتید برای جابجایی کالای خود، از وانت بار کمک بگیرید، خیلی مهم است که بتوانید از قبل مهم‌ترین قوانین مربوط به آن را بشناسید تا موقع بارگیری کالا و یا تخلیه آن، مشکلی پیش نیاید.

نوع قوانین وانت بار

درصورتی‌که رانندگان قوانین حمل بار با وانت را رعایت نکنند، مرتکب جرم خواهند شد و مجبور می‌شوند برای جبران این جرم، یا هزینه بالایی به عنوان جریمه بپردازند و یا این امکان وجود دارد که پلیس، خودروی آنها را توقیف کند. از این رو، رعایت قوانین وانت بار موقع بارگیری، اهمیت بسیار بالایی دارد و هم صاحبان کالا و هم رانندگان، باید دقت خیلی زیادی در آن داشته باشند.

نوع قوانین وانت بار

البته باید گفت که این قوانین بسته به فاکتورهای مختلف، می‌توانند کاملا متفاوت باشد. به عنوان مثال، نوع خودروی باربری، نوع بار، شرایط خود راننده و سایر موارد این چنینی، مهمترین فاکتورهای موثر در قوانین حمل بار با وانت هستند. در این بخش، مهم‌ترین نمونه‌های قوانین وانت بار را به صورت مختصر نام می‌بریم. هر یک از این موارد، شامل قوانین گسترده‌تری می‌شوند.

  • وزن بار
  • نوع بار
  • میزان حساسیت و ارزش بار
  • قوانین شرکت باربری برای حمل کالا
  • قوانین مربوط به راننده حامل کالا
  • قوانین مربوط به فرد دریافت کننده بار از راننده

مقاله پیشنهادی: حمل بار به کاشان

پراهمیت‌ترین قوانین حمل بار با وانت

همان‌طورکه پیش از این نیز گفتیم، رعایت قوانین حمل بار با وانت اهمیت فوق العاده بالایی دارد و برای جلوگیری از توقیف خودرو و یا جریمه نقدی، باید حتما همه موارد را رعایت کنید. پلیس راهور اعلام کرده که قوانین وانت بار شامل موارد خاصی می‌شوند و باید حتما رانندگان آنها را رعایت کنند؛ در غیر این صورت، ممکن است خودروی آنها توقیف شود و به طور کلی، اجازه حمل کالا را ندارند.

پراهمیت‌ترین قوانین حمل بار با وانت

به عنوان مثال، وانت بار مورد نظر شما باید بسته به نوع و اندازه‌ای که دارد، بارهایی با ارتفاع خاصی را حمل کند و نمی‌تواند کالاهایی را جابجا کند که ارتفاع آنها بیش از اندازه زیاد هستند. علاوه بر این موارد، اگر می‌خواهید کالا را موقع شب و یا در شرایط آب و هوایی نامناسب جابجا کنید، بهتر است حتما از یک چراغ قرمز تا همان ارتفاع و یا در بیرون از خودروی باربری قرار دهید تا خودروهای دیگر، متوجه شوند که تا چه بخشی از وانت، بار وجود دارد.

به جز مواردی که گفتیم، قوانین حمل بار با وانت شامل موارد دیگری نیز می‌شوند که در این بخش، به صورت مفصل مهم‌ترین آنها را نام می‌بریم. پس حتما قبل از بارگیری و انتخاب نوع وانت بار، به موارد زیر توجه کنید.

۱. اخذ مجوز

درصورتی‌که بخواهید برای اسباب کشی، از شرکت‌های باربری استفاده کنید، باید حتما از آنها بخواهید که مجوزی به شما بدهند. زیرا اگر مجوز نداشته باشید، ممکن است از نظر قانونی دچار مشکل شوید. در بیشتر موارد، می‌توانید این مجوزها را به صورت اینترنتی هم دریافت کنید. مجوزهای حمل کالا بر اساس وزن و شرایط آنها صادر می‌شوند و نشان می‌دهند که شما کالا را به صورت کاملا قانونی، جابجا می‌کنید.

اخذ مجوز

۲. بارگیری وزن مناسب خودرو

پیش از این نیز به اختصار گفتیم که همه خودروهای باربری، فقط می‌توانند کالاهایی متناسب با وزن و ظرفیت خود را حمل کنند. در غیر این صورت، علاوه بر این که به خود خودرو آسیب وارد می‌شود، خیلی راحت امکان جریمه شدن آنها نیز وجود دارد.

توجه داشته باشید که بارگیری وزن بیشتر از ظرفیت خودرو، می‌تواند موجب شود که به کالای شما فشار وارد شود و شاید در طول مسیر، آسیب ببیند. به همین دلیل هم برای جلوگیری از بروز همه این مشکلات، بهتر است حتما متناسب با وانت خود، کالا درون آن قرار دهید. برای اطلاع از ظرفیت وانت به مقاله ظرفیت حمل بار وانت پیکان مراجعه کنید.

