آنچه در این مقاله می‌خوانید

7 تا از بهترین کامیون های ایران را بشناسید

7 تا از بهترین کامیون های ایران را بشناسید

به نظر شما بهترین کامیون های ایران باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟ بسیاری از کامیون‌ها در کشور ما به‌صورت داخلی تولید می‌شوند؛ این در حالی است که بخش زیادی از این کامیون‌ها نیز از سایر کشورهای اطراف وارد ایران می‌شوند و طرفداران بسیار زیادی دارند. در اینجا برای شما توضیح می‌دهیم که بهترین کامیون‌ها در کشور ایران کدام خودرو‌ها هستند. اگر می‌خواهید با این کامیون‌های محبوب و باکیفیت آشنا شوید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

در عصر حاضر، کامیون‌ها در زندگی روزمره مردم نقش بسزایی دارند و از این خودروها برای انتقال بارهای مختلف استفاده می‌شود. به همین دلیل هم بهتر است رانندگان به دنبال کامیون‌های باکیفیتی ‌باشند تا بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن، کالاهای مختلف را به مقصد مورد نظر خود ارسال کنند.

در حال حاضر بعد از شدت یافتن تحریم‌ها، تولید کامیون‌های جدید کمی با مشکل مواجه شد. به همین دلیل هم در بازار کنونی، شمار کامیون‌های جدید اروپایی تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و خیلی کم پیش می‌آید که خودروهای جدیدی از اروپا وارد ایران شوند. اگر شما هم می‌خواهید بهترین کامیون های ایران برای حمل بار را بشناسید، تا پایان این مقاله را مطالعه نمایید.

بهترین کامیونت‌های ایران کدام موارد هستند؟

همان‌طورکه متوجه شدید، کامیون‌ها برای ارسال بار از منطقه‌ای به منطقه دیگر، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند و به همین دلیل هم نمی‌توان از تاثیر فوق‌العاده آن‌ها بر پیشرفت فناوری چشم‌پوشی کرد. در اینجا می‌خواهیم لیستی به شما معرفی کنیم تا با بهترین کامیون ها در ایران آشنا شوید.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با کامیون های مختلف به مقاله انواع کامیون مراجعه کنید.

1. کامیون ولوو FH500

بدون شک می‌توان گفت که بهترین تریلی ایران که سال 2012 در کشور ما عرضه شد، کامیون ولوو FH500 است که آخرین نسل از کشنده‌های کشور سوئد شناخته می‌شود. این خودروها ویژگی‌های فنی فوق‌العاده‌ای دارند و توانسته‌اند یکی از بهترین و محبوب‌ترین نمونه‌های کامیون‌ در سراسر ایران شناخته شوند.

کامیون ولوو FN500

برخی از مهم‌ترین مزایای این خودرو، داشتن حداکثر قدرت 500 اسب بخار و حجم 12.9 لیتر است. این قابلیت‌ها باعث شده‌اند که FH500 در میان سایر رقبایش در بازار ایران، به‌عنوان بهترین ماشین سنگین ایران شناخته شود.

ولو یک گیربکس B9R در این کامیون قرار داده که رانندگان می‌توانند از 12 دنده برای حرکت به سمت جلو به همراه 4 دنده برای حرکت به سمت عقب استفاده کنند. این خودرو به‌خاطر داشتن تکنولوژی به‌روز و قطعات باکیفیت، توانسته به‌عنوان یکی از بهترین کامیون های ایران تاکنون شناخته شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله بزرگترین کامیون کشنده جهان را مطالعه نمایید.

2. ولوو FH460

خودروی دیگری که می‌توان از آن با نام بهترین تریلی ایران یاد کرد، FH460 است که یکی دیگر از خودروهایی به شمار می‌رود که توسط شرکت سایپا دیزل در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد. این محصول هم مانند FH500، قدرت فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند یک گزینه بی‌نظیر برای جاده‌های طولانی باشد. این قابلیت‌ها باعث شده‌اند که ولوو FH460 هم در میان رانندگان ایرانی و هم در خارج از کشور، به‌عنوان یک خودروی بی‌نظیر شناخته شود.

 ولوو FH460

شرکت ولوو 16 دنده در گیربکس FH460 در نظر گرفته است که رانندگان می‌توانند برای مدیریت سرعت خود از آن استفاده نمایند. علاوه‌بر‌این، تکنولوژی‌های منحصربه‌فردی در ولوو FH460  تعبیه شده‌اند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل GPS، فشارسنج روغن، کروز کنترل، دکمه استارت موتور خارج از کابین و سایر موارد این‌چنینی می‌شوند. قرار دادن این قابلیت‌ها در ولوو FH460، منجر به افزایش محبوبیت و کاربرد آن در مقایسه با سایر خودرو‌ها شده است.