۳. داشتن سرعت مجاز موقع رانندگی

یکی دیگر از قوانین حمل بار با وانت که اهمیت بسیار بالایی موقع رانندگی دارد، رعایت کردن سرعت مجاز است. سرعت مجاز وانت بار در محدوده شهری با جاده‌های بین شهری متفاوت است و بسته به نوع و وزن بار، می‌تواند متفاوت باشد. اما مهم‌ترین نکته‌ای که درباره سرعت مجاز وانت بارها وجود دارد، این است که نسبت به خودروهای سواری، باید سرعت کمتری داشته باشند.

داشتن سرعت مجاز موقع رانندگی

با توجه به این موارد، می‌توان با اطمینان گفت که رعایت کردن سرعت مجاز موقع رانندگی، می‌تواند یکی از مهمترین نکات و قوانین وانت بار موقع حمل کالا در نظر گرفته شود. علاوه بر این، احتمال بروز تصادف و مشکلات این چنینی دیگر هم در شما کاهش پیدا می‌کند.

۴. بارگیری کالاهای حساس و آسیب پذیر

گاهی مواقع، این امکان وجود دارد که شما بخواهید کالاهای خیلی حساس و آسیب‌پذیری را جابجا کنید. طبیعتا در این شرایط، باید دقت خیلی بیشتری موقع بارگیری و رانندگی داشته باشید تا زمانی که کالاهای معمولی را به آدرس گیرنده می‌فرستید.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که می‌توانید موقع بارگیری کالاهای آسیب‌پذیر و حساس مدنظر قرار دهید، این است که به درستی آنها را بچینید. اگر نحوه چیدن این کالاها به درستی انجام نگیرد، ممکن است در طول مسیر خیلی راحت دچار آسیب شوند.

۵. تطابق وسیله نقلیه

برخی مواقع، شاید شما از برنامه‌های مختلفی برای پیدا کردن خودروی باربری استفاده کنید. در این شرایط، بعد از رسیدن خودرو، باید مطمئن شوید که وسیله نقلیه‌ای که قصد بارگیری کالای شما را دارد، دقیقا همان خودروی باربری است که شما برای آن درخواست داده‌اید. بدین منظور، می‌توانید اطلاعات کامل مربوط به وسیله نقلیه را از اپلیکیشن با خودرویی که برای شما فرستاده شده، مطابقت دهید.

۶. هزینه پرداختی برای حمل بار با وانت

در نهایت، یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به عنوان مهم‌ترین قوانین حمل بار با وانت در نظر گرفته شود، هزینه پرداختی است. این هزینه می‌تواند بسته به نوع بار و مسافت بین مبدا تا مقصد، کاملا متفاوت باشد. کاری که می‌توانید در این زمینه انجام دهید، این است که از شرکت‌های باربری و اپلیکیشن‌های معتبر برای پیدا کردن وسیله نقلیه کمک بگیرید.

هزینه پرداختی برای حمل بار با وانت

حمل بار با وانت با ترابرنت

همان‌طورکه پیش از این نیز متوجه شدید، استفاده از یک سامانه مناسب و معتبر می‌تواند تاثیر زیادی در رعایت قوانین وانت بار داشته باشد. ما در سامانه ترابرنت، انواع وانت بارهای یخچالی، مسقف و روباز را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید کالاهای مورد نیاز خود را بین شهرهای مختلف ایران جابجا کنید.

نکته جالب توجه درباره ترابرنت این است که به صورت آنلاین کار می‌کند و اصلا نیازی نیست که با شخص دیگری برای پیدا کردن خودرو در ارتباط باشید. برای اطلاع از هزینه حمل بار با وانت هم می‌توانید وارد وب سایت ترابرنت شده و بعد از کلیک روی گزینه استعلام قیمت، اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید. در این بخش، هزینه تخمینی ارسال کالای شما نمایش داده خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره مهم‌ترین قوانین حمل بار با وانت در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طورکه متوجه شدید، رعایت قوانین وانت بار موقع نقل و انتقال کالاهای بین شهری، از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. مطمئن شوید که راننده مورد نظر شما موقع بارگیری و انتقال کالا به آدرس گیرنده، تمام این قوانین را رعایت می‌کند. برای پیدا کردن معتبرترین و باتجربه‌ترین رانندگان وانت بار، می‌توانید از سامانه ترابرنت کمک بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه در “مهم‌ترین قوانین حمل بار با وانت را بدانید

  1. علیرضا نجار گفت:

    نیسان وانت شامل وانت بار میشود یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.