برای آشنایی با مدل های مختلف کامیون ولوو به مقاله انواع کامیون ولوو مراجعه کنید.

3. اسکانیا R560

فهرست بهترین کامیون های ایران را با کامیون اسکانیا R560  ادامه می‌دهیم که به‌خاطر داشتن قدرت فوق‌العاده و ویژگی‌های فنی منحصربه‌فرد، توانسته توجه بسیاری از رانندگان حرفه‌ای را به سمت خود جلب کند. این کامیون قدرتی به‌اندازه 560 اسب بخار دارد و می‌تواند به‌عنوان یکی از قدرتمندترین کشنده‌ها در ایران نیز به شمار بیاید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث شده اسکانیا R560 را به‌عنوان بهترین کامیونت ایران بشناسیم، جعبه دنده فوق‌العاده آن است که 16 نفر را در خود جای می‌دهد. علاوه‌براین، اسکانیا دارای دو تانک برای سوخت است که با همدیگر ظرفیتی به‌اندازه 1200 لیتر دارند و به‌خاطر ساخته شدن از آلومینیوم، می‌توانند برای مسافت طولانی کاملاً مناسب باشند.

اسکانیا R560

یکی دیگر از ویژگی‌های اسکانیا که باعث شده ما آن را همچنان با نام بهترین ماشین سنگین ایران بشناسیم، داشتن جعبه‌دنده اتوماتیک بوده و این قابلیت، رانندگی را بسیار راحت‌تر کرده است. سیستم تعلیق تمام اتوماتیک، صندلی مجهز به گرمکن برای راننده، سیستم تهویه هوشمند، شیشه‌های برقی، ظرفیت بالای چراغ‌های جلو و عقب و سایر موارد این‌چنینی، باعث شده‌اند که ما اسکانیا R560 را یکی دیگر از بهترین کامیون های ایران به شمار بیاوریم.

مقاله پیشنهادی: حمل بار به چابهار

4. فاو J6

اگر همچنان به دنبال بهترین کامیون در ایران هستید، نگاهی به ویژگی‌های فاو J6 بیاندازید. این کامیون چینی به‌خاطر داشتن قطعات باکیفیت و مشخصات فنی فوق‌العاده، محبوبیت بسیار زیادی در میان رانندگان ایرانی دارد و به همین دلیل هم فروش نسبتا خوبی را در کشور ما از آن خود کرده است.

تا قبل اضافه شدن فاو J6، خیلی از افراد علاقه‌ای به خودروهای چینی نداشتند و می‌گفتند که این خودروها به‌خاطر داشتن ویژگی‌های فنی بی‌کیفیت، ارزش خرید ندارند؛ اما با عرضه فاو J6، همه چیز تغییر کرد. این کامیون ذهن رانندگان را به‌طور کامل تغییر داد و توانست تعداد زیادی از آن‌ها را به سمت خود بکشاند.

فاو J6

این کامیون دارای یک موتور 6 سیلندری است که با تولید گشتاور 1900 میلیون متر و قدرت 420 اسب بخار، تمام نیاز‌های شما برای یک کامیون باکیفیت را تامین می‌کند. مهم‌ترین ویژگی که باعث شده ما فاو J6 را به‌عنوان بهترین تریلی ایران به شمار بیاوریم، سیستم سوخت‌رسانی کاربردی آن است که به‌صورت Common Rail بوده و با استفاده از پمپ انژکتوری کار می‌کند. این خودرو با باکی به ظرفیت 600 لیتر، به شما این امکان را می‌دهد که فواصل بسیار طولانی را با خیالی آسوده برانید.

در مقاله کامیون پیتربیلت می توانید با انواع مختلف این کامیون ها آشنا شوید.

5. بنز آکسور

بنز آکسور را نیز به‌خاطر ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، می‌توان به‌عنوان بهترین ماشین سنگین ایران به شمار آورد و کالاهای زیادی را با آن جابجا کرد. اگر چه این بارگیر به نظر ظاهری ساده و معمولی دارد، اما ویژگی‌های فنی فوق‌العاده‌ای نسبت به سایر همرده‌هایش در اختیار شما قرار می‌دهد که ارزش خرید آن را بالا می‌برند.

کمپانی بنز از دیرباز تاکنون در زمینه تولید خودروهای مختلف فعالیت داشته و با تولید بنز آکسور، خواسته خود را در زمینه تولید ماشین‌های سنگین هم ثابت کرد و تا حد زیادی موفق بوده است. این خودرو دارای باکی با حجم 400 لیتر است که برای سفرهای معمولی کاملا مناسب به نظر می‌رسد.

بنز آکسور

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های بنز آکسور که باعث شده ما آن را یکی از بهترین کامیون های ایران به شمار بیاوریم، امکانات رفاهی مانند تخت استراحت برای راننده و یک تخت مجزا برای کمک راننده، صفحه‌نمایش دیجیتالی، شیشه بالابر برقی، سقف برقی و سیستم هشداردهنده دیجیتالی هستند.

6. کامیون‌های شرکت الوند

این کامیون‌ها که از چند سال پیش تاکنون توسط شرکت سایپا دیزل مونتاژ و در بازار ایران عرضه می‌شدند هم می‌توانند به‌عنوان بهترین کامیون های ایران به شمار بیایند. مهم‌ترین ویژگی و دلیل طرفداری رانندگان از کامیون‌های الوند، قیمت مناسب در کنار ویژگی‌های فنی و قطعات باکیفیت آن‌ها است. این قابلیت‌ها باعث شده‌اند که کامیون‌های الوند یا فوتون، از نظر رانندگان در فهرست بهترین‌ها باشند. همچنین قیمت پایین آن‌ها نیز باعث شده که فروش خیلی خوبی در بازار ایران داشته باشند.

اگر میخواهید کامیون های برتر دنیا را بشناسید از مقاله بهترین کامیون جهان دیدن کنید.

7. کامیون‌های شرکت ایسوزو

در نهایت، آخرین خودرویی که ما از آن با نام بهترین کامیون در ایران یاد می‌کنیم، کامیون‌های شرکت ایسوزو است که البته انواع مختلفی از آن‌ها تولید و روانه بازار می‌شوند. کامیون‌های ایسوزو نمونه‌های مختلفی دارند که برخی از آن‌ها نیمه سنگین و برخی دیگر سنگین هستند. بسته به نوع کامیون‌ها، حجم بار آن‌ها نیز متفاوت است و نهایت وزنی که می‌توانند تحمل کنند، از 6 تن آغاز و به 19 تن می‌رسند.

کامیون‌های شرکت ایسوزو

کامیون‌های شرکت ایسوزو هم مانند الوند، قیمت مناسبی دارند و برای بخش زیادی از رانندگان با بودجه کم، گزینه‌ای مناسب و هوشمندانه هستند. محصولات این شرکت توسط گروه بهمن در کشورمان به فروش می‌رسند. اگر شما هم می‌خواهید یک ماشین سنگین با قیمت مناسب بخرید، کامیون‌های ایسوزو می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شما باشند.

مقاله پیشنهادی: بیمه باربری چیست

سخن پایانی

اینجا برخی از بهترین کامیون های ایران را معرفی کردیم و مشخصات هر یک را به‌طور کامل برای شما توضیح دادیم. هر یک از این کامیون‌ها در بازه قیمتی خود، نه‌تنها در ایران، بلکه در جهان نیز می‌توانند جزو بهترین‌ها قرار بگیرند. امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله اطلاعات جامع و لازم را در اختیار شما قرار داده باشیم. اگر هم درباره هر یک از این خودروها و یا کامیون های محبوب دیگر در ایران سؤالی دارید، می‌توانید در قسمت نظر‌ات از ما بپرسید.

4.6/5 - (131 امتیاز)

8 دیدگاه در “7 تا از بهترین کامیون های ایران را بشناسید

  1. ناشناس گفت:

    پس داف و رنو کشک بود خمخ

    1. هادی گفت:

      کامیونهای چینی..اول شاکمن و دیما دوم دایون وسوم فوتون وفاوامپاورپلیسان وغیره جزع بهترینها ازنظرکابین موتوروکریبکس ودف .وقیمت اقتصادی درایران شناخته شده اند

    2. ناشناس گفت:

      حق

  2. ناشناس گفت:

    رنو _رنوتینیوفیس برای حمل ماشین های فرمول یک داف مرسدس بنز نسل ۵وجدیدش

  3. مهدی گفت:

    آقا مقالتون بی نظیره چون فاو جز بهترین هاست ولی داف که برند اول جهانه دیگه بوق. واقعا خسته نباشید عالی هستین

  4. مهدی گفت:

    سلام به نظر من فقط اکسور هیچ وسیله ای تو ایران مثل بنز تا حالا جواب پس نداده

  5. محمدطاها گفت:

    کامیون ولوو500 اسکانیا 560 و بنز یکی از بهترین کامیون های هستند
    که توی ایران معروف هستند

  6. محمد صالح یزدانی مجرب گفت:

    بنز قلبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.